1. leht 1-st
Bontrager Race X Lite vs Mavic Crossmax SL disc ja non-disc
Postitatud: 11. 09. 2007. 15:06
Postitas Villem T
Oeh, läheb vist jälle kellegi peenrasse pissimiseks, aga:
Andmed Aug 2007 MBUK testist:
Bontrager Race X Lite Disc (1.59 kg):
Speed: 9 / 10
Stiffness: 6 / 10
Life: 8 / 10
Value: 7 / 10
Mavic CrossMax SL (1.53 kg):
Speed: 10 / 10
Stiffness: 9 / 10
Life: 8 / 10
Value: 7 / 10
Andmed siit foorumist ühe Merida müügikuulutusest:
Jooksud: Bontrager Race X Lite UST (Väga head jooksud, ületavad Crossmax SL-e nii jäikuselt/tugevuselt kui ka veerevuses).
Kas ma pean kõik oma rattajakirjad ära viskama sest jutt neis on jumala mööda? Testi jutuosas märgiti veel ära, et Bontragerid on küll väga kerged, aga kui korralikult vajutada siis märgatavalt "nuudlised". Samas tehti CrossMaxi jäikusest ja täpsusest eraldi juttu.
Ma väga vabandan selle peenra pärast, aga kuulutust lugedes tuli test silme ette ja lugemisnurgast (loe kempsust) leidsin ajakirja kerge vaevaga.
Postitatud: 11. 09. 2007. 15:22
Postitas Kirsa
Sa võrdled disc jookse, mina võrdlesin V piduri jookse.
Ketta SL on hoopis teine maailm, lisaks on disc SL-st uus mudel väljas, aga V-piduri SL on tootmisest maas.
V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr. Disci korral on esijooks ju laotud diagonaalis ja kodaraid ning materjali on palju rohkem, tänu sellele ei ole disc SL pooltki nii õrn kui V-SL.
Samuti käis kogu minu jutt V piduri bontide kohta, millel on ees 24 radiaalselt laotud kodarat. Iga kodara pinge on selle meetodi puhul päris suur, sellest ka jäikus. 28 diagonaalis laotud kodaraga bontide kohta ma ei arva midagi.
Sõitsin just sarnaste dt swiss 240s disc rummudel ja 28 diagonaalis kodaraga ning mavicu pöiaga jooksudega - yhesõnaga nende race x lite discide analoogid - ning nad jätsidki mulle üpris pehme mulje, ise annaks samamoodi hinde 6/10-st.
Ühesõnaga seda ajakirja võib täitsa rahulikult uskuda, aga edaspidi paneme ikka rohkem tähele, millest täpsemalt jutt käib - eksole!
Postitatud: 11. 09. 2007. 15:27
Postitas Mati
Mul on elus kaks unistust:
1. Kuldari talveratas,
2. Kirsa "must märkmik".
Nendega oleks elu täiuslik
.
Postitatud: 11. 09. 2007. 15:41
Postitas tõeline siga
Mati kirjutas:Mul on elus kaks unistust:
1. Kuldari talveratas,
2. Kirsa "must märkmik".
Nendega oleks elu täiuslik
.
Kas see kuulutus ei peaks olema mitte rubriigis "Pühabased rattasõidud....."
Postitatud: 11. 09. 2007. 16:46
Postitas KaupoR
ei, see "must märkmik" peaks olema eraldi teema rattajuppide rubriigis
Postitatud: 11. 09. 2007. 16:56
Postitas Villem T
Nali naljaks aga Antsla mustlased on oma sõrmkübaratrikkidega selle superoperatiivse selgituse kõrval poisikesed... Ise oletaks alati et jutt käib päevakohastest mudelitest (kui ei ole teisiti märgitud).
Ma olen märganud et rohkem kodaraid pannakse enamasti neile jooksudele millel rohkem tugevust (vaja), kuidas sellega lood tegelikult on?
Postitatud: 11. 09. 2007. 20:45
Postitas Kirsa
Villem T kirjutas: Ise oletaks alati et jutt käib päevakohastest mudelitest (kui ei ole teisiti märgitud).
Ma olen märganud et rohkem kodaraid pannakse enamasti neile jooksudele millel rohkem tugevust (vaja), kuidas sellega lood tegelikult on?
Aga oli ju teisiti märgitud! Sõna disc ei olnud ees ei taga, lisaks ma müüngi ju v-piduritega ratast, kuhu disc ei lähe. Ise olen sõitnud SL-de terve aasta ja Bontidega 2a, et nagu kogemust peaks olema. Võib-olla on mulle sattunud mingid pehmed SL-d, aga sama seisukohta SL v-de kohta evivad ka velo+ mehannid, võid minna ja küsida.
