1. leht 2-st

Algajatele miskine õpetus

Postitatud: 12. 06. 2003. 20:55
Postitas Markko
See voorum siin ikkagi suht spetsiifilise ja kindla suunitlusega. Ma lihtsalt mõtsin, et kui tuleb mõni noor kukk ja tahab hakata velondusega tegelema, siis miskine õpetus oleks abiks. Ise ka mõnest lühendist/väljendist omal ajal siin aru ei saand ja ülevaade oleks suht asjalik asi olnud. Näiteks kasvõi Toru foorum kus n00b'idele FTP algtõed ära seletatud... Kui kellelgi viitsimist, mõnel targemal mehel, siis võiks südame puhtaks rääkida :)
Näitena kasvõi LX ja XT mida igas teises postis kohtab ja mõnel võib juhtme parajalt kokku ajada.

just an idea :lol:

Re: Algajatele miskine õpetus

Postitatud: 12. 06. 2003. 21:15
Postitas KristjanS
Markko kirjutas:See voorum siin ikkagi suht spetsiifilise ja kindla suunitlusega. Ma lihtsalt mõtsin, et kui tuleb mõni noor kukk ja tahab hakata velondusega tegelema, siis miskine õpetus oleks abiks. Ise ka mõnest lühendist/väljendist omal ajal siin aru ei saand ja ülevaade oleks suht asjalik asi olnud. Näiteks kasvõi Toru foorum kus n00b'idele FTP algtõed ära seletatud... Kui kellelgi viitsimist, mõnel targemal mehel, siis võiks südame puhtaks rääkida :)
Näitena kasvõi LX ja XT mida igas teises postis kohtab ja mõnel võib juhtme parajalt kokku ajada.

just an idea :lol:

Ja mis on sinu loetud moraali mõte?Kas ei tea mis on LX ja XT?

Re: Algajatele miskine õpetus

Postitatud: 12. 06. 2003. 21:37
Postitas erikr
veloman32 kirjutas: Ja mis on sinu loetud moraali mõte?Kas ei tea mis on LX ja XT?
easy-easy, see oli mu meelest toodud näitena ja targaks pole meist keegi sündinud.

Postitatud: 12. 06. 2003. 22:06
Postitas oddo
Omalt poolt toetaks ka ideed. Kasvõi hiljem mingi faq või kkk kokku kompileerida. Hea algatus sai ju slängi defineerimisega tehtud. Tean omast käest, sest veel talvel olid LX ja XT mulle mittemidagiütlevad tähekombinatsioonid. Eks ma kõik ole kunagi nullist alustanud ja oleks ju ilmatuma tore kui põhitõdesid kusagilt ühest kohast saaks järgi vaadata. Oleks ka see portaal "algajasõbralikum".

Postitatud: 12. 06. 2003. 22:25
Postitas priidik
veiko kirjutas: Oleks abiks jah... kui MTB-st midagi tean siis MNT juppidest ei tea mittemidagi, et mis hea ja mis väägahea :)
Campagnolo alates Veloce sarjast üles poole kõik väga hea.

Postitatud: 12. 06. 2003. 22:37
Postitas KristjanS
Ehee :P Ma sain ka lõpuks sellele pihta mida öelda taheti, nii et sry kui ma liiga ülbe olin :? .Ega ma ka algul MTB jupist midagi teadnud,olin aint mnt mees ja Campat kiidan taevani. MTB'l aga eelistan shimanole Sram'i.Maitse asi-kellele ema,kellele tytar?! :wink:

Postitatud: 12. 06. 2003. 23:10
Postitas mart
priidik kirjutas:
veiko kirjutas: Oleks abiks jah... kui MTB-st midagi tean siis MNT juppidest ei tea mittemidagi, et mis hea ja mis väägahea :)
Campagnolo alates Veloce sarjast üles poole kõik väga hea.
NIIII konkreetne vastus 8) Ma, kui algaja huviline küsiks siis kah:

Kus, kes, mis on Campagnolo ? Kas campagnolo on parem kui campa? kas campa on parem kui campy?kas campagnolo on parem kui ravioli? Kas 96 a. Veloce on kehvem kui 2003 a. 105? ja miks on 105 parem kui sora? kas sora on siis 104?

