1. leht 1-st
Kaelakausid
Postitatud: 01. 07. 2003. 15:49
Postitas Mati
Kaelakausid (Ritchey Scuzzy Logic) krigisevad ja loks on sees
. Olen käbi pingutanud, aga mõne aja pärast on jama tagasi. Milles asi, kas kausid läbi või käbi läbi
.
Palun jagage kogemusi ja andke nõu
.
Postitatud: 02. 07. 2003. 09:52
Postitas charlie
mul vennal Tioga AHeadset kaelakausid ja kipuvad ka lahti rappuma.
viimane kord sai kogu süsteem lahti võetud ja uuesti kokku pandud, peale seda pole veel rattaga sõidetud, seega ei tea öelda, kas jäi püsima.
Re: Kaelakausid
Postitatud: 02. 07. 2003. 10:00
Postitas tarmo
Mati kirjutas:Kaelakausid (Ritchey Scuzzy Logic) krigisevad ja loks on sees
. Olen käbi pingutanud, aga mõne aja pärast on jama tagasi. Milles asi, kas kausid läbi või käbi läbi
.
Palun jagage kogemusi ja andke nõu
.
ise olen täpselt sama diagnoosiga 2 paari kaelakusse välja vahetanud. ühed kestsid 2 aastat (Aheadset SAS) ja teised mingi noname, kestsid 1 talve.
ritchey kaelakaussidega kogemust ei oma.
Postitatud: 02. 07. 2003. 10:20
Postitas Mati
Seega, kas võib lugeda kaelakausid amortiseerunuks. Keegi kuskil andis ka lootust, et käbi vahetus annaks abi, lihtsalt väsind äkki teine. Samas on ka kausid juba 4. hooaeg, kuigi läbisõit ainult kuni 3000 aastas olnud.
Nüüd meenub, et kas mitte Urmas ei ostnud siin omale uued kausid. Miks vahetasid, profülaktilise kaalutlusega või ravisid tagajärgi
Re: Kaelakausid
Postitatud: 02. 07. 2003. 10:53
Postitas N
tarmo kirjutas:
ise olen täpselt sama diagnoosiga 2 paari kaelakusse välja vahetanud. ühed kestsid 2 aastat (Aheadset SAS) ja teised mingi noname, kestsid 1 talve.
ritchey kaelakaussidega kogemust ei oma , kuid paari sõbra käest olen kuulnud, et midagi head nendes ei ole.
Natuke ennatlik ja võib olla moraalina tulev, kuid ehk mõtteainena kasulik. Et kaelakausside vahetamine ei ole sageli tingitud üksi laagri kulumisest vaid ka kausi enda kulumisest kontaktpinnal (kriginad jms.) siis uusi integreeritud kausisüsteeme silmas pidades soovitan mõtiskleda.. "Mis siis saab, kui sama asi juhtub integreeritud headsetidega???"
Meie seisukoht siin
http://www.porterracing.ee/kaelakauss.php
ja lisa
http://www.canecreek.com/site/product/h ... /tech.html
Merida mehed võivad rahulikuks jääda, omades mitte "päris" integreeritud kaelakausse, kuigi poes teisiti öeldakse. Classicu meeste olukorda ei oska kommenteerid, koduleht ei anna infot. Vihje integreeritu kaelakaussidele ja ritchey juppide lembus aga viitab sellele et kasutusel on "Logic Zero Integrated Headset". Külmavärinad käisid üle.
Igatahes, integreeritud kausside mehed, hoidke oma kaelakausse kui silmaterasid.
Väike viga, nagu lahtiste kaelakaussidega 100 km sügisesel, mudasel, liivasel maastikul ja võimalik, et "good bye dear Frame"
Postitatud: 02. 07. 2003. 11:10
Postitas UrmasL
Mati kirjutas:
Nüüd meenub, et kas mitte Urmas ei ostnud siin omale uued kausid. Miks vahetasid, profülaktilise kaalutlusega või ravisid tagajärgi
Vanad (Tioga Alchemy) olid läbi. kausi pinnad olid laineliseks kulunud kusagil 7500km järel. Lõpupoole läks juhitavus ka juba kehvaks. Võibolla oli viga selles, et viimasel talvel sai kausid liiga pingule tõmmatud...