Muideks ma ise plaanin ka võib-olla osta SL disce ja täitsa heas usus loodangi et nad on jäigad jooksud.
Kodarad on rohkem tootja nägemus asjast, on ju olemas väheste kodaratega jookse mis on rasked - näiteks odavamad maanteejooksud, ning on olemas kergeid jookse millel palju palju kodaraid.
See on sama hea vaidlus, et kas sedaan või universaalkerega auto on õige. Kui tootja saavutab oma eesmärgiks seatud kaalu/jäikuse, siis on kõik korras.
Mulle isiklikult meeldivad väga radiaalselt laotud jooksud, aga discidele ei pakuta seda varianti niiehknaa, seega ma pigem võtaks disci puhul võimalikult väheste ja erimaterjalist kodaratega mavicud.
Palju tavalisi teraskodaraid annab jah kindlasti tugevust, sellist igapäevast. Selline jooks peab paremini vastu kukkumistele, hüppamistele, rattamatkal kasti õlle või naabrimehe pakiraamil vedamisele jne. Jäikusega ei ole kodarate arvul mingit seost, pigem mida vähem seda jäigem, lihtsalt kuni üks hetk krõks käib.
Tavalised viskama hakkamise probleemid kimbutavad ikka odavamaid jookse. Sõitsin kunagi aasta aega jooksudega mis kaalusid päris palju ja omasid 32 jämedat kodarat, kuid isegi tavalise sõidumaneeri korral tuli neid iga nädal sirgestada - tegemist oli deoru rummu, noname kodarate ja alesa zac19 pöidadel jooksudega. Süüdlane oli selles komplektis odav ja pehme pöid (mitte üldse kerge).
Needsamad ülalnimetatud bontrager race x lite-d omavad 24 1.8/1.5mm kodarat ja mul ei ole 3 aasta jooksul kordagi!!! vaja olnud neid isegi timmida. Kuigi on käidud näiteks Poolas.
Tegelikult on see teema surnult sündinud, sest me arutleme jooksude üle, mida enam ei toodeta, see info siin ei oma uute asjade ostjatele mingit väärtust.
Kõik minu esitatud seisukohad on minu tagasihoidlik arvamus ja ei peegelda tööandja/eesti riigi/euroopa liidu/absoluutse tõe seisukohti. Ma lihtsalt arutlen antud teemal, mitte ei vaidle, või ei ürita kellelegi midagi pähe määrida.
Postitatud: 11. 09. 2007. 21:18
Postitas AndreK
Olen alati tahtnud Kirsa käest küsida, et mis haridus tal on. Nüüd küsingi (mitte paha pärast, tahaks lihtsalt teada).
Vaata ka seda:
http://www.sheldonbrown.com/rinard/wheel/index.htm
Postitatud: 11. 09. 2007. 23:01
Postitas Kuldar
mnt teemat sisse pookides
on Mavicul väike tiigrihüpe vormistamisel:
http://www.mavic.com/r-sys/
Ksyrium ES-ga võrreldes 130g kaaluvõitu ja 30% enam külgjäikust.
küll selle nipiga ka baigimeestelt raha ära korjatakse:)
Postitatud: 12. 09. 2007. 09:06
Postitas Villem T
Mavicu kutid jagasid neid karbontorukodaraid eurobaigil parematele sõpradele, ma olin kahevahel kas on tegemist seljasügajaga või mootorrattakodaraga.
Teema pole sugugi surnult sündinud - siit õppisin, et tasub osta aastakäigu Bontragerit ja uut Mavicut. Nagu ka Kuldari info ütleb siis ilmselt Mavic teeb edusamme ja Keith (Kaliforniast, 52-aastane) hakkab vaikselt grippi kaotama.
Postitatud: 12. 09. 2007. 11:13
Postitas mart
Villem T kirjutas:1. Mavicu kutid jagasid neid karbontorukodaraid eurobaigil parematele sõpradele, ma olin kahevahel kas on tegemist seljasügajaga või mootorrattakodaraga.
2.Teema pole sugugi surnult sündinud - siit õppisin, et tasub osta aastakäigu Bontragerit ja uut Mavicut. .
1. Nagu ma aru saan, on messikülastus tekitanud sulle kerge ajukahjustuse. Too on suht kerge tekkima, kui vaim/teadmised pole eelnevalt piisavalt ettevalmistunud.
2. vastava aastakäigu pakendis bontragerit (või misiganes juppi) pole just lihtne osta, sest teadjamehed on neile ammu käpa peale pannud.
