1. leht 1-st
Mis asi on hea V-pidur
Postitatud: 01. 08. 2007. 10:52
Postitas Gunnar
Poolas jäin muidu harju keskmise rattaga väga rahule, aga pidurdamise effektiivsuse juures jäi küll palju soovida. Otse kuskilt ei sõitnud ja peamiselt sai 1 sõrmega hakkama, aga konkreetsus puudus. Siis jäingi mõtlema, et mis siis teeb näiteks XTR pidurist hea, sest V-pidur oma olemuselt väga lihtne ja lollikindel. Võibolla tahan ma liiga palju aga ketaspidurit oma valikusse siiski ei võta.
Praegu kasutusel Avid 5 heeblid + LX parallel pidurid + Kool Stop klotsid + 719 velg, aga tahaks effektiivsemat süsteemi. Milline oleks nn. lollikindel vailk? XTR+XTR+Kool Stop+keraamiline pöid? Või mille vahetamisest alustada?
Ja kõrvalinfoks, et esipidur on mul parema käe all.
Postitatud: 01. 08. 2007. 11:08
Postitas Kirsa
Minu arust on kogu sinu süsteemi kõige nõrgem osa see heebel, avid5 heebel on minu arust pehme ja tuim.
Aga ükskõik mis klots või mis pidur, v-piduri suurim upgrade on keraamiline pöid.
Minul polnud piduritega mingeid probleeme, lausa hämmastavalt hästi pidurdasid ja töötasid, eks kuiv ilm andis ka oma osa.
Kombinsatsioon siis: xtr link, xtr pidur, bbb klots ja tavaline bontrager race x lite pöid. Agel oli xtr link, avid 7 pidur, xtr klots ja keraamiline SL pöid - temal puudus isegi kulumine, pidureid on nii enne poolat kui peale põhm sama palju alles, aga eks kaal anna ka oma.
Endal mul on siiski väike salaplaan kettale üle minna. Väga tehnilist ja/või libedat rada sõites saab kettaga täpsemini doseerida. Teisisõnu hästi järsku laskumist saab kettaga paremini sõita. Poolas oli ka selliseid laskumisi, aga kuna pikk sõit ees, siis ma võtsin need kindluse mõttes jala.
Aga eesti krossidel tuleb selliseid ette küll ning sügiskrosside ajal võib vabalt ka porine olla, seal annab laskumisest sõit eelise konkurendi ees.
Kui aga krosse sõita ei plaani, siis maratonid ja isegi tahkod kestab V-ga vabalt ära.
Lisaks on kergem ja hooldusvabam - seda ei saa V puhul siiski eitada. (vastuvaidlejad näidaku kettavõimalusega esirummu, mis kaalub 90gr või esijooksu mis kaalub 650gr või vähem)
Postitatud: 02. 08. 2007. 21:20
Postitas kosmonaut
yks osa mis lisab pidurile jäikust/ kergemat liikumist ja seega suuremat j6udu klotsidele, on ka trossid/k6rid. endal muutus systeem märgatavalt jäigemaks kui panin Nokon k6rid-trossid.
Postitatud: 02. 08. 2007. 21:59
Postitas Rivo
Gunnar, kui sa oled juba moraalselt valmis oma praeguse pöia (saan aru et tavaline) vahetama keraamilise vastu + veel korrlik V-piduri süsteem, siis soovitakisin soojalt kaalukausile panna ka ketaspidurid. Kulutad V-piduriga süsteemile hunniku raha ja effektiivsus/edasiminek võrreldes praegusega suht väike.
Ja kui nüüd tootjate tegevust vaadata, siis V-pidurite arendus on ikka täie rauaga suunatud ketaste arendusele (seda siis MTB puhul)
Ainus "point" V-piduri puhul on veel kaal - seegi vahe võrreldes ketastega pea olematu. OK, rummud on ketta jaoks kah, tiba raskemad.
Aga noh, kliimaga sõiduauto on kah raskem, kui ilma kliima/konditsioneerita. Valik on sinu.
Meenutades V-pidurite aegu, siis igati ponks komplekt oli ka xtr pidur, Sram 9.0 link (mingi huvitav plastiku segu) ja xtr trossid-kõrid.
Postitatud: 03. 08. 2007. 23:02
Postitas indrek
Kirsa kirjutas:(vastuvaidlejad näidaku kettavõimalusega esirummu, mis kaalub 90gr või esijooksu mis kaalub 650gr või vähem)
Heylight Superleichtlauf disc (112g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
592g
Soul-Kozak SOUL (115g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + DT Rev 32x (130g) =
595g
FRM FL-M PRO DISC (120g) + Stans ZTR 355 (360g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
610g
American Classic Disc 130 (130g) + American Classic MTB 350 Disc (365g) + DT Rev 32x (130g) =
625g
DT Swiss 240s disc (150g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
630g
Tune King (160g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
640g
On veel vaja?
