1. leht 1-st

Kodarad

Postitatud: 16. 05. 2003. 16:04
Postitas Mati
Küss autoriteetidele. Kas kodarate puhul saab rääkida mingist ajast peale mida kodarad nii väsind on, et katkemine on suur tõenäosus. Ütleme, et kaalu (oluline näit vist) on endal nii 80 kandis. Rattal on mul tõenäoliselt mingid mitte-edevad kodarad (kui abiks siis Author Traction 2000, pöid Ritchey Rock Comp, rumm mingi ritchey). Ajendab küsima see, et seni pole kunagi mingeid probleeme olnud, kuni see aasta Merida 100 km sõiduni, kus üks tagumine kodar läks. Ah jaa, Maximuse tüüpi sõite pole sõit, kuigi trenni mõttes on ronitud igal pool. :?:

Re: Kodarad

Postitatud: 16. 05. 2003. 16:42
Postitas erikr
Mati kirjutas:Küss autoriteetidele. Kas kodarate puhul saab rääkida mingist ajast peale mida kodarad nii väsind on, et katkemine on suur tõenäosus. Ütleme, et kaalu (oluline näit vist) on endal nii 80 kandis. Rattal on mul tõenäoliselt mingid mitte-edevad kodarad (kui abiks siis Author Traction 2000, pöid Ritchey Rock Comp, rumm mingi ritchey). Ajendab küsima see, et seni pole kunagi mingeid probleeme olnud, kuni see aasta Merida 100 km sõiduni, kus üks tagumine kodar läks. Ah jaa, Maximuse tüüpi sõite pole sõit, kuigi trenni mõttes on ronitud igal pool. :?:
pole küll autoriteet kuid ehk see vastus läheb ka arvesse. 8) pigem on probleem selles, et kodarate pinge on aja jooksul muutunud ebaühtlaseks, võimalik, et pöida on näiteks ka sirgeks aetud jne. on olemas ka võimalus, et tsüklilisel koormusel osa nipleid hakkab ise lahti keerduma. väga oluline on jooksu algne ladumiskvaliteet. esteedid/friigid lähevad sinnamaale, et üle mingi aja võetakse jooks lahti ja laotakse samadest juppidest uuesti kokku. kui kodarad hakkavad katkema siis kodarate timmimine on miinimumprogramm ja uuesti ladumine maksimumprogramm

kodarad

Postitatud: 18. 05. 2003. 15:46
Postitas charlie
ehk ma ei ole kõige parem teadja, aga arvan et mingit ajaühikut ei ole, mille tagant kodaraid vahetada. kui juhtub, et kodar katkeb, on soovitav kogu jooksu kodarad pingest lahti lasta, uus kodar panna ja uuesti pingutada. lihtsalt kodara lisamine võib jooksu kodarad vale pinge alla panna ja kodarate väljakukkumine jätkub. peale kodarate timmimist on kasulik kodarate niplid kinni liimida (nt. moment on hea selleks). DT firma pakub ka ProLock süsteemiga kodaranipleid, mis on juba tehniliste nippidega nii ehitatud, et lahti ei keerdu....aga see juba teine teema.

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:16
Postitas N
üks versioon on, et kodarad kipuvad katkema, kui pöid on lootusetult kõver, kuid seda on püütud kompenseerida kodarate pingutamisega. Tulemuseks on katastroof, ebaühtlane pinge ja kehv kestvus.

Kui aga üks kodar on katkenud ja asendatud uuega, siis lisaksin rahulikult uue kodara, viiksin normaalse pingeni "painutaksin" kodaraid (mingi asi kodaratesse ja vääna tiba). Kõiki küll lõdvaks ei laseks.

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:23
Postitas Mati
Raskelt kaheksas pole ratas kunagi olnud (on teine vaid õrnalt klotse riivanud, kinni pole jäänd), kuid nati on teda kord-paar sirgeks aetud küll.

Tänud kommentaaride eest ja eks ma siis jään ootama kodarate grupiviisilist mässu.

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:42
Postitas Multik
Mul oli samuti traction sx ritchey rummuga. Ühel hetkel hakkasid kodarad teineteise järel minema. Üks remondimees imestas, et tractionitel pidi olema väga terava äärega tagumised rummud, mis söövad kodaraid.
Ise müüsin selle ratta maha ja ostsin uue. Ostja hindas olukorda ja arvas, et peaks pöia välja vahetama.

Postitatud: 19. 05. 2003. 15:43
Postitas Mati
Multik kirjutas:Üks remondimees imestas, et tractionitel pidi olema väga terava äärega tegumised rummud, mis söövad kodaraid... Ostja hindas olukorda ja arvas, et peaks pöia välja vahetama.
Seega ei olegi selge mis viga või polegi neis tegurites asi :roll:

Postitatud: 21. 05. 2003. 09:10
Postitas charlie
küsimus teadjameestele...kes eestis (soovit. tartus) müüb DT kodaraid. tean et velodroomil müüakse, aga seal miskid 16 eeku tükk. ehk mõni pakub paremat hinda?

