1. leht 1-st

High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 13:45
Postitas mart
Pärast põhjalikku materjaliõpetuse ja hüdraulika studeerimist, konstrueerisin sellise subjekti:
07 Shimano XTR lingid + 07 Magura Marta sadulad omavahel ühendatud magura voolikuga
Täidetud Shimano Mineral õliga.

Kehvades tingimustes (st kodus taburetil ja näpitstangidega) ja vähese insenertehnilise taibuga persoonidel soovitan soojalt mitte proovidagi järele teha.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 14:37
Postitas Rivo
Aga mis selline "ristamine" andis ? Sujuvama pidurdusjõu, parema kaalu või lihtsalt, teadmise, et...sain sellega hakkama ?

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 17:40
Postitas veixxx
Ma ise arvan, et see ei andud midagi. Lihtsalt saab ennast väljaelada.
Oled sa kindel, et see magura "sadul" mineralõliga töö kindel on?

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 17:50
Postitas vigurivänt
Minu jaoks oleks asjal siis point, kui lingi asemel oleks dual. Sellisel juhul ei peaks veendunud dualcontrol-i fännid loobuma Magura pakutavast tipptehnoloogiast.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 18:31
Postitas m6mm
Kas keegi valgustaks mind teema erilisusest: miks selline ühe süsteemi linkide ja teise süsteemi pidurite ristamine peaks ebaõnnestuma? Jah, seda ma tean, et õli on sees erinev aga kas linkidest antav rõhk on erinev või milles asi?

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 18:41
Postitas Rivo
m6mm kirjutas:Kas keegi valgustaks mind teema erilisusest: miks selline ühe süsteemi linkide ja teise süsteemi pidurite ristamine peaks ebaõnnestuma? Jah, seda ma tean, et õli on sees erinev aga kas linkidest antav rõhk on erinev või milles asi?
Peaaegu lähedal. Erinevad on kolbide läbimõõdud nii linkides, kui ka sadulates. Kuigi, siinkohal arvan, et need erinevused ei ole suured. Kasutusel on ka erinevaid õlisid.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 01. 10. 2008. 18:43
Postitas erikr
m6mm kirjutas:Kas keegi valgustaks mind teema erilisusest: miks selline ühe süsteemi linkide ja teise süsteemi pidurite ristamine peaks ebaõnnestuma? Jah, seda ma tean, et õli on sees erinev aga kas linkidest antav rõhk on erinev või milles asi?
pea- ja töösilindri läbimõõtude suhe annab "ülekandeteguri".

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 02. 10. 2008. 13:15
Postitas mart
Rivo kirjutas:Aga mis selline "ristamine" andis ? Sujuvama pidurdusjõu, parema kaalu või lihtsalt, teadmise, et...sain sellega hakkama ?
Jah, jah, jah
vigurivänt kirjutas:Minu jaoks oleks asjal siis point, kui lingi asemel oleks dual. Sellisel juhul ei peaks veendunud dualcontrol-i fännid loobuma Magura pakutavast tipptehnoloogiast.
Kas link või dual, vahet pole,kolb mõlemal sama.
veixxx kirjutas:Ma ise arvan, et see ei andud midagi. Lihtsalt saab ennast väljaelada.
Oled sa kindel, et see magura "sadul" mineralõliga töö kindel on?
Defineeri, mida tähendab sinu mõistes väljend - saab ennast väljaelada?
Sõna pidurisadul on korrektne eesti keel, seega jutumärke pole vaja.
Jah, olen kindel, et magura töötab mineraalõliga.

Teema lõpetuseks - nagu ma nüüd aru saan, siis sarnase koosluse konstrueerimine oli eesti ketaspiduri omanikele ammu teada ja tuntud - vaid mina üksi vaevlesin teadmatuses, kobasin pimeduses ja püüdsin jalgratast leiutada.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 02. 10. 2008. 19:51
Postitas vigurivänt
mart kirjutas:
vigurivänt kirjutas:Minu jaoks oleks asjal siis point, kui lingi asemel oleks dual.
Kas link või dual, vahet pole,kolb mõlemal sama.

Teema lõpetuseks - nagu ma nüüd aru saan, siis sarnase koosluse konstrueerimine oli eesti ketaspiduri omanikele ammu teada ja tuntud - vaid mina üksi vaevlesin teadmatuses, kobasin pimeduses ja püüdsin jalgratast leiutada.
Minu jaoks on tegemist tänuväärt avastusega. Taoline idee on peast läbi käinud küll, aga kartsin, et ei toimi ja raha läheb raisku.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 02. 10. 2008. 23:17
Postitas Olts
vigurivänt kirjutas:
mart kirjutas:
vigurivänt kirjutas:Minu jaoks oleks asjal siis point, kui lingi asemel oleks dual.
Kas link või dual, vahet pole,kolb mõlemal sama.

