1. leht 1-st

Milline ketas pidur XTR; Teema lukku sai xtr 07 ära tellitud

Postitatud: 25. 01. 2007. 22:49
Postitas Veiko V
Tänan foorumlasi aitamise eest aga eks ajasite pea sassi küll kohati eks see algaja mure rohkem mitte teie :P :P


Plaan osta rattale ketas pidurid aga küsiks arvamust kas
XTR ; Avid Jucy 7 ; Hayes HFX 9 V6 Carbon
Ise ei oma mingit kogemust ketaste alal aga kui siis valiks miskit nende seast! Hinna piir võiks olla kuni 5 sest rohkem pole ja paigaldada kah ju vaja!

Aidake kotkad! [/b]

Postitatud: 25. 01. 2007. 23:01
Postitas Mati
Olemas positiivne ja soovitamisväärt kogemus Hayes HFX 9 V6 Carbon'iga. Teistega kogemus puudub.

Postitatud: 26. 01. 2007. 09:04
Postitas Olts
Minu kogems on Avid Juicy 7-ga.
Tegelikult on nad kõik võrdsed.
Osta siis välimuse järgi.

Postitatud: 26. 01. 2007. 09:13
Postitas erikr
tegelikult on nii, et kui ise käsi õliseks kardad teha siis vali selline, millele saad kindlasti kohalikus hoolduses abi.

Postitatud: 26. 01. 2007. 09:48
Postitas Villem T
Väga üldistatuna Hayes on vast kõige hooldevabam, Avid jälle on timmitavam (lingi asend ja klotside kontaktpunkt). Hayesi "Carbon" väljendub ainult lingis, mis on mõnus (lai ja ümar - enda kogemus Mag Carboniga). XTR on ka kindlasti ülihea, aga Shimano tuleb vist eraldi juppidena, mis tähendab voolikuotsikute pingutamist, õli lisamist, õhutamist jms, samas saad täpselt nii pikad voolikud kui vaja.

Kui saad koostatud ja õhutatud komplekti siis ei ole ise paigaldamisega mitte mingeid probleeme ka neil kel EI OLE parema käe asemel mutrivõti ja vasakul haamer.

Re: Milline ketas pidur XTR; Jucy 7 ; Hayes HFX 9 V6 Carbon

Postitatud: 26. 01. 2007. 10:25
Postitas UrmasL
makita kirjutas:Plaan osta rattale ketas pidurid aga küsiks arvamust kas
XTR ; Avid Jucy 7 ; Hayes HFX 9 V6 Carbon
Ise ei oma mingit kogemust ketaste alal aga kui siis valiks miskit nende seast! Hinna piir võiks olla kuni 5 sest rohkem pole ja paigaldada kah ju vaja!
Olen ise ka praegu ketaspidurit valimas. Sõelal on Marta, uus XTR ja Juicy 7.

Marta on kõige kallim (juhul kui netist mingit soodust ei leia) aga üsna kerge. Ära proovitud tase ja mainekas tootja. Uus XTR on veel tundmatu ja mõnele ei pruugi disain sobida. Samas on väga kerge. Hind ka täitsa OK. Tõenäoliselt tuleb rootoritega kombineerida, kuna ma pole kindel, et 6 polt rootorit shimanolt saada on. Juicy 7 on samas hinnaklassis, kuid tsipa raskem. Head regullimisvõimalused.

Ise plaanin oma otsuse langetada siis kui olen XTR pidurit reaalselt näppida saanud. Kui tundub ok, siis valin XTR. Kui midagi kripeldama jääb siis valin tõenäoliselt Juicy 7. Ühtlasi vaatan netis pakkumisi Martale.

Re: Milline ketas pidur XTR; Jucy 7 ; Hayes HFX 9 V6 Carbon

Postitatud: 26. 01. 2007. 10:47
Postitas Veiko V
TO: Urmas L

Mine V+ seal peaks väljas olema ühe carboni küljes tundus väääga ok olema sellest mõtlesingi XTR peale.

Postitatud: 26. 01. 2007. 11:08
Postitas Villem T
Vaevalt et XTR kehv on, aga kui oled millegagi harjunud võib modulatsioon erinev olla. Poes näppides vahet ei tee. Kui need su esimesed ketaspidurid on, siis pole vist vahet millega harjuda. Kui kettad peab muud sebima, siis Hope kettad on (sanaselt uuele XTR-le) alu spideri küljes - kerged ja jäigad - kui ainult tööpinna laius sobib.

