müstika , huvitav oleks näha selle tehnika korrasolekuttaavid kirjutas:eks see ikka sõidustiilist ja sõitmise kohast sõltub... ma olen 2+ aastaga ikka üle 4000 km sõitunud oma 4000 eegise rattaga, ühtegi juppi pole vahetanud peale kummideAndreK kirjutas:Mis moodi sa ühe ketiga 4000 km sõidad Mina vahetan ketti ega 600-700 km tagant, rekord on 450 km ja kett oli läbi.
Jälle kett ;-) (jagatud teema)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Ära nüüd pahanda, aga mine ükskord oma 4000 kroonise rattaga hooldusesse ja lase oma kett ära mõõta. Peale seda ostad ka sina uue keti+kasseti+esimesed hammasrattad. Ega sa ei saagi aru kas sul on kett kulunud või ei. Kuis oled juba niipalju sõitnud, on kõik ülalnimetatud (eriti kui tegu 4000 rattaga) ära kulunud. Kui sul nüüd ükskord kett pooleks läheb (ja usu mind - läheb) ja endale uue keti peale paned, selgub et kett viskab üle ja ongi aeg vahetada kogu komplekt välja. Sellepärast ketti vahetataksegi, et teisi komponente liigsest kulumisest päästa.taavid kirjutas:eks see ikka sõidustiilist ja sõitmise kohast sõltub... ma olen 2+ aastaga ikka üle 4000 km sõitunud oma 4000 eegise rattaga, ühtegi juppi pole vahetanud peale kummideAndreK kirjutas:Mis moodi sa ühe ketiga 4000 km sõidad Mina vahetan ketti ega 600-700 km tagant, rekord on 450 km ja kett oli läbi.
AndreK kirjutas:taavid kirjutas:AndreK kirjutas:Mis moodi sa ühe ketiga 4000 km sõidad Mina vahetan ketti ega 600-700 km tagant, rekord on 450 km ja kett oli läbi.
eks see ikka sõidustiilist ja sõitmise kohast sõltub... ma olen 2+ aastaga ikka üle 4000 km sõitunud oma 4000 eegise rattaga, ühtegi juppi pole vahetanud peale kummide
Ära nüüd pahanda, aga mine ükskord oma 4000 kroonise rattaga hooldusesse ja lase oma kett ära mõõta. Peale seda ostad ka sina uue keti+kasseti+esimesed hammasrattad. Ega sa ei saagi aru kas sul on kett kulunud või ei. Kuis oled juba niipalju sõitnud, on kõik ülalnimetatud (eriti kui tegu 4000 rattaga) ära kulunud. Kui sul nüüd ükskord kett pooleks läheb (ja usu mind - läheb) ja endale uue keti peale paned, selgub et kett viskab üle ja ongi aeg vahetada kogu komplekt välja. Sellepärast ketti vahetataksegi, et teisi komponente liigsest kulumisest päästa.
Kettide kulumisega on nigu on. Minu rekord on min. 600km ja täitsa veninud, nii et mõõdik isegi loksus. Õnneks, läks uus kett peale, ei hakanud viskama. Aga praegune kett on minu jaoks müstika. Tegemist HG73 ketiga, mis läbinud tänasesks 1350km !!! Ja seda mitte siledal teel, enamjaolt ikka metsas turnides. OK, saan aru, et hooaja esimene kett kestis 1100km, kuna pea kogu selle maa läbisil siledatel teedel, aga et teine 1350km, ei suuda ära imestada. Keti mõõdik käis sellel peal nii 50-70km. tagasi, ning lubas veel sõita. Kusjuures, on see veel 6-s. kett kassetti (LX) peal.
