1. leht 2-st
kett
Postitatud: 27. 06. 2003. 11:59
Postitas Multik
Palun asjatundjate abi.
Enne Haanjat tahaks keti ära vahetada, kuid Viljandis pakutav on üsna piiratud. Endal on ees ja taga XT vahetaja ning võtta oleks vaid Shimano toodangut CN 7701 (mõeldud rohkem XTR-ile) ja CN HG93. Kas keegi julgeb soovitada või maha laita. PC-d ja KMC-d siit ei leia.
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:13
Postitas taivos
Mis kassett sul taga on? ...kui XT vaheti, siis tehase konfis tõenäoliselt kassetiks LX või SRAM 7.0...
Neist kahest HG93 optimaalsem valik ... HG73 oleks rahakotile veelgi sõbralikum[/code]
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:22
Postitas Multik
Ausalt ei tea, mis kassett mul taga on. Tegelikult ei tea sedagi, mis kett mul praegu peal on. Netis on selle ratta reklaam koos väidetava tehasekonfiga üleval ja see ütleb, et kett on Shimano LX. Aga ma pole kindel, kas sellise nimega ketti üldse olemas on. Sõidetud on sellega ketiga 950 km.
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:29
Postitas Corrosion
Heh vaata, mis kassetti kinnitusel kirjas on, keti peal peaks ka mingi tähis olema nt HG 73
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:38
Postitas taivos
Kett LX = HG73
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:39
Postitas Multik
Kui ma oleksin ratta juures oleks ma juba enne siia kirjutama asumist endale selgeks teinud, mis mul praegu olemas on. Siis ei paistaks vähemalt nii loll välja.
Eile õhtul sõites sain lihtsalt selgelt aru, et kett vajab vahetamist (käiguvahetamine ei suju ning üks targem mees vaatas ketile peale ja andis vahetamiseks soovituse). Poes sain aga aru, et seda ketti mida tahaks (mida ka eelmise ratta juures kasutasin) lihtsalt pole ja need asjandused, mille tähised ettepoole kirja panin, on minu jaoks tundmatud.
Kusjuures selle CN HG93 keti peale on lausa eesti keeles kirjutatud, et see on MNT rattale. Müüjad näitasid mulle siis mingeid katalooge ja olid käsi piiblil nõus vanduma, et see sobib ka MTB-le
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:40
Postitas koomahai
....ja see on see kett mida kellelegi ei soovita.
Üle 1000km see palju ei kesta.
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:45
Postitas Multik
Tegelt on see lausa kurb, kui vähe ketid peavad. 1000 km on mul keskmiselt paari kuu töö. Usun, et siin on tegijaid, kes selle distantsi ka palju kiiremini läbivad. Ja siis jälle vahetama. Ja peatselt kassett ja siis esimesed hammakad. Ja varsti võibki ratta ära visata.
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:49
Postitas mart
Kui sul on ratas /jupid ajavahemikust 2000-2003, vt:
Shimano MTB/Deore XT/cassette/chain
shimano groups 00-03
Kui sul on ratas /jupid ajavahemikust 1990-1999, vt
shimano groups 90-99
Tabelid näitavad, et sulle poes pakutud CN-HG93 kett on ettenähtud ka linna Nexave ning MNT Ultegra jaoks.
Postitatud: 27. 06. 2003. 13:07
Postitas Ray
Ei soovita ennem haanjat uut ketti panna, sest uus kett võib alguses hakata üleviskama ja ragisema.
Minu meelsed on suht jama teha trenni MTBga kuna sellega treeninimine on tunduvalt kulukam. Jupid kuluvad mitu korda kiiremini kui maantekal.
Postitatud: 28. 06. 2003. 00:00
Postitas Mati
Ku sa nii väga uut ketti tahad, siis on olemas mingi variant, et saad selle ka Haanjas hommikul teenindust pakkuvate sellide/firma käest. Usun, et mõned ketid neil ikka kaasas on. Hind muidugi ei ole siis tõenäoliselt kõikse sõbralikum.
Postitatud: 28. 06. 2003. 08:50
Postitas Road
Ei soovita küll enne võistlust uut ketti panna. Jamad on garanteeritud. Puhasta ta parem korralikult ära ja pane paksemat määret. Muretse parem kaks ketti ja ketivõti. Ja kõik kestab kauem ja töötab paremini ja muret vähem.