Uuteks sai just scuzzy logicud pandud. Mõneti olin valikuga piiratud kuna kausid oli kindlasti vaja V+ poest võtta...
Postitatud: 02. 07. 2003. 13:23
Postitas indrek
käbi väsinud
mehed mida te räägite, stem on ikka see, mis kaelakausse koos hoiab. Käbi on ju ainult selleks, et kui stemi kinnitad, siis saad ta korralikult kinni tõmmata. Seega käbi väsimusest ei olene midagi, eeldusel et ta stemi kinnitamisel ikka sees püsis veel
Postitatud: 02. 07. 2003. 15:24
Postitas Mati
indrek kirjutas:käbi väsinud
mehed mida te räägite, stem on ikka see, mis kaelakausse koos hoiab. Käbi on ju ainult selleks, et kui stemi kinnitad, siis saad ta korralikult kinni tõmmata. Seega käbi väsimusest ei olene midagi, eeldusel et ta stemi kinnitamisel ikka sees püsis veel
kui nüüd tuleb loll küsimus siis sorry
, aga siin, rattast eemal praega ei saa aru. stemi kinnitan toru külge kahe poldiga (ei liigu kuskile), mis moodi ma seda käbi stemi kinnitamiseks kasutan
enne käbi pingutamist keeran stemi lahti. kui mõtled seda, et käbi pingutamine mõjutaks stemi liikumist üles-alla suunas, siis kokkuvõttes jõuab see surve ka kaussideni
tõesti ei saa hetkel aru (palav on kah)
fakt on see, et kui käbi pingutada, siis kaob vähemalt mingiks ajaks loks ja krigin ära
võib olla kui rohkem pingutaks kaoks pikemaks või üldse
võib-olla on parim lahendus kausid vahetada
Postitatud: 02. 07. 2003. 16:08
Postitas Road
Minu soovitus. Võta ise esimene ots lahti. Ära lase töökojas endale mingit kägu ajada. Kusagilt see lõtk ikka tuleb. Ühesõnaga, võta lahti, vaata, kas stemi kõrvad kokku ei lähe. Kui lähevad, on viga käes. Vaata kas kausid raami sees ikka kinni on. Koonustega ei saa midagi sellist juhtuda, et natukese ajaga pikilõtk tagasi tuleb. Minu meelest pole hullu midagi. Kõik on tehtav. Vaata veel üle raami see osa, kuhu kauss istub. Mõõda, kas ta pole mitte veninud või lõhki. Kui kõlbab, õpetan edasi.
Postitatud: 02. 07. 2003. 16:58
Postitas indrek
ma nüüd ei saa omakorda aru, millest sina aru ei saa
...aga tee nii, et keera stem lahti, no ikka päris lahti, siis kontrolli ega käbi keerates välja ei tule, siis vaata kas selle korgi, mis käbi külge käib ja kahvli toru ülemise ääre vahel on ikka piisavalt vaba ruumi. See kork siis ei tohi minna vastu kahvli tori vaid peab toetuma kas seibidele või stemile. Kui need asjad on korras siis keera käbi-kork peale ja pinguta nii kaua, kuni tunned, et on paras. Siis keera stem ning have fun
. See käbi on seal ikka selleks, et seda laagrit hetkeliselt kokku suruda, tal rohkem jõudu polegi
. Kui sul aga lihtsalt keerates seda käbi kruvi asi paranes siis ei saa muud olla, kui et sul pole stem korralikult kinni
Postitatud: 03. 07. 2003. 09:18
Postitas Mati
indrek kirjutas:ma nüüd ei saa omakorda aru, millest sina aru ei saa
...aga tee nii, et keera stem lahti, no ikka päris lahti, siis kontrolli ega käbi keerates välja ei tule, siis vaata kas selle korgi, mis käbi külge käib ja kahvli toru ülemise ääre vahel on ikka piisavalt vaba ruumi. See kork siis ei tohi minna vastu kahvli tori vaid peab toetuma kas seibidele või stemile. Kui need asjad on korras siis keera käbi-kork peale ja pinguta nii kaua, kuni tunned, et on paras. Siis keera stem ning have fun
. See käbi on seal ikka selleks, et seda laagrit hetkeliselt kokku suruda, tal rohkem jõudu polegi
. Kui sul aga lihtsalt keerates seda käbi kruvi asi paranes siis ei saa muud olla, kui et sul pole stem korralikult kinni
kõik vidinad paiknevad täpselt nii ja kõike olen teinud täpselt nii nagu ütled
Aga no see selleks, eks ma pusin edasi ja vaatan mis parim lahendus on.