Re: Milline ketas pidur XTR; Jucy 7 ; Hayes HFX 9 V6 Carbon

Postitatud: 26. 01. 2007. 12:07
Postitas mart
makita kirjutas:Plaan osta rattale ketas pidurid ... ei oma mingit kogemust...
Svenssonid on 2002, 04 ja 05 testinud/järjestanud ketaspidureid:
http://terrengsykkel.no/article.php?id=1287
võibolla saad sealt miskit lisainffi.
Tabelis leiad ka tolle müstilise mõiste - modulatsioon (Doserbarhet (DOS): Hvor lett det er å kontrollere bremsekraften.) :). Tolle üle- ja alatähtsustamise tõttu toimub kõigis rattafoorumites aeg-ajalt kõva kisa.

Postitatud: 26. 01. 2007. 13:14
Postitas Villem T
Modulatsiooni on raske ületähtsustada - ma endale küll on/off rezhiimidel töötavaid pidureid ei tahaks. Blokeerumise piiril (mitte lohisevate ratastega) pidurdamine, ühe sõrmega pidurdamine (vastandiks see et pead kahe sõrmega tõmbama ja siis pidur "hammustab"), tagarattal sõites piduriga mängimine jne on kõik võimalikud ainult tänu heale modulatsioonile. Mingis testis olid kunagi graafikud ka. Ideaalis oleks pidurdusjõu kõver kattuv lingile rakendatava jõu kõveraga - lineaarne (?) tunnetus.

Postitatud: 26. 01. 2007. 13:32
Postitas erikr
jajah, modulatsioon selleks, hüsterees on vähemalt sama oluline.

mina olen oma formulatega (B4 Pro ja K24) rahul, samas tean, et 1 kodanik ei saanudki K24-ga kusagilt niipalju abi, et pidureid taas töökorda saada. võu oli tal oro puro, vahet pole.

Postitatud: 26. 01. 2007. 16:48
Postitas mart
erikr kirjutas:
1. formulatega (B4 Pro ja K24) rahul,
2. samas tean, et 1 kodanik ei saanudki K24-ga kusagilt niipalju abi, et pidureid taas töökorda saada. võu oli tal oro puro, vahet pole.
1. mudeli 18, 24 ja kõrgem Formulate eelis on linkide rist kasutus. Meeldib võimalus, kus saab ülilihtsalt vasaku/parema lingi lenksul ümber tõsta. Shimano ja Magura ülemine ots sarnast toimingut ei võimalda.
B4 Pro ümberlappamist ei võimalda - anum jääb tagurpidi.

2. See konkreetne 24 on anomaalia. Sõitis edukalt üle Alpide ja Eesti tasandikel väsis lihtsalt ära. Arvatavasti tegu materjali väsimusega või tööstusdefektiga.
konakona kirjutas:
Modulatsiooni on raske ületähtsustada - ma endale küll on/off rezhiimidel töötavaid pidureid ei tahaks. ...tagarattal sõites piduriga mängimine ...
Mu meelest enamus hüdropiduried on ju sellise tunnetusega, et linki vajutades saab ratas kenasti aru, mida rattur teha soovib. Olukorda, kus rattur tahab pidurdada NII võrd ja pidur otsustab/arvab, et tema pidurdab NAA võrd, ei saa ju tekkida.

Postitatud: 27. 01. 2007. 11:10
Postitas TAIX11
mart kirjutas:
See konkreetne 24 on anomaalia. Sõitis edukalt üle Alpide ja Eesti tasandikel väsis lihtsalt ära. Arvatavasti tegu materjali väsimusega või tööstusdefektiga.
OT: Alpidesse pole too 24 veel jõudnud, aga Karpaatides töötas perfekto.

Postitatud: 29. 01. 2007. 09:46
Postitas Villem T
mart kirjutas:Mu meelest enamus hüdropiduried on ju sellise tunnetusega, et linki vajutades saab ratas kenasti aru, mida rattur teha soovib. Olukorda, kus rattur tahab pidurdada NII võrd ja pidur otsustab/arvab, et tema pidurdab NAA võrd, ei saa ju tekkida.
Osad pidurid kipuvad liiga kõvasti kettast kinni võtma, st "õrnalt pidurdamise" vahemik on ülikitsas.