Postitatud: 30. 07. 2003. 13:43
Postitas Raul Tammesoo
Deore kassetile (eelmisel aastal ostetud rattale, 9 käiku) oleks vaja uut ketti. Ühest kohast pakuti ketti HG-51, mis peaks vist olema (analoogia põhjal HG-53 ketiga) Deori klassi kett, aga vanem mudel. Samas ei suutnud ma netist põgusalt otsides HG-51 ketti leida, küll, aga jäi korduvalt silma IG-51. Kas võib-olla, et ma kuulsin valesti? Et polegi HG-51 vaid IG-51?
Ja kui ongi IG-51, kas see siis ikka on Deore klassi vanema mudeli kett? Ja on see kett ??-51 enamvähem OK? Saan aru, et ketist HG-73 on see ??-51 kett muidugi kehvem, aga tiba odavam ka ikka.
Postitatud: 30. 07. 2003. 13:45
Postitas Corrosion
KMC ketid on ka väga head, vastupidiselt nt HG 73, mis peaks ka olema KMC poolt toodetud ? Aga Shimi tehnoloogia.
Postitatud: 30. 07. 2003. 13:45
Postitas Kirsa
IG-51 on minuteada 8 käigulisele.
Vaagisin kah pikalt mis ketti panna kui vahetuseks läheb ja lasin yleeile hg73 alla panna. Olen väga rahul. Vahetamine paranes kõvasti võrreldes sram pc59-ga natuke ka hg53-ga võrreldes.
Sain teise nii 300 eest ja paar kopikat peale - ei ütleks et kallis.
HG73 peaks ka rohkem vastu pidama kui hg53.
Vahetasin 2-l rattal korraga ning vahetamise hetkeks oli hg53 sõitnud Age-l 2400 km ning pc59 minul 2250km. Pc59 oli aga täiesti läbi. Hg73-ga loodan 2000-2500 ikka.
Aga võrdluseks: hg53 pidas mul kevadel ainult 1300km.
Postitatud: 31. 07. 2003. 13:14
Postitas N
HG 73 mis pidi shimano sõnutsi olevat tugevam kui eelkia 72 on minu arust alla arvestuse kett. Liideseid on huvitavalt nagu meenutades "neetimis" tehnoloogiat tugevdatud. Samas kui ühekorra kett puruneb ja oled sunnitud parandama ilma spetsiaalse tiftita on katastroof kuni selle keti elu lõpnui garanteeritud.
Postitatud: 31. 07. 2003. 14:23
Postitas Gunnar
sõidetud järjest HG53 ja KMC 9200 ketiga, HG53 pidas vastu 3200 km ja venis pool lüli, KMC 9200 pidas vastu 2600 km ja venis 2 lüli!!! ja siiski töötasid mõlemad lõpuni suuremate tõrgeteta. Nüüd läx uus PG7.0 kassett ja PC69 kett, vaatan, kuda see kett oma hinda õigustab.
Poodides ikka proovitakse pähe määrida kallimaid kette, a kuna HG53 oli täiesti probleemivaba kett, siis ei näe küll suurt põhjust mingit hirmkallist ketti osta (a noh vaheldust peab olema
Postitatud: 31. 07. 2003. 14:29
Postitas surfar
Ratta komplekteerimisel või upgrademisel tuleks tähelepanu pöörata ikka olulistele asjadele. Ise eelistan pigem häid kergeid jookse kui paremaid käiguvaheteid, pidureid vms. Kerged jooksud annavad kõige rohkem sõidul tunda, samas uue ratta puhul ei saa nagu eriti arugi, kas sul on taga LX või XTR. Sama on ka ketiga. Ketist sõltub vägagi palju n. kui kiirelt kulutab ta sul kassetil hammakaid ja litreid. Korralik kett kannatab piisavalt painet ning on ka tugevam, kui oled kõva metsas sõkkuja. Algul ise ei uskunud, et vahe võib nii suur olla, aga kui ostsin MNT rattale pc99 keti, siis jõudis kohale. Muidu sõitsin HG-73 ketiga, mis kestis ca 2500 km. Praeguse pc99-ga olen sõitnud juba 6000 km ning sama kassetiga ca 13000 ja mõlemad on veel korralikud. Ise vahetan kette ikka siis, kui seda mõõdik näitab, mitte siis, kui näiteks 1000 km täis saab.
Postitatud: 31. 07. 2003. 14:36
Postitas tarmo
ise eile vahetasin just vana hg73 uue samasuguse vastu. läbisõit 1900 km, veninud oli umbes kolmandik lüli.