Postitatud: 28. 05. 2003. 18:15
Postitas Hardy
tuttav teema mul omal oli sama mure kaalu ka üle 80 kilovõistluste ajal kodarad läksid katki panin küll uusi ja paremaid kasu ei midagi lõpuks ostsin soomest 2,3 mm kodarad ja ladusin ringi probleemi enam pole ratas on nüüd juba oma 4 aastat vuranud kodaraid vahetanud pole

Postitatud: 28. 05. 2003. 21:50
Postitas UrmasL
urmas382 kirjutas:tuttav teema mul omal oli sama mure kaalu ka üle 80 kilovõistluste ajal kodarad läksid katki panin küll uusi ja paremaid kasu ei midagi lõpuks ostsin soomest 2,3 mm kodarad ja ladusin ringi probleemi enam pole ratas on nüüd juba oma 4 aastat vuranud kodaraid vahetanud pole
Kodarad kipuvad katkema (rummu poolt) ka siis kui rummu kest on väsinud. Siin aitab mõneks ajaks kui ratas uuesti laduda ja kodarad panna nii, et need mis enne vaatasid peaga välja poole vaatavad nüüd peaga sisse poole.

Postitatud: 29. 05. 2003. 13:12
Postitas N
Ma ei ütleks küll, et 2,3 mm kodar on 80 kilosele kohustuslik. Ise olen 79kg ja olen sõitnud 1,8 mm dt kodaratega (championid) juba 4 aastat, kodarakadu - 1 tk.

Veel üks näide, 85 Kilone mees - kodarad olid 1,8-1,5-1,8 dt revolutionid - sõitis aasta võrra (nii kaua kui ära varastati) ja ükski kodar ei katkenud. Hetkel on tal 2,0 TomR kodarad ja neid on ta purustanud mitmeid. Go figure...

Minu point on selles, et kodar peab ikka vastu kui rumm seda lubab, ehk siis, kui rummu disaini juures on põõsasse pandud, mingid servad on valesti näiteks, pole pikka iga ka kodaratel oodata.

Postitatud: 29. 05. 2003. 13:57
Postitas Ermo
.

Postitatud: 27. 10. 2003. 21:50
Postitas Heiti
Ermo kirjutas:Mida rohkem ma arvustusi loen, seda rohkem veendun, et kõik on kinni sõidustiilis, hoolduses ja kuidas juhtub ...
Minu rattal 2K Bontrager Race jooksud, sõitnud nendega tea kui palju. Tagumine pöid läheb ilmselt sellel hooajal teenitud puhkusele, kuna piduriklotsid on temast suure osa nõudnud :) .
Ja nüüd point : pole katki läinud mitte ühtegi kodarat, pole olnud ühtegi probleemi rummudega ( need on Bontrageri toodang, mitte Hügi nagu uuematel ja mitte ChrisKing nagu vanematel ) :!: :!: :!: .
Kõik vaatavad ja imestavad. Sõidan suhteliselt agressiivselt ( selle kinnituseks, katki läks kahte ratast koos hoidev metall ... :) ), samas meetriseid hüppeid ei tee, pisemaid tuleb ikka ette :) . Kaalun 90 kg ( endalgi häbi, kuid maha pole kah eriti mindagi võtta, kui siis ehk 2-3 kg :oops: ).
See ei tähenda, et minge kõik mingi X firma jookse ostma, vaid ikkagi seda, et on kuidas on ja mõnele satub lihtsalt parem ja mõnele halvem jooks/kodarad .
NB. Muidigi olen ilmselt suuresti tänuvõlglane rattamehhaanikule, kes mu jookse iga 300 - 500 km järel timmis ja kohendas. :twisted:

Mitme kodaraga pöid on?

Üleüldine küsimus: kaalu 85 kg - mitme kodaraga peaks pöid olema ja mis mõõtu kodarad? Milline võiks olla kodarate minimaalne arv?

Postitatud: 28. 10. 2003. 11:49
Postitas Road
Laias laastus oli soovitus selline: Üle 80kg. - 36 kodarat. 60 - 80kg. 32 kodarat. Alla 60kg. 28 kodarat.
28 ja 32 kodra puhul soovitav kodara jämedus - 2.0mm.
36 kodara ja kehakaalu alla 70kg. puhul - 1,8mm.
36 kodara ja kehakaalu üle 70kg. puhul - 2,0mm.
Arvatavasti kehtib see klassikalise jooksu puhul.