Postitatud: 12. 06. 2003. 23:18
Postitas KristjanS
mart kirjutas: NIIII konkreetne vastus 8) Ma, kui algaja huviline küsiks siis kah:

Kus, kes, mis on Campagnolo ? Kas campagnolo on parem kui campa? kas campa on parem kui campy?kas campagnolo on parem kui ravioli? Kas 96 a. Veloce on kehvem kui 2003 a. 105? ja miks on 105 parem kui sora? kas sora on siis 104?
Ohjaa,ei teagi kus kohast nyyd alustada,aga...:
1.Campagnolo=campa=campy.
2.Mis asi on ravioli :shock: ?
3.Veloce ja shimano 105 ei anna võrrelda-nii erinevad asjad.Seda peab ise proovima.
4.105 on sorast parem:a)kergem b)tugevam c)vahetab käike täpsemalt d)105'ega annab juba natuke võistelda
5.Sora ei ole 104,sest vahele jääb veel Tiagra.105 on 105 ja 104 pole olemas :wink:

Postitatud: 13. 06. 2003. 06:46
Postitas Road
Sora on põhimõtteliselt nagu vana Acera. Alumine pool on plastmassist ja ketipinguti pooled rauast. Tiagra on üleni alu. ,aga ketipinguti ikka rauast. 105 on aga üleni alu. Ultegra peaks juba olema erldi tihvtide ja puksidega. Kui hoidad korralikult puhta ja õieti määrid, (ka tross ja kõrid)töötab Tiagra väga hästi. Kui teed ketipinguti sisemise poole "al"-st. ,veel paremini. Double töötab alati paremini kui triple.

Postitatud: 13. 06. 2003. 08:00
Postitas tarmo
Road kirjutas:Sora on põhimõtteliselt nagu vana Acera. Alumine pool on plastmassist ja ketipinguti pooled rauast. Tiagra on üleni alu. ,aga ketipinguti ikka rauast. 105 on aga üleni alu. Ultegra peaks juba olema erldi tihvtide ja puksidega. Kui hoidad korralikult puhta ja õieti määrid, (ka tross ja kõrid)töötab Tiagra väga hästi. Kui teed ketipinguti sisemise poole "al"-st. ,veel paremini. Double töötab alati paremini kui triple.
aga 105-ga kannatab juba võistelda?

Postitatud: 13. 06. 2003. 08:43
Postitas Road
Turistiga saab ka võistelda. Muide. Kõiki asju saab alati veidi paremini tööle panna. Ja on väga vaieldav mis jupp nüüd kõige määravam on. Näiteks on veeremine palju tähtsam kui käiguvahetuse kiirus. Ma ei ütle nüüd et tiagraga kõlbab ainult trenni teha. Kõik oleneb sellest kuidas asju hoida.

Postitatud: 13. 06. 2003. 09:12
Postitas priidik
:idea:

Postitatud: 13. 06. 2003. 09:25
Postitas UrmasL
priidik kirjutas: Enne sõitsin Ultregraga ja nüüd Chorusega ja kvaliteedi vahe on märgatav - parem veerevus ja null takistus väntade pöörlemisel, kiirem ja täpsem käiguvahetus, kergem hooldust teha, jooksude reguleerimine masendavalt lihtne jne .
Kas maanterataste osas on tavaks, et ratta kõik jupid on komplekteeritud ühest ja samast sarjast?

MTB puhul on pigem reegel, et kasutatakse juppe erinevatest sarjadest ja erinevatelt tootjatelt. Täis XT või SRAM 9.0 ratast kohtab ikka üsna harva.

Postitatud: 13. 06. 2003. 09:32
Postitas Road
Pole eesmärgiks pidanud end sellega täpselt kursis hoida, aga tundub et on jah. Olen näinud et vahetajad on näit. tiagra, aga lingid 105. Ju siis on nii parem. Miskitpärast. Võib-olla on linkides suurem vahe kui vahetajates.