Postitatud: 03. 08. 2007. 23:11
Postitas erikr
minu v-piduri unelmakombinatsioon oli järgmine:
Avid Mag lingid
SRAM 9.0 pidurid
KoolStop klotsid
Mavic Crossride pöiad.
trosse ei mäleta, vbolla oli Gore Ride-On
väga usaldusväärne ühe näpu süsteem oli. nii rakvere kui tahko rajal polnud kordagi tunnet, et vajan rohkem või paremat pidurit.
ketta peale läksin üle eelkõige H100 2004 kui muda sõi ligi pool pöida 100 kildiga lihtsalt ära.
Postitatud: 04. 08. 2007. 10:29
Postitas LauriA
erikr kirjutas:minu v-piduri unelmakombinatsioon oli järgmine:
Avid Mag lingid
SRAM 9.0 pidurid
KoolStop klotsid
Mavic Crossride pöiad.
trosse ei mäleta, vbolla oli Gore Ride-On
väga usaldusväärne ühe näpu süsteem oli. nii rakvere kui tahko rajal polnud kordagi tunnet, et vajan rohkem või paremat pidurit.
Mitu ühikut Stelvio laskumist (24km) 95kg all siis selline kombinatsioon vastu peaks? Võrdluseks - Avid SD5+50 kroonine klots + Avidi mingid lihtsad lingid - kolmandik või isegi rohkem klotsi kadus ja pidurdusteekond 50 km/h pealt oli ... pigem üle 20 meetri, kui alla.
Postitatud: 04. 08. 2007. 12:04
Postitas erikr
LauriA kirjutas:
Mitu ühikut Stelvio laskumist (24km) 95kg all siis selline kombinatsioon vastu peaks? Võrdluseks - Avid SD5+50 kroonine klots + Avidi mingid lihtsad lingid - kolmandik või isegi rohkem klotsi kadus ja pidurdusteekond 50 km/h pealt oli ... pigem üle 20 meetri, kui alla.
ei tea. arvan, et eeee... 10-20x ikka.
Postitatud: 04. 08. 2007. 18:13
Postitas Kirsa
indrek kirjutas:
On veel vaja?
Ma ei hakanud kirjutama, aga mõtlesin, et milline "levinud" ja suht "mõistliku" hinnaga kettajooks oleks selline. Loomulikult on olemas kergemaid asju, teed või ise näpu otsas.
Mõistlik hind on siis kuni 500 eur jooksud a'la crossmax SL vmt.
Aga see küsimus on ilma irooniata, kui leiab sellise kaalu ja hinnakombinasiooniga asju, siis ma olen kohe käsi. Kuid see on juba natuke teise teema jutt.
Postitatud: 04. 08. 2007. 20:43
Postitas P
indrek kirjutas:Kirsa kirjutas:(vastuvaidlejad näidaku kettavõimalusega esirummu, mis kaalub 90gr või esijooksu mis kaalub 650gr või vähem)
Heylight Superleichtlauf disc (112g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
592g
Soul-Kozak SOUL (115g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + DT Rev 32x (130g) =
595g
FRM FL-M PRO DISC (120g) + Stans ZTR 355 (360g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
610g
American Classic Disc 130 (130g) + American Classic MTB 350 Disc (365g) + DT Rev 32x (130g) =
625g
DT Swiss 240s disc (150g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
630g
Tune King (160g) + NoTubes ZTR Olympic (350g) + Sapim CX-Ray 32x (130g) =
640g
On veel vaja?
lisaks, sa unustasid mainimata extralite'i (üldse kõige kergem, 99 g) ning ka tune toodab kergemat rummu kui king, princess nimelt. dtswissil on keraamiliste laagritega 190, mis on kergem, kuid ainult centerlock kettakinnitusega. rohkem ei tule mil kah pähe praegu.
EDIT: oih, läks vist liiga OT-ks ära
Re: Mis asi on hea V-pidur
Postitatud: 02. 05. 2010. 12:05
Postitas Ristikhein
küsimus siis hoopis teisugune, V-pidurite klotside kohta rohkem ...
Mul on hetkel Avid5 V-pidurid, nad sõid vähem kui 2 aastaga mu alumiinium velge nii et indikaator joont pole enam näha, küsimus siis selline et millised klotsid ei söö nii jõhkralt velge, arvatavasti mingid odavamad kummi seguga klotsid, mul ei ole vaja kiiret pidavust vaid pikka vastupidavust...
mis te soovitate?
Mul vennal mingi vana ratas, vana juba 5aastat oma ja see ka osteti kasutatud rattana, indikaator joont pole peaaegu läinudki, klotsid on mingid suured lahmakad, Pöid oli minuarust alumiinumist 6061. firmat peast ei mäleta.
Re: Mis asi on hea V-pidur
Postitatud: 10. 05. 2010. 10:38
Postitas Ristikhein
kas keegi midagi asjalikku ei oska vastata
Re: Mis asi on hea V-pidur
Postitatud: 10. 05. 2010. 10:55
Postitas Road 2
Avid 5. klotsid võib uuest peast ära visata. Osta Authorist ükskõik millised värvilised vahetatavad ja hoia nad puhtad ka. Muidugi normaalselt kulunud pöiale.