Teema lõpetuseks - nagu ma nüüd aru saan, siis sarnase koosluse konstrueerimine oli eesti ketaspiduri omanikele ammu teada ja tuntud - vaid mina üksi vaevlesin teadmatuses, kobasin pimeduses ja püüdsin jalgratast leiutada.
Minu jaoks on tegemist tänuväärt avastusega. Taoline idee on peast läbi käinud küll, aga kartsin, et ei toimi ja raha läheb raisku.
No nüüd küsiks juba mõlema käest. Mis eesmärk on? Kui lihtsalt, et keeran ühe sadula maha ja panen teise asemele, siis see pole kindlasti mingi leiutis. Aga, et XT dualile teise firma sadul. Kas XT sadul ei pidurda või on raske või veel midagi muud.

Või siis muudan oma kannet.
Ise põhjendaks näiteks Avid piduri ketta asendamist XTRketta vastu nii. Ketas läheb liiga lihtsalt kõveraks ja sellest tingituna "sööb" klotse. XTR ketas on seevastu needitud alumiiniumist jala(südamiku) külge ja ei paindu nii lihtsalt.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 03. 10. 2008. 11:11
Postitas mart
Olts kirjutas: Mis eesmärk on? Kui lihtsalt, et keeran ühe sadula maha ja panen teise asemele, siis see pole kindlasti mingi leiutis.
Mul oli eile õhtul mobla ja postkast punane, kuna asjahuvilised nõudsid lisainfot ja polügooni katseid - nende jaoks ON see kombinatsioon kandva tähtsusega. See, et nüüd on siin foorumis kõik julged jänesed ja siilid põõsa all, on nüüdsest lihtsalt üks ajalooline misantseen.
Mina ei tegelenud leiutamisega, vaid kombineerisin koosluse, mis täidaks minu tagasihoidlikke soove:
1. 07 XTR on üleilma foorumites saand kiidusõnu oma ergonoomika, disaini ja modulatsiooni kohta. Lisaks on xtr "paisupaak" suurem kui martal, seega kui õli peakski kuumenema, ei lähe piduri töö venivalt kummiseks. Lisaks on XTR hüdrolink odavam asendada, juhul kui puruks sõidad.
2.Ehkki 07 XTR sadul paistab sarnane martale st on freesitud ühest tükist on sisult/insenertehniliselt teisiti lahendatud - suurim erinevus on et martal kolvid magneeditud st hoiavad klotse ise kinni. Seega klotside vibra/kolin välistatud. Et XTR klotside alus on titaanist, on ostu hetkel eelis, kuid uute originaalide ostmisel taod 3x rahapaki lauale võrreldes magura klotsidega.
3. Marta sadulate kinnitusvariante on 4, mis annab võimaluse et üleminekut/adapterit saab välistada - jälle mõned grammid nagu maast leitud, lisaks esteetiliselt ilusam vaadata.
Marta värvi valik on - hõbe, punane, kuld ( 09 marta magneesiumsadul tuleb valge). Et ise valisin kuldse , on, et see värv oli vaid 07 aastal Magura juubeli värv ja enam toda ei toodeta - minu jaoks piisavalt kõva argument
4. Olts, võibolla sa ei tea, kuid üleilmne müüt on et shimano ja magura ei sobi omavahel. Googelda ja näed, et enamuses foorumites on sel teemal kõigil suu vett täis. Miks, põhjuseid mitu - 1. Xtr ja marta on tegelt niiiii head hüdropidurid, et kasutajad ei näe põhjust konstrueerimiseks. 2. Tegu suht kallite juppidega ja keegi ei taha riskida nende rikkumisega. 3. Mentaalne ja käeline abitus, mis päädib vaid olemasolevaga.

Eelnev jutt vaid ülemise otsa piduritest - deored, lxd, xtd, julied,louised jätan kõrvale kui hetkel ebaolulise.
Dot õliga süsteemidest tehku keegi ise uus teema. Seal põnevaid variante, kuidas nt kaal alla 293 grammi ajada.
Mina valisin mineraalõli, kuna mulle ei meeldi kummikinnastes piduriõhutus ja raami värvile tilkunud doti sööbimist jälgida. Mineraalõliga saan paljakäsi solberdada ja söövitada ei saa midagi.

Et keegi valib rootoreid vastavalt kaalule, välimusele ja värvile ei puutu absoluutselt siia teemasse, Rootori valik on sama, nagu kummi valik. Valid selle, mida rahakott kannatab ja mis sulle ja silmale sobib/meeldib.

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 03. 10. 2008. 12:21
Postitas UrmasL
A mis sa ülejäägiga teed? Või annab Marta link + XTR sadul ka mingil tingimusel kasutada? Vastasel juhul on tegu "ilgelt kallite piduritega" :)

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 03. 10. 2008. 12:31
Postitas mart
UrmasL kirjutas:A mis sa ülejäägiga teed?
Ülejääki ei teki. Kõiki vidinaid saab eraldi osta.
Shimano XTR M975 lingid v+p =110€
Magura Marta pidurisadulad e+t=180€
voolik 2 tk= 50€
oliiv 2 tk+ otsatuts 2 tk =4€
otsiku mutter 2 tk = 10€
piduriõli 10€
transa 15€
ehk ca 5900 krooni.