Postitatud: 13. 06. 2003. 09:50
Postitas priidik
:idea:

Postitatud: 13. 06. 2003. 09:57
Postitas Ruve
UrmasL kirjutas:
priidik kirjutas: Enne sõitsin Ultregraga ja nüüd Chorusega ja kvaliteedi vahe on märgatav - parem veerevus ja null takistus väntade pöörlemisel, kiirem ja täpsem käiguvahetus, kergem hooldust teha, jooksude reguleerimine masendavalt lihtne jne .
Kas maanterataste osas on tavaks, et ratta kõik jupid on komplekteeritud ühest ja samast sarjast?

MTB puhul on pigem reegel, et kasutatakse juppe erinevatest sarjadest ja erinevatelt tootjatelt. Täis XT või SRAM 9.0 ratast kohtab ikka üsna harva.
poes uutel ratastel on enamasti ühest sarjast jupid.Mul on dura ace vändad,ülejäänud jupid on ultegra ja väga hästi töötavad.Sõitnud 15-20 k km ja ühtegi probleemi ei ole,ainult piduri kummid on päris kulunud ja neid eraldi vähemalt eestist ei saa.Ühe tagavahetaja litri vahetasin ka ära..kuulu järgi töötab ka 105 väga hästi,aga arvan,et ka tiagra on piisav kui just Tartu Rattarallit võita ei plaani...

Postitatud: 13. 06. 2003. 10:08
Postitas Road
On jäänud mulje et tiagrat väga enam ei panda. 105-ga. on vahe nähtavasti liiga väike, ka hinnas. Tiagra konstruktsioon on muidugi natuke liiga vale, samas ei tasu teda ringi ehitada. Jah, tegelikult ei ostnud ma seda ratast seepärast et tiagra õudselt meeldiks. Loomulikult töötab campa paremini. Aga rattarallile ei läheks ka dura-ace-ga.

Postitatud: 13. 06. 2003. 10:43
Postitas charlie
Shimano kohta veel niipalju,et kui just ei võistle, on 105 parem kui Ultegra. Ultegra on väiksema kaalu saavutamiseks kohati väga õrnaks tehtud ja kipub kiiresti kuuma, suurimaks probleemiks on piduri/käiguvahetaja linkide kulumine, kipuvad hiljem logisema ja kolisema.
see pole küll eriti asjatundlik lähenemine, aga mina eelistan Shimano sarja Campale kuna lingid on suuremad ja mugavamad kasutada.

Postitatud: 13. 06. 2003. 10:51
Postitas mart
UrmasL kirjutas:
Kas maanterataste osas on tavaks, et ratta kõik jupid on komplekteeritud ühest ja samast sarjast?

MTB puhul on pigem reegel, et kasutatakse juppe erinevatest sarjadest ja erinevatelt tootjatelt. Täis XT või SRAM 9.0 ratast kohtab ikka üsna harva.
Campagnolo ja Shimano omavahel kokku ei sobi.Campa on 10 kassettiga, shimano on 9 kassettiga (alates tänavusest aastast on shimil kah 10). Campal on omanimeline kett. Lenksukäiguvahetajad on töö/kasutus põhimõttelt täiesti erinevad. HÄDApärast võib ju komplekteerida nii, et esivahetus on ntx campagnolo ja tagavahetus shimano, aga see oleks ratta mõnitamine.

Postitatud: 13. 06. 2003. 11:09
Postitas priidik
:idea:

Postitatud: 16. 07. 2003. 10:22
Postitas HUS
Aga mis on MNT ja MTB juppide, võtame näiteks vahetajate, põhimõtteline vahe? Kas MNT võiks panna näiteks Deore või LX-i vahetajad? Kus MNT juppe üldse müüakse meil siin, vähemalt põgusal vaatlusel kodulehtede põhjal on kõikjal vaid MTB jupid.

