1. leht 1-st

Võimsamad tuled rattale

Postitatud: 17. 12. 2006. 00:09
Postitas mmz
Jälle tüütan teid rattajuppide osas. Nimelt on mul juba aastaid peas mõte, et võiks rattale praeguste LED-tulede asemel midagi asjalikumat osta millega ka pimedas veidi kiiremalt sõita annaks. Juba mitu aastat on vaateväljas Sigma võimsamad tuled mis aga poodides kole kallid olid. Et-bikes tundub hind aga päris hea: http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id/502
Kas kellelgi on nende tuledega mingeid kogemusi?
Esmapilgul vähemalt tundub, et sellises hinnaklassis konkurente vähemalt Eestis oluliselt ei ole.

Postitatud: 17. 12. 2006. 11:29
Postitas Villem T
Mul on eelmise generatsiooni omad, mis küll häbiväärselt vähe kasutust saanud, aga Mirage X tegi metsaaluse valgeks. Mirage oli ok mööda sirget kaetud teed sõitmiseks.

Postitatud: 17. 12. 2006. 16:11
Postitas mmz
Kuidas nende kinnitustega lood on? Igatahes Sigma kompuutritel (vähemalt vanematel) see küll eriti kiita ei olnud. Cateye tulesid olen ma ka päris mitu korda remontinud. Tagumise tule kinnitus on kahel korral pooleks murdunud ja ühe suurema põrutuse peale läks ka esitule kiirkinnitus katki.

Postitatud: 17. 12. 2006. 18:04
Postitas madiz
Sa seda teemat oled vaadanud ? Selles on suhteliselt põhjalikult lampide teemat käsitletud.

Postitatud: 21. 12. 2006. 00:09
Postitas matukas
Viimasel ajal on üha rohkem teemakäsitlusi LED valgustite osas. Ise olen veendunud LED valgustite tulevikku. Endale olen seadnud eesmärgiks LED tehnoloogia ja Li-Ion/Poly kasutamise. LED puhul on märksõnaks Luxeon K2.

Sai endale üldiseks otstarbeks soetatud 3W Mini-MAGLITE LED lamp. Proovin aretada kronsteini lenksu külge kruvimiseks. Siis saab näha, kui head valgust see produtseerib, et juurikate vahel hakkama saada. Katse peaks näitama mis suunas edasi minna, et ise vajalik valgusti juppidest kokku 'keevitada'.

Postitatud: 21. 12. 2006. 11:08
Postitas Villem T
Pealambi ostmisel tahtsin ka kangesti LED-i, aga müüja väitis neid näitavat küll kaugele, aga suht kitsa vihuga (ja müüs mulle halogeeni). Võimalik et see on peegli/hajuti probleem? Mingit sarnast juttu mäletan ka tuttava LED-tehnoloogia arendaja suust, et (LED-ist pärit valguse) hajumine pidi miskipärast teisiti toimuma kui oled harjunud nägema.

Postitatud: 21. 12. 2006. 18:35
Postitas matukas
See on hajuti küsimus. LED puhul on minu arvates praegu veel AINUKE miinus tema hind. Aga eks HID on ka kallis. Järgmine aasta peaks tulema LED valdkonnas päris huvitav, kui võimsused teevad järgmise hüppe.

Postitatud: 21. 12. 2006. 20:13
Postitas Rivo
LED'l on tulevikku. Kinkisin paar kuud tagasi naise vanaisale led taskulambi (muideks, vändast keerates laetav) Tollel kõigest 4 led pirnikest, kuid valgusjõud mis sealt tuleb
:shock:
Kui sellise pea- või lenksulambina saaks ja veel samas hinnaklassis (mingi 500.- tuuris oli) siis ei kahtleks hetkegi.
Minu praegune pealamp, kus on 12 led pirni, on selle kõrval "sitasilm"

Kui kellelgi huvi tekkis, siis sai see ostetud Laagri Ehitusmarketist.

