1. leht 1-st
Centerlock vs IS
Postitatud: 20. 11. 2007. 12:13
Postitas Mati
Andke nõu, kas on reaalselt mingit tehnilist eelist või jama kui võrrelda omavahel centerlock ja IS disc-kinnitust. Ketaste enda vahedest jne ei tasu heietada.
Mul on küsimus, kumba süsteemi eelistada kui on ühel jooksul mõlemad variandid valida. Kettaid saab igasuguseid.
Tänud ette.
Postitatud: 20. 11. 2007. 12:22
Postitas veiko
Center Lock'i eeliseks peetakse ketta vahetamise lihtsust. Iseasi, kui tihti Sa seda vahetama hakkad. Miinuseks on vast see, et paljudel edevatel ketastel pole seda center lock'i kinnitust, pead kasutama ülemineku adapterit. Eks pead ise otsustama, kumb neist Sulle prioriteetsem on.
Postitatud: 20. 11. 2007. 13:24
Postitas mart
veiko kirjutas:Center Lock'i eeliseks peetakse ketta vahetamise lihtsust.
Kuidas on lood centerlock rootori tsentreeringuga klotside vahel, kui on kaks erinevat jooksu? Nt üks on centerlock shimano XT ja teine centerlock DtSwiss 240s? Kas ühelt teisele rootoreid tõstes tsentreering säilib?
Vanatüüpi st IS-ga saan eri jooksudel rootorid 0,2mm Syntace seibidega täpselt tsentrisse.
Postitatud: 20. 11. 2007. 13:38
Postitas veiko
mart kirjutas:Kuidas on lood centerlock rootori tsentreeringuga klotside vahel, kui on kaks erinevat jooksu?
Nagu ma ütlesin, et "peetakse" mitte "on". Sestap jään ka sulle vastuse võlgu. Omal mul ühed jooksud (seetõttu puudub ka kogemus) ja üks ketas ning maha kakun selle ainult siis, kui tuleb tuhin jooks korralikult puhtaks peasta (suht harva aga vahel siiski). Igaljuhul on center lock ketast mugavam ja lihtsam maha võtta kui 6 poldilist (natuke lihtsam, kui kasseti eemaldaine). Seetõttu pole ma poiste ratastel neid ka kunagi eemaldanud.
Postitatud: 20. 11. 2007. 13:49
Postitas Caarel
Mul on küll suure centerlock variandiga rummud (Shimano Saint:oversized) kuid siiani pole olnud probleeme isegi siis kui vahele tõsta 6 polt kinnitusega nimetu tootja rumm rääkiamata dt või mõne teise tootja oma. Täpselt keskel ja kohe tulistama.
Väiksele centerlock'ile on võimalik muretseda adapter paigaldamaks 6 polt ketast aga vastupidist varianti ma veel ei tea (ärge näkku lööge kui teate) nii et centerlockiga võid mõlema variandiga sõita.
Adapter ise selline:
http://www.dtswiss.com/Products/Accesso ... aptor.aspx
Postitatud: 20. 11. 2007. 16:29
Postitas Kuldar
1. 6-bolt kinnitus tuleb kokkuvõttes kergem kui centerlock, eriti veel kui popp Ti-poldi tuuning sinna juurde teha:)
2. 6-bolt rootorite valik on kindlalt suurem, eriti lightweight teemas. Kunagi ei või teada, mis bling-zajoob sulle pähe võib lüüa...
Postitatud: 20. 11. 2007. 16:31
Postitas Kirsa
centerlock rummud on jälle kergemad.
Aga jah tõesti, 6 bolt ketas on parasjagu kergem.
Postitatud: 20. 11. 2007. 17:53
Postitas Mati
Tänud kõigile. Lõpetuseks siis veel selline (dumb?) küsimus.
Kas CL ja IS puhul on mingit (kogemuslikku) vahet nt süsteemi jäikuses või muidu töökindluses (hakkab miski kuskil kegemini logisema, midagi kuumeneb/jahtub teistmoodi pidurdamisel jne)?
