1. leht 1-st
Postitatud: 22. 04. 2003. 09:22
Postitas mart
Corrosion kirjutas:Kuidas saab Scotti disain sümpaatne olla. Kui disanist rääkida on Marini raamid mitmeid kordi ilusamad, Cannondalest rääkimata.
Head Angle ..., Seat Angle..., Head Tube..., Top Tube..., Chainstay..., BB Height..., Wheel Base..., Stand Over...
Palun täitke tühikud Teie ideaal kraadide ja pikkustega, samuti andke järgnev inf: torude omavaheline kinnitusviis (liimitud, muhvitud, TIGitud, joodetud), TIG keevituse korral kirjeldage keevitusjälge; torude läbilõike kuju (ring, ovaal, tilk, O), tagakahvli ja alumiste sidevarraste kumerdumised (juhul, kui neid on).
Kui kõik eelnev on lahtiseletatud, siis saame KÕIK koos arutleda teemal väga ilus raami disain.
ideeaalset ratast/naist/autot jne pole olemas
Postitatud: 22. 04. 2003. 11:59
Postitas UrmasL
Raami geomeetriasse pole seni eriti süvenenud. Samuti ka materjalidesse ja keevisõmbluse liikidesse. Usaldan siin rohkem 'tunnetust'. Kui oleks terve suvi aega ja võimalus proovida erinevaid (esialgu MTB) raame ja soovitavalt samade komponentide/wheelsettidega siis saaks vast mingi järelduse teha. Iseasi, et ega see peale minu kellegile teisele midagi ei annaks. Inimese kehaehitus ja sõiduharjumused on sedavõrd personaalsed. Üritatakse küll teha mingeid raami geomeetria kalkulaatoreid jms aga see on ainult suurtes piirides valiku tegemiseks. Et päris rappa ei paneks. Kõige parem on raami valida ikka tunde järgi. Kahju ainult, et seda eriti meil võimalik teha pole. Keegi ju ei laena sulle nädalaks paariks ratast ja ei lappa sulle sinna sinu enda juppe peale, et proovida raami sobivust. Nii peaks vähemalt kolm neli raami enne ära proovima, et teha mingi järeldus.
Urmas
Re: ideeaalset ratast/naist/autot jne pole olemas
Postitatud: 22. 04. 2003. 13:35
Postitas mart
UrmasL kirjutas: Kõige parem on raami valida ikka tunde järgi.
Nõus. Ja soovitavalt ülevärvida/lakkida, et asi veel sinupärasem oleks.
Kuna teemat alustasin raami disainist, siis meeleoluks riputasin oma albumisse valikuliselt eriraamilisi MTBsid. Nood kõik on Eestis ja loodetavasti on omanikud rahul.
Postitatud: 22. 04. 2003. 16:02
Postitas Corrosion
Ma rääkisin disanist ja toru kujust, geomeetria hoopis teine asi. Scott võib ju teoreetiliselt hea geomeetriaga olla aga siiski pole ta aja jooksul üldse muutunud raamide osas ja ta on nii nõmedalt populaarne.
scott
Postitatud: 22. 04. 2003. 16:35
Postitas bemarimees
scott on populaarne sellepärast, et on pakkunud pikemat aega parimat hinna ja kvaliteedi suhet ja on olnud turul ka kõige kättesaadavam. disain ja toru kuju on ka väga norm. naistele on tähtis jah, et teisel samasugust hilpu või vidinat poleks, meestele see tavaliselt korda ei lähe! minupärast sõitku või kõik scottidega, mina teda sellepärast ostmata ei jäta.
olen lähiajal soetamas scott comp 2003. kui kellelgi on sama raha eest midagi paremat pakkuda, teavitagu mind ka!
Postitatud: 22. 04. 2003. 17:07
Postitas indrek
kui siin nüüd geomeetria välja jätta(pole piisavalt paljude erinevatega sõinud), siis on kaks raami/firmat millega tahaks väga sõita:
Full-Dynamix ja
Commencal
Re: scott
Postitatud: 22. 04. 2003. 19:39
Postitas Corrosion
scott on populaarne sellepärast, et on pakkunud pikemat aega parimat hinna ja kvaliteedi suhet ja on olnud turul ka kõige kättesaadavam.