Postitatud: 31. 07. 2003. 14:37
Postitas Mati
Kettide ja läbisõidu kommenteerimisel pange palun juurde ka see kus te olete sõitnud selle kilometraazi. Siis on ka võrdlus võimalik
Keti kulumine sõltub ikka väga palju sellest, kas lased asfaldil või kangutad metsas. Ega maanteeratastel see kettide ja kassettide kulumine väiksem sellepärast pole, et tegu maantee juppidega, küss ikka sõidukohas ja maneeris
Postitatud: 31. 07. 2003. 14:53
Postitas surfar
Nagu kirjutatud, siis panin pc99 peale maanteerattale st. kasutatud ainult asfaldil kuid tõuse on võetud omajagu ning arvestades minu 85+ kehakaalu, siis on see ikkagi väga hea tulemus.
Postitatud: 31. 07. 2003. 14:59
Postitas Mati
surfar kirjutas:Nagu kirjutatud, siis panin pc99 peale maanteerattale st. kasutatud ainult asfaldil kuid tõuse on võetud omajagu ning arvestades minu 85+ kehakaalu, siis on see ikkagi väga hea tulemus.
Pidasin silmas rohkem bike vendi.
probleemi lahkamine täitsa õigel ajal
Postitatud: 31. 07. 2003. 15:24
Postitas Priit
Mulgi on varsti päevakorras keti vahetus, praegu HG53, läbisõit tänaseks ketiga ~1700 km (enamus metsas). Ise mõõtnud pole, aga poes lasin 1500 pealt mõõta ja siis öeldi, et sõida mingi 300 veel
lasen 2000 peale välja, eks siis tuleb vahetus ära teha kah.
Postitatud: 31. 07. 2003. 15:36
Postitas Ermo
.
Postitatud: 31. 07. 2003. 15:51
Postitas tarmo
Ermo kirjutas:tarmo kirjutas:ise eile vahetasin just vana hg73 uue samasuguse vastu. läbisõit 1900 km, veninud oli umbes kolmandik lüli.
Krt. sul Tarmo on vist ime jalad
. Panin uue keti ( PC 99 või Dura Ace - doesn?t matter, mõlema puhul oli nii ) ja 300 km pärast öeldi, et kett on 75 % veninud !!! Huvitav kuidas saaks ka nii, et 1900 km ketiga ?!
aga kes ütles, et nii palju on veninud nii lühikese ajaga
äkki oli tegu mingi "korras" ketimõõdikuga? keegi kunagi siin kirjutas, et poodide ketimõõdikud on üsna amortiseerunud, näitavad uue keti puhul ka kulumist. ise kavatsen omale paari nädala pärast tuua soomest rohloffi ketimõõdiku. see on ühes tükis, liikuvaid osi pole ja praktiliselt igavene.
http://www.rohloff.de/?p=PRODUKTE/CALIBER%202
Postitatud: 31. 07. 2003. 15:57
Postitas Ermo
.
Postitatud: 31. 07. 2003. 16:06
Postitas UrmasL
Aga sa vaiksemalt vändata pole proovinud? Niimoodi rahulikult, tasapisi?
Postitatud: 31. 07. 2003. 16:09
Postitas tarmo
äkki tõesti kangutad raske rauaga jubedalt trennis ja seetõttu kett venib? mina ise sõidan trennis enamus aega mitte raskemalt kui 44/14. käisime siin ükspäev priidikuga keila kandis mnt-d sõitmas ja ta arvas, et ma olen isegi sellise ülekandega kõva kangutaja. tema sõitis oma mnt.-kaga 39/16
Postitatud: 31. 07. 2003. 18:51
Postitas Rom
tarmo kirjutas:äkki tõesti kangutad raske rauaga jubedalt trennis ja seetõttu kett venib? mina ise sõidan trennis enamus aega mitte raskemalt kui 44/14. käisime siin ükspäev priidikuga keila kandis mnt-d sõitmas ja ta arvas, et ma olen isegi sellise ülekandega kõva kangutaja. tema sõitis oma mnt.-kaga 39/16
kuidas teil jalad nii kiiresti ringi käivad
Postitatud: 31. 07. 2003. 19:21
Postitas Kirsa
Rom kirjutas:tarmo kirjutas:äkki tõesti kangutad raske rauaga jubedalt trennis ja seetõttu kett venib? mina ise sõidan trennis enamus aega mitte raskemalt kui 44/14. käisime siin ükspäev priidikuga keila kandis mnt-d sõitmas ja ta arvas, et ma olen isegi sellise ülekandega kõva kangutaja. tema sõitis oma mnt.-kaga 39/16 :!:
kuidas teil jalad nii kiiresti ringi käivad :?: :D
Kiiresti??!