3. Tegelt oled oma soovides/võrdlustes suht igav - (UST) + disc jooksud arenevad iga nädalaga ja mu meelest sama hinnaga nagu on Mavic CrossMax SL , saaks tunduvalt omanäolisemat/põnevamat varianti lubada.
Postitatud: 12. 09. 2007. 12:18
Postitas tarzic
Kirsa kirjutas:V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr.
Et siis
90gr on teine maailm
Või peitud suurem iva ikkagi tehnoloogilistes erinevustes?
Kui saaks kuidagi mõningate jooksude pime-testi korraldada, siis tahaks kohe ise näha kuidas seda "teist maailma" tuvastatakse (ma ei pea silmas erinevusi ketta ja V vahel) vaid lihtsalt kiirem/jäigem/kergem testi samalaadsetele jooksudele
Postitatud: 12. 09. 2007. 12:25
Postitas Villem T
Kallis Mart,
1. Miks plõksime, vitamiini- või muu puudus? Mina nägin seda kolmanda põlvkonna kodarat kontekstiväliselt, ilma rummude/pöidadeta ja suht keeruline oli värviliste alukorkidega triibulisele süsinikkiudpulgale rakendust välja mõelda.
2. Vanade pulkade uutena hankimise keerukust ma umbes kujutan ette, proovisin huumoriga sundimatut õhkkonda luua.
3. Sinu jaoks võivad need valikud banaalsetena tunduda, kuid ma eristaks vähemalt enda jaoks ratta filateeliast - huvitav ja omanäoline ei ole määravad väärtused kui nendega kasutamisel tohutut eelist ei kaasne. Mina kasutan ratast sõitmiseks ja selleks sobib suurte tehaste levinud toodang hästi, haruldaste juppide otsimist ja ratas jupiootel nurgas passimist ma nautida ei oska. Sama käib ilmselt messikülastuseks ettevalmistumise kohta - kogu mess peale paari kliendi boksi on minu jaoks meelelahutus, nappide entsüklopeediliste teadmiste pärast ma ei punasta.
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:08
Postitas Kirsa
tarzic kirjutas:Kirsa kirjutas:V piduri SL-d on see-eest jälle maru kerged. 1440gr paar, see on ikka hoopis teine maailm kui 1530gr.
Et siis
90gr on teine maailm
Või peitud suurem iva ikkagi tehnoloogilistes erinevustes?
Noh, kogu see 90gr(enamik) tuleb ju esijooksust, sest tagajooks on ka V puhul diagonaalis. Ning inimene oskab subjektiivselt hinnata just esijooksu.
Kasvõi see, et kas püsti sõitmise korral käib vastu piduriklotse või ei.
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:15
Postitas Kirsa
tarzic kirjutas:
Kui saaks kuidagi mõningate jooksude pime-testi korraldada, siis tahaks kohe ise näha kuidas seda "teist maailma" tuvastatakse (ma ei pea silmas erinevusi ketta ja V vahel) vaid lihtsalt kiirem/jäigem/kergem testi samalaadsetele jooksudele
Ma nüüd ei saa aru, kas tahetakse väita et kogu see foorum siin ostab ainult vingema/kallima jupi sellepärast et edevam või kallim on!? Keegi ei tee vahet, lihtsalt värvilisem on ja kallim kiri on peal?
Ma olen seda ennem öelnud ja ütlen veel, minu pärast võiks XTR crangile kasvõi "cräpp" peale olla kirjutatud ja crank ise tont teab mis välimusega, ma ikka ostaks teda. Sest tean et kaalub vähe, kestab meeletult ja on jäik. Minu jaoks loevad omadused - mitte imidz, ei ole nii rikas et imidzi pärast juppe osta.
Edit: Ütleme siis natuke teistmoodi.
Ma arvan et igaüks saaks vahest aru, kui vahetada ära tema oma rattal, millega inimene on sõitnud näiteks 10000km, mingi üks konkreetne jupp.
Tõsta ntx Deore ja xtr cranki edasi tagasi - jättes muud jupid täpselt samaks ning sõites sama trassi. Lihtsalt paljud pole seda teinud või pole võimalust olnud. Mul on kahjuks/õnneks erinevaid juppe olnud väga palju võimalik proovida.
