1. leht 1-st
Postitatud: 12. 06. 2003. 15:12
Postitas Corrosion
Teoreetiliselt peaks nii olema, et ümarad torud murduvad kergemini kui kandilised torud. Kuskil rattapoes seletati, miks tehakse osade rataste raami osad kandilised:saab õhema seinaga ja samas tugevad torud.
Postitatud: 12. 06. 2003. 15:42
Postitas mart
Corrosion kirjutas:Teoreetiliselt peaks nii olema, et ümarad torud murduvad kergemini kui kandilised torud. Kuskil rattapoes seletati.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Sellise jutu peale tõusevad tugevusõpetust õppinuil karvad peas püsti. see on täielik jama. Ütle poe nimi, lähen püssi järele...
Mis aga puutub toru läbilõike kujusse, siis neid on kümneid erinevaid.
Siin on ntx Easton-i valik:
tube shapes
Postitatud: 12. 06. 2003. 15:53
Postitas Corrosion
Pole tugevusõpetust õppind aga poe turvalisuse mõttes jätan nime nimetamata
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mingi kasu ju ikkagi on ju 4 ja 3 nurksetest torudest.
Loogiliselt võttes avaldab raskus ümarale torule suuremat mõju kui kandilisele ju.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kitsam peaks ju otse pealt tulenevale survele paremini vastupidima, mitte murduma nii kergelt..
Lood aga külje pealt tulenevale survele oleks siis ju natuke keerulisemad.
Postitatud: 12. 06. 2003. 21:30
Postitas erikr
tugevusõpetsue eksamid õiendasin ära küll läbi häda ja ca 18 aastat tagasi kuid midagi ikka külge jäi. samaväärset tulemust on võimalik saavutada vägagi erinevate profiilide/mõõtude/materjaliomaduste kombinatsioonidena.
Postitatud: 13. 06. 2003. 07:30
Postitas Kuldar
Teema püstitus on juba eos vildakas ehk siis mida tähendab toru "murdumine"??? Teras- ja aluprofiilid töötavad kas tõmbele, survele, paindele või väändele. Rattaraami võib käsitleda metallsõrestiku osana, mille nö. vardad on erinevalt koormatud dünaamiliste koormustega ja toetuspunktid on ?arniirid. Raami omavahelisi ühendusi võiks pidada jäikadeks, kuid lihtsustatud arvutustes käsitletakse keevisliiteid liigendühendustena. Küsimusele erineva ristlõikega torude murdumisest saab vastata siis, kui me teame MIS neid "murrab"...
Postitatud: 13. 06. 2003. 08:02
Postitas tarmo
tavaline jobu kirjutas:Teema püstitus on juba eos vildakas ehk siis mida tähendab toru "murdumine"??? Teras- ja aluprofiilid töötavad kas tõmbele, survele, paindele või väändele. Rattaraami võib käsitleda metallsõrestiku osana, mille nö. vardad on erinevalt koormatud dünaamiliste koormustega ja toetuspunktid on ?arniirid. Raami omavahelisi ühendusi võiks pidada jäikadeks, kuid lihtsustatud arvutustes käsitletakse keevisliiteid liigendühendustena. Küsimusele erineva ristlõikega torude murdumisest saab vastata siis, kui me teame MIS neid "murrab"...
ei tunne küll asja, aga kuidas keevisliited on liigendühendused?
Postitatud: 13. 06. 2003. 08:12
Postitas Ermo
.
Postitatud: 13. 06. 2003. 08:15
Postitas tarmo
ja taas meenutan pisar silmis vana head aastatagust lugu kui eriku konale oli vaja uut keskjooksu. sõna "isis" puhul ei väljendanud ühegi poe müüja nägu äratundmisrõõmu. kurb
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Postitatud: 13. 06. 2003. 08:19
Postitas erikr
tarmo kirjutas:
ei tunne küll asja, aga kuidas keevisliited on liigendühendused?
nagu mees kirjutas,
lihtsustatud arvutustes..... et asja lihtsamaks teha siis kõikvõimalike tehniliste arvutuste juures
eeldatakse midagi. vastasel korral lähevad arvutused keerukateks ja samas kõige ülitäpne arvessevõtt ei mõjuta lõpptulemust
oluliselt. mehaanikat ja ehitust õppinule pole siin midagi üllatavat.
