1. leht 1-st
Pedaalid
Postitatud: 22. 04. 2009. 07:25
Postitas Einz123
Tere,
Olen algaja ja küsiks, kas te soovitate pigem paar aastat sõita tavapedaalidega, või siis kohe osta need klikkidega sandaalid ja pedaalid, mis sinna siis kinni käivad.
Osad nagu rägivad, et nii palju parem sõita, teised jälle, et palju raskem algajale.
Tänud vastuse eest!
Re: Pedaalid
Postitatud: 22. 04. 2009. 07:31
Postitas erikr
Einz123 kirjutas:Tere,
Olen algaja ja küsiks, kas te soovitate pigem paar aastat sõita tavapedaalidega, või siis kohe osta need klikkidega sandaalid ja pedaalid, mis sinna siis kinni käivad.
Osad nagu rägivad, et nii palju parem sõita, teised jälle, et palju raskem algajale.
Tänud vastuse eest!
Läksin 6 kuud peale alustamist cliplessi peale üle ja soovitan Sulle sama. Kui oled põhilise rattatunnetuse saavutanud, on viimane aeg.
Re: Pedaalid
Postitatud: 22. 04. 2009. 10:00
Postitas Einz123
Aga kas see annab siis palju juurde, ehk siis nagu ma aru saan siis sa ainult ei lükka peadaali, vaid tõmbad ka. Kas võib väita, et see annab siis ala 10-20% efektiifsust juurde, võrreldes nendega kes ainult lükkavad pedaale, ehk kes sõidavad ilma clippidetta.?
Re: Pedaalid
Postitatud: 22. 04. 2009. 10:38
Postitas mart
Einz123 kirjutas: Kas võib väita, et see annab siis ala 10-20% efektiifsust juurde, võrreldes nendega kes ainult lükkavad pedaale, ehk kes sõidavad ilma clippidetta.?
Et siis spekuleerid teemal, kui nt liigud tavapedaaliga 20kmh, siis clippidele minnes tuleb automaatselt 24kmh. Ei tule ta mitte, heal juhul ja ühtlasel harjutamisel saad aastase keskmise ca 1kmh kiiremaks. ehk harjutad 10 aastat, saad keskmise 10kmh juurde. Ja siis püüad seda hoida elu lõpuni. Clippide põhieelis on, et saad muretult kadenssi st vändapöörlemiskiirust suurendada. Kahjuks ei suurene see iseenesest, vaid pead jälle harjutama. aastaga saad keskmise 5 pööret kiiremaks,kümne aastaga lausa 50.
Re: Pedaalid
Postitatud: 22. 04. 2009. 11:03
Postitas erikr
Lisaks paraneb rattatunnetus, laskumistel püsivad jalad kindlalt pedaalidel, lihtsam takistustest üle hüpata...
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 09:59
Postitas trc
mart kirjutas:Einz123 kirjutas: Kas võib väita, et see annab siis ala 10-20% efektiifsust juurde, võrreldes nendega kes ainult lükkavad pedaale, ehk kes sõidavad ilma clippidetta.?
Et siis spekuleerid teemal, kui nt liigud tavapedaaliga 20kmh, siis clippidele minnes tuleb automaatselt 24kmh. Ei tule ta mitte, heal juhul ja ühtlasel harjutamisel saad aastase keskmise ca 1kmh kiiremaks. ehk harjutad 10 aastat, saad keskmise 10kmh juurde. Ja siis püüad seda hoida elu lõpuni. Clippide põhieelis on, et saad muretult kadenssi st vändapöörlemiskiirust suurendada. Kahjuks ei suurene see iseenesest, vaid pead jälle harjutama. aastaga saad keskmise 5 pööret kiiremaks,kümne aastaga lausa 50.
Paraku ei saa nende väidetega nõustuda. Pikalt ei viitsi kirjutada aga a) clipiga hakkab tahes-tahtmata ka tõusev jalg tööle, läbi mille suureneb ka kadents. b) hetkel teen tavatrenni ca 90bpm juures. 10 aasta pärast seega 140? Lubad?
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 10:16
Postitas mart
Einz123 kirjutas:Tere,
Olen algaja ja küsiks, kas te soovitate pigem paar aastat sõita tavapedaalidega, või siis kohe osta need klikkidega..
trc kirjutas:... hetkel teen tavatrenni ca 90bpm juures. 10 aasta pärast seega 140? Lubad?
Kui sa trc oled algaja nagu Einz123 ja väntad praegu tavapedaalidega kadensiga 90, siis 10. aasta pärast peaks sul klippidega 140 suht nohu olema.
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 10:30
Postitas trc
mart kirjutas:Einz123 kirjutas:Tere,
Olen algaja ja küsiks, kas te soovitate pigem paar aastat sõita tavapedaalidega, või siis kohe osta need klikkidega..
trc kirjutas:... hetkel teen tavatrenni ca 90 rpm juures. 10 aasta pärast seega 140? Lubad?