Postitatud: 16. 07. 2003. 10:50
Postitas Mati
HUS kirjutas:Aga mis on MNT ja MTB juppide, võtame näiteks vahetajate, põhimõtteline vahe? Kas MNT võiks panna näiteks Deore või LX-i vahetajad? Kus MNT juppe üldse müüakse meil siin, vähemalt põgusal vaatlusel kodulehtede põhjal on kõikjal vaid MTB jupid.
Kui mõtled panna mnt rattale bike käiguka lingid, siis ei kujta hästi ette kuida need mnt lenksusle lähevad. Mnt lingid ju tehtud/didsainitud nii, et sobida maks ergonoomiliselt lenksule. Bike ja mnt puhul on käte asend lenksul ikka täitsa erinev. Bike juppide toimivusest mntrattal ei oska midagi kosta. Mnt kassette pannakse aga bike'dele küll.

Mnt juppe müüvad enam-vähem kõik suuremad rattapoed ja mõned väiksemad kah (nt E-Bike - campa).

Postitatud: 16. 07. 2003. 11:16
Postitas mart
HUS kirjutas: Kas MNT võiks panna näiteks Deore või LX-i vahetajad? .
sa tahad teha sirge lenksuga MNt ratast? Kui jah, siis Shimano kataloogis vt maantee rataste (Road) alt FLATBAR components.
Pikemalt vt:
The bikes/Flatbar Fast Road Bikes
http://www.bicycledoctor.co.uk/


Üldjuhul on Shimano MNT taga- ja esihambad järgnevad:

MNT tagakassett (väikseim/suurim)
Dura Ace 9: 11/21, 11/23, 12/21, 12/23, 12/25, 12/27
Ultegra 9: 11/21, 11/23, 12/21, 12/23, 12/25, 12/27, 13/23, 13/25, 14/25
105 / Tiagra 9: 12/23, 12/25, 13/23, 13/25
Sora 8: 12/21, 12/23, 13/23, 13/26

Esihammasrattad (kaks või kolm)
Dura Ace 9: 53 x 42, 53 x 39
Ultegra 9: 53 x 42, 53 x 39, 52 x 39
105 9: 53 x 42, 53 x 39, 52 x 39
Tiagra 9: 52 x 39
Sora 8: 52 x 39
Dura Ace 9 Triple: 30 x 39 x 53
Ultegra 9 Triple: 30 x 42 x 52
105 9 Triple: 30 x 42 x 52
Tiagra 9 Triple: 30 x 42 x 52
Sora 8 Triple: 30 x 42 x 52

Postitatud: 16. 07. 2003. 12:50
Postitas HUS
Mati kirjutas:Kui mõtled panna mnt rattale bike käiguka lingid, siis ei kujta hästi ette kuida need mnt lenksusle lähevad.
Tegelikult ei mõelnud ma linke, vaid vahetajaid. Ja huvi pigem ikka teoreetiline st hakkas lihtsalt huvitama, miks teeb kasvõi seesama Shimano eraldi vahetajaid maanteratastele, miks ei võiks kasutada MTB vahetajaid.

Postitatud: 16. 07. 2003. 13:02
Postitas Mati
HUS kirjutas:
Mati kirjutas:Kui mõtled panna mnt rattale bike käiguka lingid, siis ei kujta hästi ette kuida need mnt lenksusle lähevad.
Tegelikult ei mõelnud ma linke, vaid vahetajaid. Ja huvi pigem ikka teoreetiline st hakkas lihtsalt huvitama, miks teeb kasvõi seesama Shimano eraldi vahetajaid maanteratastele, miks ei võiks kasutada MTB vahetajaid.
Vot selle peale ei oska kohe midagi rauselt kosta. IMHO võib olla küsimus käiguvahetuse nn "peensuses" (kindlasti on mingi õigem väljend kah). St mntrattal on kassetil ntx hammakate erinevus väiksema sammuga võrreldes bike'ga ja sellest ka käiguvaheti vast erineva ehituse/põhimõttega. :roll: :oops: Teadjamad (mart, priidik) siinkohal vast rohkem abiks :D .

Postitatud: 16. 07. 2003. 13:28
Postitas Alfonze
kas keegi on v6rrlnud dura ace ja campy jookse kui selliseid, mina l2ksin ritchey pro jooksudelt yle dura ace peale ja vahe on ikka oluline (3-4km/h keskmist juures) plus veel see et jooks praktiliselt h22letu.

al.