On küllalt inimesi kellel on taoline kogemus suuremgi ja kui juhtub see inimene midagi proovitud jupi kohta arvama, siis mina igatahes austan seda arvamust ja panen kõrva taha. Ise ei jõua ju maailma kõigi asjadega kursis olla. Internetis asuvat ameeriklase(või boti poolt genereeritud) kirjutatud arvamust kipun vähem usaldama - tingimused on teised, sõidustiil on teine, lisaks mul pole aimugi mis mehega tegu on, naljamees või tõsine mees.
Ühesõnaga mina vägagi kuulaks kui keegi teine arvaks isikliku kogemuse põhjal mingi asja kohta midagi. Kahjuks on kommentaarid tihti napisõnalised ja ikka tuleb ise järele proovida.
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:32
Postitas Villem T
tarzic kirjutas: Kui saaks kuidagi mõningate jooksude pime-testi korraldada, siis tahaks kohe ise näha kuidas seda "teist maailma" tuvastatakse (ma ei pea silmas erinevusi ketta ja V vahel) vaid lihtsalt kiirem/jäigem/kergem testi samalaadsetele jooksudele
Kiirem on lihtne, samale rattale ja sõitjale sama rehviga teine jooks alla ja sõida sama lõiku ning võta aega.
Jäigem on suht subjektiivne, aga kui seitsmele matsile kümnest "tundub" ühtemoodi siis võib juba õhkõrnu järeldusi teha.
Kergem on ju kõige lihtsam, kaalud on selleks.
Iseasi kas pead seda "kohe ise nägema" või usud kui lehes kirjas on.
Selle "90 gr teise maailma" osas on mul nagu sulgi omad reservatsioonid. Pöid käiks vastu klotse ainult sellepärast siis kui need 90 g pöia küljele on määritud, vahe on selles kaudselt.
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:37
Postitas AndreK
to: andrek: jäägem teemasse.
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:39
Postitas Villem T
Mati kirjutas:Kirsa kirjutas:...Ma olen seda ennem öelnud ja ütlen veel, minu pärast võiks XTR crangile kasvõi "m**n" peale olla kirjutatud ja crank ise roosat värvi, ma ikka ostaks teda. Sest tean et kaalub vähe, kestab meeletult ja on krdi jäik...
Siin üks
hea hinnaga variant. Üks tuttav rääkis jah kunagi, et pidi meeletult-meeletult jäik olema ja kestab päris rahuldavalt. Jama on ainult see, et rõngad tuleb juurde osta.
Seal ju kirjas et hea painduvusega? Kisub uueks teemaks, aga Kirsa mis su must märkmik ja isiklikud kogemused
Middleburniväntade kohta ütlevad? Neil eluaegne garantii olenemata kasutusest (DH, FR, trial või mis iganes). Peale on kirjutatud
M********N..
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:48
Postitas AndreK
AndreK kirjutas:from: kirsa to: andrek: jäägem teemasse.
see oligi teemas
hr armeejalanõu, ärge palun kustutage rohkem minu poolt postitatud sõnumeid, muidu saan kurjaks. tegemist on ilmselge sõnavabaduse piiramisega!
Postitatud: 12. 09. 2007. 13:55
Postitas Kirsa
Villem T kirjutas:
Selle "90 gr teise maailma" osas on mul nagu sulgi omad reservatsioonid. Pöid käiks vastu klotse ainult sellepärast siis kui need 90 g pöia küljele on määritud, vahe on selles kaudselt.
Jah, see on ainult 1 külg asjast, 90gr ise ei näita midagi. Teine maailm käis selle kohta, et SL-d on lihtsalt väga kerged jooksud ja mõeldud ka kergele sõitjale. Kaalupiirang 82/85kg, pole mõeldud hüppamiseks jne. Selliste kergete jooksude kohta kasutatakse tihti väljendit "30 stardi jooksud". See on küll proffide väljend, et nende jala all kestavad taolised asjad 30 starti ja kogu moos.
Postitatud: 12. 09. 2007. 14:36
Postitas UrmasL
Kirsa kirjutas:Kasvõi see, et kas püsti sõitmise korral käib vastu piduriklotse või ei.
See sõltub palju ka amordist. SID jalad püsti kangutades annavad külgepidi täitsa "hästi" liikuma. Siis võibki tekkida tunne, et jooks on vedel aga tegelikult on hoopis amort.
Mul ongi jäänud mulje, et mavic MTB jooksud on hästi jäigad radiaalses suunas, kuid "tavalised" külgsuunas.
Maanteel, eriti "sprintimise" jooksud, peavad omama head jäikust mõlemas suunas.
Postitatud: 12. 09. 2007. 14:43
Postitas mart
Villem T kirjutas:
1. Kiirem on lihtne, samale rattale ja sõitjale sama rehviga teine jooks alla ja sõida sama lõiku ning võta aega.
2. Jäigem on suht subjektiivne, aga kui seitsmele matsile kümnest "tundub" ühtemoodi siis võib juba õhkõrnu järeldusi teha.