Tarmo mis kiirusega sa sõidad kui 44-14 ülekanne?
Ma siin tegin enda kohta väikseid arvutusi.
Võtame näiteks 44-18 ülekande ehk siis tavaliselt 5-s käik tagant. Sellega ma sõidan trennis nii 24-26km/h, mis teeb umbes 85p/min, samas võistlustel sama käiguga 28-33, mis teeb umbes 110 ja rohkem.
Asfaldimägesid või spurtimisi teen sellesama käiguga, kiirusega 40km/h, mis teeb umbes 150 p/min. Minu arust võiksid mul jalad veel kiiremini käia.
44-14 ylekandega sõidan trennis alates 33-st km/h ning võistlustel alates 37 km/h.
Kõvasti pannakse, kui suudetakse sellisega käiguga trenni teha...
Postitatud: 31. 07. 2003. 20:02
Postitas Lauri
Ma lasen ka trennis mingi üle 100 p/min. Aga mägesi kangutan 42/13 hambaga..kiirema kadestantsiga lihtsalt läheb hoog nii alla, enne kui jõud taha tuleb :S Võistlustel ple aega oma vända pöördeid lugeda
Postitatud: 31. 07. 2003. 23:34
Postitas UrmasL
Üldiselt jah, kui on rahulik treening siis püüan hoida ca. 90p/min. Võistlustingimustes õigustab ennast rohkem raske rauaga kangutamine. Kui on ikka sile maa siis 44/12. Kui on pehmem maastik siis 44/14. Lihtsalt minu puhul tundub siis parem minek olevat. Tõusude puhul on sedasi, et kui vähegi jõudu on ja maastik lubab siis raske rauaga üles. Kiirus korvab enama jõu kasutamise.
Postitatud: 31. 07. 2003. 23:42
Postitas Kirsa
Ka 120 p/min juures on võimalik jõud taga hoida. See eeldab head tehnikat ja õiget sõiduasendit. Asfaldil tuleb see mul väga hästi välja, aga maastikul ei ole tõesti kordagi õnnestunud. Hoopis kiirus kukub sinnamaale ära, kus enam ei põruta ja siis kerin kuidagi.
Äkki maastikul siis ei saagi sedasi kerida või ainult FS-ga ehk?!
Igatahes Rakkes proovin teistmoodi lähenemist, kui ainult põlved vastu peavad.
Postitatud: 31. 07. 2003. 23:46
Postitas UrmasL
Kirsa kirjutas:Ka 120 p/min juures on võimalik jõud taga hoida.
Mina ei suuda. Heal juhul asfaldil kuid siis ka allamäge.
Postitatud: 01. 08. 2003. 00:20
Postitas Ereliukas
Karm maastik on ikka raske rauaga kangutamiseks
Proovi näiteks kerida, ka 90 rpm, kui tegemist on mättalise, juurikase ja natuke kivise singeltrakiga. Ka full ei aita siin.
Postitatud: 01. 08. 2003. 08:03
Postitas Rom
siin räägite 13 ja 14 hammakas aga 11..........seda ei kasuta üldse või
Postitatud: 01. 08. 2003. 08:07
Postitas UrmasL
Rom kirjutas:siin räägite 13 ja 14 hammakas aga 11..........seda ei kasuta üldse või
Siis kui kiirus on ~40. Ja seda ka siis kui on taganttuul, allamägi või grupis kihutamine.
vastupidavus
Postitatud: 12. 08. 2003. 21:26
Postitas cowrider
Kui ma sain õigesti aru, siis seal
http://www.toralfsreisen.de/technik2.html
kirjutatu põhjal pidas Sachs PC 61 kett vastu 32000km
Michelin Wildgripper City rehv ees 20000km!!!
Sadul kestis 380000km - mingi ulme või on igal pool üks null ülearu?
Re: vastupidavus
Postitatud: 12. 08. 2003. 22:03
Postitas mart
cowrider kirjutas:Kui ma sain õigesti aru, siis seal
http://www.toralfsreisen.de/technik2.html
kirjutatu põhjal pidas Sachs PC 61 kett vastu 32000km
Michelin Wildgripper City rehv ees 20000km!!!
Sadul kestis 380000km - mingi ulme või on igal pool üks null ülearu?
