1. leht 1-st

Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 15:20
Postitas YellowDragon
Eile leidsin oma Rock Shox Dart 2 amordi all mingi lülitit seal on kirjas Rebound ja kaks looma pilti jänes ja part :roll: Lüliti on keeratud jänese peale :roll:

Olen algaja nendes asjades, kas saaks keegi seletada mida se lüliti teeb ja mis juhtub kui seda pöörata pardi peale???

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 15:32
Postitas Mati
Sellest nupust saab regullida tagasilöögi kiirust. Jänku kiirem ja piilu aeglasem.

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 15:33
Postitas Villem T
See on tagasilöögi kiiruse timmimiseks. Mingi juhend on, et peale amordi kokkuvajutamist (seistes) pead jõudma ratta maast lahti tõsta ennem, kui amort algasendisse jõuab.

Otsi endale mugav piisavalt kiire asend arvestades rada. Nt "Pardi asendis" mitu lööki järjest saades (trepil või pikal juurikalõigul) ei jõua amort ennast löökide vahepeal välja sirutada ja pakib ennast kokku. Samas üksiku suure matsu järel (hüppel) oleks jälle aeglasem parem, muidu viskab rattalt.

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 15:58
Postitas YellowDragon
Aga millist siis valida et sõita kogu aeg sama seadistusega?

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 16:13
Postitas Villem T
Sel juhul milleks sulle üldse see nupp? Keera täpselt keskele ja unusta.

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 16:44
Postitas YellowDragon
Villem T kirjutas:Sel juhul milleks sulle üldse see nupp? Keera täpselt keskele ja unusta.
Praegu on jänese peal. Kas mõtled et on parem keerata jänese ja pardi keskele et oleks mugav sõita igal pool??? Või hoopis on mõistlikum jätta lüliti jänese peal? :roll:
Kas se seadistamine keskele veel midagi mõjutab? Näiteks teeb amordi pehmemaks või jäigemaks?

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 16:59
Postitas Villem T
Keskele sellpärast et kui sa mängida ei taha/oska siis oled sobivaimast asendist kõige vähem eemal.

Teoreetiliselt ei tohiks tagasilöök muid omadusi mõjutada, praktikas - ratas on sinu käes, proovi!

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 17:01
Postitas YellowDragon
Villem T kirjutas:Keskele sellpärast et kui sa mängida ei taha/oska siis oled sobivaimast asendist kõige vähem eemal.

Teoreetiliselt ei tohiks tagasilöök muid omadusi mõjutada, praktikas - ratas on sinu käes, proovi!
Suur tänu selgitamise eest (y) :wink:

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 17:18
Postitas mart
YellowDragon kirjutas: Rebound ja kaks looma pilti jänes ja part
Tegelt pole tegu pardiga, vaid kilpkonnaga.
Manualis on ju kenasti kirjas, mida teevad jänes ja kilpkonn
External Rebound Adjustment
Rebound damping controls the speed at which a fork returns to its full extension following compression. Located at the bottom of ... fork leg is the rebound adjuster knob.
Turning the adjuster in the direction indicated by the "rabbit" on the rebound speed decal decreases rebound damping, causing the fork to return to full extension faster.
Turning the adjuster in the direction indicated by the "turtle" increases rebound damping, slowing the return of the fork to full extension. Excessive rebound damping will cause the fork to "pack up" over successive bumps, reducing travel and causing the fork to bottom out.

Set your fork to rebound as fast as possible without "topping out" or kicking back. This allows your fork to follow the contours of the trail, maximizing stability, traction and control.

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 20:17
Postitas Rivo
YellowDragon kirjutas:Aga millist siis valida et sõita kogu aeg sama seadistusega?
Ega me ju ei tea, kui kiire sõitja sa oled ? Nobedamad keeravad kiiremaks (jänese poole) rahulikmad tegelased aeglasemaks (piilu poole) Aga jah, keera keskele ja "asi ants". Ratta ostsid ju selleks, et sõita, mitte pidevalt seadistada :wink:

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 30. 04. 2008. 23:18
Postitas Kirsa
Mina olen kuulnud pigem sellist rusikareeglit et kiirel rajal kiire tagasilöök ja aeglasel rajal aeglane tagasilöök.

Aga hiljuti lugesin kuskilt foorumist natuke paremat õpetust kuidas konkreetselt enda jaoks asi paika saada.
Ühesõnaga sõidad maastikul edasi tagasi, kui ratas püsib hästi teel ja kurvides aga peksab nagu vastu randmeid, et veidi valus on sõita, siis on tagasilöök liiga aeglane, pead veidi kiiremaks keerama.
Kui aga sõita on pehme samas ratas ei pysi teel ning kraavisõitmise tunne on, siis on tagasilöök liiga kiire, peab keerama tiiru aeglasemaks.

Re: Rumal küsimus ))

Postitatud: 01. 05. 2008. 09:35
Postitas Villem T
Kõik ajakirjad (+ 1 pro mehhaanik) õpetavad kooris seda "liiguta käsi kiiremini kui tagasilöök"-reeglit, ehk siis pead saama esiratta maast lahti tõsta kiiremini kui amort teda maha vajutab.

Mis kiiresse/aeglasesse ratta puutub siis ka Mardi viidatud juhend ütleb, et kui tuleb sari lööke ei jõua amort suure tagasilöögileevenduse puhul (kilpkonna asend) end vahepeal sirutada ja tulemus on põhjas amort. See peaks pigem aeglaseks rajaks kvalifitseeruma? Trepid ja juurikad?

Mis kurvides randmete peksmisse puutub siis oleneb mis seal kurvis on. Kui on krobeline kurv siis on sul aeglase reboundiga kurvi lõpuks amort põhjas ja kõik löögid tulevad otse randmesse. Kui seal on 1 aste siis saad suurema kiiruse ja kiirema tagasilöögi puhul stemmiga vastu hambaid (ok tegelt mitte aga point jääb samaks).

Mina kardaks kiiret tagasilöögi pigem kiirel rajal.