1. leht 1-st

Pidurid

Postitatud: 13. 05. 2003. 22:52
Postitas Kirsa
Corrosion kirjutas: Ära anda Acera Canti pidurid (tavalised)
Nii, et mul muffigi teha nendega. Muidu näevad head välja, hõbedased,
klotsid on kohati kulunud.
Kes tahab kui tahab, andku teada.
Mingid tavalised V pidurid või?
Mul siin sõber on oma odava rattaga hädas, vähegi mäest alla on, siis ei saa üldse pidama :).

Postitatud: 13. 05. 2003. 23:04
Postitas 5TH ELEMENT
kas mitte tegu pole nö A-piduritega, st V-de eelkäijatega, kus tross jaguneb üleval kaheks?

Postitatud: 14. 05. 2003. 08:34
Postitas UrmasL
5TH ELEMENT kirjutas:kas mitte tegu pole nö A-piduritega, st V-de eelkäijatega, kus tross jaguneb üleval kaheks?
Rohkem tuntakse ikka Cantilever nime all. A-pidur on selline rahvasuu väljend.

Postitatud: 14. 05. 2003. 09:03
Postitas mart
UrmasL kirjutas:
5TH ELEMENT kirjutas:kas mitte tegu pole nö A-piduritega, st V-de eelkäijatega, kus tross jaguneb üleval kaheks?
Rohkem tuntakse ikka Cantilever nime all. A-pidur on selline rahvasuu väljend.
A tüüp on tõesti V eelkäija, kusjuures ka kõige kõrgemas otsas (LX, XT, XTR), vt:
http://www.bikepro.com/products/brakes/ ... /shim.html
Cantilever on kõigi kahepunkti kinnitusega pidurite üldnimetus, mis omakorda jagunevad nad A, V ja U tüübiks.
U tüüpi vt:
http://www.bigboysports.de/BBS-Magazin/ ... brake2.jpg

Postitatud: 14. 05. 2003. 09:23
Postitas koomahai
Kas see U- brake on midagi taolist nagu maanteeratastel?

Postitatud: 14. 05. 2003. 09:38
Postitas mart
koomahai kirjutas:Kas see U- brake on midagi taolist nagu maanteeratastel?
Jah, nagu kesktõmbega st vanemat tüüpi . Uuemad on ju külgtõmbega. Põhierinevus MNT ja MTB piduritel on raami/kahvli külge kinnitumine - MNT-l ühe kinnituspunktiga, MTB kahe kinnituspunktiga.

Postitatud: 14. 05. 2003. 16:37
Postitas Corrosion
Misasjad on tavalised V-pidurid? :) Enamus firmasi teeb mitteparalleelseid pidureid, ka Avid. Ainult Shimano alates Lx kuni XTR-ini teeb parakaid.
Endal ka "tavalised" papipuudusel. Eks kunagi peab XTRI omad ostma, sest hinnavahe teistega on väike.

Postitatud: 14. 05. 2003. 19:43
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:Misasjad on tavalised V-pidurid? :) Enamus firmasi teeb mitteparalleelseid pidureid, ka Avid. Ainult Shimano alates Lx kuni XTR-ini teeb parakaid.
Endal ka "tavalised" papipuudusel. Eks kunagi peab XTRI omad ostma, sest hinnavahe teistega on väike.
V-pidur ongi V-pidur. Ainult shimano tahab oma parellel push süsteemiga ilma teha. Mis seal salata - XT ja eriti XTR v-pidur on täitsa asjalikud. Kunagi väideti, et XT piduri saab korralikult toimima vaid XT lingiga.

Igatahes minu "unistuste" pidurite hulka Shimano pidurid ei kuulu. Avid on märksa sümpaatsem. Avid Ti, Avid Mag ja Avid Arch on kuulu järgi väga head. Niipalju kui minul Avid ti piduritega kogemusi on olnud siis on väga sümpaatsed.

Postitatud: 14. 05. 2003. 20:14
Postitas Ermo
-

Postitatud: 14. 05. 2003. 20:30
Postitas Kirsa
Ma olen oma LX-idega kah väga rahul. Pidurdavad hästi ja tunnetus on hea. Märjaga paremat pidamist saavutaks vast kallima klotsiga - hetkel miskid 75 kroonised, mis rattaga kaasa tulid.