3. Kergem on ju kõige lihtsam, kaalud on selleks.
Iseasi kas pead seda "kohe ise nägema" või usud kui lehes kirjas on.
4. Mina nägin seda kolmanda põlvkonna kodarat kontekstiväliselt, ilma rummude/pöidadeta ja suht keeruline oli värviliste alukorkidega triibulisele süsinikkiudpulgale rakendust välja mõelda.
1. Jep, sõltub laagritest ja tihenditest ning tirri tööpõhimõttest.
2. jäikust mõõdetakse vastavate rakiste ja mõõduriistadega. Selleks on spets laborid olemas > vt uuesti AndreK näidatud stiffness linki.
3. Täpsustan, kergust saab avaldada kaheti: 1.staatiline ja 2. dünaamiline. staatilist mõõdame grammides, aga dünaamiline on tunduvalt keerulisem avalduma - lihtsustatult, kui on valida kaks sama kaaluga jooksu, siis eelis on tollel, mille mass on koondunud keskpunktile st võllile lähemale.
4. Vott-vott- kui sul oleks kodutöö tehtud (samad teemad siit foorumist loetud), siis poleks need mavicu sirgkodarad sinus kummastust tekitanud - on ju hulk teisigi tegijaid, kes sarnast lahendust pakuva k. a. carbon variant. Nimesid ei nimeta - sulle nad nagunii huvi ei paku.
Postitatud: 12. 09. 2007. 14:53
Postitas AndreK
mart kirjutas:
2. jäikust mõõdetakse vastavate rakiste ja mõõduriistadega. Selleks on spets laborid olemas > vt uuesti AndreK näidatud stiffness linki.
3. Täpsustan, kergust saab avaldada kaheti: 1.staatiline ja 2. dünaamiline. staatilist mõõdame grammides, aga dünaamiline on tunduvalt keerulisem avalduma - lihtsustatult, kui on valida kaks sama kaaluga jooksu, siis eelis on tollel, mille mass on koondunud keskpunktile st võllile lähemale.
2. Mul oleks väga hea meel, kui Kirsa ka lõpuks sellest aru saaks. Sa ei saa oma "tagumikuga" tunda jooksu jäikust ei radiaal suunalist ega külgsuunalist, veel vähem sa ei saa väita, et üks tipp jooks on jäigem kui teine, sest sa ei suuda seda eristada. Samuti sa saa sa väita, et su Merida raam on sama jäik kui 1 aasta tagasi jne.
3. Siin ka sulle Ailar veidi mõtlemise ainet, eriti mis puudutab jookusede masse ja teisi paralleelseid dimensioone millest sa siin meile pajatad.
Sa ei saa üheselt öelda, et jooks mis on teisest 90 grammi raskem/kergem on tänu tema kaalu vahele täiesti erinev.
Postitatud: 12. 09. 2007. 15:13
Postitas Kirsa
AndreK kirjutas:
2. Mul oleks väga hea meel, kui Kirsa ka lõpuks sellest aru saaks. Sa ei saa oma "tagumikuga" tunda jooksu jäikust ei radiaal suunalist ega külgsuunalist, veel vähem sa ei saa väita, et üks tipp jooks on jäigem kui teine, sest sa ei suuda seda eristada. Samuti sa saa sa väita, et su Merida raam on sama jäik kui 1 aasta tagasi jne.
No tehke või tina, tunnen.
Ju ma olen siis eksiteel ja see kõik mulle ainult tundub. Teeme siis nii et kodanik Andrek(võivad ka teised) edaspidi ignoreerib minu avaldatud arvamusi!
Aga mina neid hetkel ise muuta ei kavatse, minu jaoks on vahe sedavõrd käegakatsutav ja mustvalge.
AndreK kirjutas:
3. Siin ka sulle Ailar veidi mõtlemise ainet, eriti mis puudutab jookusede masse ja teisi paralleelseid dimensioone millest sa siin meile pajatad.
Sa ei saa üheselt öelda, et jooks mis on teisest 90 grammi raskem/kergem on tänu tema kaalu vahele täiesti erinev.
Jub, seda minagi kribasin, et sõidu ajal "tunduvad" mulle bontid way paremad, see 100gr ees või taga. 60kg sõitjale tunduvad jälle sl-d paremad.