Said õieti aru. Tegemist ju matkarattaga, millega sõidetakse parajalt doseeritud jõukuluga. Doseering sõltub väntaja treenitusest. Väntad põhimõttel: minimaalse pingutusega maksimaalselt kaugele.
Nüüd asjast.
Esihammakad:Shimano LX (Verschleiß nach 32000km),
Tagahammakad:Sachs Powerglide 8-fach (Verschleiß nach 32000km),
Kett:Sachs PC 61 (Verschleiß nach 32000km),
St mees sõitis kõik komponendid sirgeks ja siledaks. Seejärel vahetas kõik välja.
Mis puutub sadulasse, siis tema pikka iga/vastupidavust näitab nimi:
Brooks ATP-Conquest (nach 380000km Leder gerissen), kuid siin on mees vist ühe nulliga eksinud
Postitatud: 13. 08. 2003. 14:41
Postitas HUS
Kirsa kirjutas:Ma siin tegin enda kohta väikseid arvutusi.
Võtame näiteks 44-18 ülekande ehk siis tavaliselt 5-s käik tagant. Sellega ma sõidan trennis nii 24-26km/h, mis teeb umbes 85p/min, samas võistlustel sama käiguga 28-33, mis teeb umbes 110 ja rohkem.
Kuidas sa arvutad seda? Mul vähemalt praegu tööpäeva lõpus ei teki ideid...
Postitatud: 13. 08. 2003. 14:48
Postitas UrmasL
HUS kirjutas:Kuidas sa arvutad seda? Mul vähemalt praegu tööpäeva lõpus ei teki ideid...
Vaatad kella ja loed mitu vändapööret 10 sek sees tuleb. Seejärel korrutad kuuega....
Postitatud: 13. 08. 2003. 15:24
Postitas mart
HUS kirjutas:Kuidas sa arvutad seda? Mul vähemalt praegu tööpäeva lõpus ei teki ideid...
tabel abiks. toksi vasakpoolses hambad sisse ntx suur 44 ja väike 11, vali oma kummi mõõt ntx 54X559, all jäta kas kiirus või kadents tühjaks ja tee calculate. 1mph=1,6kmh
http://www.kreuzotter.de/english/ecadence.htm
Postitatud: 12. 02. 2004. 17:17
Postitas mart
tarmo kirjutas:keegi kunagi siin kirjutas, et poodide ketimõõdikud on üsna amortiseerunud, näitavad uue keti puhul ka kulumist. ise kavatsen omale paari nädala pärast tuua soomest rohloffi ketimõõdiku. see on ühes tükis, liikuvaid osi pole ja praktiliselt igavene.
http://www.rohloff.de/?p=PRODUKTE/CALIBER%202
Mitmel siinkirjutajatel on rohloffi mõõdik juba olemas. Kuna Rohloffi keegi eestisse ei too, siis võiks hakata Veloplusi pinnima. Nimelt on ka Park Toolil sarnane mõõdik olemas - Park Tool CC-3C.
http://cambriabike.com/tools/chain_tools.htm
Postitatud: 25. 02. 2004. 11:37
Postitas mart
rec.bicycles.tech foorumis käib arutelu teemal - kui võtta tiba kulunud kett maha ja asetada ümberpööratult (inside out) tagasi, siis peaks rullikud hakkama nühkima tihvti kulumata poolt. Mistõttu hammasratta jaoks on kett taas nagu uus.
Tihvti kulumise pilt peaks teemat paremini seletama:
http://www.sheldonbrown.com/images/chain_wornpin.gif
Postitatud: 25. 02. 2004. 11:59
Postitas Ruve
mart kirjutas:rec.bicycles.tech foorumis käib arutelu teemal - kui võtta tiba kulunud kett maha ja asetada ümberpööratult (inside out) tagasi, siis peaks rullikud hakkama nühkima tihvti kulumata poolt. Mistõttu hammasratta jaoks on kett taas nagu uus.
Tihvti kulumise pilt peaks teemat paremini seletama:
http://www.sheldonbrown.com/images/chain_wornpin.gif
selles ei ole midagi uut, ega ma muidu ei sõidaks ühe ketiga 5000 km...kuigi raske öelda kas see tõesti nii ka on, sest ega see tihvt teiselt poolt oluliselt vähem kulunud ka ei ole... peaks ühe vana keti juppideks tegema ja põhjalikumalt uurima. päris tihvti kulumata poolt küll nühkima ei hakka, ainult pisut teise nurga alt kui ümber pöörata.
