1. leht 1-st
Bontrageri pöiapael
Postitatud: 03. 04. 2008. 19:59
Postitas Gunnar
Tehes oma esimesed katsetused tubelessi vallas, on seis 4:0 minu kahjuks. Jooksuks Bontrager Race Disc TL ja UST kummid. Sisises ja vusises ja pumpasin pulsi lakke aga ei midagi. Kompressoriga sain (r)õhu sisse aga mitte kauaks.
Nüüd vaatasin terasemalt, et pöiapaelaks Schwalbe High Pressure Rim Tape :-/, mis tõenäoselt ei peagi õhku pidama (kodaraaugud mullitasid). Pole veel Rademari jõudnud, aga küsiks, et kas keegi kasutab Bontrageri puhul midagi muud kui Bontrageri enda pöiapaela? Ventiilideks valitud mul Stansi UST.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 03. 04. 2008. 20:21
Postitas erikr
kas selline kompott oli kohe poest ostes all või on keegi üritanud tark olla?
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 03. 04. 2008. 20:41
Postitas Gunnar
Nii palju kui ajalugu tean, siis poest ostes jah. Algselt olid sisekummiga need jooksud. Stans ventiilid ostsin ise.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 03. 04. 2008. 20:43
Postitas Mati
Gunnar kirjutas:...Jooksuks Bontrager Race Disc TL ja UST kummid. Sisises ja vusises...
Mai tea küll Bontragerist suurt midagi, aga saan aru, et tegu pole special tubeless pöiaga? Kui mitte, siis saab edukalt seda konvertida tubelessiks ainult korraliku teibiga (nt Stans Notubes, Eclipse, DTSwiss spets teibid). Tavaline pöiapael ei kõlba juba sellepärast, et see ei ulatu üles pöia servadeni välja.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 03. 04. 2008. 20:48
Postitas Rivo
Mida paganat ! Disc pöiad ja veel pöiapael ?
kle, kas kummideks Bontrager Revolt Super X tubeless ready ?
Kui nii, siis peaksid lisaks kasutama kas vahtu või lateksit - seda vaja AINULT siis, kui need "tubeless ready" kummid.
Aga ikkagi, UST pöid ja vihinal niplite vahelt tuleb - kahtlane. Võta kummid maha ja vaata terasemalt pöia ühendus koht üle. Võib juhtuda, et sealne liide pole korralik. Üldjuhul saab asja pidama, kui liite koht küünelakiga üle käia. Uue ratta korral on muidugi täielik õigus müüja poole murega pöörduda.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 03. 04. 2008. 20:48
Postitas erikr
Rivo, pöiapael teeb sellest TL jooksu. mul on põmst samasugused.
Gunnar, mine osta rademarist laki tänavalt bontrageri tubelessi pöiapaelad. juhul, kui neil muidugi on. ma kunagi sain sealt.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 10:26
Postitas mart
Gunnarile juhuks, kui ostuks läheb:
Bontrager pakub tubeless pöiapaela kahes variandis:
sümmeetriline esipöiale
ja asümmetriline tagapöiale
Pole ise bontragerit tubelessitanud, kuid tagapöia läbilõikel parem pool tekitab pisut kõhedust. Pole nagu kohta, kuhu nt dtswiss/eclipse pidama jääks.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 12:54
Postitas Gunnar
Seda ma juba kõike teadsin.
Käisin Rademaris ja neil oli pakkuda linti aint esijooksule, kas ja kunas uut kraami tuleb, sellele mõistlikku vastust ma ei saanudki :(
Siit lootusetu hõige, et kas kellelgi on pakkuda tagumist Bontrageri pöialinti? Või töötavat analoogi? Interneti avarustest selgub, et Stansi pöialint sobib kah.
PS. Leidsin info, et eelmise aasta OEM Bonti Race-d tulidki tehasest sinise pöiapaelaga ning tubelessiks tehes tuleb ventiilid ja spets pöiapael lisaks osta. Lame.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 13:23
Postitas Mati
Siis juba soovitan soojalt Stans'i teipi. Värkelt katsetatud ja töötab, lihtne paigaldada (kodukal neil selleks õppemuuvid ka olemas)
Saadavus peaks olema ka ok (kui mitte kohal, siis tellimuse peale tuleb vast ikka).