Jätaks nüüd selle teema rahule. See on ju maitseasi, mis jooksud kellelegi meeldivad, kerged või rasked, oleneb sõidustiilist, sõitja kaalust ja tont teab mis teguritest veel.
Postitatud: 12. 09. 2007. 15:39
Postitas tarzic
AndreK kirjutas:
2. Mul oleks väga hea meel, kui Kirsa ka lõpuks sellest aru saaks. Sa ei saa oma "tagumikuga" tunda jooksu jäikust ei radiaal suunalist ega külgsuunalist, veel vähem sa ei saa väita, et üks tipp jooks on jäigem kui teine, sest sa ei suuda seda eristada. Samuti sa saa sa väita, et su Merida raam on sama jäik kui 1 aasta tagasi jne.
3. Siin ka sulle Ailar veidi mõtlemise ainet, eriti mis puudutab jookusede masse ja teisi paralleelseid dimensioone millest sa siin meile pajatad.
Sa ei saa üheselt öelda, et jooks mis on teisest 90 grammi raskem/kergem on tänu tema kaalu vahele täiesti erinev.
Minu pime-testi idee seisneski selles, et ma tahaks näha meest, kes oma "tagumikutundega" sarnase klassi jooksude kaalul (90gr)/jäikusel/ja kiirusel vahet teeks.
Aga eelpool mainitud vasta piduriklotse käimise teema on minu kogemuse põhjal samuti pigem amordist tulenev. Kasutan 04 Skareb Super amorti ning jooks käib kangutades ikka vasta klotse olenematta sellest kas tegu on Deore rummul Alexrim Adventureriga või Bontrager Race'ga
Postitatud: 12. 09. 2007. 15:42
Postitas mart
Kirsa kirjutas:
Jätaks nüüd selle teema rahule. See on ju maitseasi, mis jooksud kellelegi meeldivad
Oot-oot, mul veel küsimusi mavic-u kohta. Mis sa sellest arvata, kas hakkame kohe õlitama ja varuosi soetama?:
January 10, 2007
Caution!!! Frozen (Mavic) Nipples!
May 25, 2006
How does a Mavic Freehub Body wear out?
http://roguemechanic.typepad.com/roguemechanic/
Postitatud: 12. 09. 2007. 16:18
Postitas OBK
Teadjameestele: soovitage raskemale mehele +90 kg häid( loe jäigad, kerged ja hästi veerevad) MTB jookse nt V-pidurid ja/või ketas pidurid.
Postitatud: 12. 09. 2007. 16:28
Postitas Veiko V
Lehva!
Ma ei saa vait olla ja tekkis sportlikust huvist küsimus aga mis arvate SLR jooksudest
kui juba arvustamiseks läks ?? Andestust, et teemast väljas aga point on lähedal!
Tänud!
Postitatud: 12. 09. 2007. 16:29
Postitas Kirsa
tarzic kirjutas:
Minu pime-testi idee seisneski selles, et ma tahaks näha meest, kes oma "tagumikutundega" sarnase klassi jooksude kaalul (90gr)/jäikusel/ja kiirusel vahet teeks.
Aga eelpool mainitud vasta piduriklotse käimise teema on minu kogemuse põhjal samuti pigem amordist tulenev. Kasutan 04 Skareb Super amorti ning jooks käib kangutades ikka vasta klotse olenematta sellest kas tegu on Deore rummul Alexrim Adventureriga või Bontrager Race'ga
Muideks, ma olen pimetestis nõus osalema. Niiet too aga siia oma jooksud.
Jah see vastu käimine ongi enamasti amordist. Ma lihtsalt mõtlesin olukorda, kus amort on sama (antud juhul ongi tegemist sidiga), aga ühed jooksud käivad vastu, teised ei käi. Ma ei teagi mida see tegelikult tähendab, peale selle et vahe on sees. Aga noh see on asi mis on lihtsalt igamehele näha ja mõõta.
Postitatud: 12. 09. 2007. 16:31
Postitas Kirsa
makita kirjutas:Lehva!
Ma ei saa vait olla ja tekkis sportlikust huvist küsimus aga mis arvate SLR jooksudest
kui juba arvustamiseks läks ?? Andestust, et teemast väljas aga point on lähedal!
Tänud!
Ma ootaks samuti kasutajate kommentaare, olen proovinud sõita ainult 200m, aga rohkem ma ei tea neist midagi, kuid nad on mul üks kettajooksude variante.
Postitatud: 12. 09. 2007. 16:57
Postitas Mati
Mul oleks kogu selle jäikuse ja pikkuse jutu juures üks konkreetne küsimus.