Kas näiteks Merida või Author ei pakus seda? Ja kättesaadavam
sellepoolest, et Pirital sõites alati suurt "ratturitega" plakatit näha saab?
Ja kvaliteet on suhteline asi.
Postitatud: 23. 04. 2003. 08:14
Postitas tarmo
[quote="indrek"]kui siin nüüd geomeetria välja jätta(pole piisavalt paljude erinevatega sõinud), siis on kaks raami/firmat millega tahaks väga sõita:
Full-Dynamix
oli aeg mil full-dynamixi seljas tegi üks mees suur tegusid. mul on siiamaani meeles kuidas martinez sydney om-i mtb-l viimasel ringil kiirendas nii, et kaameramees tsikliga hetkeks maha jäi. pärast selgus et mees tõstis oma sõidu keskmist kiirust viimase ringiga ca 1 km/h! ja vajutama hakkas ta siis kui oli 2 tundi juba sõidetud.
tõesti poleks paha endale kunagi selline pill soetada. teine ratas mis väga meeldib on KTM. otsige
http://62.99.143.236/default.asp ja Team Edition.
Re: scott
Postitatud: 23. 04. 2003. 08:15
Postitas Mati
bemarimees kirjutas:scott on populaarne sellepärast, et on pakkunud pikemat aega parimat hinna ja kvaliteedi suhet
Et kui nüüd nokiks, siis kas samasugust parimat hinna-kvaliteedi suhet nagu BMW
bmw
Postitatud: 23. 04. 2003. 08:22
Postitas bemarimees
bmw häid ja halbu külgi arutame me teises foorumis
Postitatud: 23. 04. 2003. 10:35
Postitas mart
Marin made in USA, Cannondale made in USA (muideks, ma ei saa tema kodukat lahti
), KTM made Austria
konkreetne kolmik teeb minu andmetel oma raamid kodumaal. Tahate Taivani, Singapuri, Hiina ja Hongkongi 90%-se raamitoodanguga kõrvale jätta? Kas tegemist on pilusilmade vastasusega
.
Postitatud: 23. 04. 2003. 11:33
Postitas Ereliukas
keda usaldad sa rohkem, kas pilusilmset kohusetundlikku kollast meest v kergelt poheemlikku, habemikku budwaiseri lembest ameeriklast v austria türklast?
Postitatud: 23. 04. 2003. 11:57
Postitas mart
See on mitme otsaga asi
.
Raami, mis on TIG keevisliitega, teeb valmis robot. Selle jaoks ju seda liidet kasutatakse!
Kui võtta patriootilis-majanduslikult, siis peaks üldse ise raami kokku keevitama, muidu annad raha ikka Eestist välja. Kuna meil raame ei tehta (kas on kellelgi vastupidist teada?), siis üldjuhul usaldan NIMEGA firmat, kes omakorda annab raamivalmistajale omad soovid ja tööjoonised (materjal, geomeetria, vidinakinnituste kohad). Raamivalmistaja on sinu/minu jaoks nimetu.
Kui aga firmal on omanimeline raami tehas/tsehh/töökoda, siis on tal suurem kvaliteedi OMAvastutus. Firma ei saa vingerdada sõnadega - tahtsime ühtmoodi, aga nemad hoidsid kokku ja välja tuli teistmoodi.
Postitatud: 23. 04. 2003. 18:06
Postitas Corrosion
Marin made in USA, Cannondale made in USA (muideks, ma ei saa tema kodukat lahti
), KTM made Austria
konkreetne kolmik teeb minu andmetel oma raamid kodumaal.
Muide Marin laseb musta töö ära teha Taiwanlastel
Aga Scott= Bemm. On ju teada, et täiesti erinevatel asjadel on sarnased ühisjooned.
Postitatud: 24. 04. 2003. 08:04
Postitas Ereliukas
BMW on üldtuntud, kui väga kvaliteetne ja väga heade sõiduomadustega auto, mille omanike maine tänu rullaritele ja kantidele eestis natuke madal.
Väga prestiizne USA-s.
Scotti märgiga rattaid USAs ei tea keegi. Mida leiad Scottil ja BMW-l ühist?