Võrdluseks ET-bike pakub komplektset:
Marta 6879 EEK
Shimano XTR 975, 3990 EEK

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 03. 10. 2008. 18:20
Postitas veixxx
mart kirjutas:
Rivo kirjutas:Aga mis selline "ristamine" andis ? Sujuvama pidurdusjõu, parema kaalu või lihtsalt, teadmise, et...sain sellega hakkama ?
Jah, jah, jah
vigurivänt kirjutas:Minu jaoks oleks asjal siis point, kui lingi asemel oleks dual. Sellisel juhul ei peaks veendunud dualcontrol-i fännid loobuma Magura pakutavast tipptehnoloogiast.
Kas link või dual, vahet pole,kolb mõlemal sama.
veixxx kirjutas:Ma ise arvan, et see ei andud midagi. Lihtsalt saab ennast väljaelada.
Oled sa kindel, et see magura "sadul" mineralõliga töö kindel on?
Defineeri, mida tähendab sinu mõistes väljend - saab ennast väljaelada?
Sõna pidurisadul on korrektne eesti keel, seega jutumärke pole vaja.
Jah, olen kindel, et magura töötab mineraalõliga.

Teema lõpetuseks - nagu ma nüüd aru saan, siis sarnase koosluse konstrueerimine oli eesti ketaspiduri omanikele ammu teada ja tuntud - vaid mina üksi vaevlesin teadmatuses, kobasin pimeduses ja püüdsin jalgratast leiutada.
Välja elama on korrektne eesti keele väljend, see ei vaja defineerimist. Edu!

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 05. 10. 2008. 19:39
Postitas mart
veixxx kirjutas:Ma ise arvan, et see ei andud midagi. Lihtsalt saab ennast väljaelada.
Oma samkompunn piduritega elasin ennast välja H100-l. Et eelõhtul sain varrukast kinni Sigvardil, siis palusin/käskisin üks kontolltiir teha. Tema arvas, et süsteem töötab temale täiesti arusaadavalt. H100 rajal oli null probleemi st pidur töötas nii, et ei tulnud meeldegi mis konstruiga rajal olen, Meeldetuletus saabus Andsumäe laskumisel, kuhu lõputuhinas (üks lätlane vajas kinnipüüdmist) sisenesin vaid nimetissõrmed lingil - ja sain kenasti pidurdatud. Tea kas peaks lingid lühemaks saagima, et kui enam kaht sõrme pidurdamisel ei vaja, siis saaks vähemalt mõned grammid kokku hoida. :D
Ja veel - rootorid olid "saehambad", mille puhul kirjutab internet, et marta klotsidega võib tekkida esipiduris resonats. :? 8)
...At first the Alligator rotor seemed fine and I had no issues. Then I started to feel a chatter in the front brake. You could even notice the entire front hub vibrating and pulsing. This was very annoying…. I put on the Marta SL rotor and the issue did not happen.
http://www.gramslightbikes.com/2007_06_01_archive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 07. 10. 2008. 08:03
Postitas trc
muide. sellisel firmal nagu Goodridge, kes tegeleb peamiselt (võidusõidu)autode ja (-)tsiklite hüdraulikakomponentidega, on täiesti olemas ka ratastele vooliku ja liidese kitid. roostevabast terasest suka sees kummivoolik ja kogu asi veel omakorda valatud silikooni. Autol kasutan ja kiidan. OEM voolikutega võrreldes täiesti tuntavalt vähem läbivajumisi.

http://www.goodridge.co.uk/mountain-bik ... -lines.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: High End õlipidur: XTR+Marta

Postitatud: 07. 10. 2008. 10:44
Postitas mart
trc kirjutas:Goodridge, ..ratastele vooliku ja liidese kitid. roostevabast terasest suka sees kummivoolik
1. Minu projekti puhul oli goodridge, alligatori ja marta terassukas voolik välistatud, kuna ta kaalub vähemalt tonn. Mul oleks selline voolik kaalunud rohkem, kui sadul ja link kokku. Plastvoolik kärab XC variandi puhul küll ja küll. Terassukk on rohkem DH rida.
2. Goodridge otsikud on komplekteeritud konkreetsele mudelile a`la xtr, marta jne, minul on ju otsad erinevad - ühelt poolt marta ja teiselt poolt xtr.


Edit:
ühtlustasin komplekti värvi, kinnitus-ja rootoripoldid titaanist kuldsed, rootor kuldne, klotsid nimetusega gold, tegelt pigem vasekarva.
Pilt