ketid lumel ja jääl sõitmiseks
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
ketid lumel ja jääl sõitmiseks
Tere!
Plaanis ka talvel aktiivselt maastikurattaga sõita ja seepärast mõtlen juba ette, et mis siis kui peaks lumi maha sadama või teed liiga jäiseks muutuma. Küsisin paarist jalgrattapoest, et kas pakuvad midagi kummidele - vastus oli EI! Hawaii express ei pakkunud isegi helkurvesti, viimased sai ostetud Paldiski mnt.13 kauplusest "Nagi"
Kas on kellelgi kogemusi? Ketid kummidele või naelkummid? Kust osta või on targem ise teha?
Ühe sellise õpetuse leidsin, et kuidas ise ketid valmistada:
http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13 ... re-chains/
Tänud!
Plaanis ka talvel aktiivselt maastikurattaga sõita ja seepärast mõtlen juba ette, et mis siis kui peaks lumi maha sadama või teed liiga jäiseks muutuma. Küsisin paarist jalgrattapoest, et kas pakuvad midagi kummidele - vastus oli EI! Hawaii express ei pakkunud isegi helkurvesti, viimased sai ostetud Paldiski mnt.13 kauplusest "Nagi"
Kas on kellelgi kogemusi? Ketid kummidele või naelkummid? Kust osta või on targem ise teha?
Ühe sellise õpetuse leidsin, et kuidas ise ketid valmistada:
http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13 ... re-chains/
Tänud!
Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks
investeerid korra 4-realistesse naelkummidesse ja sõidad nendega pool elu. Mul Nokia WXC300 aastast 2001 ja kestavad veel vähemalt samapalju. Schwalbel on ka üks korralik mudel. Muu on kõik juba poole teraga värk.
Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks
läheb jupiteemast kummiteemaks aga Erik mõtleb vist neid Schwalbesid või neid?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks
Jah, vist kõige targem lüke tõesti! Tänud!
Eestimaa talv kipub olema selline, et rohkem on jää ja asfald kui lumi.
Aga ei tea, et palju kannatab nendega mööda asfaldit sõita?investeerid korra 4-realistesse naelkummidesse ja sõidad nendega pool elu.
Eestimaa talv kipub olema selline, et rohkem on jää ja asfald kui lumi.
Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks
Paistab, et kumm hävib enne kui naelad ära kuluvad. Ma kunagi sain soomest ühe ärapeetud naelkummi, sellega sõitsin ühe hooaja, lõpuks roostetas traat äärest välja.
Muidu pandi pooltühja kummi ümber vana rattakett ja pumbati kumm täis. Väga hästi püsis peal. Sõiduomaduste koha pealt: Lumes ja jääl oli püstivus suurepärane, asfaldil aga ohtlik - kujuta ette, kuda raud ja kivid omavahel nakkuvad - ei nakku peaaegu üldse ja kumm asfaldini ei ulatunud. Jääl tõmbas kergesti tagaratta ringi, aga ratas ei vajunud küljele ära. Esiratta võis rahumeeli blokki pidurdada - kett kummi peal toimis kelgujalasena, ei libisend küljele ja hoidis ratta suurepäraselt püsti.
Üks sõber-poiss tegi oma mtb-eellasega korra sellist kurja nalja: tiris jää peal enne asfalti tagaratta hirmsa vilega "ketsima". Taga oli mopeedi kumm, millel pooled nublud ära lõigatud ja kaks ketti peal. Kui see kupatus sellise tuuriga asfaldini jõudis, käis üks robin ja selja taha jäänud bussipeatusest kostis kole sõim ja karjumine. Lugu juhtus üle 20 aasta tagasi ja mäletan veel, et 5-6 aastat tagasi võis sealt bussipeatuse lähedalt teepeenrast neid ketijuppe leida.
Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
Muidu pandi pooltühja kummi ümber vana rattakett ja pumbati kumm täis. Väga hästi püsis peal. Sõiduomaduste koha pealt: Lumes ja jääl oli püstivus suurepärane, asfaldil aga ohtlik - kujuta ette, kuda raud ja kivid omavahel nakkuvad - ei nakku peaaegu üldse ja kumm asfaldini ei ulatunud. Jääl tõmbas kergesti tagaratta ringi, aga ratas ei vajunud küljele ära. Esiratta võis rahumeeli blokki pidurdada - kett kummi peal toimis kelgujalasena, ei libisend küljele ja hoidis ratta suurepäraselt püsti.
Üks sõber-poiss tegi oma mtb-eellasega korra sellist kurja nalja: tiris jää peal enne asfalti tagaratta hirmsa vilega "ketsima". Taga oli mopeedi kumm, millel pooled nublud ära lõigatud ja kaks ketti peal. Kui see kupatus sellise tuuriga asfaldini jõudis, käis üks robin ja selja taha jäänud bussipeatusest kostis kole sõim ja karjumine. Lugu juhtus üle 20 aasta tagasi ja mäletan veel, et 5-6 aastat tagasi võis sealt bussipeatuse lähedalt teepeenrast neid ketijuppe leida.
Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
mustal taustal helendab must vari
Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks
Sellega peaks talikrossi starti minema jaanuaris:DSoobel kirjutas:
Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks
Aga raam on katki ja laagrid kinni roostetanud, sest ratas on üle 15 aasta kuuri vahel vihma ja lume käes roostetanud. Nüüd ma ei teagi, mida sellega ette võtta - kas tegeleda restaureerimisega või jätta niisama või sättida sõidukorda. Kokku oli selliseid rattaid 5tk, idee oli lihtne: tuli võtta oma lapsepõlve ereliukase raam, sellelt tagahark maha lõigata ja miski 30-date pikk tagahark asemele keevitada - niimoodi aeti kliirens suureks, et vändad mättasse käima ei hakkaks. Läbivuse pärast oli tähtis leida ka ette väike (40) hammasratas ja taha suur muretseda. Selle koha pealt aitasid jälle vanaisade kolikastid, sest peale sõda siin üle 19 hamba neid ei tehtud.arno110 kirjutas:Sellega peaks talikrossi starti minema jaanuaris:DSoobel kirjutas:
Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
Varsti vääriks selline asi juba eksponeerimist kui relikt enne MTB-de tänavaleilmumist.
Talvevarustust on sellel veelgi kaasas:
mustal taustal helendab must vari