Postitatud: 24. 04. 2003. 09:35
Postitas mrtn
ma pakun, et halli massi jaoks (need, kes kasvõi söögiraha eest bemmi ostavad) on Scott unistuste rattabränd. selline mulje on mul aastate jooksul tendentsi jälgides jäänud.
Postitatud: 24. 04. 2003. 09:45
Postitas tarmo
mrtn kirjutas:ma pakun, et halli massi jaoks (need, kes kasvõi söögiraha eest bemmi ostavad) on Scott unistuste rattabränd. selline mulje on mul aastate jooksul tendentsi jälgides jäänud.
ma arvan et unistuste bränd pole õige. pigem on tegu HE hea turundusega.
Postitatud: 24. 04. 2003. 09:51
Postitas erikr
velosiped kirjutas:
ma arvan et unistuste bränd pole õige. pigem on tegu HE hea turundusega.
nõus, lõpptarbija turul enamasti müügiedu ei taga mitte kauba headus vaid hea marketing.
Postitatud: 24. 04. 2003. 09:57
Postitas mart
Corrosion kirjutas:
Muide Marin laseb musta töö ära teha Taiwanlastel
Vaidleks vastu, ka kodukas teatab TIPPmudelite puhul :US hand built?.Welded in Northern California...
Selge-see, et odavamas klassis lasevad praktiliselt kõik ameeriklased oma raamid feng-shuis teha
Postitatud: 24. 04. 2003. 13:01
Postitas Mati
velosiped kirjutas:ma arvan et unistuste bränd pole õige. pigem on tegu HE hea turundusega.
Pakun, et tegelikult on asi oluliselt lihtsam. Scott ja ka Trek olid ühed esimesed lääne rattad mida siinmail massiliselt müüma hakati ja need müüsid ka ilma suurema reklaamita, kuna uus asi. Praeguseks on nende markide "valitsevus" massides tingitud tõenäoliselt just pikeimast müügiajast = margi kinnistumine tarbija jaoks. Elementaarloogika ütleb, et tõusval turul on suvalist kaupa müüa lihtne, ehk sisuliselt kes ees see mees. Küsimus - kas mitte ka seetõttu ei ole siinmail kohata põlastust selliste markide nagu Author ja Merida suhtes???
Postitatud: 24. 04. 2003. 13:17
Postitas Rom
Matiga ühel nõul....sest olgem ausad alla 10 tuhhi ratastel ei ole muud vahet kui margi värv ja jubinate tase
ja raami geomeetria on kinni igamehe "keretüübis"
ideaalsest raamist saab rääkida juhul kui see on tehtud sinu enda "raami"
mõõtmeid arvestades.......muidu võib sel teemal heietama jäädagi.....
Postitatud: 24. 04. 2003. 15:10
Postitas N
Ideaalne raam.. kahvli nurk 70,5 kuni 71, top tube ca 600mm, seat tube nurk 73, tagumine kolmnurk 425 ca.. kaalujaotus enamvähem võrdselt tiba rohkem tagaotsale... Materjal kergeim võimalik, terasraami vastupidavus. Selline valem töötab minu jaoks..
Postitatud: 24. 04. 2003. 17:39
Postitas Corrosion
Marini tippmudelid võib lasta ka Bushil ära teha, lihtsalt raami maksumus tuleb suurem
Ja mis mudelist alates on tippmudel? Kõlbab ka Palisade Trail, kui just WCS ei ole.
Postitatud: 24. 04. 2003. 19:40
Postitas Ereliukas
Tippmudel on see, millel sõidab antud tehase team ja mis antud tootjal on kõige ülemine.
Marini puhul ilmselt "Team Marin" terasraamiga ja oli vist Juniper trail see aluraamiga tippmudel, Specialistil Sworks, GT-l oli kunagi Zaskar LE, Meridal magnesium elite, Scottil Team issue, Trekil 9,8 ja Fuel 100 jne- mis siin rasket aru saada on.
Loomulikult kõlbavad ka alumised mudelid sõita, sest muidu neid ei toodetaks ja tegeleks enamik eesti bike fänne jooksuga.
Postitatud: 24. 04. 2003. 19:48
Postitas Corrosion
No Team Marin (steel) tundub nagu raske võitu ju. Alates Nail Trailist on ka Marini raamid teisest ja kõvemast Al sulamist.
