1. leht 1-st
pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 08. 05. 2009. 10:19
Postitas sigma
Reaalsus lõi puuga päehe ja tõdesin, et isegi pedaali keere oli veneajal teistsugune. Nimelt soov (vajadus) keerata sossile alla tänapäevased pedaalid. Minu mõõtmise järgi on nendel kaasaetgsetel pedaalidel M14 ja sammuga 1,25 (õige?) sossil aga pisut väiksem mõõdu järgi võiks nagu M13 olla, aga kuna sellist vist olemas ei ole, siis krt teab mis seal on. Igastahes oleks vaja aukude keere korra pulgaga üle käia. Kas Tallinnas on mõni rattapood vms tore koht kus sellise probleemiga aidata osatakse ?
(peab vist hakkama ratta väljavahetamisele mõtlema)
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 08. 05. 2009. 10:27
Postitas Villem T
velotreki all
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 11. 05. 2009. 12:22
Postitas sigma
Ei tahtnud nad seal velotreki all mind aidata, kui kuulsid, et mul vändad terasest on. Keermestavad ainult alumiinium väntasid. Kuigi ei saa mina aru, mida erilist selles teras vända keermstamises on. Ei ole see teras seal midagi nii kõva. Kui mina veel noor ja ilus olin, siis keermestati kõike ja ei küsinud keegi, et mis sulam ta nüüd siis täpselt on. Igastahes ostsin hirmkalli keermepulga omale, eks näis ehk saab ise asja aetud.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 11. 05. 2009. 12:34
Postitas Villem T
sigma kirjutas:Igastahes ostsin hirmkalli keermepulga omale, eks näis ehk saab ise asja aetud.
Peaasi et meelest ei lähe teise poole jaoks teistpidi keermega pulk osta.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 11. 05. 2009. 12:37
Postitas sigma
Villem T kirjutas:sigma kirjutas:Igastahes ostsin hirmkalli keermepulga omale, eks näis ehk saab ise asja aetud.
Peaasi et meelest ei lähe teise poole jaoks teistpidi keermega pulk osta.
Õigetpidi pulk on olemas, tagurpidi oligi puudu. M14 vasakpoolne peenkeere ei ole just eriti tihti vajaminev keermepulk
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 11. 05. 2009. 21:41
Postitas sigma
Alustuseks pean vabandama velotreki rattapoe spetsialistide ees. Ma mõistan miks nad ei tahtnud seda tööd ette võtta. Aga teistele kes peaksid kunagi tahtma sossi terasväntadele tänapäevaseid pedaale külge monteerida, jumala eest, ärge tehke. Parem kulutage see aeg palgatööle ja ostke selle raha eest mõistlikud vändad.
Aga kui asjast lähemalt pajatada, siis algus oli paljutõotav, keermepulk käis läbi, isegi laastu tuli pisut, kõik tundus hea, aga vot pedaal sisse ei lähe. Sai mõõdetud ühte ja teist pidi, on M14 ja 1,25 sammuga, paar keerdu läheb sisse ja siis poob kinni. See mis edasi sai, selle jätame siinkohal kirjutamata, sest see lihtsalt ei kannata trükimusta. Proovisime ussi ja püssirohuga ning lõpuks nad ka sisse saime. Tegelikult nende lähtematerjalide juures annaks kogu üritusele isegi hindeks 4 ja isegi sõita on hea. Aga teist korda sama asja enam ette ei võtaks.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 12. 05. 2009. 11:19
Postitas Soobel
Räägid ehk täpsemalt, mis toimus? Keermepuur jäi ikka terveks või? Võinuks nagu jääda, sest need sossi vändad ei ole mingist imematerjalist, ise olen sellist kohanud, mis kiirendades vinti läks ja mida pärast torutangidega taas õigeks keerati.
Ja see M14 ei ole seal jumalasõna, muist pedaale tehakse analoogses mõõdus tollkeermega ja neil on tõesti omadus mitte istuda meeterkeermesse, on vist vähe jämedamad kui 14mm. Olen kohanud selliseid pätsuaegseid pedaale, aga ka täiesti tuttuusi pedaale (Võisid pärineda ida poolt kollaste nobedate näppude ringist)
Parempoolse vända vindi ülekeeramisega võib pöörduda ka autolukkseppade poole - süüteküünlal sama vint.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 12. 05. 2009. 12:34
Postitas sigma
ei see oli meeeterkeere ja 1,25 ja M14 vähemasti mõõtevahendid seda näitasid. keermepulk käis sees suhteliselt lihtsalt, nr1 ei lõiganud peaaegu midagi, n2'ga ikka pisut laastu tuli. Miskipärast oli pedaali keerme hari nõksa (0,1 mm) kõrgem kui keermepulgal, ilmselt see takistuseks saigi. Kuidas aga sisse sai (ärge kodus järgi tehke ja kellelegi ärge rääkige) vända silm sai lõhki lõigatud, siis pedaal sisse ja pärast silma lõhele keevitusega täpid peale. Jah lahendus on kole, aga eesmärk pühendab abinõu. Vähemasti sisse jäi tugevasti ja jala tunde järgi ka sirgelt.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 12. 05. 2009. 13:43
Postitas anryo
No keerme harja maha viilida-lihvida oleks küll oluliselt lihtsam olnud...
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 12. 05. 2009. 14:13
Postitas sigma
anryo kirjutas:No keerme harja maha viilida-lihvida oleks küll oluliselt lihtsam olnud...
jah oleks, aga eesmärk oli pedaale võimalikult vähe kahjustada. kui ma nüüd mõistlikumad vändad sinna alla saan, siis ei ole lihvitud keermega pedaalide kinni püsimine eriti kindel, samas nendest väntadest on nagunii suht savi, kui nad ühel hetkel prügimäele lendavad.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 12. 05. 2009. 19:27
Postitas Soobel
Vot see lahendus kuulub juba markantsemate rattaparandusjuhtumite teemasse. Muide - kas sossi originaalpedaalid on alles? Endal oleks vasakut vaja, kõige korviga.
Re: pedaali kinnitus ava keermestamine.
Postitatud: 12. 05. 2009. 19:45
Postitas sigma
Soobel kirjutas:Vot see lahendus kuulub juba markantsemate rattaparandusjuhtumite teemasse. Muide - kas sossi originaalpedaalid on alles? Endal oleks vasakut vaja, kõige korviga.
on alles, ja võid saada, aha laagrid ei ole enam esimeses nooruses.