Postitatud: 29. 11. 2007. 13:43
Postitas mart
matukas kirjutas: LED puhul on minu arvates praegu veel AINUKE miinus tema hind. ..Järgmine aasta peaks tulema LED valdkonnas päris huvitav, kui võimsused teevad järgmise hüppe.
aasta möödas ja hetkel võimsaim ühene valgusdiood on 5 W.
Silva LX
http://www.yorksurvey.co.uk/products/newprod/sillx.htm
Usas müügil nimega Brunton L 5
http://www.brunton.com/reviews.php?nid=83
Kas keegi on samast seeriast tiba lahjemat 3 watist proovinud/kasutanud. Paberi järgi peaks (valgustugevus) 3w led vastama ca 6 w halogeenile ja 5w led ca 12 w halogeenile.

Postitatud: 14. 12. 2007. 11:53
Postitas SK
Vahepeal on aeg nii palju edasi läinud, et valgustite teema foorumis anno 2003-2005 tundub ajast ja arust. LED võimutseb ja lõpuks on väljas ka võimsad LED'id, mis kaugtule funktsiooni edukalt täidavad.

Sai ükspäev rattaga pimedas metsas käidud, peas Mammut Lucido TX1. Täisvõimsusel on mets ikka valge, kannatab vabalt sõita ka 30-35km/h ilma takistusi maha magamata. Ei oska watte kommenteerida, aga lenksulampidega ei viitsi enam jännata, sest kiivri küljes olev lamp annab palju adekvaatsema pildi eest toimuvast. Perfektse nägemise huvides võiks lenksu küljes ka üks väike lambike olla, mis alati lenksuasendi suunas näitaks, et külje peale jõllitades väike valgusvihk ka ees olemas oleks. AA-tüüpi akude kestvus on väga hea (tehaseandmed õiged!), väga külmaga saab patereibloki põue sooja pista, et külm akusid ära ei tapaks.

PS. Kuna valgusvihk on võimas, siis paistavad metsas ka rebaste ja kährikute maadligi helkivad silmad, mida muidu ei märka...rrrrrrr....oh õõvastust!

müüb Metsik Põhjala Tln Nõmmel, hind 895.-

Postitatud: 14. 12. 2007. 12:40
Postitas mart
SK kirjutas:
Mammut Lucido TX1. Ei oska watte kommenteerida-
Keskmine diood on sul 2 W ja äärmised 2x 0,23 W. Tore, et rahul oled. Ise kasutan 5w Silva LX ja tahaks veeel võimsamat. Süües kasvab isu.

Postitatud: 14. 12. 2007. 14:29
Postitas SK
oktoober-detsember pole tihti suurest võimsusest abi, sest õhk on niiskusest "paks" ja võimas valgus peegeldub tagasi ehk vaja oleks ka eraldi "udutulesid"

Led'ide kasutamine on viinud uute mõõtmistehnikateni, nagu näiteks Petzl refereerib. Mu vaist ütleb ka, et ainult wattidest ei piisa ehk sama nimivõimsusega lambid võivad erinevalt valgustada. Sama teema on autolaternatega, kus samade identsete pirnide puhul saadakse valguse mõõtmisel väga erinevad tulemused, sest rolli mängib eelkõige valgusti arhitektuur - peegeldid, klaasi kumerused ja kvaliteet.

Postitatud: 14. 12. 2007. 15:00
Postitas veiko
SK kirjutas:Led'ide kasutamine on viinud uute mõõtmistehnikateni, nagu näiteks Petzl refereerib. Mu vaist ütleb ka, et ainult wattidest ei piisa ehk sama nimivõimsusega lambid võivad erinevalt valgustada.
See pole midagi uut. Watt on võimsuse, mitte valgus/valgustugevuse mõõtühik. Valgusvoogu on ikka luumenites (lm) ja valgustihedust luksides (lx) mõõdetud.
http://meteo.physic.ut.ee/et/showdoc.php?did=15
http://www.eha.ee/raamatud/eksponeerimisjuhis/Lisa3.pdf