ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas Levitron » 15. 09. 2008. 20:02

Tere!

Plaanis ka talvel aktiivselt maastikurattaga sõita ja seepärast mõtlen juba ette, et mis siis kui peaks lumi maha sadama või teed liiga jäiseks muutuma. Küsisin paarist jalgrattapoest, et kas pakuvad midagi kummidele - vastus oli EI! Hawaii express ei pakkunud isegi helkurvesti, viimased sai ostetud Paldiski mnt.13 kauplusest "Nagi"

Kas on kellelgi kogemusi? Ketid kummidele või naelkummid? Kust osta või on targem ise teha?
Ühe sellise õpetuse leidsin, et kuidas ise ketid valmistada:
http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13 ... re-chains/

Tänud!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas erikr » 15. 09. 2008. 20:06

investeerid korra 4-realistesse naelkummidesse ja sõidad nendega pool elu. Mul Nokia WXC300 aastast 2001 ja kestavad veel vähemalt samapalju. Schwalbel on ka üks korralik mudel. Muu on kõik juba poole teraga värk.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas KaupoR » 15. 09. 2008. 20:11

läheb jupiteemast kummiteemaks aga Erik mõtleb vist neid Schwalbesid või neid?
If everything's under control, you're going too slow!

Levitron
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 26. 06. 2008. 04:00

Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas Levitron » 15. 09. 2008. 20:21

Jah, vist kõige targem lüke tõesti! Tänud!
:)
investeerid korra 4-realistesse naelkummidesse ja sõidad nendega pool elu.
Aga ei tea, et palju kannatab nendega mööda asfaldit sõita?
Eestimaa talv kipub olema selline, et rohkem on jää ja asfald kui lumi.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas Soobel » 18. 09. 2008. 19:43

Paistab, et kumm hävib enne kui naelad ära kuluvad. Ma kunagi sain soomest ühe ärapeetud naelkummi, sellega sõitsin ühe hooaja, lõpuks roostetas traat äärest välja.

Muidu pandi pooltühja kummi ümber vana rattakett ja pumbati kumm täis. Väga hästi püsis peal. Sõiduomaduste koha pealt: Lumes ja jääl oli püstivus suurepärane, asfaldil aga ohtlik - kujuta ette, kuda raud ja kivid omavahel nakkuvad - ei nakku peaaegu üldse ja kumm asfaldini ei ulatunud. Jääl tõmbas kergesti tagaratta ringi, aga ratas ei vajunud küljele ära. Esiratta võis rahumeeli blokki pidurdada - kett kummi peal toimis kelgujalasena, ei libisend küljele ja hoidis ratta suurepäraselt püsti.

Üks sõber-poiss tegi oma mtb-eellasega korra sellist kurja nalja: tiris jää peal enne asfalti tagaratta hirmsa vilega "ketsima". Taga oli mopeedi kumm, millel pooled nublud ära lõigatud ja kaks ketti peal. Kui see kupatus sellise tuuriga asfaldini jõudis, käis üks robin ja selja taha jäänud bussipeatusest kostis kole sõim ja karjumine. Lugu juhtus üle 20 aasta tagasi ja mäletan veel, et 5-6 aastat tagasi võis sealt bussipeatuse lähedalt teepeenrast neid ketijuppe leida.

Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
mustal taustal helendab must vari

arno110
Rattur
Postitusi: 93
Liitunud: 21. 07. 2008. 16:43

Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas arno110 » 18. 09. 2008. 20:28

Soobel kirjutas:
Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
Sellega peaks talikrossi starti minema jaanuaris:D

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: ketid lumel ja jääl sõitmiseks

Postitus Postitas Soobel » 18. 09. 2008. 22:58

arno110 kirjutas:
Soobel kirjutas:
Sealjuures on kõnealune jalgratas säilinud, samuti ka krossisõiduks tuunitud mopeedikumm.
Sellega peaks talikrossi starti minema jaanuaris:D
Aga raam on katki ja laagrid kinni roostetanud, sest ratas on üle 15 aasta kuuri vahel vihma ja lume käes roostetanud. Nüüd ma ei teagi, mida sellega ette võtta - kas tegeleda restaureerimisega või jätta niisama või sättida sõidukorda. Kokku oli selliseid rattaid 5tk, idee oli lihtne: tuli võtta oma lapsepõlve ereliukase raam, sellelt tagahark maha lõigata ja miski 30-date pikk tagahark asemele keevitada - niimoodi aeti kliirens suureks, et vändad mättasse käima ei hakkaks. Läbivuse pärast oli tähtis leida ka ette väike (40) hammasratas ja taha suur muretseda. Selle koha pealt aitasid jälle vanaisade kolikastid, sest peale sõda siin üle 19 hamba neid ei tehtud.
Varsti vääriks selline asi juba eksponeerimist kui relikt enne MTB-de tänavaleilmumist.

Talvevarustust on sellel veelgi kaasas:
Pilt
mustal taustal helendab must vari

Vasta

Mine “Jupid”