Postitatud: 13. 06. 2003. 08:55
Postitas priidik
Raami torude murdumise kohta ei tea midagi sest pole kuulnud et see väga sage probleem oleks (aga on esinenud). Üks eesmärk mida tahetakse raami juures saavutada on aga raami jäikus. Et siis tahaks selget vastust võhikule selle kohta kas siis ümarast erinev profiil üldse muudab jäikust või on tegemist reklaamitrikiga?
Tugevusõpetusest ei tea maad ega mütsi.
Postitatud: 13. 06. 2003. 09:11
Postitas erikr
priidik kirjutas:Et siis tahaks selget vastust võhikule selle kohta kas siis ümarast erinev profiil üldse muudab jäikust või on tegemist reklaamitrikiga?
Tugevusõpetusest ei tea maad ega mütsi.
ülalpool mingil määral juba vastus ju olemas.
viewtopic.php?p=14239#14239
ümmargune profiil töötab kõigis suundades võrdselt, mitteümmargune tagab mingites
valitud suundades paremat jäikust. tegu on kombinatsiooniga teadusest ja marketingist .
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Postitatud: 13. 06. 2003. 09:35
Postitas Ermo
.
Postitatud: 13. 06. 2003. 09:54
Postitas priidik
Ja-jah, Colnago Master (teras) raamide puhul kasutatakse kandilisi torusid juba paarkümmend aastat. Seega teadus, marketing ja traditsioon!!!
Postitatud: 13. 06. 2003. 11:14
Postitas mart
erikr kirjutas:priidik kirjutas:Et siis tahaks selget vastust võhikule selle kohta kas siis ümarast erinev profiil üldse muudab jäikust või on tegemist reklaamitrikiga?
ümmargune profiil töötab kõigis suundades võrdselt, mitteümmargune tagab mingites
valitud suundades paremat jäikust. tegu on kombinatsiooniga teadusest ja marketingist .
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Eelpool mainitud Easton pakub oma tootevalikus samuti valitud tingimustele mõeldud nn. kandilisi torusid.
Vt:
Tagakahvli ülemised ja alumised sidevardad:
easton stay tubes
Torud täisamort raamidele:
FS Full Suspension 7005 Tube Sets
Designed for the ultimate in strength and stiffness. FS tubes are engineered for long-travel suspension and BMX bicycles where uncompromising durability is the priority.
easton FS tubes
Postitatud: 13. 06. 2003. 17:00
Postitas Kuldar
Tavaliselt rattamüüjalt ma ei ootagi, et ta illustreeriks oma väiteid mõne ladusa kanoonilise võrrandisüsteemi koostamisega või raami geomeetrilise määramatuse astme leidmisega. Mulle lihtsalt ei meeldi, kui oma eklektilisi teadmisi serveeritakse marketingi moosiga. Reeglina ma küsin täiesti argiseid asju, kas või kuidas mingi junn teisega sobib või kas ta saab küsida sama müügiketi teisest poest seda minu vajatavat junni jne.
Ermo kurdetud brake boosteri loo illustratsiooniks niipalju, et otsisin tagapidurile karbonist boosterit, mida oli väga lugupeetud müügiketi müüja-konsultant O. valmis mulle tellima ca 1500 krooni eest. Sorry, never! Ja sellesama karbonboosteri ostsin (ikka sellesama poeketi) teisest poest kiirelt ja kiretult kaubeldud 400 eest. Aga see läks nüüd teemaväliseks.