Postitatud: 03. 07. 2003. 12:08
Postitas Corrosion
Kuidas aru saada, et loks sees on? eile stemi vahetades nagu oli nagu päris jama kõike toru vahelt võrdseks saada...
Postitatud: 03. 07. 2003. 12:28
Postitas indrek
Corrosion kirjutas:Kuidas aru saada, et loks sees on? eile stemi vahetades nagu oli nagu päris jama kõike toru vahelt võrdseks saada...
vajuta esipidur lukku ja nõksuta ratast edasi-tagasi (vaikselt). Kui on loks siis tunned, et loksub.
Postitatud: 03. 07. 2003. 12:42
Postitas Corrosion
natuke nagu oleks liikunud edasi tagasi aga see oli vaevumärgatav. Mida peaks ette võtma?
Postitatud: 03. 07. 2003. 12:43
Postitas Rom
indrek kirjutas:Corrosion kirjutas:Kuidas aru saada, et loks sees on? eile stemi vahetades nagu oli nagu päris jama kõike toru vahelt võrdseks saada...
vajuta esipidur lukku ja nõksuta ratast edasi-tagasi (vaikselt). Kui on loks siis tunned, et loksub.
esipidur võib kinnitusest kah veidi järgi anda ning tekib tunne et loksub kuid tegelt mitte.
Küsimus:.......mismoodi neid kaela laagreid hooldada ehk kuidas neid kätte saada
Eelmisel rattal olid kuulid lahtiselt, praegusel mingi laagritaoline moodustis
,
terminitega eriti loopima ei hakka sest ei ole selle osaga eriti probleeme olnud mis õpetaks nende hingeelu
ratta spetsif. öeldakse nimeks Richey Zero Logic Comp
Postitatud: 03. 07. 2003. 12:51
Postitas indrek
Rom kirjutas:esipidur võib kinnitusest kah veidi järgi anda ning tekib tunne et loksub kuid tegelt mitte.
siis on selline kummist loksumine (ujumine), kui aga laager loksub siis käib niimoodi nõka-nõka
krt raske on siin seletada, laske keegi teadjam näitab: keerab laagri lahti ja laseb sul loksutada
On ka võimalus, et keerad tugevalt kinni ja katsud kuidas kahvel pöörab, kui poob siis lased nõrgemaks jne. nii kaua kuni enam ei poo, aga see ei ole hea variant
Postitatud: 03. 07. 2003. 14:52
Postitas Mati
Teemast:
viewtopic.php?t=2178&start=0&postdays=0 ... highlight=
indrek kirjutas:mart kirjutas:... nagu seegi, et lenks kah niipalju kinni keeratud, et raskelt kündes viltu keeraks.