Postitatud: 16. 07. 2003. 13:30
Postitas tarmo
Alfonze kirjutas:mina l2ksin ritchey pro jooksudelt yle dura ace peale ja vahe on ikka oluline (3-4km/h keskmist juures)

al.
äkki on hoopis treenitus paranenud :?: :wink:

Postitatud: 16. 07. 2003. 13:34
Postitas Alfonze
äkki on hoopis treenitus paranenud :?

vaevalt kyll et kohe kui jooksud alla sain siis kiirus juures, ok isegi kui 1-2km/h on psyhholoogiline effekt on siiski vahe m2rgatav.

al.

Postitatud: 16. 07. 2003. 13:35
Postitas Corrosion
Mul on ka noname bullshit jooksud all aga see ei takista mind veeremast sama hästi kui teised. Asi on ikka väntajas ja ka muud tegurid on.

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:25
Postitas indrek
esimene erinevus, mis pähe tuleb mnt ja mtb käikaritel on see, et mntl on see litrite vahe väiksem, raam on lühem. Seda siis selleks, et kuna käigud ei ole nii suure erinevusega, kui mtbl, siis pole ka nii pikka ketti vaja ehk siis ei pea käikari raam nii pikk olema, et ketti pingul hoida :roll: Siis veel see, et mtn käikar ei pea nii palju külgepidi liikudes ka üles-alla liikuma, kuna hammakate suurused pole nii varieeruvad, kui mtbl. Nei asju arvestades saab ju teha sujuvama liikumise ja mis põhiline kergema käiguvahetaja :idea:

corrosionile...jooksul ja JOOKSUL on vahe sees just veeremises. Laena kelleltki kunagi mõni crossmax või chris king või hügi ja pane oma rattale alla ning siis tule räägi siin uuesti (ära nüüd mõtle et rattas ise sõitma hakkab, aga vahe on piisavalt suur, et seda tunda) 8)

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:31
Postitas Corrosion
paljudel inimestel on Hügid või CK? Enamustel on Ritchey või Shimanod.
Siiski ei ole see vahe nii suur kui hinnavahe :roll:

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:36
Postitas Mati
Corrosion kirjutas:paljudel inimestel on Hügid või CK? Enamustel on Ritchey või Shimanod.
Siiski ei ole see vahe nii suur kui hinnavahe :roll:
Diskussiooniga on jõutud punkti, kus jutuga enam midagi selgeks ei tee. Edasi on juba vaja osalistel praktilist kopgemust ja siis sellelt platvormilt edasi rääkida. Muidu on mõttetu vaidlus :!:

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:37
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:paljudel inimestel on Hügid või CK? Enamustel on Ritchey või Shimanod.
Siiski ei ole see vahe nii suur kui hinnavahe :roll:
Hügit ja Kingi on vähe. Mavicut aga juba rohkem. Ritchey WCS jooks on ka küllalt kerge ja väidetavalt väga hea minekuga. Hinnavahet ei kommenteeri aga veeremise/mineku vahe on tõesti TUNTAV. Ja ei sõltu ainult rummust vaid pöid peab ka jäik olema ning lacing hästi tehtud.

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:39
Postitas Corrosion
Mavic teeb ju samas ka velgi, kuidas on lood Alexrimiga? Kas ta ka peale velgede jookse teeb?

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:41
Postitas UrmasL
Mati kirjutas:Diskussiooniga on jõutud punkti, kus jutuga enam midagi selgeks ei tee. Edasi on juba vaja osalistel praktilist kopgemust ja siis sellelt platvormilt edasi rääkida. Muidu on mõttetu vaidlus :!:
OK. Inderkul on Hügi 240/Mavic 517 jooksud. Kui temaga kaubale saate siis võimalik järgmisel kolmapäeval väike tiir teha. Ma loodan kolmapäeval kohale vedada sõbra kellel on selline ratas:

http://www.estnet.ee/urmas/mtb/teamissue

Ehk on võimalus sedagi lähemalt katsuda....

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:48
Postitas Mati
UrmasL kirjutas:Ma loodan kolmapäeval kohale vedada sõbra kellel on selline ratas:
http://www.estnet.ee/urmas/mtb/teamissue
Ehk on võimalus sedagi lähemalt katsuda....
Väga peen ja puhas (ei tea kas sõidetakse kah :wink:) vokk tundub olevat. Sellist prooviks küll.