Postitatud: 28. 10. 2003. 13:22
Postitas erikr
Road kirjutas:Laias laastus oli soovitus selline: Üle 80kg. - 36 kodarat. 60 - 80kg. 32 kodarat. Alla 60kg. 28 kodarat.
28 ja 32 kodra puhul soovitav kodara jämedus - 2.0mm.
36 kodara ja kehakaalu alla 70kg. puhul - 1,8mm.
36 kodara ja kehakaalu üle 70kg. puhul - 2,0mm.
Arvatavasti kehtib see klassikalise jooksu puhul.
üldiselt oige jutt. samas kodarate arvu ja jämeduse kõrval loeb ka see üle mitme kodara jooks on risti laotud. (klassikaline MTB 3x)

Postitatud: 28. 10. 2003. 17:26
Postitas Road
See mu jutt oli jah "üle kolme" variandi kohta. Mtb ja maanteerattal suurt vahet ei ole, ainult kui nt. ees radiaalselt ketta puhul ei soovitata jne. Igasugu variante on.
Ühes USA foorumis olid mitmed kurtmised Richey WCS-ocr jooksude kohta. Tirri poolt läksid kodarad juba paari tuh.-i järel. Olla lihtsalt tagasi saadetud... .
Eestis on samad jamad, niipalju kui ma olen kuulnud. Kui need jooksud on kõik masinaga kokku lapatud, arvan et on "väänamised ja väntsutamised " poe poolt ära jäänud. Ise sain otse pakendist ja kodarad lähevad.
Muidugi on mitmeid variante, mida asja vastu ette võtta.

Postitatud: 28. 10. 2003. 19:21
Postitas Kuldar
Loen siin Teie "kodarareegleid" ja muhelen. MNT rattal 36 kodarat esi- ja tagajooksu peale kokku! (taga 20, ees 16tk.) Jooksud zzyzx, 1,8mm-sed mustad kodarad, kehakaalu 75kg, suvega 5000km. ja ei ühtki kodarajama v.a. üks terav laks ja rihtimine.
Erand kinnitab reeglit.

Postitatud: 28. 10. 2003. 19:51
Postitas Peeter
tavaline jobu kirjutas:MNT rattal 36 kodarat esi- ja tagajooksu peale kokku! (taga 20, ees 16tk.)
Mul Shimano WH-R535 jooksud ja kodaraid kokku 32 8) .

Postitatud: 28. 10. 2003. 20:11
Postitas kalev
Liiga vähe kodaraid ka eriti hästi ei mõju. Enda mnt velol on Alex ALX320 jooksud, millel samuti ees 16 ja taga 20 musta keskelt lapikut kodarat ja selle arvelt ka tuntavalt pehmemad. Muidugi samas ka teistest jooksudest kergemad. Lisaks on olemas veel Mavic Cosmosed, mis natuke raskemad ja millel kodaraid rohkem ( kui ma ei eksi, siis ees 24 ja taga 28 ) ning ühtlasi ka jäigemad. Samas need esimesena mainitud Alexid nii pehmed ka pole, et peale igat auku peaks sirgeks ajama või midagi taolist. Lihtsalt kõvema spurdi ajal annavad tunda ja võibolla suurema kaalu puhul samuti. Alexitega olen hetkel üle 5k km sõitnud ja kodarad kõik siiani terved, aga varsti plaan nad üle timmida küll, nii igaks juhuks. Veerevad mõlemad mainitud jooksud hästi. 8)

Postitatud: 29. 10. 2003. 18:46
Postitas tann
Peeter kirjutas: Mul Shimano WH-R535 jooksud ja kodaraid kokku 32 8) .
Shimano jooksud pidid olema kehvemad kui mavic' u omad, või ei? Vb jääbki neil jäikusest puudu :?

Postitatud: 28. 01. 2004. 16:29
Postitas mart
Tagarattal üle 50-ne kodara :shock: 1993, $6300, Raleigh John Tomac. MTB, millel tagarattal omapärane kodarate ladumise viis - ristid+diagonaalid:
http://www.firstflightbikes.com/Tomac.htm

Postitatud: 28. 01. 2004. 22:31
Postitas erikr
mart kirjutas:Tagarattal üle 50-ne kodara :shock: 1993, $6300, Raleigh John Tomac. MTB, millel tagarattal omapärane kodarate ladumise viis - ristid+diagonaalid:
http://www.firstflightbikes.com/Tomac.htm
see tagaratas on jah paras vaatepilt :shock:

