![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Palun jagage kogemusi ja andke nõu
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
ise olen täpselt sama diagnoosiga 2 paari kaelakusse välja vahetanud. ühed kestsid 2 aastat (Aheadset SAS) ja teised mingi noname, kestsid 1 talve.Mati kirjutas:Kaelakausid (Ritchey Scuzzy Logic) krigisevad ja loks on sees. Olen käbi pingutanud, aga mõne aja pärast on jama tagasi. Milles asi, kas kausid läbi või käbi läbi
.
Palun jagage kogemusi ja andke nõu.
Natuke ennatlik ja võib olla moraalina tulev, kuid ehk mõtteainena kasulik. Et kaelakausside vahetamine ei ole sageli tingitud üksi laagri kulumisest vaid ka kausi enda kulumisest kontaktpinnal (kriginad jms.) siis uusi integreeritud kausisüsteeme silmas pidades soovitan mõtiskleda.. "Mis siis saab, kui sama asi juhtub integreeritud headsetidega???"tarmo kirjutas: ise olen täpselt sama diagnoosiga 2 paari kaelakusse välja vahetanud. ühed kestsid 2 aastat (Aheadset SAS) ja teised mingi noname, kestsid 1 talve.ritchey kaelakaussidega kogemust ei oma , kuid paari sõbra käest olen kuulnud, et midagi head nendes ei ole.
Vanad (Tioga Alchemy) olid läbi. kausi pinnad olid laineliseks kulunud kusagil 7500km järel. Lõpupoole läks juhitavus ka juba kehvaks. Võibolla oli viga selles, et viimasel talvel sai kausid liiga pingule tõmmatud...Mati kirjutas:
Nüüd meenub, et kas mitte Urmas ei ostnud siin omale uued kausid. Miks vahetasid, profülaktilise kaalutlusega või ravisid tagajärgi
kui nüüd tuleb loll küsimus siis sorryindrek kirjutas:käbi väsinudmehed mida te räägite, stem on ikka see, mis kaelakausse koos hoiab. Käbi on ju ainult selleks, et kui stemi kinnitad, siis saad ta korralikult kinni tõmmata. Seega käbi väsimusest ei olene midagi, eeldusel et ta stemi kinnitamisel ikka sees püsis veel
ma nüüd ei saa omakorda aru, millest sina aru ei saaMati kirjutas:kui nüüd tuleb loll küsimus siis sorry![]()
, aga siin, rattast eemal praega ei saa aru. stemi kinnitan toru külge kahe poldiga (ei liigu kuskile), mis moodi ma seda käbi stemi kinnitamiseks kasutan
enne käbi pingutamist keeran stemi lahti. kui mõtled seda, et käbi pingutamine mõjutaks stemi liikumist üles-alla suunas, siis kokkuvõttes jõuab see surve ka kaussideni
tõesti ei saa hetkel aru (palav on kah)
![]()
![]()
fakt on see, et kui käbi pingutada, siis kaob vähemalt mingiks ajaks loks ja krigin ära
![]()
![]()
võib olla kui rohkem pingutaks kaoks pikemaks või üldse
![]()
võib-olla on parim lahendus kausid vahetada
![]()
kõik vidinad paiknevad täpselt nii ja kõike olen teinud täpselt nii nagu ütledindrek kirjutas:ma nüüd ei saa omakorda aru, millest sina aru ei saa...aga tee nii, et keera stem lahti, no ikka päris lahti, siis kontrolli ega käbi keerates välja ei tule, siis vaata kas selle korgi, mis käbi külge käib ja kahvli toru ülemise ääre vahel on ikka piisavalt vaba ruumi. See kork siis ei tohi minna vastu kahvli tori vaid peab toetuma kas seibidele või stemile. Kui need asjad on korras siis keera käbi-kork peale ja pinguta nii kaua, kuni tunned, et on paras. Siis keera stem ning have fun
. See käbi on seal ikka selleks, et seda laagrit hetkeliselt kokku suruda, tal rohkem jõudu polegi
. Kui sul aga lihtsalt keerates seda käbi kruvi asi paranes siis ei saa muud olla, kui et sul pole stem korralikult kinni
esipidur võib kinnitusest kah veidi järgi anda ning tekib tunne et loksub kuid tegelt mitte.indrek kirjutas:vajuta esipidur lukku ja nõksuta ratast edasi-tagasi (vaikselt). Kui on loks siis tunned, et loksub.Corrosion kirjutas:Kuidas aru saada, et loks sees on? eile stemi vahetades nagu oli nagu päris jama kõike toru vahelt võrdseks saada...