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:49
Postitas UrmasL
Mati kirjutas:Väga peen ja puhas (ei tea kas sõidetakse kah :wink:) vokk tundub olevat. Sellist prooviks küll.
Pildistamise hetkel oli just poest välja veerenud.... ;)

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:50
Postitas Corrosion
See team issue kuulub ju Andrei Grisenkole või on kellegil ka sama ratas (tea kas kirjutasin õigesti) Igatahes oli minu meelest Andreil XTR vänt ja RD.
Sellise järel on maanteel tuulde võtt.

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:51
Postitas indrek
UrmasL kirjutas: Inderkul on Hügi 240/Mavic 517 jooksud. Kui temaga kaubale saate siis võimalik järgmisel kolmapäeval väike tiir teha. Ma loodan kolmapäeval kohale vedada sõbra kellel on selline ratas:

http://www.estnet.ee/urmas/mtb/teamissue

Ehk on võimalus sedagi lähemalt katsuda....
...mitte, et ma kade oleks aga sellest "tiirust" on vähe kasu, kuna minu ja corrosioni ratas on täiesti erinevad. Ja nii ei tuleks ju päris aus võrdlus :roll: õige oleks ikka vähemalt nii, et ta paneb jooksud oma ratta alla ja koos oma kummidega, siis võiks juba midagi võrrelda :!:

et sellest scottist.....ega sa kaalu ei tea :oops: ja siis veel need ritchey pidurid, ega neid eraldi müüda?...äkki tema on nõus loobuma 8)

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:54
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:See team issue kuulub ju Andrei Grisenkole (tea kas kirjutasin õigesti)
Sellise järel on maanteel tuulde võtt.
Ei ei ;)

Grisha ratas on siin:

album_page.php?pic_id=297

Lisaks sõidavad sellistega veel Oras ja Kodar

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:54
Postitas Corrosion
minu raam on väikene 17" :!: Suuremat ei tahaks , sest minu pikkus on just kuskile 175 cm kanti . Sellest ei tuleks midagi välja, sest mängu tuleksid muud tegurid. Aga kunagi kui rahameheks saan( kui saan) siis panen kindlasti mingi normaalsed jooksud alla. Praegu ei juhtu midagi kui ma samade Alexi orikatega edasi sõidan. :)

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:55
Postitas Alfonze
ma v6in olla vilets s6itja aga korralik j2ik jooks on hoopis teine maailm, ei tea kuidas nood ritchey wcs-id MNT-l on ka?

igatahes oma durakaid ma ei vahetaks millegi vastu, kuigi on rasked suhteliselt, v2hemalt minu all kestavad ehk:-)

al.

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:55
Postitas Corrosion
UrmasL kirjutas:
Corrosion kirjutas:See team issue kuulub ju Andrei Grisenkole (tea kas kirjutasin õigesti)
Sellise järel on maanteel tuulde võtt.
Ei ei ;)

Grisha ratas on siin:

album_page.php?pic_id=297

Lisaks sõidavad sellistega veel Oras ja Kodar
Täpselt, samal ajal kui ma pilte vaatsin jäi mulle silma et vänt polegi XTR ja siis hakkasin sõnumit muutma :)

Postitatud: 16. 07. 2003. 14:57
Postitas UrmasL
indrek kirjutas:et sellest scottist.....ega sa kaalu ei tea :oops: ja siis veel need ritchey pidurid, ega neid eraldi müüda?...äkki tema on nõus loobuma 8)
Ei tea. Käes tundub kerge. Kaalujälgijad muidugi vahetaks seal üht-teist välja.

Lenksu-stemi-sadulaposti/sadula arvel võidaks juba mingi 200-300g ma arvan. Coda Expert Disc tagarumm kaalub ka vist midagi 350g ligi. Pedaalidele teeks kah Time->Eggbeater ja juba olekski kogu ratas pool kilo kergem....