Postitatud: 15. 05. 2003. 08:37
Postitas Ereliukas
Olen sõitnud: speci mingite odavatega, tektro quartziga, lx-ga ja nüüd siis uus xtr lx lingiga. Edetabel oleks järgmine: Xtr mäekõrguselt üle(tunnetus on ikka super), Lx, spec, tektro. Erinevaid Avideid olen proovinud sõprade ratastel ja mulje on olnud hea, kahjuks võistlusolukorras pole proovinud, et ei saa midagi põhjapanevat õelda. Sramiga kogemus puudub.

Postitatud: 15. 05. 2003. 09:43
Postitas mart
UrmasL kirjutas: Igatahes minu "unistuste" pidurite hulka Shimano pidurid ei kuulu.
Kas keegi võistlusolukorras kasutab Magura õli-pöiapidureid. Ise olen nendega vägagi rahul. Aga võistlema ei kipu, kuna nende piduritega ratas on mul teiseks otstarbeks. Näitan pilti kah:
album_page.php?pic_id=154

Postitatud: 15. 05. 2003. 09:59
Postitas AndreK
Mul on peal Tektro Quartz, panin Ritchey sinised klotsid külge ja toimib väga hästi. Ei tahaks seda küll välja öelda, aga: Sitta tantsijat segavad munad ka! :D

Postitatud: 15. 05. 2003. 10:03
Postitas UrmasL
mart kirjutas:Kas keegi võistlusolukorras kasutab Magura õli-pöiapidureid. Ise olen nendega vägagi rahul. Aga võistlema ei kipu, kuna nende piduritega ratas on mul teiseks otstarbeks.
Neid pidureid kasutab/kasutas minuteada eesti tuntuim triali rattur Martin Heinmets.

XC/maratoniradadel pole kohanud. Tippvõstlejatele ilmselt ei sobi kaalu tõttu või siis eelistatakse juba ketast.

Postitatud: 15. 05. 2003. 10:13
Postitas UrmasL
Klemm kirjutas:Mul on peal Tektro Quartz, panin Ritchey sinised klotsid külge ja toimib väga hästi. Ei tahaks seda küll välja öelda, aga: Sitta tantsijat segavad munad ka! :D
Me ei rääkinud siin sellest kui palju mingi mingi pidur TEC sarjas su kohta tõstab.

Hea sõitja saab hakkama igasugu sodiga aga sõidu(pidurdamise)mõnu loeb ka midagi ;)

Mina pean head ja kerge käiguga pidurit ratta juures väga oluliseks komponendiks. Mitte seetõttu, et see mul mingitel keerulistel laskumistel ja kurvidel mingi tohutu eelise annab vaid just fiilingu ja tunde tõttu. Kerge ja täpne pidur annab sõidule sellise "kerge" tunde.

Postitatud: 15. 05. 2003. 10:18
Postitas AndreK
UrmasL kirjutas: Mina pean head ja kerge käiguga pidurit ratta juures väga oluliseks komponendiks. Mitte seetõttu, et see mul mingitel keerulistel laskumistel ja kurvidel mingi tohutu eelise annab vaid just fiilingu ja tunde tõttu. Kerge ja täpne pidur annab sõidule sellise "kerge" tunde.
Olen sinuga nõus. Aga need palju kirutud Tektrod toimivad ka väga kergelt ja korrektselt. Tuleb lihtsalt kõrid puhtad hoida ja normaalsed klotsid vahele panna.

klemmile

Postitatud: 15. 05. 2003. 10:22
Postitas Ereliukas
Millega oled neid tektrosid võrrelnud?
Mina pettusin neis lõplikult tahko maratoni viimasel laskumisel, kui pidurilink silmnähtavalt mäe esimesel kolmandikul u 1 cm altpoolt võttis, kui mäe otsas. palvetasin mõttes,et pidurit ikka lõpuni jätkuks.
(laskumise pikkus u 2 km ja kõrguste vahe vist 150 v 200 m, ning selline
parajalt kiviklibune).
Eestis on tegelikult pidur suht poogen, aga kui laskumised on sellised, et pidurdamise sõrmed hakkavad krampi kiskuma, ja tuled korduvalt mitmed sajad meetrid nii, et p..e üle sadula, siis saad aru, et piduril ja piduril on vahe.