siis on selline kummist loksumine (ujumine), kui aga laager loksub siis käib niimoodi nõka-nõkaRom kirjutas:esipidur võib kinnitusest kah veidi järgi anda ning tekib tunne et loksub kuid tegelt mitte.
kuidas sinu väide nüüd asjaga ikka seondub. ei nori vaid tõsiselt huvitabindrek kirjutas:...ja siis tulevadki mehed siia ja nuputavad, miks kaelakausis loks sees onmart kirjutas:... nagu seegi, et lenks kah niipalju kinni keeratud, et raskelt kündes viltu keeraks.lenksud ikka enamasti nii tugevad ju, et rattakaalu kannatavad kukkudes ära
iseasi, kui ise otsa lendad
no, et lenks koos stemiga liiguks siis on tegu ikka pigem liigses lahti olekus ja seda mul rattal kindlalt ei ole, proovitud/kogetudindrek kirjutas:üritan mitte südamesse võtta....asja juurde....kui sul on lenks nii lahti/kinni, et ütleme jõuga keerates suudad selle viltu ajada, tähendab stem on niivõrd lahti/kinni, siis ei ole raske stemil mingi karmima sõidu ajal mõned kümnendikud millimeetrid üles poole nihkuda, miks ka mitte millimeetrid. No ja siis on kaelakausid jälle omapäi, teevad mis tahavad...
No-nii teen kiirelt vigade paranduse/täpsustuse:Mati kirjutas:Teemast: viewtopic.php?t=2178&start=0&postdays=0 ... highlight=indrek kirjutas:...ja siis tulevadki mehed siia ja nuputavad, miks kaelakausis loks sees onmart kirjutas:... nagu seegi, et lenks kah niipalju kinni keeratud, et raskelt kündes viltu keeraks.lenksud ikka enamasti nii tugevad ju, et rattakaalu kannatavad kukkudes ära
iseasi, kui ise otsa lendad
Tegin copy-paste juhuks, kui sul on KUULlaagrid:Corrosion kirjutas:Aga mis kahju võib tuua väike loks? On siis kaelakausile hävitavalt lõpevad tagajärjed?
see heli võib tuleneda ka pidurite loksustCorrosion kirjutas:Pöörates on kõik normull aga kui esipidurit kinni hoida ja siis nati edasi tagasi liigutada on nagu mingi loksumis heli, täna sõites ei häirinud....
Kui ees vedrupulk[/] on, siis ka see või loksuda! Kui ikka käbi normaalselt pingutad ja siis stemmi kinni tõmbad, on kõik ok.Corrosion kirjutas:Pöörates on kõik normull aga kui esipidurit kinni hoida ja siis nati edasi tagasi liigutada on nagu mingi loksumis heli, täna sõites ei häirinud....
Offtopic.huko kirjutas:Ja kõiki neid vigu, mis foorumis mainitakse, ei maksa oma rattalt otsima hakata. Kui kõik toimib normaalselt, vänta aga!
mart kirjutas:Offtopic.huko kirjutas:Ja kõiki neid vigu, mis foorumis mainitakse, ei maksa oma rattalt otsima hakata. Kui kõik toimib normaalselt, vänta aga!
Ja mina just mõtlesin, et kuna endal veel puhkus alanud pole ja 100% rattale ei saa pühenduda , siis levitan siin foorumis ratturitele hirmu-ja õudusjutte kõigest, mida nende rattad põdeda võivad. Lootuses, et istuvad kah nurgas ja ei julge/raatsi rattale läheneda või et, näevad öösel unes, kuidas ntx vändad tõusul murduvad ja väntaja hääl hakkab kohtuniku vilet meenutama, jms.
Kas kännaril on miski ebastandartne headset, et pead seda või tema laagreid poes ootama? võib-olla on mõttekam mõne teise firma *kättesaadavam* headset peale sebida.Suusataja kirjutas: Muret teeb Cannondale osade (kaelakausi laagrid) kättesaadavus õigemini kättesaamatus. Kaupa pole, ja kui küsid, et millal võiks margiteenindus ratta korda teha, siis mingit konkreetset vastust ei saa. Kord öeldi, et vajalikud osad võivad tulla järgmisel nädalal, siis et kuu lõpus ja viimati lausa, et äkki alles suve lõpul.
