Raam
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Oleneb muidugi mõningal määral raamimaterjalist ja hinnaklassist ja kas mägi või maanteeraam. Aga testidel mõõdetakse, st. kõige tähtsam on kui palju keskjooks külje peale läbi paindub. Muud pidi paindeid mõõdetakse ka, aga sellise väänamise all kannatab raam kõige rohkem. Kui sa tead, et raam on ikka pehme, oleks kasulik aeg-ajalt pragusid otsida. Terasraamidel on see hulga lihtsam. Mul on maantee Author ja ma suisa näen kui palju paindub läbi hoopis tiagra vänt. Nii-et võib ka sedasi olla. Tundele mõjub juba kogu ratta üldine seisukord, aga sadulas istudes jälgi raami ülevalt alla ja vajuta, peaks näha olema. Arvan, et maanteerattal on see palju lihtsam.
nojah....ma ehmatasin ära kui maanteel kiirusega üle 40 hakkas ratas hoogu juurde vändates vänderdama imelikult kui kätega lenksust lõdvemaks lasin,seda on raske kirjeldada aga tundus et esiosa andis järele antud situatsioonis. ning teine üllatus oli Karksis kui sai suure hooga kurvi väänatud ning ratas kuidagi võbelema hakkas imelikult.
Ei oska asjale seletust anda muudmoodi kui et raam pehme aga natuke imeliku kohapealt või mis?
Ei oska asjale seletust anda muudmoodi kui et raam pehme aga natuke imeliku kohapealt või mis?
Re: Raam
Mul on poolteist aastat vana Classic Limited raamiga ratas millel LX vänt ning rummud. Eile sain korraks proovida Indreku Merida Magnesium ratast millel Race Face (vist prodigy) vänt ja Hügi 240 rummud... Vahe on nigu öö ja päev! Iga sentimeeter mida sa pedaalile vajutad läheb AINULT ratta edasiliikumiseks. Alles peale sellist võrdlusmomenti saad aru kui palju sinu ratas ja vänt tegelikult läbi vajuvad...Rom kirjutas:Kuna raam kah ratta detail siis peab oma küsimuse siia panema.
Mismoodi annab raami jäikus-pehmus ennast tunda, mõtlen just et millise koha pealt ta kõige enam läbi paindub?
See küljepeale läbi vajumine polegi nii oluline kuna sinnasuunas eriti jõudusid ei mõju. Võibolla maantekal on asi olulisem (pikad püsti-tõusud jne).
Üks paljudest külgsuunas võbelemise põhjustest võib olla ka asjaolu, et kodarad on veninud/järgi andnud. Tagajärjeks on, et pöid annab liigpalju külgede liikuma. Retsept: võta pöiast kinni ja püüa jõuga küljepeale suruda, kui *loks* külgedele silmaga nähtav/käega hoomatav - käi kodarad üle.Rom kirjutas: sai suure hooga kurvi väänatud ning ratas kuidagi võbelema hakkas imelikult.
Ei oska asjale seletust anda muudmoodi kui et raam pehme aga natuke imeliku kohapealt või mis?
Re: Raam
Mu ratas alles natuke üle tuhande sõitnud ja seda võrdlust ei tahaks küll niipea ette võtta sest praegu uut raami küll ei jõua osta mida siis kindlalt teha soovinUrmasL kirjutas:Mul on poolteist aastat vana Classic Limited raamiga ratas millel LX vänt ning rummud. Eile sain korraks proovida Indreku Merida Magnesium ratast millel Race Face (vist prodigy) vänt ja Hügi 240 rummud... Vahe on nigu öö ja päev! Iga sentimeeter mida sa pedaalile vajutad läheb AINULT ratta edasiliikumiseks. Alles peale sellist võrdlusmomenti saad aru kui palju sinu ratas ja vänt tegelikult läbi vajuvad...Rom kirjutas:Kuna raam kah ratta detail siis peab oma küsimuse siia panema.
Mismoodi annab raami jäikus-pehmus ennast tunda, mõtlen just et millise koha pealt ta kõige enam läbi paindub?
.