Postitatud: 25. 04. 2003. 09:33
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:No Team Marin (steel) tundub nagu raske võitu ju. Alates Nail Trailist on ka Marini raamid teisest ja kõvemast Al sulamist.
Kas kaal on kuskil kirjas? Terasraame (tegelt mingid spets terasesulamid) tehaksi ikka veel. Jamise tippraamid olid vist valdavalt terasest. Kona ja Ritchey valmistavad endiselt terasest raame jne. Teras pole midagi nii mahakantud raami materjal. Tema suurim miinus on kaal aga ju siis peab midagi 'muud' seal olema miks teda hinnatakse.
Urmas
Postitatud: 25. 04. 2003. 09:51
Postitas mart
N kirjutas:Ideaalne raam.. , top tube ca 600mm, .. kaalujaotus enamvähem võrdselt tiba rohkem tagaotsale... Selline valem töötab minu jaoks..
600 mm : 25,4= 23,6" raam
. Kui Sa nii suure raamiga saad suhte 50/55 tagaotsale, siis pead sa ca 195 cm pikk olema (või on sul väga pikad käed). Targad ju väidavad, et raam peab olema ca 2" VÄIKSEM
Postitatud: 25. 04. 2003. 10:26
Postitas mart
UrmasL kirjutas: Teras pole midagi nii mahakantud raami materjal. Tema suurim miinus on kaal aga ju siis peab midagi 'muud' seal olema miks teda hinnatakse.
SUURIM miinus
, tal ju rohkem miinuseid polegi! See, et ta roostet külge võtab, on võrreldamatult pikaajalisem, võrreldes Al raamide väsimisega. Fakt on, et alumiiniumsulamil (ükskõik, mis nime taha on nad peidetud - easton, scandium, kineesium jne) jäävad kõik painded/löögid/väänded meelde. Seetõttu tehakse Al raamid ca 4-7 kordse tugevusvaruga (võin eksida, kuid veneaja lifti trossid olid kah samas järgus
). Üks raami testimis laboritest annab jaotuse standard/high/top koos seletusega:
Standard Performance - should be fulfilled by each sportily used frame.
High Performance - this can be recommend, when the user rides his bike with unusually high force application or when he unwinds extreme mileage.
Top Performance - is recommended, if unusually high force application and extreme mileage are expected.
Testitud raami puhul annavad nad ka massi, aga EI rõhuta seda.
Postitatud: 27. 04. 2003. 16:06
Postitas vaikija
Kõik Marinid,GTd,Scottid tehakse Taiwanis,mis ei tähenda midagi halba.
Postitatud: 05. 05. 2003. 11:33
Postitas N
mart kirjutas:N kirjutas:Ideaalne raam.. , top tube ca 600mm, .. kaalujaotus enamvähem võrdselt tiba rohkem tagaotsale... Selline valem töötab minu jaoks..
600 mm : 25,4= 23,6" raam
. Kui Sa nii suure raamiga saad suhte 50/55 tagaotsale, siis pead sa ca 195 cm pikk olema (või on sul väga pikad käed). Targad ju väidavad, et raam peab olema ca 2" VÄIKSEM
Seda et toodud valem ei näita kahjuks mitte mida muud kui top tube'i pikkust mm-tes. Raami suurus tollides on hoopis midagi muud, sadulatoru pikkus kuni top tube'ni. Aga ka see ei näita mitte midagi tegelikult, sõltub ikka kõik geomeetriast mitte raami suurusest tollides. Nii palju et mulle vastu mune ei käi raam ja on tegelt 21".
Muide, olen 190 ja tõesti käed on ka pikad..
Postitatud: 05. 05. 2003. 12:09
Postitas indrek
N kirjutas:...Raami suurus tollides on hoopis midagi muud, sadulatoru pikkus kuni top tube'ni...)
Kui nüüd natuke norida (mitte paha pärast
), siis raami suurus tollides on pikkus mõõdetuna keskjooksu keskelt, kuni sadulatoru lõpuni mitte top tube'ini. See ka seletab miks näiteks Kona 20" raam on väiksem kui mõne teise valmistaja 18" jne.