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 13:34
Postitas Tonis_T
Kas sa ghetto tubelessi oled proovinud?
http://www.go-ride.com/WSWrapper.jsp?my ... ngTips.htm ja sealt siis ghetto tubeless linki tallata.
Sama asi siin ka kirjas:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p ... ost3506045
Ei tea, kas see on just see, mida sa proovida tahad aga linki pakkuda vast ikka võib.
MTBR lingil on veel palju kommentaare ja kogemusi , et kuidas rahval asi õnnestus.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 14:07
Postitas Gunnar
Kui muud üle ei jää, siis ju katsetada võib, aga muidu tundub selline tegevus hetkel bornograafiana.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 14:14
Postitas Tonis_T
No ei tea tegelikult. Ühel juhul ostad "spetsiaalse" õhukindla pöiapaela ja teisel juhul kasutad sisekummi, mis on nagunii mõeldud õhku pidama ja mis tuleb ise endal mõõtu lõigata. Sisulist külge vaadates ongi vist suurim vahe mõõtu lõikamises.
Eks sa muidugi ise tead. Fakt on see, et ghetto tubeless teeb käed palju mustemaks
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 14:42
Postitas Gunnar
Spets pöiapael on korduvkasutatav, muud vahet pole.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 16:54
Postitas mart
Tonis_T kirjutas:Ühel juhul ostad "spetsiaalse" õhukindla pöiapaela ja teisel juhul kasutad sisekummi, mis on nagunii mõeldud õhku pidama ja mis tuleb ise endal mõõtu lõigata.
Pilti vaadates, tundub mulle, et konkreetse bonti tagapöiaga võib ghetto variant madala rõhu korral servast lahti tulla. Üks rehvi serv püsib pöial vaid sisselöödud rõhul. Igatahes ise ghettot sellel pöial väldiksin. Otsiks varianti, mis serva ka seestpoolt toetaks. Ehk ringiga tagasi Mati soovituse juurde.
Samas, kui pusida eclipse vanatüüpi paelaga:
M226: Mavic X223 (these are thick rimstrips)
R226: Ritchey Rock/OCR (don't know much about this one), peaks kah suht töökindel tulem tekkima.
http://www.justridingalong.com/shop.php ... roduct=182
Lisaks on variant, et keegi toob UK-st (ise olen Londonis 16. nädalal, vajadusel saan aidata) :
http://www.evanscycles.com/product.jsp?style=920609
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 17:02
Postitas Gunnar
suutsin just oma pealiskaudsusega finantskrahhi tekitada.
Ostsin lihtsas sinisilmsuses Rademarist sümmeetrilise pöiapaela ja ... ketaspiduriga esijooks mul aga asümmeetriline :/ Noh, kuna pael olemas, siis panin peale, üllatavalt hästi siiski sobis ja põrandapumbaga sain vaevata rõhu sisse, kumm ise läks veljele küll aint sajatuste kaasabil.
Vaatan, kui õhku peab, ehk jätan nii, või siis lähen vahetan millegi vastu välja.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 21:56
Postitas dr Holden
Ma plaanisin endale sel hooajal tubeless jooksud jne soetada. Peale seda lühidalt-öelda jama siin foorumis (sümmeetrilised jooksud-paelad, käsi määrivad ghetto-paelad, õhu vihisemine) hakkan sügavalt kahtlema, kas mitte vana hea lohv pole parem?
TL poole pani mind kiikama eelmise suve Tahko120, kui viimasel laskumisel ca 2km enne finišit läksid 1,5 sekise vahega nii
esi- kui tagarehv ribadeks! Tulemuseks see, et 4 eestlast (muuhulgas Albert, Mati, Kermy, kellest ma olin Kinahmi kahel mööda astunud ja nad jäädavalt selja taha jätnud), läksid must viimase 2 jala käidud kildiga nigut postist mööda. Siis otsustasin, et läen tubelessi peale üle.