Postitatud: 29. 01. 2007. 11:11
Postitas mart
konakona kirjutas: Osad pidurid kipuvad liiga kõvasti kettast kinni võtma, st "õrnalt pidurdamise" vahemik on ülikitsas.
Pilt
Võtsin abiks avid-i punase kruvi, et seda piduri äkilisust seletada (jutt siis diafragmaga st open systemist). Enamusel linkidel on miski sarnane reguleerimise kruvi/hoob, mida kinni-lahti keerates saab lingi käiku ja tundlikust muuta. Sageli keeratakse too kruvi ülitundlikuks st piiratakse käepideme käik minimaalseks. Tulemuseks on imelühike vajutusvahemik, mistõttu tekibki pidurdamisel tunne, et värk on kontrollimatult äkiline.

Mu meelest tekib piduri tunnetuse suurim muutus siis, kui vahetada klotsi materjali/tootjat. Kuna asbest on nüüdseks keelatud, siis püütakse kõiksugu alternatiive leida. Ise kah loksun (sportlikust huvist ja vajadusest) erinevate valikute vahel - vabrikuklotsid, BBB, EBC, Koolstop, Swiss-stop jne - valik on kirju.

Veel üks klotside pisinüanss, mida võiks piduri soetamisel jälgida. On pidurid, kus klotsid on sümmeetrilised st neid saab ümber lapata
Pilt
ajapikku tekitab see rahalist kokkuhoidu - saab enamvähem võrdselt kulunud klotsidest komplekteerida paari ja seetõttu uute klotside soetamist tiba edasi lükata

Postitatud: 29. 01. 2007. 11:51
Postitas Olts
mart kirjutas:......
Mu meelest tekib piduri tunnetuse suurim muutus siis, kui vahetada klotsi materjali/tootjat. Kuna asbest on nüüdseks keelatud, siis püütakse kõiksugu alternatiive leida. Ise kah loksun (sportlikust huvist ja vajadusest) erinevate valikute vahel - vabrikuklotsid, BBB, EBC, Koolstop, Swiss-stop jne - valik on kirju.

Veel üks klotside pisinüanss, mida võiks piduri soetamisel jälgida. On pidurid, kus klotsid on sümmeetrilised st neid saab ümber lapata
Pilt
ajapikku tekitab see rahalist kokkuhoidu - saab enamvähem võrdselt kulunud klotsidest komplekteerida paari ja seetõttu uute klotside soetamist tiba edasi lükata
Olen sõitnud rohkem kui aasta Avidi Juicy 7 ga ja pole veel klotse vahetanud. Eeldan siiski, et originaalid on paremad kui analoogid. Vähemalt nii paistis olema Avidi V-piduri klotsidega. Proovisin Ritchey erinevaid klotse ja ka XTR klotse, aga ükski ei saanud Avidi originaalidele vastu (jutt siis pidurdusjõu poole pealt).
Kui veel ketaspidurist rääkida, siis sellise kulumistempoga ei jõuakski eksperimenteerimisega lõpule. Pidurid vananeksid juba moraalselt ära.

Postitatud: 29. 01. 2007. 14:00
Postitas Rivo
Olts kirjutas: Eeldan siiski, et originaalid on paremad kui analoogid. Vähemalt nii paistis olema Avidi V-piduri klotsidega. Proovisin Ritchey erinevaid klotse ja ka XTR klotse, aga ükski ei saanud Avidi originaalidele vastu (jutt siis pidurdusjõu poole pealt).
Nii endiste V-pidurite, kui ka praeguste ketaspidurite puhul olen jäänud KoolStop klotside peale. Ei ütleks, et xtr klotsid midagi nii erilist oleks. (keraamiliste v-piduritega kogemus puudub)