...ja siis tulevadki mehed siia ja nuputavad, miks kaelakausis loks sees on
lenksud ikka enamasti nii tugevad ju, et rattakaalu kannatavad kukkudes ära
iseasi, kui ise otsa lendad
kuidas sinu väide nüüd asjaga ikka seondub. ei nori vaid tõsiselt huvitab
Postitatud: 03. 07. 2003. 15:16
Postitas indrek
üritan mitte südamesse võtta
....asja juurde....kui sul on lenks nii lahti/kinni, et ütleme jõuga keerates suudad selle viltu ajada, tähendab stem on niivõrd lahti/kinni, siis ei ole raske stemil mingi karmima sõidu ajal mõned kümnendikud millimeetrid üles poole nihkuda, miks ka mitte millimeetrid. No ja siis on kaelakausid jälle omapäi, teevad mis tahavad...
Postitatud: 03. 07. 2003. 15:21
Postitas Mati
indrek kirjutas:üritan mitte südamesse võtta
....asja juurde....kui sul on lenks nii lahti/kinni, et ütleme jõuga keerates suudad selle viltu ajada, tähendab stem on niivõrd lahti/kinni, siis ei ole raske stemil mingi karmima sõidu ajal mõned kümnendikud millimeetrid üles poole nihkuda, miks ka mitte millimeetrid. No ja siis on kaelakausid jälle omapäi, teevad mis tahavad...
no, et lenks koos stemiga liiguks siis on tegu ikka pigem liigses lahti olekus ja seda mul rattal kindlalt ei ole, proovitud/kogetud
Postitatud: 03. 07. 2003. 16:10
Postitas mart
Mati kirjutas:Teemast:
viewtopic.php?t=2178&start=0&postdays=0 ... highlight=
indrek kirjutas:mart kirjutas:... nagu seegi, et lenks kah niipalju kinni keeratud, et raskelt kündes viltu keeraks.
...ja siis tulevadki mehed siia ja nuputavad, miks kaelakausis loks sees on
lenksud ikka enamasti nii tugevad ju, et rattakaalu kannatavad kukkudes ära
iseasi, kui ise otsa lendad
No-nii teen kiirelt vigade paranduse/täpsustuse:
Kuna pole ise extreem tingimustes sõitja ja spets MTB-d ei oma (veel), siis käis too lenksu/stemi kinnikeeramistugevuse jutt
100% threaded headset-i kohta ja
enda omanduses olevate threadless headset-iga rataste kohta. Viimastel pole kunagi stemmi niiiii kinnikeeranud, et lenksu karujõuga (esiratas jalge vahel) viltu ei suudaks keerata. Kordan veelkord: extreem ja võistlus olukordades ei osale.
Meeldetuletuseks ja ülekordamiseks taaskord erikr-u pakutav link:
headset types
Postitatud: 03. 07. 2003. 17:57
Postitas Corrosion
Aga mis kahju võib tuua väike loks? On siis kaelakausile hävitavalt lõpevad tagajärjed?
Postitatud: 03. 07. 2003. 19:01
Postitas mart
Corrosion kirjutas:Aga mis kahju võib tuua väike loks? On siis kaelakausile hävitavalt lõpevad tagajärjed?
Tegin copy-paste juhuks, kui sul on KUULlaagrid:
Ball bearings are the familiar round and shiny silver balls. In a headset, they're usually 1/8-inch in the upper portion, and 5/32 in the lower portion.
The specially shaped bearing contact surfaces are hardened steel for durability, but even so, headsets with ball bearings tend to wear out faster than do other styles, simply because headsets rotate very little, and
so the shock of riding just hammers those little balls into the same places in the headset, over and over again. You've got to understand that ball bearings are designed for turning, and headsets hardly turn at all, once you're riding more than 8 mph.
Ja kui sul on loks, siis on kuulil ruumi end veel suurema jõuga ja sügavamale kaussi/koonusesse toksida. Ja siis sa tunned, kuidas ülestõstetud esiratas paremale/vasakule pöörates teeb kaelalaagrites (tavaliselt alumises) nõka-nõka
.
Postitatud: 03. 07. 2003. 19:06
Postitas Corrosion
Pöörates on kõik normull aga kui esipidurit kinni hoida ja siis nati edasi tagasi liigutada on nagu mingi loksumis heli, täna sõites ei häirinud....