Ok, sai veidi pikk sissejuhatus, aga kas nendega (tubeless) on tõesti niipalju jama või on hetkel asi lihtsalt Gunnari poolt soetatud asjade sobivusprobleemides?
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:25
Postitas Rivo
holden kirjutas: hakkan sügavalt kahtlema, kas mitte vana hea lohv pole parem?
T
Just just, vana hea...20" siselohv, natike nokitsemist (kääridega) 2 ust pöia ventiili, siis 50gr. lateksit per jooks ja ongi valma
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:31
Postitas dr Holden
Rivo kirjutas:holden kirjutas: hakkan sügavalt kahtlema, kas mitte vana hea lohv pole parem?
T
Just just, vana hea...20" siselohv, natike nokitsemist (kääridega) 2 ust pöia ventiili, siis 50gr. lateksit per jooks ja ongi valma
Taga targemaks, 20" siselohv, käärid, 2 ust ja 3 akent, siis 2x50grammi per kärss ja LÄKSKI LÄBUKS, nagu oli oodata!
Krt, mehed aidake hädalist, ärge siin ironiseerige midagi!!!
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:35
Postitas Rivo
holden kirjutas:
Taga targemaks, 20" siselohv, käärid, 2 ust ja 3 akent, siis 2x50grammi per kärss ja LÄKSKI LÄBUKS, nagu oli oodata!
Krt, mehed aidake hädalist, ärge siin ironiseerige midagi!!!
Kle, üldse ei ironiseeri. Plaanin just sama valemi järgi naiska rattale UST alla ehitada. Ausalt, üldse ei tee nalja.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:36
Postitas UrmasL
Mõni mees lihtsalt tahab enda elu keeruliseks teha! Küll pannaks UST pöiale tavakummi, küll vastupidi ja siis jauratakse mingite möginate, lintide, vahu ja kurat teab millega. Vaba valik. Mina eelistan UST pöida ja UST kummi. Töökindel, lihtne ja usaldusväärne.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:44
Postitas dr Holden
UrmasL kirjutas:Mina eelistan UST pöida ja UST kummi. Töökindel, lihtne ja usaldusväärne.
Et kas siis nii nagu saab, et võtad pöia ja võtad kummi (ok, rehvi) ja toimib?
Et ei pea minema juurde sebima edejooksu paela ja tagajooksu (ebasümmeetrilise siis) paela?
Ma nagu poolähmaselt mäletan, et ca 3-4 aastat tagasi, kui ma tegin viimaseid ettvalmistustöid viimaseks Haanja rattamaratoniks, siis Mati sabal ajal jebis oma uut ust-i mul kontoris jooksule peale ja oli üsna hädas, küll pidi aitama seep(fairy), küll nõia(vande)sõnad.
Kuidas saama nii, et kõik on kohe olemas, kas peab kasutama kallite poemehannide aega või saab ka kuidagi ise
(aga mitte nii nagu Mati kolm aastat tagasi)?
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:50
Postitas Mati
holden kirjutas:UrmasL kirjutas:Mina eelistan UST pöida ja UST kummi. Töökindel, lihtne ja usaldusväärne.
Et kas siis nii nagu saab, et võtad pöia ja võtad kummi (ok, rehvi) ja toimib? Et ei pea minema juurde sebima edejooksu paela ja tagajooksu (ebasümmeetrilise siis) paela?
Aga Urmas, see tunne, et sa oled ära pannud rattailma vägevatele, teinud s...st saia, säästnud mõned grammid, oled olnud esimene Eestis jne? Kas see kõik siis ei maksa midagi, kas see kõik ei olegi sinu elu sool? Kas sa ei tahagi rind punnis ja uhke näoga järgmisel kolmapäevakul teatada - TEHTUD? Missiis, et oled Eesti kõige tõupuhtam Spessumees (vist pesuni välja), siiski on veel kuhu pürgida
. Ära anna alla.
Holden, kui on olemas UST-pöid koos ventiiliga ja UST-kumm, siis on juurde vaja ainult pumpa. UST-kummide pöiale peale venitamine võib olla raske, aga ei pruugi. Seebivett/Fairyt kasutad pigem selleks, et kummi rant ilusti lupsti pöiarandi taha kinni hüppaks kui õhku sisse laksad. Täislaks UST-süsteem on simpel ja kindel lahendus. Ainus miinuspool on kaal, aga seda saab hommikuti kergelt regullida.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:53
Postitas UrmasL
holden kirjutas:Kuidas saama nii, et kõik on kohe olemas, kas peab kasutama kallite poemehannide aega või saab ka kuidagi ise (aga mitte nii nagu Mati kolm aastat tagasi)?
Üks asi ei saa nii keeruline olla
Ok, kummi peale ajamine on raskem kui tavakummil. Seep (mitte fairy, ega vedel seep) teeb selle töö lihtsamaks ja ühtlasi tihendab veidi. Esimese pumpamise peaks soovitavalt tegema jalgpumbaga, et "lööks" randi kinni. Mina olen käsipumbaga ka saanud. Ja ongi kogu lugu. Edasi jälgid rõhku ja vajadusel lööd juurde.
See möginate/lintide/plastiliini jms jauramine ja on rohkem Tatika tüüpi teadlaste ja peedi-pesumasina inseneride ala
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 22:58
Postitas UrmasL
Mati kirjutas:Aga Urmas, see tunne, et sa oled ära pannud rattailma vägevatele, teinud s...st saia, säästnud mõned grammid, oled olnud esimene Eestis jne? Kas see kõik siis ei maksa midagi, kas see kõik ei olegi sinu elu sool? Kas sa ei tahagi rind punnis ja uhke näoga järgmisel kolmapäevakul teatada - TEHTUD?
Tead, ma saan oma egolaksud teistmoodi rahuldatud
Rotikate ehitamine pole see mis meeli erutab. Stiil peab säilima...
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 23:04
Postitas dr Holden
UrmasL kirjutas:See möginate/lintide/plastiliini jms jauramine ja on rohkem Tatika tüüpi teadlaste ja peedi-pesumasina inseneride ala
Ma siin ühe tatika-vesipruuliga suhtlen juba msn-is sel teemal ja minu jaoks on lõpp-lahenduseks ikka tervenisti uue asja ost - orginaal ust-pöid, orginaal ust-rehv
(see kimav ralf oleks vist pädev) jne
Nii et minupoolt end of OT
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 04. 04. 2008. 23:45
Postitas Kirsa
holden kirjutas:Et kas siis nii nagu saab, et võtad pöia ja võtad kummi (ok, rehvi) ja toimib?
Meil siin Agega on juba 3 aastat olnud tubelessid. Loomulikult originaalsed tubelessjooksud (mavicutel ntx polegi pöiapaela) ja originaalne tubeless kumm (enamasti contid). Ei mingit probleemi. Kevadel pumpad õhu sisse, sügisel lased õhu välja. Kogu moos.
Mina läksin tubelessi üle peale seda kui 2004a mulgi maratonil 7 minutit kummi pumpasin. Ma ei tahtnud seda enam kogeda vaid tahtsin lihtsalt sõita. Kõik need möginad ja paelad ja lateksid ei ärata just usaldust, et jälle nii ei võiks juhtuda.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 05. 04. 2008. 07:32
Postitas raulk
Ei saa mitte aru UST-i fenomenist seoses purunemisega. Alates esmesest TRM-st pole üksi tavaline kumm katki läinud muidu kui ainult naelaga ja siin ei aita ju ka UST. Ja kaaluvad nad ka rohkem kui lohviga komplekt !
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 05. 04. 2008. 07:37
Postitas Villem T
Mati kirjutas: Aga see tunne, et sa oled ära pannud rattailma vägevatele, teinud s...st saia, säästnud mõned grammid, oled olnud esimene Eestis jne? Kas see kõik siis ei maksa midagi, kas see kõik ei olegi sinu elu sool?