Kui sa trc oled algaja nagu Einz123 ja väntad praegu tavapedaalidega kadensiga 90, siis 10. aasta pärast peaks sul klippidega 140 suht nohu olema.
Ah eks ole ikka sõidetud kah juba. Mõned aastad. Ja siis mõned aastad mitte. Ja siis jälle. Aga tavapärane kadents on aastate jooksul säilinud. Lugupidamine klippide vastu kah.
Mulle alguses õpetati, et clip on hea, ning ümmarguselt 90 rpm on kah hea. Sellest lähtun ka siiani.
Selge see et alul Einz123 90 rpm ei tee ka klippidega mitte, rääkimata tavapedaalist. Ja selge see, et ma suudan hetkel ka rohkem teha. 140 rpm vist ikka kaua ei suudaks hoida…
Igaljuhul olen ma kinga- ning klipiparteis ja praeguseks tundub tavalise pedaaliga sõitmine nagu sõit aastal 2000 mõne aurumasina või Ford T'ga…
Lisaks. Soovitan soojalt Time'i, mitte Shimano SPD'd. Nende viimastega mina igastahes sõitma ei saanudki. Jala asend väga fikseeritud, klipi lahti tuleku reguleerimine kui raketiteadus. Nii mõnegi korra leidsin end a) lahtise jalaga seal kus ei oleks pidama. b) külili foori all kui klipp keeldub lahti tulemast…
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 10:32
Postitas AndrusM
Cliplesside põhieelis on siiski see, et jalad on pedaalidele fikseeritud õiges asendis. Tavalise pedaaliga vajub jalg ikka mingi aja jooksul ära. Väga valus on vaadata, kui näed tänaval mõnikord kedagi väntamas, kas kand või jalalaba keskosa pedaalil:)
Lihtne järeldus, korralikud pedaalid tuleks kindlasti muretseda.
Mis puudutab pööretearvu kasvu võrdeliselt vändatud aastate arvule, siis seal sellist otsest seost ei ole:)))
Kuigi ka siin eelpool toodud 140 pole veel piir:)
Nooruses oli minu rekord rullidel sõites 42 pööret 10 sekundiga:)) Aga see oli siis kui ma veel noor olin:) ja ainult 10 sekundit:))
Talvel rulle sõites oli lihtsalt selline harjutuste komplekt 10, 15 ja 30 sekundit kiirendust ja treener luges jala pealt pöördeid:)
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 12:42
Postitas Soobel
140
No on alles pöörded!
Peaks ka arvutama, mis tuuriga ma sõidan. 28tolli, 56:19 ülekannne ja kuskil 30km/h tundus liialt siputav reziim, 60:19 ülekandega on justkui paras...
Lähteandmed: 30km/h sõidan minutiga 500m; ratta veereringi pikkus on ca 2,2m; ülekandesuhted 1:2,95 ja 1:3
Mina sain siin pöörete arvuks 75-77xMIN`-1, parandage mind, kui kuskil miskit mööda panin.
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 12:59
Postitas veiko
trc kirjutas:Paraku ei saa nende väidetega nõustuda. Pikalt ei viitsi kirjutada aga a) clipiga hakkab tahes-tahtmata ka tõusev jalg tööle, läbi mille suureneb ka kadents. b) hetkel teen tavatrenni ca 90bpm juures. 10 aasta pärast seega 140? Lubad?
90bpm? Pulsisagedus? Või lööd pedaalile? Siis on 90 ilmselgelt vähe
ja 140 saavutada pole probleem.
Re: Pedaalid
Postitatud: 24. 04. 2009. 13:05
Postitas trc
veiko kirjutas:trc kirjutas:Paraku ei saa nende väidetega nõustuda. Pikalt ei viitsi kirjutada aga a) clipiga hakkab tahes-tahtmata ka tõusev jalg tööle, läbi mille suureneb ka kadents. b) hetkel teen tavatrenni ca 90bpm juures. 10 aasta pärast seega 140? Lubad?
90bpm? Pulsisagedus? Või lööd pedaalile? Siis on 90 ilmselgelt vähe
ja 140 saavutada pole probleem.
Minu viga rpm mõtlesin. Muudan eelmises postis ära.
Pulsisagedusest parem ei räägigi antud hetkel…
Kumma puhul see nüüd ikkagi siis vähe on? Ei saand mina aru
Re: Pedaalid
Postitatud: 06. 05. 2009. 09:46
Postitas Einz123
Tere,
Eile panin oma maastikurattale õhemad kummid ja ka clipless. Vahe on tegelikult märgatav. No muidugi kui karm vastutuul siis pole vahet midagi