Postitatud: 15. 05. 2003. 10:27
Postitas AndreK
Mul võrdlus moment on ainul XT piduritega. Vahe on muidugi sees. Aga ma lihtsalt väidan, et klotsidest sõltub väga palju (umbes 75%). Muidugi Eestis selliseid laskumisi pole, kus pidurid tõeliselt proovile panna.

Postitatud: 15. 05. 2003. 11:29
Postitas KristjanS
Kas keegi võistlusolukorras kasutab Magura õli-pöiapidureid. Ise olen nendega vägagi rahul. Aga võistlema ei kipu, kuna nende piduritega ratas on mul teiseks otstarbeks. Näitan pilti kah:
album_page.php?pic_id=154

Kus kohast neid yldse osta saab :?:

Postitatud: 15. 05. 2003. 12:14
Postitas mart
veloman32 kirjutas:Kus kohast neid yldse osta saab :?:
. Möödunud aasta nägin karpi/komplekti Rakveres turuplatsist paremaltpoolt edasi mäeotsas poes (sry wesenberglased, pole kohalik). Maksis vist 2300.- seega täismäng maksab topelt. Üle-üldse olen näinud pöia-õlipidureid maarjamaal 8 tk (k.a. Martini triali rattal)

Postitatud: 15. 05. 2003. 14:47
Postitas koomahai
Need on siiamaani seal endises "Dünamo" poes ja maksavad mingi 2700 eeku. HS 33 vist nimeks.

Postitatud: 15. 05. 2003. 22:52
Postitas Caarel
no ma nüüd kohe ei teagi kuidas alustada. Tekro kolakad on ikka suht saast. Sain XT paralleelid ja asi muutus kohe paremaks. Sirgele veljele klotsid (sinised ritcheyd) ilusasti lähedale ja oi kui mõnus oli lühikese käiguga pidurdada. Nüüd aga on all mehaanilised kettad ja ärge te sõimama hakake aga imelik oli vaid esimene päev ning ma olen neisse nii armunud et igasugused V asjad unustasin kohe et on olemas. Küll võivad nad kokku rohekm küll kaaluda (pole kaalunud) aga toime on ikka fantast.

Postitatud: 16. 05. 2003. 10:28
Postitas Ermo
.

piduritest

Postitatud: 18. 05. 2003. 15:55
Postitas charlie
olen sõitnud LX, XT V-dega ja nüüd viimasel ajal Arch Rival`itega. Töötavad kõik enam-vähem ühtmoodi, aga liigenditega pidurid kipuvad hirmsasti needikohtadest kolisema. seega kes vaikust armastab, kasutage mõnda liigenditeta Avid`eid.
aga kettad? ma ise tahaks nendele üle minna...vaid mõni rikas sponsor vaja leida kes toetaks pidutite ostmist.

Re: piduritest

Postitatud: 18. 05. 2003. 17:05
Postitas erikr
charlie kirjutas:olen sõitnud LX, XT V-dega ja nüüd viimasel ajal Arch Rival`itega. Töötavad kõik enam-vähem ühtmoodi, aga liigenditega pidurid kipuvad hirmsasti needikohtadest kolisema. seega kes vaikust armastab, kasutage mõnda liigenditeta Avid`eid.
olen igati rahul SRAM 9.0 piduritega. ei kolise ega krigise, jäigad, hästi reguleeritavad. ostetud NRP-st. eile sai LX lingid asendatud Avid SD Magidega. teine planeet. väga rahul olen igatahes. 8)

Re: piduritest

Postitatud: 18. 05. 2003. 17:42
Postitas indrek
erikr kirjutas:... eile sai LX lingid asendatud Avid SD Magidega. teine planeet. väga rahul olen igatahes. 8)
Kust said? :shock: tahan ka :oops:

Re: piduritest

Postitatud: 18. 05. 2003. 17:56
Postitas erikr
indrek kirjutas:
erikr kirjutas:... eile sai LX lingid asendatud Avid SD Magidega. teine planeet. väga rahul olen igatahes. 8)
Kust said? :shock: tahan ka :oops:
http://www.cambriabike.com

