1. leht 1-st

Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 01. 01. 2008. 03:18
Postitas Mati
Et siis küsimus, kas Eesti tingimustes compact kränk (nt 50/34) või tavaline (nt 53/39)?

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 01. 01. 2008. 13:17
Postitas erikr
Mati kirjutas:Et siis küsimus, kas Eesti tingimustes compact kränk (nt 50/34) või tavaline (nt 53/39)?
tavaline. kusjuures mul endal on 53/42 ja täitsa normaalne tundub. taga 11-21. vända pikkus 175.

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 01. 01. 2008. 19:15
Postitas mart2
Üldjuhul ajab asja ära tavaline. Eriti kui võimalus palju kiires grupis sõita. Compact on rohkem künklikule/mägisele maale ja neile kes palju üksi punnivad (saab väiksema jõu ja kiirema kerimisega).
Mina olen nõrguke - mul 50/34. Momendil on rohkem mägesid ka ümber. Paras kui keskelt läbi 5-15% tõusud ning tõusude pikkus üle kilomeetri.

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 01. 01. 2008. 23:59
Postitas KaupoR
mul on compact ja on olnud juhuseid, kus tunnen, et jõudu nagu oleks aga lihtsalt ei jõua nii kiiresti vändata kui vaja oleks. Nt. kogesin sellist asja (nüüdseks juba) mullusel TRM-l, kus laskudes Tatra orgu jäi käikudest väheseks. Samas on mitmed rattaspordiga pikemalt ja sügavamalt tegelenud öelnud, et see on hoopis minu treenimatus - ma peaks rohkem kerimist harjutama ja siis suudaksin ka compactiga piisavalt kiiresti pedaalida.

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 02. 01. 2008. 09:19
Postitas riho
Mati kirjutas:Et siis küsimus, kas Eesti tingimustes compact kränk (nt 50/34) või tavaline (nt 53/39)?
Veidi arvutades sain tulemuseks et kiirusel 70 km/h (tõenäoliselt siis heas pundis ja allamäge) kerides teevad jalad 53/11 ülekandega 110,12 pööret minutis ja 50/11 ülekandega 116,65p/min. Ehk siis väga suurt vahet ei ole. Iseasi kui tihti Sa sellisel kiirusel pikemaid otsi sõidad? Kaupo jutt on õige et selle vahe katad Sa teadliku kerimisoskuse lihvimisega ära.

Tean kogemusest öelda, et maanteel 120p/min ei ole probleem hoida (ja kiirendada ca 150p/min) kui kerimistehnika on korras. Vallatus nooruses sain trekirattaga pukil kiirendades isegi 180p/min kätte.

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 02. 01. 2008. 10:06
Postitas Mati
riho kirjutas:
Mati kirjutas:Et siis küsimus, kas Eesti tingimustes compact kränk (nt 50/34) või tavaline (nt 53/39)?
Veidi arvutades sain tulemuseks ...
Juhata mind palun selle valemi juurde. Olen ka ise seda mõlgutanud, et sisuliselt on ju kogu süsteem kinni hammaste koguarvus, ehk kui palju tuleb vastaval "käigul" ees ja taga kokku ja seal edasi siis kadents, watt'id jne. Kerimise osas on mul õppida küll ja küll veel.

Samas olen nt eraldistardis täheldanud, et soodsatel tingimustel jääks 50/11 kindlasti väheks (ei jaksa nii hullult kerida ka muidugi), kuna ka praeguse 53/12 puhul on olnud juhuseid, et paneks veel :).

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 02. 01. 2008. 11:10
Postitas riho
Mati kirjutas:
riho kirjutas:
Mati kirjutas:Et siis küsimus, kas Eesti tingimustes compact kränk (nt 50/34) või tavaline (nt 53/39)?
Veidi arvutades sain tulemuseks ...
Juhata mind palun selle valemi juurde.
Sõites 40 km/h läbid Sa tunniga 40 km (no shit, Sherlok!:-)) Tagaratta ümbermõõt on minu mäletamist mööda 700mm*3,14=2,198m. 40 km läbimiseks teeb tagaratas 18198 pööret (40000m/2,198) Ülekandega 53/15 vändates teeb tagaratas ühe vändapöördega 3,53 pööret. Jaga 18198/3,53 saad tulemuseks tunni jooksul 5155 vändapööret. Jagad minutite arvuga ja saad kadentsiks 86 p/min.

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 02. 01. 2008. 12:41
Postitas mart
riho kirjutas:Veidi arvutades sain tulemuseks ...
Mati kirjutas:Juhata mind palun selle valemi juurde. Olen ka ise seda mõlgutanud, et sisuliselt on ju kogu süsteem kinni hammaste koguarvus, ehk kui palju tuleb vastaval "käigul" ees ja taga kokku ja seal edasi siis kadents...
http://www.ritzelrechner.de/
http://www.bikeschool.com/gearcalc/gearcalc.html
http://www.kreuzotter.de/english/ecadence.htm

Re: Compact vs tavaline kränk

Postitatud: 02. 01. 2008. 13:41
Postitas Mati
riho kirjutas:
Mati kirjutas:
riho kirjutas:Veidi arvutades sain tulemuseks ...
Juhata mind palun selle valemi juurde.
Sõites 40 km/h läbid Sa tunniga 40 km (no shit, Sherlok!:-)) ... Jagad minutite arvuga ja saad kadentsiks 86 p/min.
Liiga pikk arvutus aasta teiseks päevaks 8) . Tahtsin lahtreid ja OK nuppu nagu mardilt ka tuli :).