Amordid
Postitatud: 11. 06. 2003. 17:00
kuidas jagunevad amordid oma hinnaklasside poolest? mis on eri liikide amortide plussid?
kallid ja extrakallid enam ei ole viletsad??Corrosion kirjutas:Jagunevad odavad, enam-vähem ok hinnaga aga ikka viletsad, kallid ja xtrakallid.
Odavaim on vedru, mis noh valdava arvamuse kohaselt on saast. AGA seda usun ainult nende meeste suust, kes on ikka mõnda aega ka sõitnud ja räägivad pikemajalise võrdleva kogemuse põhjal. Omal on ka vedrupulk ja juba neljas hooaeg läheb. Peab tunnistama, et enese arenedes on ka usk vedrupulka hakanud tasapisi mõranema. Seega bottom line minu sügavalt isikliku arvamuse kohaselt on see, et kui oled algaja ja raha vähe, siis proovi esialgu vedru. Vahetada on aega küll.martynmurruste@hotmail.co kirjutas:kuidas jagunevad amordid oma hinnaklasside poolest? mis on eri liikide amortide plussid?
Molev on meil tuline kõva kahvli propageerija...ja pool lätlaste ZZK sõidab samuti kõva kahvliga.Mati kirjutas:PS! Muuhulgas eksisteerib senini teatud kontingent, kes usub jäägitult jäika kahvlisse ja ses mõttes ka loogiline, kui vaadata Eesti "mägiratta" võistluse olemust. Kui nüüd ei valeta, siis sõitis ntx isegi Vanalinna GP'l Igor Zorin jäiga kahvliga
Ei saa päris nii võtta.5TH ELEMENT kirjutas:no seda tean, et vedru on juust aga kumb parem on, kas õli või õhk? õhk on teadupärast kergem, kuid loogiliselt võttes ka järsem? õli peaks vist sujuvam olema, nii et mugavuse poole pealt ikkagi parim?
Esiamort - summutab lööke esirattale, tagaamort - summutab lööke tagarattale, sadulaamort - summutab lööke selgroole Igal ühel oma plussmartynmurruste@hotmail.co kirjutas: mis on eri liikide amortide plussid?
Täpsustan siis ka oma "vedrupulka". Compression - vedru, rebound - elastomer.UrmasL kirjutas:...Niiet kui sa ütled vedruamort (õliamort, õhkamort) siis tegelikult ei saa veel mingit järeldust teha. ...
Nalja kah: Kui sa mõtled esiamorti, siis nendega on jama, sest pidurdamise ajal takistust ületades õõtsutavad nad sind - seega esiamort võiks alustuseks olla näiteks U.S.E.mart kirjutas:martynmurruste@hotmail.co kirjutas: mis on eri liikide amortide plussid?
No amort ei pea ainuüksi lööke summutama vaid ka konaruste puhul paremat haakumist maapinnaga hoidma.mart kirjutas:Esiamort - summutab lööke esirattale, tagaamort - summutab lööke tagarattale, sadulaamort - summutab lööke selgroole Igal ühel oma pluss
Materjal läbi loetud ja teadmiseks võetud:Caarel kirjutas: Peaks vist ära märkima veel, et räägin GT I-Drive süsteemist mitte tavalisest FS bikest.
Amordi mõte ongi rattad vastu maad hoida. See millest sina räägid on rebound. Erinevatel radadel tuleb kasuks erineva kiirusega tagasilöök. Rusikareegel võiks olla, et kiire rada-kiire tagasilöök, aeglane rada-aeglane tagasilöök. Eks siin ole ka palju sõitjast kinni. Kuidas kellele meeldib.Caarel kirjutas:No amort ei pea ainuüksi lööke summutama vaid ka konaruste puhul paremat haakumist maapinnaga hoidma.