no minu jaoks ta nagu töötab veel. samas pole kallima tehnikaga eriti sõitnud, pigem kehvemaga - ju ma siis ei oska paremat tahtaprofit4 kirjutas:müstika , huvitav oleks näha selle tehnika korrasolekut
lugesin ühte teist teemat - "kõigepealt annab märku kulumisest käiguvahetus,käigud lihtsalt ei vahetu ainult heeblit liigutades,vaid peab heeblit veidi peale klõpsu veel suruma" - seda on mõne käigu puhul alati olnud. ja mõned korrad aastas viskab keti maha, vahetan liiga mitu käiku korraga. homme mõõdan ketti kah, siis vingun edasi
ja tegelt tehke keegi targem siin küsitlus - ma ikka kahtlen, kas enamus siin nii hoolega kette vahetavad
Vaevalt see nii päris on. ma pean ka oma vasakpoolset XT shifterit natuke rohkem lükkama, et keskmisele hammakale saada. Kulund küll miskit pole, regull ka paigas.taavid kirjutas:no minu jaoks ta nagu töötab veel. samas pole kallima tehnikaga eriti sõitnud, pigem kehvemaga - ju ma siis ei oska paremat tahtaprofit4 kirjutas:müstika , huvitav oleks näha selle tehnika korrasolekut
lugesin ühte teist teemat - "kõigepealt annab märku kulumisest käiguvahetus,käigud lihtsalt ei vahetu ainult heeblit liigutades,vaid peab heeblit veidi peale klõpsu veel suruma" - seda on mõne käigu puhul alati olnud. ja mõned korrad aastas viskab keti maha, vahetan liiga mitu käiku korraga. homme mõõdan ketti kah, siis vingun edasi
ja tegelt tehke keegi targem siin küsitlus - ma ikka kahtlen, kas enamus siin nii hoolega kette vahetavad
No Pain No Gain
Kui tagakäikari tross koos kõridega on kulunud (teflon vms. iganes kiht maha tulnud) siis esineb ka sellist asja. Ei peak kohe kett/kassett õhtal olema.taavid kirjutas: lugesin ühte teist teemat - "kõigepealt annab märku kulumisest käiguvahetus,käigud lihtsalt ei vahetu ainult heeblit liigutades,vaid peab heeblit veidi peale klõpsu veel suruma" - seda on mõne käigu puhul alati olnud.
See, et ketti tihti vaja vahetada on tõsi.......miks aga mõned ühe ketiga sõidavad palju rohkem kui teised???........ma arvan, et see oleneb jalast........mina ntx sõidan ka mitu tuhat enne kui vahetada on vaja .......asi selles, et lihtsalt pole jalas seda toorest jõudu nii palju ja arvan, et kerin lihtsalt kergemate käikudega rohkem ja see hoiab ka ketti nii ruttu venimast
Vanust mul 20 ja jalgrattur ma pole, nii et puudub 'veel' jalg millega nii kõvasti vajutada
Vanust mul 20 ja jalgrattur ma pole, nii et puudub 'veel' jalg millega nii kõvasti vajutada
Müstika jah, kuid mina sõitsin ennem oma acera/alivio rattaga ka ühe keti ja kassetiga vähemalt 5000km. Siis ostsin keti (100.-) ja kasseti (300.-) ja jälle 3 kuni 4 aastat hooletu (aastakilometraaz oli lihtsalt nii väike). St. eelmise ratta ülalpidamiskulud olid olematud.profit4 kirjutas:müstika , huvitav oleks näha selle tehnika korrasolekuttaavid kirjutas: eks see ikka sõidustiilist ja sõitmise kohast sõltub... ma olen 2+ aastaga ikka üle 4000 km sõitunud oma 4000 eegise rattaga, ühtegi juppi pole vahetanud peale kummide
Praeguse deore/lx/xt rattaga on juppide vastupidavus tundub olevat 3x väiksem ja nad maksavad vähemalt 3x rohkem.
mul shimano hg-73 ja umbes 2000 sellega sõidetud ja nüüd on küll juba jama majas. Ruttu vahetama. Raske rauaga ei pane. Hg-73 oli vist kusagil võrdlus-tabelis ka suht kõva sõna vastupidavuse jms. osas
Aga 1600 peal polnd veel midagi viga
Aga 1600 peal polnd veel midagi viga
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Näiteks täna löön hooga HE ukse jalaga lahti, viin enda ja naise ratta hooldusesse. Vahetan ära oma HG 53 ja nähtavasti ka kasseti (keti läbisõit 650 ja kassetil 4 ketti). Naise rattal (Scott Timber 1997) pole siiani ketti vahetatud, läbisõit ma pakun 3000 km ja arvan et seekord ka veel ei vaheta. Sihuke lugu
minule on see ikka veel müstika, mix peaks üks kett pooleks minema, mina sõitsin kassetiga 2 ketti (~6000 km) ja ragistan mõnuga metsaski, täitsa tavaline asi, et vahetan käiku keset järsku mäge, niiet valus kuulata (kui kett juba nati kulunud) ja mitte muffigi ple juhtunud. Massi mul 75+kilo ja kett old HG53, KMC9200 ja praegast PC69.AndreK kirjutas:Kui sul nüüd ükskord kett pooleks läheb (ja usu mind - läheb) ....
