Odavad amordid

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 22. 04. 2003. 08:55

HUS kirjutas:Aga kas selle hinnaklassi rataste amordid üldse mingit kriitikat kannatavad ja mida eelistada tasuks (selles hinnaklassis pakutavatest, muidugi eeldusel, et seal üldse midagi valida/eelistada on)? Ja kus sellest esiamordist üldse olulist kasu on, äkki oleks otstarbekam tast üldse loobuda?
Parem loobu amordist. Selles hinnaklassis lisab see mõtetu kolakas su rattale vaid kaalu.

Minu eelmine ratas oli Deore varustuses Scott millel RST 281 jublakas all. See amort (õigemine vedrukas) omas mingit efekti vaid vahetult peale hooldust. Siis kui kõik oli värskelt määritud ja puhastatud. Kogusin raha ja ostsin Manitou Mars amordi alla. Nagu öö ja päev. Siis järgmisel kevadel läks juba ratas ka vahetusse ja kuna amort oli juba olemas tuli uus ratas üsna soodsalt kätte.

Et soovitaks siis samuti kõva kahvliga läbi ajada ja kui tunned, et tahad ikka (metsa)sõidust täit mõnu tunda siis osta hiljem päris amort juurde. Ja kui rattahuvi jätkuv on siis juba uue ja parema ratta ostmisel säästad amordi raha ja saad sellevõrra kõvema ratta. Korralik amort on 25-30% ratta hinnast.

Urmas

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 22. 04. 2003. 10:55

Ei hakka konkreetsetest markidest taas ajama (seda siin UrmasL-ga juba aetud küll), aga seda ütleks küll, et reguleerimisvõimaluseta amort on küll mõttetus. Samas, kui enne pole amordiga sõitnud, siis huvi korral soovitan ära proovida, kasvõi kehvema. Jäiga kahvliga sõiduks pevad olema tugevad randmed (olen muuseas täheldanud, et kõvad suusatajad kipuvad eelistama jäika kahvlit?). Maastikul on sõit jäiga kahvliga tegelikult salakaval värk, mille kurvad tulemused ei pruugi kohe esile kerkida. Ntx sõber, kes oli suur jäiga fänn, on nüüdseks meelt muutnud. Põhjus - randme mikrovigastus, mille kõrvaldamiseks oli vajalik op. Nii et kahe otsaga lugu. :?

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 22. 04. 2003. 11:50

Mati kirjutas:Ei hakka konkreetsetest markidest taas ajama (seda siin UrmasL-ga juba aetud küll), aga seda ütleks küll, et reguleerimisvõimaluseta amort on küll mõttetus. Ntx sõber, kes oli suur jäiga fänn, on nüüdseks meelt muutnud. Põhjus - randme mikrovigastus, mille kõrvaldamiseks oli vajalik op. Nii et kahe otsaga lugu. :?
Reguleerimisega on nigu on. Minu Manitou Mars ei ole väliselt reguleeritav. Jäikus käib õhuga ja kogu lugu. Dampingu tunnetust saab muuta erineva paksusega õli kasutades. Ainuke asi millest puudust tunnen on amordilukk.

Mis puudub randmevigastustesse siis, mis siin salata, lähen ka ise sügisel lõikusele. Kirurg arvas, et asi on just rattasõidust põhjustatud. Kusjuures kirurg ta leidis, et pehmemad kindad, gripid ja miks mitte ka amort eriti asjale ei mõju. Pigem on ohtlik vibratsioon ja rappumine. Abiks võiks olla randmetugi.

Urmas

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 22. 04. 2003. 12:15

UrmasL kirjutas: Kusjuures kirurg ta leidis, et pehmemad kindad, gripid ja miks mitte ka amort eriti asjale ei mõju. Pigem on ohtlik vibratsioon ja rappumine. Urmas
Siiski, siiski aktsepteerigem, et amordiga saab nii vibrat kui ka rappumist oluliselt vähendada, elementaarfüüsika vastu ei saa. Seega edu selge.

Amordi regullitavuse all pidasin halvas mõttes silmas küll pigem neid regullivõimaluseta vedrukaid.

Vasta

Mine “Jupid”