1. leht 1-st

Palun soovitage odavamat MTB amorti

Postitatud: 17. 04. 2007. 22:45
Postitas keegimuu
Tere taas.

Mul oleks abi vaja sobiva amordi leidmisel tulevasele rattale.
Võistlema ei hakka, seega midagi väga erilist vaja pole.
Pappi kah nii palju pole, et suvalt välja laduda saaks.
Kasutatud amortidest huvitatud ilmselt ei ole.

Hind võiks olla 1000-2000 vahel, kuid sinna ülemisse otsa päris jõudma ei peaks. :P
Teenima hakkab linna- ja metsateedel, väga suurt koormust saama ei hakka.

Kas peaks mingit kindlat firmat vaatama? Mida üldse amordi juures oluline vaadata? 80 või 100mm? Lukustus või mitte; milline?

RockShox Dart 2 on silma jäänud, kahjuks ei tea selle hinda siinmail.
Muu RockShox'i kraam on juba üle hinnapiiri. Jäävad veel silma firmad Suntour ja RST.

Suntouril on mudeleid nii palju, et võtab silme eest kirjuks. Merida ratastel olen näinud XCM mudelit.

Äkki keegi oskab mind kuhugipoole suunata? :)

Postitatud: 18. 04. 2007. 07:54
Postitas margus v
Soovitan RST Aerosa AET!
Kunagi oli-hea ja odav.
Tavaliselt on alla 2000 vedrupulgad mitte amordid

Postitatud: 18. 04. 2007. 11:26
Postitas madiz
Suntour on selline kahtlane firma, ise hoiaksin pigema eemale.
RST aerosa aet'i olen näinud hinnaga 1800 kr letis, kaal on ka normis, kahjuks lukustust pole.
Dart 2 peaks kusagil 2k olema hinna poolest, kasutatuna saaks juba j4.
Dart 1 ja 2 puhul hakkas silma et kaaluvad kuidagi jube palju- u 2,4kg, veidi enam makstes saaks juba kobedama Dart 3-e

Postitatud: 18. 04. 2007. 14:06
Postitas smilersforever
Osta kasutatud amort endale :P

Postitatud: 18. 04. 2007. 14:34
Postitas tarzic
Mina soovitaksin samuti kasutatud amorti. Olen ise ostnud aegade jooksul kolm peetud amorti (RS Judy TT, RS Judy XC ja Skareb Super) ühegi puhul pole ma pidanud pettuma. Näiteks uus Manitou Axel maksab letis 3000+ krooni, kuid samas on siin pakkuda kasutatud isend kõigest 750 krooniga. Kui tegemist on korraliku isendiga, siis nimetaksin ma seda heaks pakkumiseks .

NB! Jälgi kindlasti ka müüdava amordi steereri pikkust, et see sinu raami jaoks liiga lühikeseks ei jääks.

Odavaamordiga.

Postitatud: 19. 04. 2007. 12:53
Postitas Streemer
Odava amordiga ei ole mitte midagi teha. Parem tavaline alu kahvel siis juba.
Ma pole nii rikas, et osta odavat asja käib siinkohal.

Re: Odavaamordiga.

Postitatud: 19. 04. 2007. 13:32
Postitas Kirsa
Streemer kirjutas:Odava amordiga ei ole mitte midagi teha. Parem tavaline alu kahvel siis juba.
Ma pole nii rikas, et osta odavat asja käib siinkohal.
Ma küll nii kriitiline ei oleks.
3000 kroonine amort ei erine 8000 kroonisest amordist tihti sugugi kvaliteedi poolest, vaid kaal ja reguleerimisvõimalused.
500 kroonine top gun on muidugi omaette lugu.

Odavatest amortidest on mul olnud 2002a Rock Shox Judy XC, 2003a RS Pilot SL, 2003a RST Aerosa AET. Kõikide nende amortide letikas oli 3k kanti, aga neid peaks saama ka odavamalt.
RS-de kaalud oli 1.8-1.9kg kanti, aga ma ütleks et "amortiseerimist" tegid nad väga hästi. Õli ja vedru ongi üks paremaid kombinatsioone. Lihtsalt puudus lenksulukk ja üldse igasugusest timmimisvõimalused.

RST jällegi oli kerge ja töökindel aga ei amortiseerunud nii hästi, olles puhas õhk/õhk amort. Aga see mitte amortiseerimine tuli ainult välja võistlustel traktorijäljes sõites, mida ta ei suutnud välja triikida ning seetõttu oli kõvakahvliga sõitmise tunne.


Niisama tarvitamiseks kõlbasid nad kõik väga hästi.

Re: Odavaamordiga.

Postitatud: 19. 04. 2007. 15:22
Postitas keegimuu
Streemer kirjutas:Odava amordiga ei ole mitte midagi teha. Parem tavaline alu kahvel siis juba.
Seda ma ei usu ja olen Kirsa'ga nõus.

Proovige palun objektiivselt hinnata... st oluline ei ole, milline sobib teile,
kes te siin võistlete jm trikke teete, vaid mis sobib mulle, nö pühapäevasõitjale. :)

Ma ise kaldun hetkel vist ikkagi Dart2 poole... välimus ka atraktiivne.