Ntx. lohust läbi sõites peaks amort järgi andma ning võimausel lohu põhja ratta suruma ning sealt väljudes jälle kokku tõmbama selliselt et lenks oleks suht paigal.
ehk siis jõudsime selleni milleni pidimegi jõudma - amordi eesmärk on tagada rattale maastikul parim juhitavus. kuidas seda tehakse kõva kahvliga künklikul maastikul, jääb mulle arusaamatuks. üldiselt on nii, et enamus kõva kahvli propageerijaid saavad varsti aru oma propaganda mõttetusest ja kruvivad amordi alla.Caarel kirjutas:No amort ei pea ainuüksi lööke summutama vaid ka konaruste puhul paremat haakumist maapinnaga hoidma.mart kirjutas:Esiamort - summutab lööke esirattale, tagaamort - summutab lööke tagarattale, sadulaamort - summutab lööke selgroole Igal ühel oma pluss
Ntx. lohust läbi sõites peaks amort järgi andma ning võimausel lohu põhja ratta suruma ning sealt väljudes jälle kokku tõmbama selliselt et lenks oleks suht paigal. Jäiga kahvliga võib aga lohu põhjas üle pea käia.
Tagaamort mäkke ronides hoiab maapinnaga paremini sidet kui jäiga raami puhul mistõttu ronimine FS rattaga palju hõlpsam.
Peaks vist ära märkima veel, et räägin GT I-Drive süsteemist mitte tavalisest FS bikest.
ja kui seda mitte sõidumugavuse pärast, siis ajajooksul vaikselt arenevate ja süvenevate vigastuste pärast (ntx randmepiirkonna mikrovigastused).tarmo kirjutas:... üldiselt on nii, et enamus kõva kahvli propageerijaid saavad varsti aru oma propaganda mõttetusest ja kruvivad amordi alla.
kui ma pole väga valesti asjadest aru saanud siis negative travel/compression on see mis eriti hästi peab tagama ratta püsimise vastu maad. parandage kui eksin.UrmasL kirjutas: Amordi mõte ongi rattad vastu maad hoida. See millest sina räägid on rebound. Erinevatel radadel tuleb kasuks erineva kiirusega tagasilöök. Rusikareegel võiks olla, et kiire rada-kiire tagasilöök, aeglane rada-aeglane tagasilöök. Eks siin ole ka palju sõitjast kinni. Kuidas kellele meeldib.
Ei ole ka endas päris kindel, kuid kas siin pole see keiss, et erinevad tootjad nimetavad samu asju erinevate nimedega. Ehk siis RS nimetab rebound(damping) süsteemi negative traveliks ja SID puhul käib selle reguleerimine samuti õhuga (negativ air chamber)erikr kirjutas:kui ma pole väga valesti asjadest aru saanud siis negative travel/compression on see mis eriti hästi peab tagama ratta püsimise vastu maad. parandage kui eksin.
Sai eile just vaadatud mingit amorditootja lehte ja jäi nagu meelde, selline asi, et sõna damping/rebound kasutatakse kui võimaluse iseloomustajat ja sõnapaar negative travel on siis nagu selle võimaluse ulatuse numbriline kirjeldus. Seega mõeldakse vist sama asja küll aga eri nurga alt.UrmasL kirjutas:Ei ole ka endas päris kindel, kuid kas siin pole see keiss, et erinevad tootjad nimetavad samu asju erinevate nimedega. Ehk siis RS nimetab rebound(damping) süsteemi negative traveliks ja SID puhul käib selle reguleerimine samuti õhuga (negativ air chamber)
Võib vist siis ka inertsiks nimetada .UrmasL kirjutas:..Negative travel korral võib aga tagasilöögist tulnud jõuga venitada amorti veel pikemaks kui ta puhkeasendis on. Seega on võimalik puhkeasendis amorti tõmmata veel ülespoole mis virtuaalselt pikendab amordikäiku...
Marzocchi kasutab ka seda terminit/tehnoloogiat.Ermo kirjutas:Negativ travel olen kohanud ainult RS SIDil, aga noh Eestis meil ongi võimalik valida vaid kahe tootja, kas Answeri või RSi vahel .
hmmzz , ma valiks nende kahe vahelt Marzocchi. pakub ja hooldab siiamaani Surfhouse.kas just parim, aga vähemalt üks lollikindlamaid süsteeme. kui keegi just poole hinnaga SIDi ei paku.Ermo kirjutas: Negativ travel olen kohanud ainult RS SIDil, aga noh Eestis meil ongi võimalik valida vaid kahe tootja, kas Answeri või RSi vahel .