Taustaks on omal üks selle teemaline kogemus IS süsteemiga. Nimelt üks hetk oli üks poltidest suutnud ennast nats lõdvaks (mitte silmnähtvalt lahti) lasta ja tulemuseks oli selline haigelt kõrge kõlin pidurdamisel (vibra). Läks nats aega enne kui asjale pihta sain (pole teab mis insener kah muidugi). Lisaks õnnestus mitte-ideaalsete vahenditega opereerides poldi kuuskant pekki lasta, mistõttu sai probleem lahenduse alles uue poldi hankimisega. Niikaua sai kaasvõistlejatele lihtsalt pinda käidud. CL süsteemiga sellise jama võimalust ei tohiks olla vist.
Postitatud: 20. 11. 2007. 18:12
Postitas erikr
Mati kirjutas:Tänud kõigile. Lõpetuseks siis veel selline (dumb?) küsimus.
Kas CL ja IS puhul on mingit (kogemuslikku) vahet nt süsteemi jäikuses või muidu töökindluses (hakkab miski kuskil kegemini logisema, midagi kuumeneb/jahtub teistmoodi pidurdamisel jne)?
Taustaks on omal üks selle teemaline kogemus IS süsteemiga. Nimelt üks hetk oli üks poltidest suutnud ennast nats lõdvaks (mitte silmnähtvalt lahti) lasta ja tulemuseks oli selline haigelt kõrge kõlin pidurdamisel (vibra). Läks nats aega enne kui asjale pihta sain (pole teab mis insener kah muidugi). Lisaks õnnestus mitte-ideaalsete vahenditega opereerides poldi kuuskant pekki lasta, mistõttu sai probleem lahenduse alles uue poldi hankimisega. Niikaua sai kaasvõistlejatele lihtsalt pinda käidud. CL süsteemiga sellise jama võimalust ei tohiks olla vist.
kui pead silmas su pidurijama Tahkos siis oli tegu postmount kinnituse keerme ülekeeramisega. see aga juhtus seejärel kui kollektiivselt asusime su vibrajutu alusel viga otsima. mul ka Formula Oro K24 vahel vibrab, mind see ei koti.
kui gramme ja mikronjuutoneid taga ei aja, hangi CL rummud. neile saad panna nii CL kui IS (adapteriga) kettaid. IS rummule saad panna vaid IS ketta.
Postitatud: 20. 11. 2007. 18:22
Postitas Mati
erikr kirjutas:...kui pead silmas su pidurijama Tahkos...
ei, pidasin silmas tegelt Rõuge Tuuril ilmnenud jama. heli kostis üle oru ...
Postitatud: 20. 11. 2007. 18:25
Postitas erikr
Mati kirjutas:ei, pidasin silmas tegelt Rõuge Tuuril ilmnenud jama. heli kostis üle oru ...
see on pigem ketta ja klotsi materjali omavaheline koostöö, mitte 0,123456789 mm klotside tsentrist väljas olev ketas. nii tsiklitel kui ratastel on ka kasutusel juba ujuvad kettad kus ketas saab valida ise parima asendi klotside suhtes, st ujub rummu telje sihis vabalt. ei ketta töötamine painde all ega vabalt loksumine rummu suhtes kumbki ei tekita vibra ega häält. see tuleneb materjalide omavahelisest hõõrdumisest.
Postitatud: 20. 11. 2007. 20:49
Postitas Mati
erikr kirjutas:... see on pigem ketta ja klotsi materjali omavaheline koostöö, mitte 0,123456789 mm klotside tsentrist väljas olev ketas...
no igatahes SEE haige heli kadus peale poldi pingutamist. ja SEE heli oli ikka haige võrreldes tava kõlinaga, mida vahest ikka esineb. aga see selleks.
Postitatud: 20. 11. 2007. 22:32
Postitas tarmo
Kuldar kirjutas:1. 6-bolt kinnitus tuleb kokkuvõttes kergem kui centerlock, eriti veel kui popp Ti-poldi tuuning sinna juurde teha:)
osad usa eliitsõitjad kasutavad 6-bolt kinnituse juures ainult 3 polti. ja mitte ainult xc mehed vaid ka kiiremate ratastega mehed, Eric Carter näiteks 4X sõitudel. osadel on veel Ti poldid, osadel tavaline roostevaba teras.