Postitatud: 16. 07. 2003. 15:02
Postitas mart
indrek kirjutas:esimene erinevus, mis pähe tuleb mnt ja mtb käikaritel on see, et mntl on see litrite vahe väiksem, raam on lühem. Seda siis selleks, et kuna käigud ei ole nii suure erinevusega, kui mtbl, siis pole ka nii pikka ketti vaja ehk siis ei pea käikari raam nii pikk olema, et ketti pingul hoida :roll: Siis veel see, et mtn käikar ei pea nii palju külgepidi liikudes ka üles-alla liikuma, kuna hammakate suurused pole nii varieeruvad, kui mtbl. Nei asju arvestades saab ju teha sujuvama liikumise ja mis põhiline kergema käiguvahetaja :idea:
)
Panin su jutu inglise keelde :wink:
Rear derailleurs are available with three different cage lengths (i.e. the distance between the pulleys). The length is called the capacity, and is measured in teeth difference: add the numbers of teeth of the largest chainring and the largest cog and subtract the numbers of teeth of the smallest chainring and the smallest cog. You can exceed the specified capacity of a rear derailleur by a couple of teeth but not more, or the chain will become stuck in unpleasant ways. For standard road bikes, my feeling is that you should stick with the shortest (racing) cage and adjust your chainrings and cogs because longer cages reduce shifting accuracy and make the chain bounce more easily on rough road surfaces. Many high-end rear derailleurs are available only with short cages.

Ja veel infot tagakäiguvahetajatest (kuni 1997 a), kus pildid kah juures. Siinses variandis ATB= MTB :

Rear Derailleur By Company

Campagnolo Rear Derailleurs
Mavic Rear Derailleurs
Mavic Zap Rear Derailleurs
Shimano ATB Rear Derailleurs
Shimano Road Rear Derailleurs
Rear Derailleur Bolts
Rear Derailleur Pulleys

http://www.bikepro.com/products/rear_de ... leurs.html

Postitatud: 16. 07. 2003. 15:07
Postitas indrek
UrmasL kirjutas:Lenksu-stemi-sadulaposti/sadula arvel võidaks juba mingi 200-300g ma arvan. Coda Expert Disc tagarumm kaalub ka vist midagi 350g ligi. Pedaalidele teeks kah Time->Eggbeater ja juba olekski kogu ratas pool kilo kergem....
saaks muidugi lihtsasti kergemaks...aga ega seal praegu midagi väga rasket küljes paista, seega mingi 10.5-10.7 on täitsa reaalne :roll: ...vist

Postitatud: 16. 07. 2003. 15:31
Postitas huko
veloman32 kirjutas:2.Mis asi on ravioli :shock: ?
Raviolist inglise keeles

Sisuliselt võrdsed on vene pelmeenid ja itaalia ravioolid (käändub raviool : raviooli : raviooli), mis märgivad hakkliha-, kala- või köögiviljatäidisega nuudlitainataskukesi.
http://www.eki.ee/keeleabi/artiklid/burger.html

Postitatud: 16. 07. 2003. 15:39
Postitas mart
Mati kirjutas: Bike ja mnt puhul on käte asend lenksul ikka täitsa erinev. Bike juppide toimivusest mntrattal ei oska midagi kosta. Mnt kassette pannakse aga bike'dele küll.
).
Nende kahe vahele mahub tsüklokrossi ratas. Üks ilus isend tuleb Euroopas müügile tänavu sügisel:
http://www.konaworld.com/2k4bikes/2k4_j ... _snake.cfm

Postitatud: 16. 07. 2003. 15:45
Postitas priidik
mart kirjutas: Many high-end rear derailleurs are available only with short cages.
Campa Record 10s tagavahetaja on küll saadaval nii short, medium kui long cage variantidena. Neist ainult medium ja long cage variandid lubavad ees kasutada triple varianti 53/39/30. Short cage ei luba samas taha panna 29 hammast. Ülevalpool juba keegi seletas ära miks see nii on.

Mount Ventoux'il läheb meiesugustel võib-olla 30/29 ülekannet vaja et üles saada?

Postitatud: 16. 07. 2003. 16:01
Postitas tarmo
Corrosion kirjutas: Sellise järel on maanteel tuulde võtt.
sellisega sõidetakse metsas :wink: