1. leht 2-st

jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 16. 04. 2008. 20:12
Postitas zolki
Tere!

Kas kellelgi on kogemusi elektriliste rummumootoritega? (Ratta rumm on suure läbimõõduga ja sinna on sisse ehitatud elektrimootor, mida lenksu juures oleva lülitiga saab lülitada.) Mõningane otsing netist näitab, et selles vallas on parim tegija Heinzmann. Pakkujaid on teisigi: Nano, Crystalyte ning mitmed Hiina ja India päritolu mootorid. Kasutajad kiidavad foorumites Heinzmanni just vastupidavuse pärast. Kas keegi midagi sarnast on meie teedel ka katsetanud? Kui on kogemusi, huvitaks ka, kui palju reaalselt ühe ampertunniga sõita kannatab ja kuidas ratta juhitavus muutub.

Endal on plaanis sellist asja aretada esiratta peale, kuna tagaratas tundub saavat üldiselt rohkem vatti ning samuti on massi piirang (100 kg) mootori teljele: taha saaks panna külgedele mingid piisava mahutavusega akud, aga siis muutuks tagatelg liiga raskeks. (Ise tuleb ju ka seal otsas istuda.)

Päris elektrilist jalgratast osta ei taha, kuna see läheks liiga kalliks ja ma tahaks säilitada muude komponentide lihtsuse (nõukogude päritolu tugev raam, ühekäiguline, taga jalgpidur). Heinzmanni mootor koos juhtploki ja lülitiga maksaks isegi juba alates 10 000 kr, akud veel lisaks. Muud elektrijalgrataste tehnoloogiad (keti ringiajamine mootoriga, eraldi mootori ja eraldi keti paigaldamine, hõõrdumisega otse ratta ringi ajamine) on eri põhjustel vastuvõetamatud (kas liigsed energiakaod, liiga palju vaeva paigaldamisega või vabakäigu puudumine).

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 17. 04. 2008. 10:07
Postitas tt
kogemusi ei ole, aga ise olen samat teemat uurinud...

Tööl kevadest kuni sügiseni käimiseks ideaalne, rollerit ma ei saa korterisse vedada, samas elektriratast jälle saab (kuigi ka see kaalult väga kerge ei tule)

üks säästuvariant on kas otse või netikuller kaudu tellida esiratta komplekt (ilma akuta) hiinast:
http://www.goldenmotor.com/ -> diy shop
sellega on see jama et peaks ise hakkama akut/laadijat otsima (nende saatmine sealt läheb kulukaks)

või teine,kallim variant tellida neoshop.eu poest valmis schwinn elektriratas
http://neoshop.eu/?module=products&obje ... guage_id=2

Pilt

inf:http://www.schwinnbike.com/products/int ... php?id=895

too pood vähemalt lubab eestisse suht väikeste saatmiskuludega saata + tasumine kauba kättesaamisel.
Kahjuks ei tea selle poe kohta ühtegi kogemust ega ka seda kas keegi kohalikest schwinn edasimüüjatest suudaks remonti või hooldust teostada sellele, maale neid keegi kohalikest ei too.

rohkem mõistlikke variante seni leidnud ei ole

t

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 22. 05. 2008. 23:27
Postitas hannesp
Selline variant müügi teemast leidus: viewtopic.php?f=45&t=20542

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 22. 05. 2008. 23:56
Postitas zolki
Aitäh, hannesp!

Olen juba tellinud estelle.de lehe kaudu Saksamaalt Heinzmanni firmast jubinad, eks nad peaks varsti ka kohale jõudma. (See käis vanamoodsal viisil: tellimus tigupostiga neile, siis ootamine ja pärast e-kirjaga saadud arvet tuli raha kanda pangaülekande teel.)
Infoks huvitatutele, et milline tuleb asja kulu.
1 x motor 870-00-751-4906 (24 V, max võimsus 250W, max vool 33A) 341,- Euro
1 x control unit for motor 4906 / E-Bike 215,- Euro
1 x cable controler-motor 1950 mm 19,- Euro
1 x twist grip 1800 mm 59,- Euro
50 x spokes (each 0,70 Euro) for 28" 35 Euro
[võtsin 50 tk kodaraid, et oleks kindlam, kui montaazil mõne nipli nässu keeran vms, vaja tegelikult 36 tk, kusjuures vasakpoolsed ja parempoolsed on eri pikkusega]
1 x Freight International M 19,90 Euro
See on kokku 688.90 eurot ehk veidi alla 11000 krooni.
Lisaks veel:
pangaülekande tasu 350 krooni (välismakse)
2 tk deep cycle pliiakud Panasonic 12V 22 AH, kaal 6,9 kg, eluiga 10-12 aastat 3100 krooni
1 tk akulaadija (piiratud pingega automaat-) ca 800 krooni
Praeguseni elektrijuppide summa siis kusagil 15000 krooni ringis. Ratas on ise nõukogude päritolu Aist, millel rohkem kui pooled jupid on vahetatud (tagajooks nüüd juba Velosteel, keskjooks lääne tüüpi väntadega jms.). Selle ratta ostsin kaks aastat tagasi 800 kr eest, aga kokku koos uuendamistega/parandamistega on läinud ta mulle seni maksma vast 3000 kr ringis.

Akudele teen ümber puidust kastid ja kinnitan pakiraami külgedele. Sellega seoses vaja tõenäoliselt tugevamat pakiraami, kuhu saaks puurida auke või vaja midagi muud sarnast leiutada, sellega pole veel tegelenud.
Kui asi funktsioneerima hakkab, siis ostan veel voltmeetri (ühendan rööbiti) ja ampermeetri (jadamisi), et saaks näha (arvutada) kasutatavat võimsust ja kui palju akut kulutatakse ning ka seda, et kas akud hakkavad juba tühjenema.

Kui värk valmis saab ja normaalselt töötab, vast teen siia veel mõne postituse koos piltidega.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 23. 05. 2008. 09:21
Postitas Karikas
Kas sellised rattamootoreid ka pidurdamiseks kasutada saab? Rattasõidul oleks see energiavõit küll tühine, kuid lihtsalt huvitab, kas on selle peale mõeldud, et pidurdades uuesti akut laadida?

Minuarust oleks palju mõistlikum tootjatel keskenduda juba ketaspiduri asemele käivatele mootoritele, mida oleks ülilihtne paigaldada. Siis omaks see mootoriga pidurdamine ka praktilisemat tähendust, kui energia taastootmine. Võiks olla ka supperkondensaatoriga variandid, et ennem tõusu või mäest laskudes laed pisut ja mäkke tõusul kasutad seda energiat. Väntamiskoormuse ja kiiruse ühtlus võib ka sportlikult ära tasuda, kui kasutegur piisavalt hea.

Muideks ZEV-l oli kah üks jalgratas automessil väljas, kuid kodulehe hinnakirjas seda ei leia.
Henry

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 23. 05. 2008. 09:56
Postitas zolki
Karikas kirjutas:Kas sellised rattamootoreid ka pidurdamiseks kasutada saab? Rattasõidul oleks see energiavõit küll tühine, kuid lihtsalt huvitab, kas on selle peale mõeldud, et pidurdades uuesti akut laadida?
See energiavõit olevat nii tühine. Netis on toodud selline võrdlus, et selleks, et laadida aku täis, peab mootoriga pidurdades sõitma 3-4 korda pikemat aega konstantselt allamäge, võrreldes stepslist laadimisele kuluva ajaga. (http://www.e-ride.ca/Electric_Vehicles_ ... t_bike.htm)
Karikas kirjutas:Minuarust oleks palju mõistlikum tootjatel keskenduda juba ketaspiduri asemele käivatele mootoritele, mida oleks ülilihtne paigaldada.
Põhimõtteliselt nõus, aga mulle tundub, et siin on teatud objektiivne põhjus, miks seda tehtud pole. Hiina on absoluutne liider e-jalgrataste osas. Näiteks 2006. a. tootis Hiina 19 miljonit e-jalgratast. Samas olen kuskilt lugenud, et nad oskavad seal raha paremini lugeda, sest 90% e-ratastest olevat pliiakudega (raskemad, aga odavamad), palju kasutatakse jalgpidurit ja mootor paigaldatakse esirummule. Seega puudub ka põhjus raamil ketaspiduri kinnitusteks ja taga ketaspiduri aukudega rummu olemasoluks. Ainult Euroopa/Ameerika turule keskenduda ei tasu suurel arendajal aga vist ära, sest e-rataste arv (kas koguarv või aastatoodang, ei mäleta isegi) on viimastel aastatel nendel mandritel mõõdetud mõne saja tuhandega. (Need on siis see nõudlik kontingent, kellel võiks olla ketaspiduri kinnitustega raam ja vastavate aukudega tagarumm. Ja kes kasutavad kalleid LiIon jms akusid.)
Karikas kirjutas:Muideks ZEV-l oli kah üks jalgratas automessil väljas, kuid kodulehe hinnakirjas seda ei leia.
Ma üldsegi imestan, miks Eestis nii vähe selliseid autosid on, nagu ZEV koduleht räägib. Komplektid auto elektriliseks ümberehituseks maksavad alates 30 000 kr + saatmiskulud. See tähendab, ostad kuskilt praktiliselt tasuta katkise mootoriga, aga korras kerega parsa, tellid komplekti, ehitad ümber (või lased kellelgi kuldsete kätega tüübil ehitada, no üle 5000-10000 kr see ikka ei lähe maksma) ning ca 50 000 kr on käes praktiliselt 0-amortisatsiooni ja 0-hooldusega hääletu ja mittetossutav masin. Ainus miinus on läbisõit (ühe laadimisega 150-200 km) ja laadimisaeg (vähemalt 6 tundi). Aga ju pole kütusehinnad veel piisavalt kõrged.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 23. 05. 2008. 11:38
Postitas Karikas
zolki kirjutas:Ma üldsegi imestan, miks Eestis nii vähe selliseid autosid on, nagu ZEV koduleht räägib. Komplektid auto elektriliseks ümberehituseks maksavad alates 30 000 kr + saatmiskulud.
Kusjuures ma sõidan ringi sellise autoga, mille kere projekteeriti nii 94 aastal hübriidauto tarbeks, kuid hiljem kui projekt venima jäi, siis tehti otsus, et maailm on pole selleks veel valmis ja 98 aastal asuti tootma ainult bensiinimootoriga variante. Tulemuseks see, et autol on õõnes topeltpõhi, millest ainult veerandi võtab kütusepaak, ülejäänud on raisatud ruum. Kõrgel istudes on muidugi hea vaade välja, kuid sellise ilma massikeset allapoole toovate akudeta koosluse stabiilseks tegemine tõstis auto lõpphinna nii kõrgele, et selle müük pole kunagi hästi läinud. Pole siis ilme, et hiinlased selle auto kuju ja idee maha kopeerisid ning eduka elektriversiooni valmis ehitasid. 2 tükki vurab neist nüüd ka tänu ZEV-le Eestimaa pinnal.

Väike plaan on, et kui tehnika kättesaadavaks muutub, siis võiks oma autole kah külge kruvida. Keegi võiks toota sellist polt-on lahendust, et mootorid lähevad esirataste piduriketaste asemele ja aku või ultrakondekas sobiks siis põhja alla. Praeguseks peaks kättesaadavad olema ultrakondekad, mis annavad üle 50kwh, on sellised seljakoti suurused ja mille laadimine on praktiliselt kadudevaba. Selle kohta leidsin juba 2a tagasi materjali. Peaks ZEV meestega rääkima, äkki on selliste kittide projekteerimine, tootmine ja turustamine perspektiivikas. Smardi tehas on küll toetanud mõningaid prototüüpe, kuid kuhugi jääb asi ikkagi toppama.

Veel üks ala, kus on hakanud lisaks jalgratastele elektrimootorid viimastel aastatel rakendust leidma, on purilennundus. Toodetavad lahendused on esialgu küll vaid startimise eesmärgil, kuid miks mitte teha elektrilennukeid. Näiteks purilennuk vajab tõmbeks kõigest ca 10kg (ca 90km/h juures), et õhus püsida. See teeb ca 2,5kW. Mõelda vaid, ühe laetud ultrakondekaga saaks kulgeda nii 20 tundi, ehk siis 1800km...
(Mõned näited sellest vallast 1, 2, 3, 4, 5, 6)

Sry, et nii palju OT-d. Aga äkki on huvitav. Mõne aasta pärast saab vist juba hakata korraldama elektriliikurite kokkutulekuid. Igal juhul edu meisterdamisel :)
Henry

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 15. 06. 2008. 19:57
Postitas zolki
Nüüd olen jupid kätte saanud ja nii palju monteerinud, et asi põhimõtteliselt sõidab.
Üldvaade:
Pilt
Mootorist paar pilti:
Pilt
Pilt
Käepide:
Pilt
Akude kastid:
Pilt
Kontroller:
Pilt

Ühele akukastile on kaas veel tegemata, samuti on plaanis teha mingid väiksed lukud akukastide kaantele ning panna ümber kilekotid vihma kaitseks. Lahendamata on inimlikul viisil laadimine: selleks on vaja akud ümber lülitada jadaühendusest (mootori toide 24 V) paralleelühendusse (laadija pinge 12 V). Tahan seda teha ühe lülitiga, aga releede skeem pole veel paigas.
Kiirus pole eriti suur, vast tasasel teel 20 km/h (ilma, et ise juurde väntaks), aga mulle sellest piisab. Aku kestvuse kohta ei oska praegu midagi öelda, sest pole veel kordagi laadinud. Tükk jama oli vene kahvlile mootori otsasokutamine, sest kahvel oli kitsam kui vaja ning teljepoldi kinnituspilud ka kitsamad, kui mootori telg. Mõlemat andis õnneks laiemaks venitada. Lääne rataste omanikel neid muresid tõenäoliselt ei ole. Praegu pärast nende vineerist kastide valmissaamist tekkis mõte, et presendist kottide tegemine oleks lihtsam olnud ja jäänud ka kenam.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 15. 06. 2008. 20:20
Postitas hannesp
Kata akukastid äkki nahaga hoopis? :roll:

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 16. 06. 2008. 22:21
Postitas Soobel
Või tee uued ja ilusamad.

Ise teeks need pekist ja tinutaks kokku, tänapäeval on igasuguseid gaasipõleteid jt jootetarvikuid valida, ei ole vaja peedist pesumasinale trumleid treida.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 07. 07. 2008. 11:10
Postitas tt
paistab et renneks nimeline koht on hiinast elektrirattaid tooma hakanud:
http://www.auto24.ee/clients/renneks/us ... ?id=510148

Pilt

konkreetne mudel on kahjuks tavaliste lead-acid akudega.
tundub et rattad ise on pärit sellisest kohast: http://www.eco-brand.com

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 09. 07. 2008. 19:15
Postitas hall kass
Hakkajamad mehed teevad selliseid asju ka ise... käepärastest vahenditest.

Rattaleiutajad Elfa elektroonikute foorumis

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 28. 07. 2008. 11:59
Postitas Veloäss
aga ainult renneks ei too elektrijalgrattaid eestisse. Toob ka eurotööriist....
Ma ostsin neilt ühe jalgratta ja need on tõesti väga mugavad. sõidavad 25 kilomeetrit tunnis ja ühe aku laadimisega kuni 45 kilomeetrit. raskused jäävad alla kolmeküne kilokgrammi kuskil 28 ja 27 kilogrammi :)
need on head, odavad ja tõhusad :) Nendega saab kolme moodi sõta:
1.ainult akug
2.kui väntad siis aitab aku kaasa
3.veel ilma akuta :) :D
http://www.eurotooriist.ee/index.php?op ... &Itemid=27

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 30. 07. 2008. 13:36
Postitas Soobel
Mida see aku abil väntamine endast kujutab? Nagu pedaalivõim nende akude pealt?

Ise olen mõelnud, et see akusüsteem niisama on pigem jama, sõidad nagu elektrilise punnvõrriga. Aga vot kui need akud muudaks su väntamise jõu näiteks kahekordseks, nii et saaks 70-80 pidevalt tuld anda... Sel juhul peab vist tegema keskjooksu miski vihase veomootori, elektroonika, mis mõõdab keskjooksu võllile tulevat pöördemomenti (jalgadelt)... Keeruliseks läheb küll, aga selline asi oleks minu meelest kõige efektiivsem.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 30. 07. 2008. 13:40
Postitas Villem T
Soobel kirjutas:Aga vot kui need akud muudaks su väntamise jõu näiteks kahekordseks, nii et saaks 70-80 pidevalt tuld anda...
2x kiiremini sõitmiseks on 4 x rohkem võimsust vaja, meenub merekooli loengust.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 31. 07. 2008. 10:20
Postitas Veloäss
aku abil saab poole kiiremini vändata või noh see annab sulle oma korda hoo tagant sisse :)
siis endal ei ole väga raske kiiresti vändata kui tavalistel jalgratastel :)

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 01. 08. 2008. 19:31
Postitas Soobel
Ehk et siis, kui mootori sisse lülitad, siis kukud hirmsaste siputama, kui tahad kiiremini edasi saada? Mis kiiruseni mootor veab üldse? Kas seda reguleerida ka saab? Pinget tõstes näiteks?
(Kunagi mõtlesin punnvõrrist, mille mootoril nii kiire ülekanne, et eriti alla 20 ei jaksagi vedada ja seal 60-70-se laulu peal käivad koos lihasjõud ja punnvõrri mootor.)

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 05. 08. 2008. 13:55
Postitas Veloäss
Ei, kui aku sisse lülitad saab mootorit reguleerida kangiga nagu mootorattal... mootor veab 25 km/t

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 05. 08. 2008. 21:18
Postitas Soobel
Ja mis saab peale 25? Mis piirist alates hakkad ise mootorit ringi vedades akusid laadima? (teoreetiliselt)

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 06. 08. 2008. 11:39
Postitas zolki
Soobel kirjutas:Ja mis saab peale 25? Mis piirist alates hakkad ise mootorit ringi vedades akusid laadima? (teoreetiliselt)
Ei hakkagi, sest peale 25 tuleb vabajooks ja mootor ühendub lahti. Seega kui sõidad kiirusega üle 25, väntad sisuliselt kogu energia ise.
Kui teha ilma vabajooksuta süsteem, siis hakkaks ise kaasaväntamine tõenäoliselt mootorit lõhkuma. Seega see ei oleks eriti praktiline.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 12. 08. 2008. 08:26
Postitas Veloäss
Ei. Kui ainult väntada, siis saab kiiremini kui 25km/h, sest siis veel aitab mootor omakorda kaasa :) Ja endal on omakorda lihtsam vändata :)

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 16. 11. 2008. 01:52
Postitas jaank
Upitaks natuke.
Mul oleks ka kevadeks elektriratast vaja.Raha oleks enamvähem 10000
MIs kitti osta?Ma siin mõtlesin seda goldenmotori DIY-d ja lifepo4-si

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 18. 11. 2009. 12:54
Postitas ahtoj
tt kirjutas: üks säästuvariant on kas otse või netikuller kaudu tellida esiratta komplekt (ilma akuta) hiinast:
http://www.goldenmotor.com/ -> diy shop
sellega on see jama et peaks ise hakkama akut/laadijat otsima (nende saatmine sealt läheb kulukaks)


t
Arvan et goldenmootor on kahtlane firma. Maksin kuu aega tagasi kiti eest raha ära aga ei midagi, kirjadele nad ka ei vasta. Neil on tore foorum ja puha aga paistab et puha pettus. Muide hiljem leidsin goldenmotor foorumist teema veel mingi kloonitud petulehe viitega. :(

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 18. 11. 2009. 15:12
Postitas Gunnar
Otsing näitab, et nad ei ole päris petufirma, aga töökultuur on mudast madalam. St võid saada mida tellisid, võid saada vale asja, võid saada kasutatud asja, tagantjärgi kirja teel asjade klaarimine on ajurakkehävitav tegevus.
Seega soovitus, pommita edasi neid järelepärimistega.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 03. 01. 2010. 11:47
Postitas ahtoj
sain goldenmotori kiti kätte :)
Item Name: 28" Front Wheel 36V/500W Cruise Controller Thumb Throttle With Pedelec No Battery

algne maksumus 5700.- eek

poolteist kuud ootasin ja kartsin juba et sain petta. Siis nõuti hiinast veel 1800.- eek :shock: (ettearvamatute transpordikulude eest). Lisaks maksin eesti riigile maksudeks 1600.- eek.

laadija (NIMH 2A 36-48V) tellisin eraldi maksis ca 1000.- + eesti riigile 300.-

aku esialgu endal olemas

veel igasugu kinnitus ja lisavidinaid ca 500.-
Kokku seega ca 11 000.- eek :shock:

Oleks võinud ka ilma velje ja kodarateta tellida, aga kuna kogemusi napib võtsin terve ratta.
Kahjuks selgus, et 28 tolli all ei mõisteta hiinas mitte 622 mm (700c) tavalist velge vaid suuremat. Paistab et sain hoopis 635 mm (700b) (28 * 1 1/2) veljega esiratta. Muidugi olen ise ka rumal et mõõdustiku enne põhjalikumalt ei uurinud. Nende mõõdu süsteemidega on ikka päris segane värk minumeelest.
Lo`puks sain sobiva 635x40 kummi Fixus-est, mingi ime to´ttu oli see neil laos. :D

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 03. 01. 2010. 13:52
Postitas eerik.mikroob
Tere

Nii hull ka asi vast pole.

Wiggles on miskeid imelikke mõõte schwalbesid siiski saada:
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Schwa ... 360042619/

Ehk on abiks.

PS. Muidu selliseid liigub Eestis ka (osad vanad rootsi/soome rattad), kunagi sai ämma rattale see kuskilt kohapealt tellitud.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 02. 06. 2010. 18:27
Postitas ahtoj
http://www.hot.ee/kaaadri//tandem%20goldenmotor.JPG
http://www.hot.ee/kaaadri//tandem%20gol ... 0lenks.JPG

Panin Goldenmootori kiti ja akud katsetuseks tandemile. Tandemile seetõttu et see seisis kasult ja on friigim ka kui tavaline ratas. Käin sellega igapäevaselt tööl ja vahest sõidan ka koos poisi või naisega.

Andmeid
aku NiMH 6,5 A/h 45 V u 6,5 kg (osa Toyota Priuse akust)

laadija 36-48 V Nimh 2A laadija (laeb 2-3h)
kit 28" Front Wheel 36V/500W Cruise Controller Thumb Throttle With Pedelec sensor (mootor u 5,5 kg)
läbisõit ainult vändates 5 km :D (rohkem ma ei jäksa)
läbisõit ainult mootoriga 10 km (mõõdukas tempos)
läbisõit mootor koos väntamisega 30 km (mõõdukas tempo u25 km/h)
kiirus ainult üksi vändates umbes 15 km/h
kiirus ainult mootoriga max 30 km/h
kiirus mootor koos üksi väntamisega u 40 km/h
kaal 44 kg :shock: tegemist on juba algselt väga raske isetehtud raamiga vene rattaga, vähemalt iga narkar seda minema ei lohista, ise kaalun 90 kg

Ennast häirib vedel isetehtud raam ja see, et elektroonika võiks aru saada kui kõvasti mina väntan ja selle järgi mootorit juhtida.(nagu Bionix kitil on) Goldenmotoril on ainult andur mis saab aru väntade liikumisest mitte jõust ning väntamisel lülitab mootori lihtsalt sisse. Saaks muidugi Goldenmootorist mitmetuhande krooni eest tellida programmeerimisjuhtme ja parameetreid arvutiga modida, aga tulemus poleks ikka päris see. Probleemi kompenseerib muidugi püsikiirushoidja ja "gaasi" kasutamine. Tandemi jaoks on 500 W päris OK, aga kui teha pikemaid otsi peaks vist nõrgema mootori valima, et aku oleks kergem või kestaks kauem. Elektriratta "õige" LiPo aku mis oleks 2x kergem ja 2x suurema mahtuvusega maksab umbes 10 K - seda ei raatsinud ma esialgu osta. Kui sõita tandemiga kahekesi pole mootorit eriti vajagi, kui just paigalt minnes ja linnas autodega sama kiirusega kimades. Veel tundub, et mida võimsam mootor seda keerukamaid juhtimisseadmeid oleks vaja mugavaks /sujuvaks /ökonoomseks sõiduks. Arvan, et nõrgemate mootorite (200W) puhul ei olegi nende täpne juhtimine väga oluline ja piisaks juba lihtsalt sisse-välja lülitist. Kuna elektriratas on tavalisest kiirem ja raskem osutuvad oluliseks ka head amordid. Plaanin kunagi tõsta kit ümber tavarattale.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 02. 06. 2010. 19:35
Postitas allue
lingid ei tööta

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 04. 06. 2010. 11:39
Postitas ahtoj
allue kirjutas:lingid ei tööta
parandatud

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 13. 06. 2010. 13:08
Postitas paulk
http://marekstrandberg.blogspot.com/201 ... algas.html

Ka esimesed elektrirattad on varastatud.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 22. 06. 2010. 10:08
Postitas Kolleeg
Ega kellegi ei ole paariks nädalaks laenata/rentida 48v hub mootori kontrollerit? Sai kogemata tellitud meeltesegaduses 48v Crystalyte süsteemile 24v kontroller ja uuega läheb aega.
Originaal kontrolleri pistikud:
Motor : Anderson
Motor/ hall effect sensors :mini XLR5
Throttle: 4 pin
PAS : 3 pin
Cruise : 5 pin
Battery cable : Anderson

tel. 56632979

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 07. 06. 2012. 20:27
Postitas ahtoj
Hoiatus

Sõitsin paar aastat ringi rattaga millele olin paigaldanud Goldenmotor 500 W esitatta mootori. Hiina mootoril puudub veojõudu tasakaalustav hoob (nagu Heinzmannil pildil näha oli) ja veojõud kandub üle lihtsalt lapiku võlliga. Lõpuks ei pidanud samuti hiina alumin amordi kinnitus vastu, kahvli otsast murdusid esimesed nukid ära ja esiratas "sõitis alt ära". Õnneks oli kiirus väike ja pääsesin ehmatusega. Ei taha eriti ette kujutada mis oleks suure kiiruse pealt ja liikluskeerises juhtunud. Uuele amordile pean tegema llisahoovad, mis võlli väände porilaua kinnituskohta suunavad.

Muide sama mootor sõitis enne tandemi all, millel tavaline vene Ukraina terashark. Kinnituskohad pidin veel suuremaks viilima. Sõitsin tihti kahekesi aga terashargiga ei juhtunud midagi.

olgem siis odava hiina kraamiga ettevaatlikud.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 08. 06. 2012. 06:55
Postitas Kolleeg
See on õige tähelepanek. Alum kahvile ei pandagi mootorit külge ilma jõunukkideta. Ma lasin neid ise teha aga saab ka osta/tellida.

Pilt

http://shop.crystalyte-europe.com/produ ... 299&page=1
ahtoj kirjutas:Hoiatus

Sõitsin paar aastat ringi rattaga millele olin paigaldanud Goldenmotor 500 W esitatta mootori. Hiina mootoril puudub veojõudu tasakaalustav hoob (nagu Heinzmannil pildil näha oli) ja veojõud kandub üle lihtsalt lapiku võlliga. Lõpuks ei pidanud samuti hiina alumin amordi kinnitus vastu, kahvli otsast murdusid esimesed nukid ära ja esiratas "sõitis alt ära". Õnneks oli kiirus väike ja pääsesin ehmatusega. Ei taha eriti ette kujutada mis oleks suure kiiruse pealt ja liikluskeerises juhtunud. Uuele amordile pean tegema llisahoovad, mis võlli väände porilaua kinnituskohta suunavad.

Muide sama mootor sõitis enne tandemi all, millel tavaline vene Ukraina terashark. Kinnituskohad pidin veel suuremaks viilima. Sõitsin tihti kahekesi aga terashargiga ei juhtunud midagi.

olgem siis odava hiina kraamiga ettevaatlikud.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 30. 07. 2012. 14:10
Postitas Lauri234
Esirattale on kindlasti vajalik. Mutter tuleb paari sõiduga juba käega keeratavalt lahti. Ühe korra liikluses üle pea lennanud, enam ei taha :shock:
Ise läksin kindlapeale välja ja tegin RV terasest cm paksuse :o
Pilt

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 30. 07. 2012. 15:50
Postitas Kolleeg
Lihtsam isetehtud versioon on selline:

Pilt

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 12. 09. 2012. 17:28
Postitas Piksliviksi
E-Start Shossee, v.1.0

https://www.dropbox.com/s/8ph9muwttlina ... lekter.jpg

36V, 350W, 201rpm Bafang, aku 15aH LiPO4.
Ilmselt on vaja mootor tõsta taha - kahtlane, kas
see vene rauast kahvel vastu peab sellisele jõule, mida
see mootor arendab.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 14. 09. 2012. 09:14
Postitas ahtoj
Piksliviksi kirjutas:E-Start Shossee, v.1.0

https://www.dropbox.com/s/8ph9muwttlina ... lekter.jpg

36V, 350W, 201rpm Bafang, aku 15aH LiPO4.
Ilmselt on vaja mootor tõsta taha - kahtlane, kas
see vene rauast kahvel vastu peab sellisele jõule, mida
see mootor arendab.
Arvan, et 350W peab kahvel ilusti vastu. Proovitud.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 16. 09. 2012. 22:43
Postitas Piksliviksi
Kuidas elektriratastega seis hetkel on, kui
võimsus läheb üle 0,25kW?

Meeldetuletuseks, mopeedi definitsioon http://www.mnt.ee/index.php?id=11437 lehel:
Mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti.

Samas pisimopeed on kuni 1kW ja kuni 25 kmh.

Praegu ütleks küll, et see 36V 350W, 201rpm Bafangi mootor,
mis mu rattal esikahvli vahel, kukuks juba mopeedi kategooriasse.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 17. 09. 2012. 08:33
Postitas Etsike
Vaata veel jalgratta definitsiooni ka ja ongi asi selge, et oled mopeedimees.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 18. 09. 2012. 11:42
Postitas ahtoj
ahtoj kirjutas: ... Lõpuks ei pidanud samuti hiina alumin amordi kinnitus vastu, kahvli otsast murdusid esimesed nukid ära ja esiratas "sõitis alt ära"...

Muide sama mootor sõitis enne tandemi all, millel tavaline vene Ukraina terashark. Kinnituskohad pidin veel suuremaks viilima. Sõitsin tihti kahekesi aga terashargiga ei juhtunud midagi
lahendasin probleemi terasest "proteesiga"
Pilt

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 18. 09. 2012. 21:24
Postitas Piksliviksi
Mina ei oleks ühegi esikahvli osas optimistlik,
ka vene terasest kahvlid - mul keeras mootor end esimese
vajutamise peale kahvli all 180 kraadi ringi ning venitas
teraskahvli otsad laiali. Kahvliks siis Harkovi tehase toodang
aastast ~85 pakuks. Asi paranes alles tugevduste paigaldamisel
http://www.greenbikekit.com/index.php/torque-arm.html

Praegu ei ole täheldanud mingisugust kõrvalekallet ei kahvli
väljanägemises ega ei tundu ka ratas kuidagi pehme vms, ilmselt
need "torque arm'id" teevad oma tööd korralikult.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 18. 09. 2012. 21:39
Postitas Piksliviksi
Etsike kirjutas:Vaata veel jalgratta definitsiooni ka ja ongi asi selge, et oled mopeedimees.
Jalgratta definitsioon igaks juhuks siia:
Jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil. Jalgratas võib olla varustatud ka elektrimootoriga, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti. Jalgrattaks ei loeta ratastooli, mis on ette nähtud liikumiseks puudega isikule.

Mõõtsin täna kiirust GPSiga - "gaas" põhjas sõitsin ~28 kmh. Õnneks see 201 rpm mootor ei arenda
kosmilist kiirust, pigem on kohaltminek äkiline.

Tegelikult läheks see ratas pisimopeedina kirja. Kui juurde vändata, siis liigub muidugi kiiremini,
kui 25km/h, aga kes endale mingit 1kW MTB'd ehitab, peaks vist sellega arvestama et asi tuleks mopeedina
arvele võtta ja kindlustus teha, kui linnas liiklemist. Seni ei ole mina veel politseiga kohutunud, kuid
teoreetiliselt on võimalik mingi probleem tekitada teemal, et puudub kindlustus (ja number), kui te ~50kmh kiirusel
radarisse lendate.. 8)

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 19. 09. 2012. 07:51
Postitas andresle
Radarisse sellised asjad ilmselt ei satu, sest olen ka ise 60kmh rattaga mõõdetud saanud (õigemini satud, aga ilmselt ei peatata). Küll tuleb aga probleem, kui 50kmh kellegi autosse lendad. Siis muutud kindlustuse jaoks koheselt remondiarve maksjaks ja see on kindlasti ebalõbus.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 21. 09. 2012. 12:36
Postitas ahtoj
andresle kirjutas: Küll tuleb aga probleem, kui 50kmh kellegi autosse lendad. Siis muutud kindlustuse jaoks koheselt remondiarve maksjaks ja see on kindlasti ebalõbus.
:( mis siis muud kui vokile numbrid külge :roll: ja rõõmsalt kindlustusmakset plekkima.

Tegelikult saaks ju aku elektriliselt poolitada ja lülitada jada asemel rööpi - pinge ja võimsus väheneb. (Osad kontrollerid ja mootorid töötavad laias pinge vahemikus.)

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 24. 09. 2012. 16:32
Postitas Piksliviksi
Viimaste sõitude ajal Shosseega on ilmnema hakanud mitmeid jamasid - esiteks on raam algselt kõver,
tagumine jooks ei taha hästi tsentris püsida piduri suhtes, ühelt poolt kulutab klotsi kõvasti rohkem, kui teiselt poolt -
see on veel väike asi, suurem probleem on esikahvliga. Mootor tõmbab sellise jõuga edasi, et poob raami alumises
laagrikorvis kahvli liikumist, kui lenksu keerata, siis see toimub sõidu ajal tohutu krigina ja kägina saatel. Igaks
juhuks jätsin täna tööle sõitmata e-rattaga ja läksin vana rootsi sõjaväerattaga. Aga see kahvel läheb vahetusse
ja mootor tagarummu - asi ei tundu kuidagi hetkel ohutu.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 24. 09. 2012. 19:12
Postitas Etsike
Mootor tagarummu? Olid taha mõeldud mootori ette toppinud?

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 24. 09. 2012. 22:05
Postitas Piksliviksi
Etsike kirjutas:Mootor tagarummu? Olid taha mõeldud mootori ette toppinud?
Ei, ees ikka ette mõeldud mootor, tellisin tagumise ka.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 24. 09. 2012. 23:10
Postitas Etsike
Kui sul seda rahakest nii palju on siis telli mulle ka mõni. :lol:

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 25. 09. 2012. 13:46
Postitas Piksliviksi
Etsike kirjutas:Kui sul seda rahakest nii palju on siis telli mulle ka mõni. :lol:
No ega see rummumootor ise teab kui palju maksagi - aku on kõige suurem kulu.
http://www.bmsbattery.com vaata - sealt tellisin.

Re: jalgratas -> elektrijalgratas?

Postitatud: 30. 09. 2012. 11:38
Postitas Piksliviksi
Nii, sai mootor tagumisse jooksu tõstetud, uueks mootoriks on
Q100 36V250W-350W Rear Driving, RPM : 328

36V 12Ah LiFePo4 akuga sain eile testides 38kmh kiirust kätte, ainult aku peal
sõites. Juurde vändates ~42-44 kmh.

Uuest mootorist niipalju, et see on kergem ja väiksem, kui Bafang 36V 350W,
samuti vaiksem. Kohalt minnes hetkeks vibreeriks nagu midagi, kuid tipp-kiirusel
sõites ei kuule mitte midagi. Peab vist rattale installeerima vanakooli "käristi", st
plekitükk pesulõksuga, muidu hakkavad lapsed, loomad ja noored emad ilmselt
massiliselt ratta alla jääma. :twisted:

Olen tükk aega otsinud ka mingit lahendust, mille abil salvestada läbitud
teekonda (V, A, GPS, kiirus) ning leidsin Speedict'i mis siis ühendab ratta kontrolleri üle Bluetoothi
Android telefoniga ja toimib data-loggerina.

http://www.youtube.com/watch?v=FgArOE9H_tU&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=zeCp7mZWaHQ