Kui palju te REAALSELT võidate ajaliselt (nt keskmiselt km kohta) kohalikel maratonidel nende nüansside kallal pusides? Vastust palun väga konkreetselt numbrites ja mitte "ma arvan" formaadis.
Postitatud: 12. 09. 2007. 17:04
Postitas Rivo
Mati kirjutas:
Kui palju te REAALSELT võidate ajaliselt (nt keskmiselt km kohta) kohalikel maratonidel nende nüansside kallal pusides? Vastust palun väga konkreetselt numbrites ja mitte "ma arvan" formaadis.
Kui nad siin veel pikalt pusivad, siis maratonile ei jõutagi
Postitatud: 12. 09. 2007. 17:08
Postitas Veiko V
Mati kirjutas:Mul oleks kogu selle jäikuse ja pikkuse jutu juures üks konkreetne küsimus.
Kui palju te REAALSELT võidate ajaliselt (nt keskmiselt km kohta) kohalikel maratonidel nende nüansside kallal pusides? Vastust palun väga konkreetselt numbrites ja mitte "ma arvan" formaadis.
Muffigi ise arvan! aga ok ma nüüd suu kinni panen
Postitatud: 12. 09. 2007. 17:26
Postitas mart
Tagasi teemasse. Poolkeraamilised laagrid odavnevad silmnähtavalt ja ei imesta üldse, kui 08 hooajal nii mõnigi siinkirjutaja on nood omale külge pookinud.
http://wheelandsprocket.com/itemdetails.cfm?id=8231
http://www.enduroforkseals.com/id149.html
Siis peab juba jooksude puhul küsima, et mis laagreid kasutatakse
Postitatud: 12. 09. 2007. 17:48
Postitas veiko
Üks tubli sportlane oli öelnud (jutt sarjast "naised" saunatänaval rääkisid), et eelmise põlvkonna XTR jooksudega polnud võimalik kiirelt tehnilisi kurve võtta, kuna need olid liiga jäigad. Crossmax SL-idega oli läbinud sama kurvi veatult. Uus XTR pidi olema selles osas palju parem.
Nüüd edasi minu arusaam sellest - Liigne jäikus külgepidi võib jahh olla hea siledal asfaldil, kuid ebatasasel ja tehnilisel rajal võib su lihtsalt põõsasse visata. Natuke paindumist küljele annab mõned sõidu vead andeks (võib võrralda ka FS'iga aga ristipidi). Maanteerattal Ksyrium jooksudega mööda Viljandis asuvat munakivi sillutisega Pikk tänavat sõites (see jupp on Viljandi linnaringi sõidul vahetult peale starti paremale keerates) oli näha, kuidas need jooksud lasid mööda "vuugivahesi". Samas lenks püsis enamvähem otse. "Ideaalselt" jäigad jooksud oleks mu ristipidi päris läbi raputanud. Samas asfaldil sõites ja pressides ma ei saa üldse aru, et nad kuhugipoole painduksid. No mul nõrgad jalad ka ja ei jaksa seda rasket rauda painutada. MTB jooksudel, minnes üle "mingitelt" XT rummuga (palju kodaraid oli) ja Richey ??? pöiaga jooksudelt üle XT edevatele hõredate kodaratega jooksudele ei täheldanud küll erilist vahet, et midagi peale ratta välimuse ja enesetunde oleks kardinaalselt muutunud. Ma pole veel nii tugev sõitja ja ei veed ma ka regulaarselt 6h päevas rattaseljas, et neid vahesi selgelt tunnetada. Ma ei saa vahest isegi seda aru, kas kumm on täis või tühi. Vahin ikka saba alla nõutu näoga ja küsin kõrvalsõitjate arvamust (siiani on ikka Ok olnud). Aga finantsilist, emotsionaalset ja visuaalset aspekti oskan jooksudejuures hinnata ja tunnetada küll. Ratas peab ikka ilus olema ja kui jupile on m**** peale kirjutatud, olgu too nii hea kui tahes, jääb see minust ostmata. Selles osas võin ka pimetestil osaleda, ning AndreK võib mulle kolmnurga pähe joonistada.
Postitatud: 12. 09. 2007. 18:12
Postitas Kirsa
Pagana odav. Ma võin valesti mäletada,aga pool aastat tagasi oli samas kohas palju kõrgem hind. Vahetasin enda jooksudel 4 laagrit ära, ostsin skf laagrid, läks 650 eek. Oleks varem teadnud...
Postitatud: 12. 09. 2007. 19:40
Postitas AndreK
veiko kirjutas: AndreK võib mulle kolmnurga pähe joonistada.
väike remark -
see ei ole kolmnurk vaid koertele mõeldud lehter, mis käib kaelas, et nad ennast ei lakuks.