/edit
Aga mis eelised üldse Dart3 omab Dart2 ees?
Peale kaalu muidugi...

Postitatud: 23. 04. 2007. 11:20
Postitas Kuuporistaja
Kui kaalud ka kasutatud amorte, siis lisaks valikusse kunagi Tarzicule kuulunud RS Judy XC (peaks olema 2003), hinnaklass 1000.- ringis.

Postitatud: 26. 04. 2007. 00:09
Postitas keegimuu
Aga mis on 80mm ja 100mm käigu vahe?
Millisel juhul peaks ühe või teise kasuks otsustama?

Postitatud: 26. 04. 2007. 07:18
Postitas erikr
vahe on 20 mm amordi käiku. minu meelest on tavaliseks maastikusõiduks 80 küll.

Postitatud: 26. 04. 2007. 07:21
Postitas tarzic
keegimuu kirjutas:Aga mis on 80mm ja 100mm käigu vahe?
Millisel juhul peaks ühe või teise kasuks otsustama?
:D Vahe ongi käigus :wink:

Ehk siis teisisõnu, 80mm käiguga amorti sab kokku suruda 80mm ja 100mm käiguga amorti 100mm (tegelikuses saab mõlemat pisut vähem kokku suruda, kui andmed näitavad). 100mm käiguga asjandused on viimastel aastatel jõudsalt ka odavama otsa XC amortide ritta roninud. Endal on kogemus ainult 80mm amortidega ning eesti maratoni olusid arvestades erilist puudust kül 100m amordist ei tunne...

Ah jaa, amorti valides võiksid tähelepanu pöörata ka amordikäigu jäikusele vms. Lihtsamalt öeldes, kui sa kaalud 90kg siis võid sa oma raskusega nii mõnegi amordi väga kergelt "põhja lüüa". Kallimatel isenditel on olemas spetsiaalsed kangemad ja softimad vedrud, mille abil saab nii sulg kui ka raskekaalulisele amorti kohandada. Odavamate agregaatide kohta ei oska sellist asja väita :roll:

Postitatud: 26. 04. 2007. 09:44
Postitas keegimuu
Sellest ma saan muidugi aru, et ühe käik on 20mm pikem. :)

Pigem küsimus selles, mida tasub või mille peaksin valima.
Raam on Meridalt, nende valmiskomplektidel on ka 80mm amordid.

Arvestades, et sõidan sellega ka linnas, on ilmselt 80mm (mis on vist jäigem?) mõttekam? Asfaldil hakkab 100mm äkki liiga õõtsuma...

Postitatud: 26. 04. 2007. 09:56
Postitas erikr
õõtsumine ei sõltu käigu pikkusest kuna jäikuse määrab hoopis miski muu (verdu jäikus, õhu rõhk vms). võta 80 ja sõida.

Postitatud: 26. 04. 2007. 11:52
Postitas Mati
Amordikäigu puhul arvestage ka sellega, et liialdustesse minnes rikute geomeetria ära. Eriti FS raamide puhul on kindlad soovitused käigupikkuse osas.

Postitatud: 26. 04. 2007. 12:29
Postitas keegimuu
Selge, tänud.

80mm on ilmselt see õige siis ikka, jah. Seda enam, et valmiskomplektid samal raamil sisaldavad ka 80mm amorti.

Postitatud: 26. 04. 2007. 13:31
Postitas tarzic
Siin pakutakse RockShox J4 koos mugava poplock lukustusega tutikana 1900 krooniga :!: Kui see väga su hinnapiiri ei ületa, siis oleks se väärt ost ma arvan...

Re: Odavaamordiga.

Postitatud: 26. 04. 2007. 15:30
Postitas Rivo
Kirsa kirjutas:Ma küll nii kriitiline ei oleks.
3000 kroonine amort ei erine 8000 kroonisest amordist tihti sugugi kvaliteedi poolest, vaid kaal ja reguleerimisvõimalused.
500 kroonine top gun on muidugi omaette lugu.
Kirsa, erinevad ja kuidas veel erinevad.

Postitatud: 26. 04. 2007. 15:53
Postitas keegimuu
tarzic kirjutas:Siin pakutakse RockShox J4 koos mugava poplock lukustusega tutikana 1900 krooniga :!: Kui see väga su hinnapiiri ei ületa, siis oleks se väärt ost ma arvan...
Pole paha, jah.

Kahjuks on ta halli värvi, ratas aga läbivalt mustas (raam, Deore, jm jupid). Midagi ei ole teha, ratta välimus on mulle ka oluline...

Postitatud: 26. 04. 2007. 19:19
Postitas hannesp
Ja äsja müügis olnud musta värvi Manitou Axel Compi installisin äsja enda ratta alla 8)

Postitatud: 26. 04. 2007. 19:37
Postitas madiz
Mustale rattale võib hall amort päris hästi sobida muidu (toob ratta musta värvi esile, annab kontrasti, teeb huvitavamaks).