Postitatud: 03. 07. 2003. 20:20
Postitas mtb
Corrosion kirjutas:Pöörates on kõik normull aga kui esipidurit kinni hoida ja siis nati edasi tagasi liigutada on nagu mingi loksumis heli, täna sõites ei häirinud....
see heli võib tuleneda ka pidurite loksust
. olen ise sama loksumis heli kahtlustanud, aga tegelikult ei ole kaelakausis mingit loksu
Postitatud: 03. 07. 2003. 20:31
Postitas huko
Corrosion kirjutas:Pöörates on kõik normull aga kui esipidurit kinni hoida ja siis nati edasi tagasi liigutada on nagu mingi loksumis heli, täna sõites ei häirinud....
Kui ees
vedrupulk[/] on, siis ka see või loksuda! Kui ikka käbi normaalselt pingutad ja siis stemmi kinni tõmbad, on kõik ok.
Lahtisema laagri puhul võtad suvel paar korda kahvli alt ära ja puhastad-määrid laagrid ja kausid ära - parem näha nats vaeva ja tunda toimivast rattast mõnu. Endal oli varem kah mingi suva aheadset ja kogus ikka sitta küll. Aga regulaarselt hooldades paari aasta jooksul probleeme ei tekkind.
Ja kõiki neid vigu, mis foorumis mainitakse, ei maksa oma rattalt otsima hakata. Kui kõik toimib normaalselt, vänta aga! Aeg-ajalt kontrolli-puhasta-määri põhjalikumalt. Kui miskit lagunema hakkab, paned ehk hooldades tähele. Ja kui ei, siis kolin/login/mis iganes annab märku, et kõik ei ole ok.
Vast kõik on kuulnud juhtumitest, kus inimesed on end haigeks mõelnud. Tegelt tervis korras. Rattaga võib sama juhtuda...
Postitatud: 03. 07. 2003. 20:40
Postitas indrek
ja üks hea võimalus alumist poolt sopa eest kaitsta on lõigata sisekummist üks jupp ja tõmmata see kahvli ja kaelatoru alumise osa peale
Postitatud: 03. 07. 2003. 23:24
Postitas mart
huko kirjutas:Ja kõiki neid vigu, mis foorumis mainitakse, ei maksa oma rattalt otsima hakata. Kui kõik toimib normaalselt, vänta aga!
Offtopic.
Ja mina just mõtlesin, et kuna endal veel puhkus alanud pole ja 100% rattale ei saa pühenduda , siis levitan siin foorumis ratturitele hirmu-ja õudusjutte kõigest, mida nende rattad põdeda võivad
. Lootuses, et istuvad kah nurgas ja ei julge/raatsi rattale läheneda või et, näevad öösel unes, kuidas ntx vändad tõusul murduvad ja väntaja hääl hakkab kohtuniku vilet meenutama, jms.
Postitatud: 04. 07. 2003. 07:23
Postitas Rom
mart kirjutas:huko kirjutas:Ja kõiki neid vigu, mis foorumis mainitakse, ei maksa oma rattalt otsima hakata. Kui kõik toimib normaalselt, vänta aga!
Offtopic.
Ja mina just mõtlesin, et kuna endal veel puhkus alanud pole ja 100% rattale ei saa pühenduda , siis levitan siin foorumis ratturitele hirmu-ja õudusjutte kõigest, mida nende rattad põdeda võivad
. Lootuses, et istuvad kah nurgas ja ei julge/raatsi rattale läheneda või et, näevad öösel unes, kuidas ntx vändad tõusul murduvad ja väntaja hääl hakkab kohtuniku vilet meenutama, jms.
Postitatud: 04. 07. 2003. 07:40
Postitas tarmo
indrek kirjutas:ja üks hea võimalus alumist poolt sopa eest kaitsta on lõigata sisekummist üks jupp ja tõmmata see kahvli ja kaelatoru alumise osa peale
ma kasutan selle asemel lizard skini kaelakausi kaitset. lihtsam paigaldada ja silmale ilusam.