HeadShoki esiamordi steerer (ma pole päris kindel et nad ise seda pool-küberneetilist toru niimoodi kutsuvad) on 1,5" läbimõõdus.mart kirjutas:Kas kännaril on miski ebastandartne headset, et pead seda või tema laagreid poes ootama? võib-olla on mõttekam mõne teise firma *kättesaadavam* headset peale sebida.Suusataja kirjutas: Muret teeb Cannondale osade (kaelakausi laagrid) kättesaadavus õigemini kättesaamatus. Kaupa pole, ja kui küsid, et millal võiks margiteenindus ratta korda teha, siis mingit konkreetset vastust ei saa. Kord öeldi, et vajalikud osad võivad tulla järgmisel nädalal, siis et kuu lõpus ja viimati lausa, et äkki alles suve lõpul. :evil:
kaelakausside mõõdust:
1.Uuematel MTB ja hübriid ratastel on enamasti 1 1/8" (ca 29mm) ,
2. vanematel ja MNT ratastel 1" (ca 25mm) .
3. Viimastel aastatel on kasutusele võetud eriti jäme standard, mis kasutusel DH ja FR ratastel1 1/2" (ca 38mm).
"bmx omad" on nats meelevaldne väide. Ütleme nii, et muuhulgas teeb Chris King kaelakausse ka BMX tüüpi ratastele.gents kirjutas:ostke chris king kaelakausid,need on bmx omad aga neid saab kasutada MTB-l ka
Sul on ZZK-l tõesti internal headset.Kirsa kirjutas: Tundub et classic team ja zzk on selle jämeda mõõduga ...
Siit aga küsimus, kui zzk-l kausid läbi lähevad, siis kust sellist tüüpi uusi saab ja kuidas küsida tuleks?
Ei saa ja ole õnnelik, et sul on just internal /semi-integrated variant. Teema alguses a 2003 oli jutuks, et täis-integreeritud kaelakausid ei õigusta end poris ja liivas. Võeti nad ju esialgselt kasutusse MNT raamidel, et kiirendada kokkupanekut ja võita kaalus mõni gramm. Aasta-aastalt on pool-integreeritute valik läinud paremaks ja hind odavamaks.siim_s kirjutas:jätkan vana teemat internal headseti osas. kas on õige väide, et kui mul hetkel on rattal internal ehk semi-integrated headset, siis ei saa ma seda asendada muud tüüpi kaelakaussidega (näiteks integrated) ?
Viidatud FSA isend toimib sama edukalt ka mitte carbon torudes. Endal samasugune junn topitud 1" alu torusse. Tõsi.. see on küll mõeldud 1 1/8" torudele, kuid enamus juhtudel mahub ka peenemasse. Isegi kui ei mahu on antud käbi võimalik üsna lihtsalt peenema kõlbulikuks teha.siim_s kirjutas:tänud! Mitte küll enam otse kaelakaussidest, aga peaaegu sinnakanti veel üks küsimus. Kas on vahet, kas kasutada tavalist käbi või teist süsteemi, mille nime eesti keeles ma ei tea, aga asi näeb välja selline: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2218
Antud jubina kohta on öeldud, et for carbon steerers, aga kas on mingi loogiline põhjus, miks see ei peaks töötama tavalises steereris?
Piinlik tunnistada, aga on seda tõesti mitmeid kordi tehtud. Tulevikus luban end parandada ja viin ratta(d) otsejoones poodi mehhaaniku kätte.Rom kirjutas:Kas keegi lugejatest ise on kaelakausse vahetanud?
Simpel. Võtad jämedama otsaga suure lapiku kruvikeeraja, haamri ja üritad käepäraste vahenditega raami kuidagi toestada. Seejärel võtad haamri paremasse kätte ja kruvikeeraja vasakusse (kui oled paremakäeline, vasakukäelistega on asi keerulisem), pistad kruvikeeraja head tubest sisse ja vastu kaelakausi äärt (no kuidas iganes sa seda ka ei nimeta). Laiatad kruvikale kergeid hoope ringiratast kausile. Eelpool nimetatud toiming sobib nii ülemise kui alumise kausi eemaldamiseks. Vahepeal on mõistlik teha väike joogipaus, sest see üritus kestab päris pikalt- kokku umbes 2-3 min. Teavite sellest ka oma pereliikmeid, et nad sind ootama ei jääks. Varu aega ja kannatust. Edu!Rom kirjutas:Mul on tarvis raamist kätte saada richi scuzzi logic.
Ei taha enne kuvaldat,alasit ja leeklampi tarvitama hakata kui enamvähem pilt selge
milliseid tööriistu ja võtteid vaja läheb.