Seebivett/Fairyt kasutad pigem selleks, et kummi rant ilusti lupsti pöiarandi taha kinni hüppaks kui õhku sisse laksad.
Saiategemise aega võiks pigem sõitmiseks kulutada, aga eks mõnele ole see rattateema rohkem kui lihtsalt sõber.
SeebiVAHTU peaks kasutama, mitte vett ega vedelseepi. Sellega saad paigaldada kergemini, samas jääb mittevajalikku kraami jooksule minimaalselt. Natuke vett-seepi anumasse ja siis survega vett juurde - ma olen enamasti korgiga kraanikausis teinud.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 05. 04. 2008. 08:10
Postitas Aare
raulk kirjutas:Ei saa mitte aru UST-i fenomenist seoses purunemisega. Alates esmesest TRM-st pole üksi tavaline kumm katki läinud muidu kui ainult naelaga ja siin ei aita ju ka UST. Ja kaaluvad nad ka rohkem kui lohviga komplekt !
Vaata mina ka ei saanud UST fenomenist aru, enne kui need eelmine aasta enne Bike Challenget alla viskasin.
Purunemise kohapealt pole kogemust, sest purunemisi lihtsalt pole esinenud (Racing Ralph Crossmax SL peal).
Veerevuse poolest on asi ikka "teine maailm", UST veereb oluliselt paremini ja pidamine ekstreemsetes oludes tundus ka parem olevat ( vist madalama rõhu tõttu).
Kaaluvad rohkem. No krt. see küll mingi teema pole; see kaalu vahe on tühine võrreldes sellega mis Sa võidad veerevuses.
Mina pole ka aru saanud meestest, kes viitsivad ise UST ehitada. Tehnilises mõttes on asi aksepteeritav ja huvitav, kuid tavaelus (trenni/võistlussituatsioonis) tundub asi väga ebakindlana?!
P.S. See kõik on minu kogemus ja arvamus. Vaidlema ei hakka, sest eks meil kõigil on asjast oma arusaam
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 05. 04. 2008. 08:36
Postitas andres635
Seletage lollile st,et mulle siis mis moodi ust paremini veereb?Kummisegu miski veerevam või sisekumm takistab veeremist?
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 05. 04. 2008. 09:13
Postitas Gunnar
Kasuta otsingut, seda on juba mujal pikalt (Kirsa) poolt selgitatud :)
Minu teadmiste põhjal UST velgi teebki aint Mavic, kuna isegi lühend UST peaks olema Mavicu poolt patenteeritud. Seega kui kindlasti tahta UST kummi ja UST velje komplekti, siis peab üks osapool olema Mavic.
Bontrageri puhul tekkis hetkel lihtsalt see probleem, et 2007 aasta ratastega komplektis olevatel Bontrager Race jooksudel ei olnud peal Bontrageri must päiapael vaid sinine Schwalbe (kahtlustan mingit tootmisvõimsuse puudujääki), aga kui sa poest omale Bontrageri jooksud ostad, siis on nendel nii Bonti tubeless pöiapael kui ventiil ja sel juhul vaja osta aint TL kumm, see suure vaevaga peale venitada, õhk sisse ja valmis, Ei mingit keemiat.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 05. 04. 2008. 10:32
Postitas Mati
Villem T kirjutas:Saiategemise aega võiks pigem sõitmiseks kulutada, aga eks mõnele ole see rattateema rohkem kui lihtsalt sõber...
Sellega on nii, et on inimesi, kes võtavalt asjad letilt ja sellega rahul. Ja las olla nii. Siis on jälle inimesi, kes tahavad ise teada ja proovida kuidas miski funkab või töötab. Kes paneb ratta ise kokku, kes kasutab mehanni jne. Sama käib ka katsetamise kohta, võib olla siis ühed on innovaatilisemad kui teised. Või oleks nt praegugi parem raamilt käike vahetada ja kingad rihmadega pedaali külge tõmmata?
Gunnar kirjutas:Minu teadmiste põhjal UST velgi teebki aint Mavic ... Seega kui kindlasti tahta UST kummi ja UST velje komplekti, siis peab üks osapool olema Mavic....