Postitatud: 04. 07. 2003. 07:59
Postitas Ermo
,
Postitatud: 04. 07. 2003. 08:30
Postitas Ereliukas
Lizard niiskuse eest eriti ei kaitse, küll aga liiva, pori jms eest.
Kuivab teine kiiresti, st laseb niiskuse nii sisse kui ka välja.
Maha võib ikka kuivamise aeg võtta - endal parem tunne.
Postitatud: 04. 07. 2003. 16:37
Postitas mart
Siin huvilistele üks FSA tabel, kus antud stemi, väntade, keskjooksu jms kinnikeeramis jõud:
http://www.fullspeedahead.com/downloads ... QUE_02.pdf
Postitatud: 26. 04. 2005. 10:50
Postitas mart
Suusataja kirjutas: Muret teeb Cannondale osade (kaelakausi laagrid) kättesaadavus õigemini kättesaamatus. Kaupa pole, ja kui küsid, et millal võiks margiteenindus ratta korda teha, siis mingit konkreetset vastust ei saa. Kord öeldi, et vajalikud osad võivad tulla järgmisel nädalal, siis et kuu lõpus ja viimati lausa, et äkki alles suve lõpul.
Kas kännaril on miski ebastandartne headset, et pead seda või tema laagreid poes ootama? võib-olla on mõttekam mõne teise firma *kättesaadavam* headset peale sebida.
kaelakausside mõõdust:
1.Uuematel MTB ja hübriid ratastel on enamasti 1 1/8" (ca 29mm) ,
2. vanematel ja MNT ratastel 1" (ca 25mm) .
3. Viimastel aastatel on kasutusele võetud eriti jäme standard, mis kasutusel DH ja FR ratastel1 1/2" (ca 38mm).
Postitatud: 26. 04. 2005. 14:00
Postitas Kuldar
mart kirjutas:Suusataja kirjutas: Muret teeb Cannondale osade (kaelakausi laagrid) kättesaadavus õigemini kättesaamatus. Kaupa pole, ja kui küsid, et millal võiks margiteenindus ratta korda teha, siis mingit konkreetset vastust ei saa. Kord öeldi, et vajalikud osad võivad tulla järgmisel nädalal, siis et kuu lõpus ja viimati lausa, et äkki alles suve lõpul. :evil:
Kas kännaril on miski ebastandartne headset, et pead seda või tema laagreid poes ootama? võib-olla on mõttekam mõne teise firma *kättesaadavam* headset peale sebida.
kaelakausside mõõdust:
1.Uuematel MTB ja hübriid ratastel on enamasti 1 1/8" (ca 29mm) ,
2. vanematel ja MNT ratastel 1" (ca 25mm) .
3. Viimastel aastatel on kasutusele võetud eriti jäme standard, mis kasutusel DH ja FR ratastel1 1/2" (ca 38mm).
HeadShoki esiamordi steerer (ma pole päris kindel et nad ise seda pool-küberneetilist toru niimoodi kutsuvad) on 1,5" läbimõõdus.
Mingeid tsentreerimiskoonuseid ei kasutata, laager läheb sinna istuga peale.
album_page.php?pic_id=2025
Mingi aeg ajasin ka ise nö. B-varuosade jälgi.
Laagril endal pole kirjas mingit rahvusvaheliselt arusaadavat tähistust ega koodi ega mõõte, lihtsalt HeadShok pat.no. ...... siis jumala pärast, et sa midagi aretama ei hakkaks.