Kui esiots "vänderdab", võib sel olla mitmeid põhjusi, mitte ilmtingimata pehme raam. Näit. top-tube pikkus. Colnago, mis teadupärast on kuulus oma hea jooksu poolest, teeb näiteks top-tube suht lühema. Tuleb lihtsalt pikem stem ja suureneb ettejooksu nurk. (Ernesto ise ütles) Sellist vänderdamist kogesin viimati 15a. tagasi, kui oma ringitehtud raami proovisin. Selle nähtuse ärahoidmine on näiteks üks põhjus, mis raamid mehe mõõtude järgi tehakse. Mu uuel maanterattal polnud just väga hea stabiilsus kuni 10mm. pikema stem-i panin. Nagu öö ja päev. Ka kehakaal on asi mis seda nähtust mõjutab. Kergetel esineb seda vähem. Muide, tsiklite ringrajasõidus võib sama nähtust täheldada kiirendustel ja pidurdamistel. See käib teatud tingimustel ikka kahel rattal "veeremise" juurde. Kujutan ette, et mägiratastel on suhteliselt lühemad stem-id. ja palju pehmemad kummid (maastikumustriga kumm ujub ka tegelikult mõnevõrra) kui maanteel, nii et ei maksa kurvastada. Asi võib olla ka lihtsalt sõiduasendis.
Roadi jutt väga õige. Võiksid kindlasti mainida oma kaalu sest tiba raskematel meestel esineb seda nähtust sagedamini. Mul endal ka sellist asja olnud (kaalun 80 kg). Arvan et raam nii pehme küll ei saa olla et sellist asja põhjustaks. Pigem tuleks üle vaadata stem, lenks, kaelakausid, kahvel ja esijooks. Tol korral vahetasin nt. stemi välja mis tundis ikka kole pehme (oli vale pikkusega Ritchey Pro 145 g ja nüüd 220 g kaaluv 3ttt Mutant) ja ratas muutus oluliselt stabiilsemaks. Tulevikus võtan vähe raskema lenksu ka. Ühesõnaga raskematel meestel pole otstarbeks olla juppide osas kaalufriik vaid valida vähe toekamad jupid.Rom kirjutas:nojah....ma ehmatasin ära kui maanteel kiirusega üle 40 hakkas ratas hoogu juurde vändates vänderdama imelikult kui kätega lenksust lõdvemaks lasin,seda on raske kirjeldada aga tundus et esiosa andis järele antud situatsioonis.
Eelmine ratas oli Scott AFD 707 mis pärast 6 a. kasutamist oli sõidukõlbmatu selles mõttes et vähe tugevamini pedaalidele tallates paindus raam niivõrd et kett käis koledalt vastu esikäikarit, ükskõik kui hästi ma seda regullisin.
Ma kipun pakkuma, et 6 aastaga olid esihammakad pehmed. Hoopis. Muidu peaks raam altpoolt esikäikarit oma 2-3 kraadi painduma!!! Tagahargi küljepeale läbipaindumine toob muidugi ka keti käikarile lähemale. Variante on palju, aga 6a. on muidugi piisav. Ise loodan, et olen juba alla 90 kilo. Olen omal ajal 12a. sõitnud ja piisab. Põhimõtteliselt ei võistle. Tegelen nüüd rohkem teooriaga.
Re: Raam
Raami on muidui raskem hinnata, kuid kui sa vaatad race face käppa ja shimano (mis iganes - lx-xt) käppa siis ei pea just geenius olema, et seal tuvastada olulisi Race face kasuks rääkivaid asjaolulisid jäikuse suhtes.UrmasL kirjutas: Mul on poolteist aastat vana Classic Limited raamiga ratas millel LX vänt ning rummud. Eile sain korraks proovida Indreku Merida Magnesium ratast millel Race Face (vist prodigy) vänt ja Hügi 240 rummud... Vahe on nigu öö ja päev! Iga sentimeeter mida sa pedaalile vajutad läheb AINULT ratta edasiliikumiseks.
Esiteks RF on ühes tükis ja käpa "vars" on võimalikult pikalt ühendatud spideriga. S-i eemaldub vars juba spideri keskel eraldi asjaks. Lisaks saab spideri veel maha keerata käpa küljest!!! VÄGA VAJALIK!! Tulemuseks on kindlasti vahe jäikuses.
Jätkata võiksid TTÜ mehhanika mehed materjalide töötluse, toote disaini ja konstruktsiooni poole iseloomustamisega ..
Porter Lifts Your Ranking