Vaidlen vastu - vedru ei ole saast. Kui võtta amort, kus kasutatakse korralikku spiraalvedru eelpinge poole peal ja ikka eksisteerib hüdrauliline löögisummutus, siis puhtama käiguga amorti annab leida. Õhk on samamoodi progresseeruv nagu MCU (mis ei pruugi halb olla). Spiraalvedru tagab lineaarse pinge kogu käigu ulatuses. Ainukeseks probleemiks on terav põhjalöögi võimalus, mida tavaliselt on leevendama pandud MCU või siis kallimatel amortidel õhk. Mulle näiteks on arusaamatu, miks on amortidel ÕHK-MCU vedrud (mul ka näiteks Mars1). Võiks olla coil+õHk.Mati kirjutas: Odavaim on vedru, mis noh valdava arvamuse kohaselt on saast. AGA seda usun ainult nende meeste suust, kes on ikka mõnda aega ka sõitnud ja räägivad pikemajalise võrdleva kogemuse põhjal.
PS! Muuhulgas eksisteerib senini teatud kontingent, kes usub jäägitult jäika kahvlisse ja ses mõttes ka loogiline, kui vaadata enamuste Eesti "mägiratta" võistluste olemust. Kui nüüd ei valeta, siis sõitis ntx isegi Vanalinna GP'l Igor Zorin eliidi rajal jäiga kahvliga
"Kokkusurumine" = siiski eestikeeli õigem eelpinge e. "preload" ja see on seotud otseselt vedru poolega. Vedru reboundi ei saa üheldi juhul sättida (mingit efekti omab MCU, kuid mitte kontrollitavat). Vedru ülesanne on võimalikult kiirelt üles ja alla liikuda. Selle liikumie kiiruse reguleerimiseks on damping. Reboundi termin on kasutatav ja seotud ainult dampinguga juures.UrmasL kirjutas: Kokkusurumist (compression) saab reguleerida õhu, vedru (või mõlema kombinatsioon) abil. Ma pole kindel kas compressionit ka õliga reguleeritakse. Tagasilööki (rebound) võib reguleeida õhu, õli või ntx. elastomeri abil. Siin vist ei saa jälle tavalist vedru kasutada. Lisaks on olemas veel termin damping (summutus). Nii compression damping kui rebound damping. Damping mõjutab siis kas kokkusurumise või väljalöögi kiirust ning "tunnetust". Termineid on veelgi: lukustus, preload, sag jne
Nõus. Väide oli ainult vedru amortide kohta, mille on mulle ka valdavalt siinne seltskond selgeks teinud. Omal alternatiivne võrdlusmoment puudub. Minul ongi häirivaks kujunenud see terav põhjalöök.N kirjutas:Vaidlen vastu - vedru ei ole saast. Kui võtta amort, kus kasutatakse korralikku spiraalvedru eelpinge poole peal ja ikka eksisteerib hüdrauliline löögisummutus, siis puhtama käiguga amorti annab leida. Õhk on samamoodi progresseeruv nagu MCU (mis ei pruugi halb olla). Spiraalvedru tagab lineaarse pinge kogu käigu ulatuses. Ainukeseks probleemiks on terav põhjalöögi võimalus, mida tavaliselt on leevendama pandud MCU või siis kallimatel amortidel õhk. Mulle näiteks on arusaamatu, miks on amortidel ÕHK-MCU vedrud (mul ka näiteks Mars1). Võiks olla coil+õHk.Mati kirjutas: Odavaim on vedru, mis noh valdava arvamuse kohaselt on saast...
Alati on meeldiv endast targemate Manitou-proffesoritega vesteldaN kirjutas:"Kokkusurumine" = siiski eestikeeli õigem eelpinge e. "preload" ja see on seotud otseselt vedru poolega. Vedru reboundi ei saa üheldi juhul sättida (mingit efekti omab MCU, kuid mitte kontrollitavat). Vedru ülesanne on võimalikult kiirelt üles ja alla liikuda. Selle liikumie kiiruse reguleerimiseks on damping. Reboundi termin on kasutatav ja seotud ainult dampinguga juures.
Marsotsi käsitluse kohta saab lugeda siit:N kirjutas:Marzocchil oli IMO omaette segane käsitlus negative travelist. Antud kontekstis ja üldse on negative travel otseselt seotud vedru eelpinge ja sellest tuleneva "sag"-i ehk sõitja raskusest tingitud amordi kokkusurutuse ulatusega. Tavaliselt 20% käigust.