Postitatud: 12. 09. 2007. 21:01
Postitas Mati
Halleluuja Veiko
test
Postitatud: 12. 09. 2007. 21:02
Postitas mart2
eks teste ikest tehakse ka ...
Mul laual sakslaste Bike septembrinumber, kus laboritestide tulemused kolmes kategoorias - cross country, all mountain ja enduro - kokku 20 jooksu.
Mõõdeti/hinnati masinatega
lagerqualität,
steifigkeit,
rundlauf/wittigkeit ja
speichenspannung skaalal 1 kuni 6.
Eks keelemehed selgitavad (mina ainult oletan/arvan tähendust).
kokkuvõtteks XC parimad: M.Crossmax SLR (hinded 5; 3; 5; 6) ja S.XTR (koonuslaager; 3; 4; 6) - mõlemad tubeless, Tune King & Kong (6;3;4;3)
all mountain: Hope Pro 3 Straight Pull (4; 4; 5; 4) ; M.Cross Trail (6;3;5;6); Industry Nine (2;4;5;5) ja Spinergy Xyclone Enduro (4,5,4,6)
Enduro: Easton AM Havoc Wheels (5,5,6,6)
Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
Re: test
Postitatud: 12. 09. 2007. 21:08
Postitas AndreK
mart2 kirjutas:Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
siia aitab sind:
http://babelfish.altavista.com/
Re: test
Postitatud: 12. 09. 2007. 21:43
Postitas mart2
AndreK kirjutas:mart2 kirjutas:Tavaliselt jõuab paberkandjalt test kodulehele 2-3 kuuga, eks siis ise loete ja tõlgite ehk mullegi ...
siia aitab sind:
http://babelfish.altavista.com/
Tänan pakkumast.
Et töötan igapäevaselt võõrkeelses keskkonnas, siis tean, kuidas sõnade tähendus võib muutuda kasutusvaldkonnast ja kontekstist sõltuvalt.
Näiteks sõnal
Schwerpunkt on sakslastel ainuüksi ühel erialal üle kümne selgituse ...
Konkreetselt maastikurataste alal olen saksa keeles algaja ja ei taha teistele oma oletusi peale suruda.
Tänud siiski veel kord!
Postitatud: 13. 09. 2007. 08:20
Postitas Villem T
mart kirjutas: 1. Jep, sõltub laagritest ja tihenditest ning tirri tööpõhimõttest.
3. Täpsustan, kergust saab avaldada kaheti: 1.staatiline ja 2. dünaamiline. staatilist mõõdame grammides, aga dünaamiline on tunduvalt keerulisem avalduma - lihtsustatult, kui on valida kaks sama kaaluga jooksu, siis eelis on tollel, mille mass on koondunud keskpunktile st võllile lähemale.
Punkt 1 ei sisalda mu jaoks kogu tõde (välja arvatud ehk juhul kui testlõik on horisontaalne ja lendstardist). Võib-olla teadlased näevad asja teisiti aga mu jaoks sisaldab jooksu "kiirus" kiirendust ja muud sellist, ehk siis kiirema jooksuga saab mitte vaakumis horisontaalis suuremat kiirust hoida, aga paremaid ringiaegu teha. See aga ei sõltu ainult rummusisesest hõõrdumisest.
Postitatud: 10. 10. 2007. 11:38
Postitas Kirsa
Ostsin nädal tagasi need esimeses postituses kirjeldatud Crossmax SL disc '07-d. Põhimõtteliselt peaks olema samad mis SLR-d.
Olen nendega nüüd paari tiiru teinud, aga kirjutan pikema jutu siis kui olen veel mõned võistlused ära sõitnud.
Päris head tunduvad, aga kiiruseks 10/10 ma küll ei annaks, see jääb reserveerituks ikka radiaallaotusega v-piduri dt swiss/bontidele.
Postitatud: 10. 10. 2007. 12:02
Postitas Villem T
Kirsa kirjutas:Põhimõtteliselt peaks olema samad mis SLR-d.
Miinus titaanvõllid ja veidi punast anodeeringut.
Postitatud: 10. 10. 2007. 12:06
Postitas Kirsa
Villem T kirjutas:Kirsa kirjutas:Põhimõtteliselt peaks olema samad mis SLR-d.
Miinus titaanvõllid ja veidi punast anodeeringut.
SLR-del peaks veel jooksude kotid ka kaasas olema, aga jah muud suurt vahet ei ole. Kaal on sama, ise kaalusin.