Re: klemmile

Postitatud: 19. 05. 2003. 10:13
Postitas jan
Ereliukas kirjutas:Millega oled neid tektrosid võrrelnud?
Mina pettusin neis lõplikult tahko maratoni viimasel laskumisel, kui pidurilink silmnähtavalt mäe esimesel kolmandikul u 1 cm altpoolt võttis, kui mäe otsas. palvetasin mõttes,et pidurit ikka lõpuni jätkuks.
(laskumise pikkus u 2 km ja kõrguste vahe vist 150 v 200 m, ning selline
parajalt kiviklibune).
Jutt käib sellest rajaprofiilist:
http://www.wildlifetelemark.fi/mtb/rataprofiili_02.html

Re: piduritest

Postitatud: 19. 05. 2003. 13:23
Postitas mart
charlie kirjutas: aga liigenditega pidurid kipuvad hirmsasti needikohtadest kolisema

Poes öeldaks sulle sellepeale, et õigel piduril peab olema võimalikult palju reguleerimispunkte st pidur peab olema nagu siil - pukse, kruve ja tihvte täis. Tegelt on väga head pidurid väga lihtsa konstruktsiooniga 8) . On olnud juhust sõita Paulidega, mis olid tandemi peal:
http://www.cambriabike.com/brakes/paulsbrk.htm
Nõmme allasõiduga sarnasel laskumisel kiirusel 55 km/h sai koera pärast järsult pidurdatud - ratas võttis hoo maha, nagu oleks traatvõrku sõitnud. Tagaistuja tõusis sadulast pool meetrit ja vaatas üle eesistuja pea, kuidas koer edasi lidus :D

Postitatud: 19. 05. 2003. 13:42
Postitas Oliver
Milliseid piduriklotse peaks V pidurile ostma? Pöid on ZAC19 ja praegusel klotsil leidsin pealt ainult "ProMax". Ma ei ole nendega eriti rahul - pärast puhastamist ja reguleerimist võtavad hästi, aga väga kiiresti peab suhteliselt suurt jõudu kasutama hakkama.

Milliseid klotse soovitate? Mis on ligikaudne hinnaklass?

Postitatud: 19. 05. 2003. 14:26
Postitas AndreK
Osta Ritchey sinised klotsid - tase! 8)

Postitatud: 19. 05. 2003. 14:54
Postitas mart
Klemm kirjutas:Osta Ritchey 8)
8) ehk - osta Kool-Stop. Kuna:
Mr. Ritchey's design, made by Kool-Stop
http://www.koolstop.com/brakes/brakes.html#vtype
saidilt suunaga: V-brakes, leiad kindlasti ka oma sinised :lol:
ja veel:
Aztec pads are made by Kool-Stop
jne

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:02
Postitas N
Olen sõitnud Dia-comp, Shimano (LX-XT) ja veel mingite no noame piduritega. Nüüd juba mitu aastat Avid SD25 ja ei tahaks midagi muud, kuigi nädalavahetusel sodi ja savi sees tuli jube ketaspiduri isu jälle, aga see läheb tavaliselt üle, kui ma näiteks uue XTR ketta hinda näen :-). Aga Mina eelistaksin shimanole (va XTR) kindlalt avidit, kuid omakorda V pidurile ketast.

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:32
Postitas Ermo
,

Postitatud: 03. 07. 2003. 21:45
Postitas Bishop
Mida arvata sellest kui Sram 9.0SL meh kettal jääb esimesel rattal pidurdusjõudu väheks?
Väidetavalt saab seda regullida.
Kas ka tegelikult?

Postitatud: 04. 07. 2003. 00:07
Postitas mart
Bishop kirjutas:Mida arvata sellest kui Sram 9.0SL meh kettal jääb esimesel rattal pidurdusjõudu väheks?
Väidetavalt saab seda regullida.
Kas ka tegelikult?
SRAM on üks vähestest, kes on enda kodukale PEAAEGU kõik vidinate manualid üles riputanud. Vaata aastakäiku, mudelit ja otsi sealt see õige. Üldinf on neil selline:
SRAM?s Disc Brake System is an innovative Brake System for Cross- Country riding, which combines excellent performance with minimum required maintenance.
Please take particular note that the total braking mass consisting of the bicycle with cyclist and baggage may not exceed 125 kilograms.
The full braking performance is only given after a braking-in time. The same applies after replacing the brake lining or disc. This gives you the opportunity to get used to the Disc Brake.