Postitatud: 23. 05. 2005. 19:56
Postitas gents
ostke chris king kaelakausid,need on bmx omad aga neid saab kasutada MTB-l ka,mõnel mehel on need olnud üle 8 aasta ilma hooldamata peal ja nagu uued,noh hind on neil 110 EUR,neid loetakse vastupidavuse tipuks BMX alal kui detailidest rääkida
http://www.danscomp.com/ sealt võtke bike parts siis headsets ja otsige Chris King 1 1/8,need tulevad paljudes värvides ka niiet soovitan
Postitatud: 23. 05. 2005. 20:05
Postitas UrmasL
gents kirjutas:ostke chris king kaelakausid,need on bmx omad aga neid saab kasutada MTB-l ka
"bmx omad" on nats meelevaldne väide. Ütleme nii, et muuhulgas teeb Chris King kaelakausse ka BMX tüüpi ratastele.
Loe lähemalt:
http://www.chrisking.com/headsets/hds_index.html
Postitatud: 27. 07. 2005. 13:03
Postitas Kirsa
Kohtusin eile esimest korda kaelakausside teemaga.
Siiamaani olen nii tihedalt rattaid vahetanud, et pole vajagi olnud neid lähemalt uurida/määrida/vahetada. :)
Esiteks selgus, et mõne raami headtube välisläbimõõt on 50mm ja sisemõõt 44mm, aga enamikel raamidel on väljast 40mm ja seest 34mm.
Ristkasutada kaelakausse selliste raamide vahel vist ei saa?
Aga kuskil netipoodides ma pole küll näinud erimõõduga kausse ning välismõõtu pole enamasti kirjaski.
Chrisking lehe abil sain selgust et on olemas 3-e tüüpi kausse: tavalised - "threadless headset", integreeritud(saast) ja internal.
Tundub et classic team ja zzk on selle jämeda mõõduga ja evivad internal kaelakausse. Trek 8500 ntx on 34mm mõõduga ja küljes on vist "tavalist tüüpi" kausid.
Siit aga küsimus, kui zzk-l kausid läbi lähevad, siis kust sellist tüüpi uusi saab ja kuidas küsida tuleks?
Postitatud: 27. 07. 2005. 13:26
Postitas erikr
tegelikult määrab laias plaanis kaelaka tüüp ära ka mõõdu. ja vastupidi.
võib ka ZZK käest küsida, et mis värk.
Postitatud: 27. 07. 2005. 17:17
Postitas Kuldar
Kirsa kirjutas:
Tundub et classic team ja zzk on selle jämeda mõõduga ...
Siit aga küsimus, kui zzk-l kausid läbi lähevad, siis kust sellist tüüpi uusi saab ja kuidas küsida tuleks?
Sul on ZZK-l tõesti
internal headset.
Vabandan kui soperdan terminitega, aga kausid (headset cup) iseenesest ei kulu, kulub kinnine laager seal sees. Müüakse laagreid üksikult ja remondikomplekte (2 laagrit + tihendid + see-koonusega-võru-mille-nime-ma-ei-tea + vist veel midagi).
Mina lihtsalt marssisin Veloplusi poodi, ütlesin ZZK head-tube sisemõõdu (headseti pesade koha pealt) ja ostsin ära: FSA Orbit CF, isegi selline meeliülendav karbonist top-cap ilmus kuskilt välja.
Re: Kaelakausid
Postitatud: 29. 12. 2007. 18:43
Postitas siim_s
jätkan vana teemat internal headseti osas. kas on õige väide, et kui mul hetkel on rattal internal ehk semi-integrated headset, siis ei saa ma seda asendada muud tüüpi kaelakaussidega (näiteks integrated) ?
Re: Kaelakausid
Postitatud: 29. 12. 2007. 19:47
Postitas mart
siim_s kirjutas:jätkan vana teemat internal headseti osas. kas on õige väide, et kui mul hetkel on rattal internal ehk semi-integrated headset, siis ei saa ma seda asendada muud tüüpi kaelakaussidega (näiteks integrated) ?
Ei saa ja ole õnnelik, et sul on just internal /semi-integrated variant. Teema alguses a 2003 oli jutuks, et täis-integreeritud kaelakausid ei õigusta end poris ja liivas. Võeti nad ju esialgselt kasutusse MNT raamidel, et kiirendada kokkupanekut ja võita kaalus mõni gramm. Aasta-aastalt on pool-integreeritute valik läinud paremaks ja hind odavamaks.