Postitatud: 20. 11. 2007. 23:07
Postitas Villem T
Fionn Griffiths sõidab nelja poldiga DH-d, kus pidurdamist rohkem kui 4X-s. (Oli vist) Foesi ja Hope'i spetsrumm ja ketas. Kah kaalujälgimiskaalutlustel. Kui mälu ei peta siis oli seal veel mingi eriti jäme võll mängus, 24 või 30 mm või midagi sellist. Kõik see muidugi ei puutu IS vs CL vestlusse.
Postitatud: 20. 11. 2007. 23:48
Postitas Kuldar
tarmo kirjutas:
osad usa eliitsõitjad kasutavad 6-bolt kinnituse juures ainult 3 polti. ja mitte ainult xc mehed vaid ka kiiremate ratastega mehed, Eric Carter näiteks 4X sõitudel. osadel on veel Ti poldid, osadel tavaline roostevaba teras.
ega see niiväga õudu tekitagi silmas pidades seda, et vanasti tegi RockShox 3-bolt rootoriga pidureid:
http://gallery.mtbr.com/showphoto.php/p ... /cat//si/-
Postitatud: 21. 11. 2007. 13:55
Postitas Caarel
Veel CL vs IS. Nimelt pole olemas CL ketast mis oleks tehtud ühes tükis küll aga 90% IS ketastest ühes tükis. Nüüd kui hakata mäest alla tulema kuskil mägistemates kohtades ja olla seal suur pidurdaja siis lõpuks on sedasi et kettad lähevad ülikuumaks ning muutuvad tihtipeale "siniseks" ehk põlevad ära. See meeletu kuumus aga kantakse väga suurel osal üle rummule kui on ketas ühes tükis. Soojus aga teatavasti paisutab metalli ja nii mõnigi asi võib logisema hakata. Vähe sellest et kuumade ketastega ei saa pidurdada õieti võib tekkida veel hullem olukord. CL ketastel on nö. üleminek ühelt metallilt teisele ja see ei kanna kuumust nii palju edasi. Hope 6 polt kinnitusega kettad on muidugi sellised mis välistavad selle probleemi
PILT
See on muidugi ekstreemjuhtum kui tullakse mäest alla kus laskumisi kilomeetreid. Eestis sõites seda kartma ei pea ja võib rahulikult ühes tükis ketastega kimada.
Postitatud: 21. 11. 2007. 15:05
Postitas Villem T
Tarmo kirjutas:osad usa eliitsõitjad kasutavad 6-bolt kinnituse juures ainult 3 polti.
Caarel kirjutas:Eestis sõites seda kartma ei pea ja võib rahulikult ühes tükis ketastega kimada.
Siin oleks eestlase võimalus usakatele särk püksi toppida ja (vähemalt tagajooksul) rootorile vabsee ainult 2 (kaks) polti jätta. Tervisega riskimata sealjuures.
Mis soojuse juthimisse puutub, siis parem kui see rummu suunas liigub, mitte sadulaid ja pidurivedelikku ei keeda. Selleks ka ilmselt Hope'i ventileeritud kettad pildil, et soojus lahkuks õhku mitte pidurisadulasse.
Postitatud: 21. 11. 2007. 15:17
Postitas UrmasL
On olemas ka "floating rotor" kettad. Eesmärk on ilmselt "aidata" tsentreerimisprobleemide korral, kuid kaks komponenti aitavad ka soojust paremini hajutada.
Postitatud: 21. 11. 2007. 16:12
Postitas Villem T
UrmasL kirjutas:On olemas ka "floating rotor" kettad. Eesmärk on ilmselt "aidata" tsentreerimisprobleemide korral, kuid kaks komponenti aitavad ka soojust paremini hajutada.
Needsamad Hope'id ongi ujuva rootoriga. Soojuse hajutamisega ei tahaks eriti nõustuda - ühendus muu maailmaga on kehvem ja soojus püsib paremini tööpinnas.
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 29. 01. 2008. 19:39
Postitas Villem T
Hope uued jooksud PRO3 SP-XC3 ja SP-AM4 ongi 3 ja 4 poldiga.
