1. leht 1-st
XT kassett väsis ära.
Postitatud: 31. 05. 2007. 20:22
Postitas Gunnar
Täna oli kurb päev. Alles aasta tagasi muretsetud XT kasseti suuruselt eelviimane hammasratas väändus ära ja ma isegi ei punnitand silmi pealuust välja sel hetkel.
Küsimus, et kas see ongi nii, et kallimad XT, XTR kasetid pigem väsivad kui kuluvad? Varem ma ise kokku puutund ainult LX ja Deore kassetiga.
Postitatud: 31. 05. 2007. 20:28
Postitas erikr
mismoodi "väändus ära"? hammakas on needitud raami (spideri) peale.
oletan, et siiski paindus. kõlab lohaka käiguvahetuse moodi. mis tagavahetaja (rapid rise või mitte)? vbolla on pidevalt lohakalt vahetatud või saanud millalgi matsu. näiteks seal nõmme jaama juures trepil.
Re: XT kassett väsis ära.
Postitatud: 31. 05. 2007. 20:32
Postitas KristjanS
Gunnar kirjutas:Täna oli kurb päev. Alles aasta tagasi muretsetud XT kasseti suuruselt eelviimane hammasratas väändus ära ja ma isegi ei punnitand silmi pealuust välja sel hetkel.
Küsimus, et kas see ongi nii, et kallimad XT, XTR kasetid pigem väsivad kui kuluvad? Varem ma ise kokku puutund ainult LX ja Deore kassetiga.
Alles? Kui oled vähegi sõitja, on vähemalt 1 kassett aastas täiesti normaalne kulumine... Üldiselt ei ole kassettide juures midagi väga ära väsida. erinevate kassettide vahe seisneb kaalus, jäikuses, käiguvahetuses ja kestvuses. Kui sul see eeelviimane ära "väändus" siis arvatavasti väärad sõidu/käiguvahetuse võtted abx olnud!
Re: XT kassett väsis ära.
Postitatud: 31. 05. 2007. 21:10
Postitas Rivo
Gunnar kirjutas:
Küsimus, et kas see ongi nii, et kallimad XT, XTR kasetid pigem väsivad kui kuluvad?
Üldiselt see nii ikka ei ole, aga tootmispraaki juhtub muidugi kõigil.
Kui nüüd õieti aru sain, siis keti pingele andis järgi hammakas, kus on 30 hammast ? Üldiselt keerad käigu ju sinna ainult siis, kui on raskem moment.
Minu aastate tagune õnnetu juhus lõppes sellega, et kõver oli too sama hammakas, ketil ca. 5 lüli ja tagumise käikari pinguti oli propelleris. Põhjustaja oli küll purunenud pinguti litri laager, aga....pedaalile vajutamise jõud oli tol hetkel minu jala tunde järgi pea olematu. Aga tulemus ?
Re: XT kassett väsis ära.
Postitatud: 01. 06. 2007. 07:13
Postitas Gunnar
Rivo kirjutas:
Kui nüüd õieti aru sain, siis keti pingele andis järgi hammakas, kus on 30 hammast ?
Pole täpselt lugenud, aga see pirakas jah :) Tean, et teema pystitus ja küsimus natuke lihtsameelne, aga selline juhtum võttis ikka mõtlema, et hea oli, et väändus trennis, mitte mõnel (mitmepäeva)võistlusel. Seni olen kassette ikka kuulikindlaks pidanud ja oma sõidumaneerid on pigem viimase 8 aastaga paranenud mitte halvenenud.
Lx ja deore kassetil tundub seda rauda (ja ka kaalu) rohkem küljes olema, et seetõttu ehk ka jäigemad. Samas, kunagi pidasin ka vända pisikest ammakat purunematuks täpselt seni, kuni tselle täitsa kortsu väntasin paar aastat tagasi..
Postitatud: 01. 06. 2007. 09:35
Postitas Lauri89j
Pilti ei ole? Selle vända esimese hammaka jutu peale jooksis minu juhe päris kokku
Re: XT kassett väsis ära.
Postitatud: 01. 06. 2007. 11:17
Postitas Tonis_T
Gunnar kirjutas:
Pole täpselt lugenud, aga see pirakas jah
Tean, et teema pystitus ja küsimus natuke lihtsameelne, aga selline juhtum võttis ikka mõtlema, et hea oli, et väändus trennis, mitte mõnel (mitmepäeva)võistlusel. Seni olen kassette ikka kuulikindlaks pidanud ja oma sõidumaneerid on pigem viimase 8 aastaga paranenud mitte halvenenud.
Lx ja deore kassetil tundub seda rauda (ja ka kaalu) rohkem küljes olema, et seetõttu ehk ka jäigemad. Samas, kunagi pidasin ka vända pisikest ammakat purunematuks täpselt seni, kuni tselle täitsa kortsu väntasin paar aastat tagasi..
Puht insener-tehnilise lähenemise poole pealt ei näita see, et rauda rohkem on väga palju midagi. Kasutatakse erinevaid materjale, milledel on erinevad mehaanilised omadused.
Majandusliku külje pealt on ilmselt nii, et valmistajad saavad tellitud terase hulga pealt kõva allahindust. Tõenäoliselt valmistatakse mitme erineva seeria ketirattaid tegelikult samast materjalist. Odavamatel on suurem tugevusvaru ja kehvemad stantsid, parematel jällegi väiksem tegevusvaru, ja paremad stantsid.
Väga peenikesed ja edevad materjalid on muidugi tiba teine teema.
Sinu puhul võis juhtuda, et terasel olid mingisugused strukturaalsed hälbed või oli ketiratta sees mikropragu, mis toimis pingekontsentraatorina. Vabalt võis kuskil vändates sattuda mehanismi ka võõrkeha. Võimalusi on mitmeid. Fakt on see, et ka parimal juhul tomub masstootmise puhul kvaliteedikontroll nii, et valitakse toodangust mingi protsent juhusliku valiku alusel ja testitakse näppu sattunud toodangut. kogu praaki kätte ei saada.
PS, paindumine vihjab ikkagi võõrkehale.
Postitatud: 01. 06. 2007. 12:53
Postitas Gunnar
Lauri89j kirjutas:Pilti ei ole? Selle vända esimese hammaka jutu peale jooksis minu juhe päris kokku :shock:
seal vända juures oli üks lahti tulnud polt oli süüdlaseks tegelt.
Aga siis minult viimane küssa, et kas hammasratta tagasi väänamine on mõtekas? Lükkasin küll juba uue LX kasseti külge, aga ...
Postitatud: 01. 06. 2007. 15:21
Postitas tõeline siga
Mina väänasin oma Sram (vist oli 970) kassetil suurema poole pealt kolmanda hammaka kruvikeerajaga niipalju sirgemaks, et kett ilusti peal jookseks ja toimis ilusti. Väändus ära Rakveres eelmine aasta kui hüppemäe tõusu peal (ei tea mismoodi) tagakäikar kassettile külge jooksis. Naljakas just see, et käikaril ei juhtunud midagi.