Postitatud: 28. 01. 2004. 23:19
Postitas Arbo
erikr kirjutas:
mart kirjutas:Tagarattal üle 50-ne kodara :shock: 1993, $6300, Raleigh John Tomac. MTB, millel tagarattal omapärane kodarate ladumise viis - ristid+diagonaalid:
http://www.firstflightbikes.com/Tomac.htm
see tagaratas on jah paras vaatepilt :shock:
ostsin oma esimese ratta 1999... siis olid rattad juba hoopis teistsugused

Postitatud: 02. 03. 2004. 17:07
Postitas mart
Spinergy panustab nüüdsest süsinikkiud (fiiber) kodaratele. Kasutab nii MNT, kui ka MTB jooksudel:
PBO fiber spokes are up to 5 times stronger than steel spokes, rim strength is not sacrificed for weight savings.
PBO spokes reduces the weight by 100+ grams over traditional wire spoked wheels...

Hinnavõrdlus MNT jooksudel:
SPINERGY TILIUM, PAIR $999.00
MAVIC 2004 KSYRIUM SSC SL, PAIR $849.99
MAVIC 2004 KSYRIUM ELITE PAIR, $549.99

http://www.spinergy.com/technology.htm

Postitatud: 31. 03. 2004. 23:43
Postitas cowrider
Kuidas siis lood on, kas peale Velodroomi (keegi väitis, et seal oli)müüakse Tallinnas veel kuskil DT Swiss kodaraid?

Postitatud: 13. 04. 2004. 22:51
Postitas reimers66
Velo+ peax olema DT kodaraid

Postitatud: 22. 04. 2004. 14:30
Postitas Andres L
üks väike võimalik probleem on mul,ma saan kohe uued pöiad ning rummud kuid kodarad on vanadelt jooksudelt,just probleem tekib esirattaga kuna seal kodarad radiaalselt.kas rummu läbimõõdud on erinevad(just see koht kuhu kodarad kinnituvad)?sram5.0 vs LX ? et kas kodarad tuleb ka uued osta?

Postitatud: 22. 04. 2004. 14:41
Postitas erikr
Andres L kirjutas:üks väike võimalik probleem on mul,ma saan kohe uued pöiad ning rummud kuid kodarad on vanadelt jooksudelt,just probleem tekib esirattaga kuna seal kodarad radiaalselt.kas rummu läbimõõdud on erinevad(just see koht kuhu kodarad kinnituvad)?sram5.0 vs LX ? et kas kodarad tuleb ka uued osta?
erinevad on nii rummu kodaraavade jaotusringjooned kui ka pöidade ERD (effective rim diameter). samuti äärikute omavaheline kaugus ja kaugus ratta keskkohta läbivast tasapinnast. olen pidanud juba vaid pöida vahetades kodaraid vahetama.

http://www.damonrinard.com/spocalc.htm
selle exceli järgi on mugav kodarate pikkuseid arvutada. olen ise kasutanud ja probleeme pole esinenud. kui sinu juppe loetelus ei esine siis kirjuta arvutustabelisse otse juppide pealt võetud mõõdud.
ka on mitmeid webipõhiseid kodarapikkuse kalkulaatoreid, näiteks DT Swissi kodukal.
abiks google otsing

Re: Kodarad

Postitatud: 22. 04. 2004. 19:47
Postitas Ull Miis
Mati kirjutas:Küss autoriteetidele. Kas kodarate puhul saab rääkida mingist ajast peale mida kodarad nii väsind on, et katkemine on suur tõenäosus. Ütleme, et kaalu (oluline näit vist) on endal nii 80 kandis. Rattal on mul tõenäoliselt mingid mitte-edevad kodarad (kui abiks siis Author Traction 2000, pöid Ritchey Rock Comp, rumm mingi ritchey). Ajendab küsima see, et seni pole kunagi mingeid probleeme olnud, kuni see aasta Merida 100 km sõiduni, kus üks tagumine kodar läks. Ah jaa, Maximuse tüüpi sõite pole sõit, kuigi trenni mõttes on ronitud igal pool. :?:


no sinu kaalu korral peax kordarad norm vastupidama, ise samas kaalus ja sõit ühe ja sama rattaga pea 7 aastat, ainuke asi mida teind olen on kodaraid pingutanud. Kodar iseenesest ei kulu nii kergelt, enne kuluvad rummudel need kodara augud suuremax. Kui kodarad katkevad siis võib tõesti olla probleem kas rummus olevates nö kodara aukudes või siis on pöid kõver ja kodarad liiga pinges!

Postitatud: 19. 08. 2004. 13:45
Postitas mart
kalev kirjutas:Liiga vähe kodaraid ka eriti hästi ei mõju.
Tundub, et 36, 32 kodarat per jooks hakkab ajalooks muutma. Isegi FR/DH jooksud tulevad juba 24 kodaraga :shock:
http://aclass-wheels.com/wheelsets/revolt.htm#