Postitatud: 25. 02. 2004. 12:14
Postitas Bimmer
mart kirjutas:rec.bicycles.tech foorumis käib arutelu teemal - kui võtta tiba kulunud kett maha ja asetada ümberpööratult (inside out) tagasi, siis peaks rullikud hakkama nühkima tihvti kulumata poolt. Mistõttu hammasratta jaoks on kett taas nagu uus.
Tihvti kulumise pilt peaks teemat paremini seletama:
http://www.sheldonbrown.com/images/chain_wornpin.gif
Võibolla seal isegi on mingi point (enda rattal küll ei viitsi katsetada) aga peab arvestama sellega, et enam ei saa siis keti venimist mõõta, kuna mõõdik näitab kogu aeg, et kett on liiga veninud. Lisaks suureneb märgatavalt tihvti katkemise oht.
Postitatud: 25. 02. 2004. 13:50
Postitas mart
Bimmer kirjutas: aga peab arvestama sellega, et enam ei saa siis keti venimist mõõta, kuna mõõdik näitab kogu aeg, et kett on liiga veninud.
Kui ketti ei saa mõõta, siis tuleb hammakate kulumist jälgida
.Rohloff pakub ka tagahammakate kulumuse mõõtjat. Hind saksas sama nagu Rohloffi ketimõõdikul ca 17 EUR. endalgi plaanis see vidin soetada.
http://www.rohloff.de/index.php?p=PRODUKTE/HG-IG-CHECK
Postitatud: 25. 02. 2004. 14:59
Postitas profit4
mart kirjutas:Bimmer kirjutas: aga peab arvestama sellega, et enam ei saa siis keti venimist mõõta, kuna mõõdik näitab kogu aeg, et kett on liiga veninud.
Kui ketti ei saa mõõta, siis tuleb hammakate kulumist jälgida
.Rohloff pakub ka tagahammakate kulumuse mõõtjat. Hind saksas sama nagu Rohloffi ketimõõdikul ca 17 EUR. endalgi plaanis see vidin soetada.
http://www.rohloff.de/index.php?p=PRODUKTE/HG-IG-CHECK
Arusaamatuks jääb minu jaoks kuidas eespool kirjeldatud vidinat kasutada, siiani olen kasutanud ja usaldanud oma silma, kui ikka hammakate teravikud on moondunud siis, igajuhuks lasen ka spetsialistil hinnata ja probleem lahendatud.
Postitatud: 25. 02. 2004. 15:14
Postitas N
mart kirjutas:rec.bicycles.tech foorumis käib arutelu teemal - kui võtta tiba kulunud kett maha ja asetada ümberpööratult (inside out) tagasi, siis peaks rullikud hakkama nühkima tihvti kulumata poolt. Mistõttu hammasratta jaoks on kett taas nagu uus.
Tihvti kulumise pilt peaks teemat paremini seletama:
http://www.sheldonbrown.com/images/chain_wornpin.gif
See tifti kulumine siit ja sealt poolt on asja üks pool IMO. Isegi kui keti teistpidi pöörad ja hammakad arvavad et kett on nagu parem, siis käiguvahetus sellest ei parane. Saan aru, et siin mängitakse pikisuunas venimise peale, kuid külgedele väändub kett ikka sama moodi - nagu kulunud kett.
Kulunud ketiga käiguvahetus ei ole muljet avaldav.
Postitatud: 29. 02. 2004. 14:26
Postitas maxspeed
Minu kõige lahjem 9ne kett on olnud kmc 9000. Kunagi ostsingi ta sellepärast, et vaadata kuidas venib? Ja venis ikka väga hästi. Panin ta uue kasseti ja esihammaka peale jooksma, ning 600km rahulikku trennisõitu ja venivus umbes 1lüli! Käiguvahetus taga hakkas 500km peal juba järjekindlalt jupsima. Olen jõudnud järeldusele, et sobivaim kett on hg 73.Olen varem nendega stabiilselt 2,0-2,5k sõitnud ja 1/3 lüli venivust. Arvan et hinna/kvaliteedi suhe on selle shimi keti puhul optimaalseim. Aga hg72 oli ikka märgatavalt viletsam, kui hg73. Hg 93 on umbes 1,4x ja 7701 1,7x hinna poolest kõrgem. Kunagi, kui rikkamaks saan tahaks selle 7701 ära proovida, pidavat hea olema? siis saaks jälgida, kas venivus on 1,7x väiksem, kui 73el? Ah jaa, üldiselt armastan kõvakattelisi pindu sõitmiseks ja eriline metsas kangutaja tüüp pole.