Vale, tegijaid on rohkem. Siinmail kättesaadavest nt Fulcrum ja Shimano!
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 07. 04. 2008. 16:06
Postitas Villem T
Mati kirjutas:Sama käib ka katsetamise kohta, võib olla siis ühed on innovaatilisemad kui teised.
OK Mati, aga ma annan parem proffidele leiutajatele plekki edasi. Muidu võtad neilt leiva suust ja siis nad lähevad soome ehitajaks ja ma pean ise mäkerdama hakkama.
Teemasse tagasi - spetsialistid (nt Nokiani rehvidisainer jne) soovitavad kasutada ust pöid + tavarehv + lateks combot. Kõige kergem ja veerevam ja suudab ennast tiba ise lappida ka.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 07. 04. 2008. 16:20
Postitas marion
Villem T kirjutas:Teemasse tagasi - spetsialistid (nt Nokiani rehvidisainer jne) soovitavad kasutada ust pöid + tavarehv + lateks combot. Kõige kergem ja veerevam ja suudab ennast tiba ise lappida ka.
minuarus olid nokkijad need, kes ei saanud oma ust rehve kuidagi õhku pidama
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 07. 04. 2008. 16:37
Postitas Villem T
marion kirjutas: Villem T kirjutas:Teemasse tagasi - spetsialistid (nt Nokiani rehvidisainer jne) soovitavad kasutada ust pöid + tavarehv + lateks combot. Kõige kergem ja veerevam ja suudab ennast tiba ise lappida ka.
minuarus olid nokkijad need, kes ei saanud oma ust rehve kuidagi õhku pidama
Just, ja täna nad enam UST rehve (vähemalt xc tarbeks) ei tee. Aga minu lauses polnud ust rehvidest liiga palju juttu.
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 07. 04. 2008. 17:20
Postitas marion
Villem T kirjutas:marion kirjutas: Villem T kirjutas:Teemasse tagasi - spetsialistid (nt Nokiani rehvidisainer jne) soovitavad kasutada ust pöid + tavarehv + lateks combot. Kõige kergem ja veerevam ja suudab ennast tiba ise lappida ka.
minuarust olid nokkijad need, kes ei saanud oma ust rehve kuidagi õhku pidama
Just, ja täna nad enam UST rehve (vähemalt xc tarbeks) ei tee. Aga minu lauses polnud ust rehvidest liiga palju juttu.
sellepärast vähemalt nokkijad soovitavadki tavalist, kuna ust-iga hakkama ei saa
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 07. 04. 2008. 18:38
Postitas Villem T
marion kirjutas:sellepärast vähemalt nokkijad soovitavadki tavalist, kuna ust-iga hakkama ei saa
Tead, et tulemuse kergusel ja töökindlusel pole mingit rolli?
Re: Bontrageri pöiapael
Postitatud: 07. 04. 2008. 19:30
Postitas Mati
Villem T kirjutas:Mati kirjutas:Sama käib ka katsetamise kohta, võib olla siis ühed on innovaatilisemad kui teised.
OK Mati, aga ma annan parem proffidele leiutajatele plekki edasi. Muidu võtad neilt leiva suust ja siis nad lähevad soome ehitajaks ja ma pean ise mäkerdama hakkama...
Katsetamiseks ei pea leiutama! Kuigi jah, õigustamiseks on vaja põhjuseid aeg-ajalt ka leiutada.
Villem T kirjutas:...Teemasse tagasi - spetsialistid (nt Nokiani rehvidisainer jne) soovitavad kasutada ust pöid + tavarehv + lateks combot. Kõige kergem ja veerevam ja suudab ennast tiba ise lappida ka.
Tehtud, aga ... oluliselt suurem jama on selline asi kokku saada. Geberniit algab rehvi pöiarandi taha saamisega ja lõpeb kogu värgi ruginaga õhukindlaks tegemisega. Ruginat ei keela keegi profülaktilises kontekstis ka puhta tubeless-süsteemi puhul kasutada.