XC3 on päris kerge: 714g (ees) ja 853g (taga).
XC3:
SP-AM4:
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 30. 01. 2008. 08:44
Postitas Kuldar
mulle tundub see 3- või 4-bolt kinnituse juurutamine sama ebaperspektiivikas nagu nende 27,5" (650b) jooksude "leiutamine" mis peaks ühendama endas 26" ja 29" parimad omadused.
(et kui siis) las jääb Hope kiiksuks.
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 30. 01. 2008. 09:39
Postitas Villem T
Kuldar kirjutas:mulle tundub see 3- või 4-bolt kinnituse juurutamine sama ebaperspektiivikas nagu nende 27,5" (650b) jooksude "leiutamine" mis peaks ühendama endas 26" ja 29" parimad omadused.
(et kui siis) las jääb Hope kiiksuks.
Vaevalt sellest tagaamordiga raamijamast ja viilutatud leivast ka midagi head tuleb, kellele seda vaja on..
Kui nii suur tegija kui Hope ette võtab ja hinnadki juba külge kleebitud, siis nii kergelt neist arvatavasti ei pääse. Mitu erinevat standardit on ju mujalgi - vt keskjookse nt.
OT, aga 27.5" jooksude arvamust jagan.
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 15. 07. 2008. 13:16
Postitas Villem T
OT jätkub:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28105
Hope 3 poldiga kettad müügil. Kaal paberil pole paha:
1567 g koos 160 mm piduriketastega. Kui sellest veel vähemalt 100 g per ketas (nt Hope Mini 165 mm ketas on 125 g + ca 7 g Ti polte per jooks) maha võtta jääks ainult jooksude kaaluks 1350 g!?
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 22. 02. 2010. 11:17
Postitas rainerhq
Mati kirjutas:Andke nõu, kas on reaalselt mingit tehnilist eelist või jama kui võrrelda omavahel centerlock ja IS disc-kinnitust. Ketaste enda vahedest jne ei tasu heietada.
Mul on küsimus, kumba süsteemi eelistada kui on ühel jooksul mõlemad variandid valida. Kettaid saab igasuguseid.
Tänud ette.
Kumba kasuks lõpuks otsustasid ja kas oled valikuga rahul? Ma samasuguse valiku ees. Praegused jooksud centerlockiga, kuid need jätaks slickidega maanteel sõitmiseks.
Sellest teemast loen välja, et centerlock jooks ise kergem, kuid koos ketastega(isegi mitte Ti polte kasutades) tuleb IS kergem?
Jooksud, mida vaatan, on Fulcrum RM 5, kettaid pole veel välja valinud.
Omaette teema veel muidugi rootori tsentreering. Kas PM kinnituse ovaalsetest avadest piisab, et sadul õige koha peale saada?
Rainer
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 22. 02. 2010. 12:02
Postitas Mati
rainerhq kirjutas:Mati kirjutas:Andke nõu, kas on reaalselt mingit tehnilist eelist või jama kui võrrelda omavahel centerlock ja IS disc-kinnitust. ... Mul on küsimus, kumba süsteemi eelistada kui on ühel jooksul mõlemad variandid valida...
Kumba kasuks lõpuks otsustasid ja kas oled valikuga rahul? ...
IS ja igati rahul. Jooksud Fulcrum RM1.
Re: Centerlock vs IS
Postitatud: 22. 02. 2010. 12:59
Postitas Rivo
rainerhq kirjutas:Omaette teema veel muidugi rootori tsentreering. Kas PM kinnituse ovaalsetest avadest piisab, et sadul õige koha peale saada?Rainer
PM kinnituse puhul on sadula reguleerimine väga lihtne. Keerad sadulat hoidvad polid lahti, vajutad tugevamalt pidurit ja keerad sadula kinnituse poldid uuesti kinni (samal ajal piduri linki ikka all hoides) Võimalik, et vaja hiljem veel nati sättida.
Olen veel sättinud sedasi : võtan piduriklotsid sadula küljest ära, kergelt sadula poldi kinni keeranud (nii, et jõuaks veel sadulat liigutada), jooks alla ja lihtsalt silma järgi rootori sadula keskele sättinud.