Kahtlne siiski, et see on tingitud keerdvedru iseloomust. Keerdvedru ainuke negatiivne pool on tuunimise raskus, ehk siis eri kaalude jaoks on vaja lihtsalt teist vedru, sellepärast ongi hea ühendada keerdvedru õhkvedruga, mis on reguleeritav.Mati kirjutas: Minul ongi häirivaks kujunenud see terav põhjalöök.
Peab end vist veel harima . Jutt läheb keeruliseks.N kirjutas:Kahtlne siiski, et see on tingitud keerdvedru iseloomust. Keerdvedru ainuke negatiivne pool on tuunimise raskus, ehk siis eri kaalude jaoks on vaja lihtsalt teist vedru, sellepärast ongi hea ühendada keerdvedru õhkvedruga, mis on reguleeritav.
Metallurgia värgid. Legeeritud metallid. Terast (raud+süsinik) on legeeritud kroomi ja molübdeeniga et saavutada tugevus ja jäikus jne. Kroom-molübdeen on ikkagi teras.martynmurruste@hotmail.co kirjutas:525... Cro-Moly... 6061 Forged / CNC... Cro-Moly... 1pc. Magnesium... Coil + MCU... Adjuslable....
oskab keegi maakeelde panna... kolmetähelistest lühenditest ei jaga nagu midagi...
peaks olema sedasi, et CroMo kroon, 6061 alumiiniumist steerer-toru mis on CNC (Computer Numeric Control) töötlusega, CroMo slaiderid e. jalad, Magneesium kest (ühes tükis). Tegemist vedru(Coil) amordiga millel elastomer (MCU e. microcellular urethane) damping. Reguleerida annab vedru eelpinget.martynmurruste@hotmail.co kirjutas:525... Cro-Moly... 6061 Forged / CNC... Cro-Moly... 1pc. Magnesium... Coil + MCU... Adjuslable....
oskab keegi maakeelde panna... kolmetähelistest lühenditest ei jaga nagu midagi...
see pole mingi tehnoloogia vaid juba üle aasta vana idee võtta kasutusele 1.5 inchine steerer tube. Analoogilise amordi on marzocchi juba valmis teinud. Ka teeb näitex raceface juba 1.5seid steme. Soovitatakse sellega siis tõsta jõikust raami ja kahvli vahel ning ka kergust, kuna suurema diameetriga torul võib õhema seina jätta. See on eelkõige siis freeride'i ja downhilli jaoksErmo kirjutas:Btw. Manitou on nii kiire tehnoloogia arendaja, et kodukal on neil kahvlis kasutatava tehnoloogia nimi - OnePointFive juba välja mõeldud, kuid tehnoloogiaga läheb vist veitsa aega
Ermo kirjutas:UrmasL kirjutas: Negativ travel olen kohanud ainult RS SIDil, aga noh Eestis meil ongi võimalik valida vaid kahe tootja, kas Answeri või RSi vahel .
Nende kodulehel peaks rohkem köitma meeli ikka SPV lühend, mis annab ikka kõva tuunimise võimaluse amrodile.Ermo kirjutas:Btw. Manitou on nii kiire tehnoloogia arendaja, et kodukal on neil kahvlis kasutatava tehnoloogia nimi - OnePointFive juba välja mõeldud, kuid tehnoloogiaga läheb vist veitsa aega
võta teine kah ära ja pane uued ntx lizard skinid asemele.sotfer kirjutas:rattal mul RS judy race õli/vedru amort kummist tolmukaitsetega.
üks kaitse läks katki, kas võin ka teise ära võtta või tuleks lasta uued tolmukaitsed peale panna?
kust need võtan? kas Hawaii Exp-st?Mati kirjutas:võta teine kah ära ja pane uued ntx lizard skinid asemele.sotfer kirjutas:rattal mul RS judy race õli/vedru amort kummist tolmukaitsetega.
üks kaitse läks katki, kas võin ka teise ära võtta või tuleks lasta uued tolmukaitsed peale panna?
tänan infi eestcowrider kirjutas:www.veloplus.ee müüb lizard skini, teiste kohta ei tea.