1. leht 1-st

Sram x.9 tagakäikari küsimus

Postitatud: 26. 04. 2009. 17:27
Postitas Toonio
Juhtus selline lugu, et sain keti vahele mingi jämedamat sorti puuoksa ja selle tulemusel murdus raamikõrv ja tagakäiguvahetaja lõpetas kodarate vahel. Harutasin selle puntra lahti ja nüüd on selline kuri kahtlus, et käiguvahetaja korv on miskit pidi justkui ringi peale teinud. Vedrupinge on täiesti olematu ja ratta küljes olles korv lihtsalt ripub maa suunas. Enda arvates peaks ta ikka mingi pinge all olema, et ketti pinges hoida.
Mis spetsialistid arvavad, kas sellest vidinast võib saada mingil moel veel elulooma või tuleb tagakäikaripoodi sammud seada?
Pildid ka:
Pilt
Pilt
alumisel üritasin pildistada väikest nukka, mis peaks olema korvi piiraja ilmselt. Sellel on näha, et miski on väikse tüki ikka välja hammustanud kuigi ma 100% kindel pole, kas see korv on sellest üle käinud. Samas vedrupinge on miskit moodi ikka kadunud...

Re: Sram x.9 tagakäikari küsimus

Postitatud: 26. 04. 2009. 18:50
Postitas Rivo
Ketipinguti tarvis üks vedru, mida aga välisel vaatlusel üldse nähagi pole. Võta litrid ära, seejärel näed, kuidas teise ketipinguti osa kätte saad. Eks sealt alt siis paistab. kas vedru üks naga lihtsalt oma "pesast" väljas, või miskit ka puruks.

Re: Sram x.9 tagakäikari küsimus

Postitatud: 26. 04. 2009. 20:26
Postitas Toonio
Korvi juba korra kiskusin lahti ka. Vahetaja küljes vedru peal olevat poolt aga ära võtta ei osanud. Keegi on neid äkki rohkem lammutanud ja oskab nõu anda?

Re: Sram x.9 tagakäikari küsimus

Postitatud: 26. 04. 2009. 20:52
Postitas Rivo
Toonio kirjutas:Keegi on neid äkki rohkem lammutanud ja oskab nõu anda?
Ega minu seletamistega võib jah, hätta jääda ja hullemal juhul isegi p....e keerata. Aga ära pead võtma ka selle osa, millel esimesel pildil näppu hoiad. Ehk siis need mõlemad "plaadid" mille vahel litrid on. Minu teada nimetatakse seda osa keti pingutiks. Sealt alt tuleb sulle lagedale keerdvedru (pole sõnavaras jälle kindel) ja ka ports kuullaagri kuule. Edasine tegevus sõltub juba sellest, mis sulle sealt vastu vaatab. Kui see vedru on katki, siis suht-koht probleem leida asendus. Võimalik diagnoos, et selle vedru ca.90° all olev naga on tänu oksa sekkumisele nö. "sirgeks väänatud" ja oma pesast väljas, mille tulemusena on ka kogu pinguti "lontis", kuna vedru pinget lihtsalt pole.

Re: Sram x.9 tagakäikari küsimus

Postitatud: 26. 04. 2009. 21:00
Postitas Toonio
Tundub, et leidsin vist mingi artikli, kust saab inspiratsiooni selle vedruprobleemi lahendamiseks: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=76 Eks siis paistab, mis karul kõhus on.

Re: Sram x.9 tagakäikari küsimus

Postitatud: 27. 04. 2009. 17:40
Postitas Toonio
Olen pusinud umbes tunnikese ja hakkab tunduma, et sarnaselt x.0 jupile seda lahti ei saa. Äkki juhtub mõni teadja minu kurtmist lugema ja saab kindlalt väita, kas x.9 tagavahetaja küljest saab korvi mingi nipiga ära (et vedrupinge paika saada) või mitte?

----

Kuna kõik märgid näitavad, et asja laiali võtta ei õnnestu ja suure tõenäosusega tuleb ikkagi uus osta, siis lahendasin asja omamoodi. Väänasin ketipinguti stopperijunni niipalju üles, et sain piirajast üle ning siis pressisin alla tagasi. Sellega sain vedrupinge tagasi. Tundub muidugi nüüd, et see tundub olevat tiba vingem kui enne oli.
Mis ohud varitsevas, kui ketipinguti vedru liiga pinges on? Käiguvahetuse toimivus, litrite kulumine, keti ja hammakate tervis?