Postitatud: 29. 01. 2007. 20:07
Postitas Villem T
mart kirjutas: Võtsin abiks avid-i punase kruvi, et seda piduri äkilisust seletada (jutt siis diafragmaga st open systemist). Enamusel linkidel on miski sarnane reguleerimise kruvi/hoob, mida kinni-lahti keerates saab lingi käiku ja tundlikust muuta. Sageli keeratakse too kruvi ülitundlikuks st piiratakse käepideme käik minimaalseks. Tulemuseks on imelühike vajutusvahemik, mistõttu tekibki pidurdamisel tunne, et värk on kontrollimatult äkiline.
Hayesi El Caminol on Power Adjustment Dial, Avidil Pad Contacti timmimise nupp, arvatavasti on nende funktsioon sama, aga jään enda arvamuse juurde, et nuppudega saad timmida küll seda millises jõukõverate osas opereerid, mitte aga seda millised need kõverad on. Kruvidega kolbide mõõtmeid ei timmi, võib-olla me targutame erinevatest asjadest.
PS mul on mõlemal rattal Hayesid (Nine ja Mag Carbon), millel on ainult 1 reguleerimiskruvi - lingi asend (ehk reach?) ehk see kas "pidurid on põhjas" ennem kui link vastu lenksu või mitte. ENAMUSTEL piduritel rohkem nuppe ei ole, MÕNEDEL on.

Postitatud: 30. 01. 2007. 22:20
Postitas matukas
Natuke küll OT aga miks siinsete seas just need tootjad ja mudelid laialt esindatud on? Vabandan juba ette, et pole pikka uurimustööd teinud. Mina olen oma Hope M4 täisringiga (180/160) superrahul. Võib-olla mõni siinsetest oskab seletada lihtsa(te) põhjus(t)ega sellist kaalujaotust.

PS Minu linkidel on ka vaid 'reach' kruvi.

Postitatud: 31. 01. 2007. 17:53
Postitas madiz
matukas kirjutas:Natuke küll OT aga miks siinsete seas just need tootjad ja mudelid laialt esindatud on?
sest et-bike müüb neid suht soodsalt

Postitatud: 31. 01. 2007. 19:34
Postitas Villem T
OT jätkuks: päris huvitav, et XTR on seal marginaalselt odavam kui XT (sadula ja heebli komplekt) ja seda isegi otsakaupa ostes. On seda XT-d sel juhul üldse mõtet pakkuda..

Postitatud: 31. 01. 2007. 21:25
Postitas matukas
madiz kirjutas:
matukas kirjutas:Natuke küll OT aga miks siinsete seas just need tootjad ja mudelid laialt esindatud on?
sest et-bike müüb neid suht soodsalt
No arvestades, et mina oma Hope M4 bike-komponent.de-st ca 2800 eest sain, siis peaks see ju ka hea hind olema? Selles komplektis on kõik: heebel, voolik, vedelik, sadul, kruvid ja ketas. Mida veel tahta? Nojah, 1 nädal tuleb küll oodata tavaliselt, et kätte saada. Shimanol tuleb veel mitu asja eraldi raha eest juurde soetada. Või kuidas?

Postitatud: 01. 02. 2007. 11:28
Postitas mart
matukas kirjutas: No arvestades, et mina oma Hope M4 bike-komponent.de-st ca 2800 eest sain, siis peaks see ju ka hea hind olema?
Seda hinda maksad vaid tagapiduri eest. Esipidurit samast aastakäigust ei pakuta
Hope/Mono M4, 160mm, 180eur
soodsaim oleks samast poest võtta Mono Mini komplekt 310eur, mis peaks nibin-nabin mahtuma teemaalgataja eelarvesse
Hope/Mono Mini 2007
07 Mini annab ca 100g kokkuhoidu ja floating disc rootorid.

Postitatud: 01. 02. 2007. 19:18
Postitas matukas
No mina valiksin Hope valikust võimalusel odava variandi sama seeria seest. Ehk kui on pakkuda 'floating' ja mitte'floating', siis viimane neist on odavam. Ei näe muud effekti esimesel juhul, kui lihtsam sadula paigaldamine. Ja teemaalgatajale sobiks tõesti Mini rohkem. Teoorias pole ka üle 160 mm ketta vaja. Seega, Hope puhul Mono Mini odavam variant oleks OK kui seda ainult müüdaks :(.

PS Juhul, kui täiesti võhik pole, siis saab IGA tootja kauba paigaldamisega täiesti vabalt ka ise hakkama.

Re: Milline ketas pidur XTR; Teema lukku sai xtr 07 ära tell

Postitatud: 12. 02. 2007. 13:12
Postitas mart
makita kirjutas:...Teema lukku sai xtr 07 ära tellitud...
Enne, kui lingid peale sebid, ümarda viili/liivapaberiga ava servad. Tehasetöötlus on teravate servadega, mis võivad ajapikku lenksule sisse lõikuda. Kivi shimano disainerite kapsaeada, et nad ei viitsinud toodet lõpuni läbi mõelda.