Re: Kaelakausid
Postitatud: 31. 12. 2007. 13:55
Postitas siim_s
tänud! Mitte küll enam otse kaelakaussidest, aga peaaegu sinnakanti veel üks küsimus. Kas on vahet, kas kasutada tavalist käbi või teist süsteemi, mille nime eesti keeles ma ei tea, aga asi näeb välja selline:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2218
Antud jubina kohta on öeldud, et for carbon steerers, aga kas on mingi loogiline põhjus, miks see ei peaks töötama tavalises steereris?
Re: Kaelakausid
Postitatud: 31. 12. 2007. 14:32
Postitas kalev
siim_s kirjutas:tänud! Mitte küll enam otse kaelakaussidest, aga peaaegu sinnakanti veel üks küsimus. Kas on vahet, kas kasutada tavalist käbi või teist süsteemi, mille nime eesti keeles ma ei tea, aga asi näeb välja selline:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2218
Antud jubina kohta on öeldud, et for carbon steerers, aga kas on mingi loogiline põhjus, miks see ei peaks töötama tavalises steereris?
Viidatud FSA isend toimib sama edukalt ka mitte carbon torudes. Endal samasugune junn topitud 1" alu torusse. Tõsi.. see on küll mõeldud 1 1/8" torudele, kuid enamus juhtudel mahub ka peenemasse. Isegi kui ei mahu on antud käbi võimalik üsna lihtsalt peenema kõlbulikuks teha.
Kokkuvõttes just sellist soovitakski kasutada... igatepidi lihtsam ja mugavam.
Re: Kaelakausid
Postitatud: 01. 01. 2008. 18:15
Postitas Rom
Kas keegi lugejatest ise on kaelakausse vahetanud?
Re: Kaelakausid
Postitatud: 01. 01. 2008. 19:28
Postitas mart
Rom kirjutas:Kas keegi lugejatest ise on kaelakausse vahetanud?
Piinlik tunnistada, aga on seda tõesti mitmeid kordi tehtud. Tulevikus luban end parandada ja viin ratta(d) otsejoones poodi mehhaaniku kätte.
Re: Kaelakausid
Postitatud: 01. 01. 2008. 22:34
Postitas Rom
Seda ma kahtlustasingi, loodan et parandad enda käitumist ilma kõrvalise abita..
Aga..
Mul on tarvis raamist kätte saada richi scuzzi logic.
Ei taha enne kuvaldat,alasit ja leeklampi tarvitama hakata kui enamvähem pilt selge
milliseid tööriistu ja võtteid vaja läheb.
Re: Kaelakausid
Postitatud: 01. 01. 2008. 22:59
Postitas KristjanS
Rom kirjutas:Mul on tarvis raamist kätte saada richi scuzzi logic.
Ei taha enne kuvaldat,alasit ja leeklampi tarvitama hakata kui enamvähem pilt selge
milliseid tööriistu ja võtteid vaja läheb.
Simpel. Võtad jämedama otsaga suure lapiku kruvikeeraja, haamri ja üritad käepäraste vahenditega raami kuidagi toestada. Seejärel võtad haamri paremasse kätte ja kruvikeeraja vasakusse (kui oled paremakäeline, vasakukäelistega on asi keerulisem), pistad kruvikeeraja head tubest sisse ja vastu kaelakausi äärt (no kuidas iganes sa seda ka ei nimeta). Laiatad kruvikale kergeid hoope ringiratast kausile. Eelpool nimetatud toiming sobib nii ülemise kui alumise kausi eemaldamiseks. Vahepeal on mõistlik teha väike joogipaus, sest see üritus kestab päris pikalt- kokku umbes 2-3 min. Teavite sellest ka oma pereliikmeid, et nad sind ootama ei jääks. Varu aega ja kannatust. Edu!