Asi on väga lihtne - kett venib nii välja , et läheb klõpsti pooleks. Kui kett pikemaks venib, siis ega kuskilt materjali juurde ei tule - venib ikka see sama olemasolev metalli sulam - aina õhemaks. Kui sa kunagi oled äkki tehnilist mehhaanika õppinud, ehk siis saad paremini aru.Gunnar kirjutas:minule on see ikka veel müstika, mix peaks üks kett pooleks minema, mina sõitsin kassetiga 2 ketti (~6000 km) ja ragistan mõnuga metsaski, täitsa tavaline asi, et vahetan käiku keset järsku mäge, niiet valus kuulata (kui kett juba nati kulunud) ja mitte muffigi ple juhtunud. Massi mul 75+kilo ja kett old HG53, KMC9200 ja praegast PC69.AndreK kirjutas:Kui sul nüüd ükskord kett pooleks läheb (ja usu mind - läheb) ....
Ja kui mehaanikat pole õppinud, siis meenuta, kuidas lagritsakommi või marmelaadi murrad.. alul venib veits ja siis lupsti katski...AndreK kirjutas:Gunnar kirjutas:minule on see ikka veel müstika, mix peaks üks kett pooleks minema, mina sõitsin kassetiga 2 ketti (~6000 km) ja ragistan mõnuga metsaski, täitsa see sama olemasolev metalli sulam - aina õhemaks. Kui sa kunagi oled äkki tehnilist mehhaanika õppinud, ehk siis saad paremini aru.AndreK kirjutas:Kui sul nüüd ükskord kett pooleks läheb (ja usu mind - läheb) ....
Kas keti metall ikka venib (üliväikseid murdosi ei arvesta)??? Või tõmmatakse sirgeks punnis lülid (nendel kettidel millel on) ja kõik liikuvad osad kuluvad hõõrdumise tagajärjel. Põhiliselt toimub metalli painutamine ja kulutamine. Kas kett puruneb tifti juurest või on tõesti keegi teist saanud keti katki ka lüli keskelt (nii, et lüli otsad on terved)?Arbo kirjutas:Ja kui mehaanikat pole õppinud, siis meenuta, kuidas lagritsakommi või marmelaadi murrad.. alul venib veits ja siis lupsti katski...
Ametlikult kett oluliselt ei veni. Kulumisest tekivad lõtkud ja kui on paindega lülid, siis need võivad sirgemaks koolduda - kokkuvõttes on kett selle tulemusel pikem - kulunud. Keti kulumine olevat peamiselt tingitud keti mustusest ja musta keti puhul rakendatud jõust. Kui suudad keti rullid alt puhtad hoida, siis kestab kauem ja ei kulu nii palju isegi raske tallaga sõtkudes. Enne õlitamist tuleks ketti puhastada, et rullide alt sodi kätte saada.
Keti puruksastumine on eraldi teema. Kuna 9k kett on peenem, siis on see ka nõrgem. Kui raske rauaga sõita, siis võib jõud päris suur olla ja keti puruks tõmmata. Ma pole uurinud, et mis kohast kett tavaliselt katki läheb. Igatahes ka uue keti pidavat saama puruks astuda.
Keti puruksastumine on eraldi teema. Kuna 9k kett on peenem, siis on see ka nõrgem. Kui raske rauaga sõita, siis võib jõud päris suur olla ja keti puruks tõmmata. Ma pole uurinud, et mis kohast kett tavaliselt katki läheb. Igatahes ka uue keti pidavat saama puruks astuda.
Olen keti venimisest ja puruks astumisest säärased tegureid leidnud:
* Saad kallimate/paremate? komponentidega ratta. Ntx Aliviolt lähed XT peale. Hakkad kohe raskema rauaga vajutama. Kiirendades ja mäest üles ikka püsti vändates. Sest asi (pood ütles, et kvaliteetsem ja kannatab koormamist) ju töötab.
* Lähed 7/8 tagakäigulisest (kett on siis narrow) 9 tagakäigulise peale (kett on siis ultra/extra/super narrow) Kuna kett on kitsam, siis kuluvad ka keti tihvtid kiiremini. Nende kokkupuute/tööpind pukside sees on ju väiksem.
* Paremate komponentidega sõidad rohkem variandiga, kus kett hammakatel suht viltu. Ntx ees väike ja taga väike. Sest asi ju töötab. Tagajärjeks sisemiste lüliavade kiirem väljavenimine/kulumine.
* Üldfüüsis on paranenud ja jalg lihtsalt raskem/tugevam. Ei ole enam põhjust/tahtmist kerida.
* Rajad/trassid kujunevad tänu paremale treenitusele pikemaks, seega enam võimalusi, et tagasiteel ca 10-30 kilomeetrit sõidad õlist/vahast otsasaanud kuiva, krigiseva ketiga. Too jälle venib.
* Võisteldes ca 2-3 tundi on sul täitsa suva, mis jalgevahel toimub. Liituvad enamus eelpool öeldud teguritest.
-
- Rattur
- Postitusi: 23
- Liitunud: 27. 04. 2003. 11:49