1. leht 1-st

pump sõidule kaasa võtmiseks

Postitatud: 15. 08. 2003. 15:42
Postitas Lauri T
Hanno kirjutas:olen see aasta ühe korra kasutanud, mnt kummi lõi ilusti 7.5 sisse, sain vähemalt edasi sõita. kes vähem sõidab ja kumme lõhub, sellele küll soovitan.

tervitades,
hanno
aga mida sellele soovitad, kes rohkem sõidab?

mul uue pumba soetamine päevakorral.. mida pumba ostmisel silmas pidama peab? balloon või tavaline pump? mis firma pump? sõidan õhukummiga (mitte UST-ga) ja Schraeder ehk autoventiiliga.. ja maastikurattaga..

teie kogemused palun.. :)

Postitatud: 15. 08. 2003. 16:05
Postitas tann
Kui ise eelmise aasta esimesel võistlusel kummi lõhkusin ja see ' balloon mingi lögaga' mis peaks kummile mingi kile sisse tegema, et saaks edasi sõita, mind ei aidanud..........leidsin, et tuleb pump soetada......ise otsisin võimalikult kerget, väikest ja teleskoop käepidemega, et saaks ühe löögiga rohkem õhku sisse.........siis enne kui eelmise aasta Rakke sõidul probleeme polnud, aga siis seal läks kumm ja võistlustuhinas ka pump :( sest see oli nii õrn(tuli pärast välja), et kui pumba 'saba osa' välja tõmbasin liialt hoogsalt, siis tõmbasingi ribadeks........õnneks päästis seekord mind hooliv konkurent, kellelt pumba sain.........sellest ajast peale sõidan võistlustel koguaeg ballooniga(võidad ajas ka kindlasti paar minutit pumpamise arvelt)..........pumba sain muide parandatud ja töötab ka, aga sellist riski enam ei võta, et äkki pean jalutama....nii et kasutan pumpa vaid siis, kui treeningul kumm läheb, siis on aega rahulikult pumbata :wink:

Kui alguses vaatad, et ballooni värk on kallis lõbu, siis tegelikult mitte, sest ega sul nii tihti ka nüüd kumm ei lähe :P

Postitatud: 15. 08. 2003. 16:14
Postitas tann
Ballooni valikul on vist kaks varianti: vindiga ja vindita(võin ka eksida), st see ots mis ventiili otsa läheb........ise kasutan ilma vindita, sest see on natuke kiirem jälle....ei pea kruvima midagi sinna ventiili otsa :wink: .....vindiga ots on vb natuke kindlam et õhku ei tule välja vahelt, aga minul sellega küll probleeme pole olnud 8)

BALLOONIGA PUMP

Postitatud: 15. 08. 2003. 16:26
Postitas Hanno
Küsimus lihtsalt selles, et kui kõva sõidumees oled ja rohkem metsas sõidad, siis aastas kulub sul neid balloone ikka rohkem kui paar pakki vast (pakis 5tk, hind 170-190 tav).

Kaasa võtmiseks sobib võimalikult väike muidugi. Dilemma on selles, et mida väiksem, seda rohkem pead tööd tegema. Trennis on kama, kuid võidusõidul on see olulise tähtsusega. Kui ennem oled ikka vahetanud ja ballooniga lased täis, siis, nagu selle aastane kogemus näiteks Sigvardi puhul on näidanud, siis kummi purunemise tõttu võidusõit võitmata ei jää.

Mida osta? Variante on rohkem, kui üks, tõepoolest. Mõtle enda jaoks välja, võimalik, et kõige targem variant on võistluste jaoks üks osta ja trenni jaoks teine. Niisugust universaalset käsipumpa, mis on pisike ja hästi kiiresti lööb täis, pole olemas.

Postitatud: 15. 08. 2003. 17:19
Postitas Cyc
endal on mul suht vana scotti käsipump, ostsin just uue kuid viskasin riiulile sest vana on väga hea (läbi kulund küll aga mis siis). käsipumba ostmisel vaata et see pump ei olex niisama peale lükatav (ma ei oska asja õige nimega nimetada) vaata et tal oleks see väike eebel küljes millega lükkad pumba ventiili külge kinni. sellega ma just alt läxingi et ostsin niisama peale lükatava pumba ning pumpasin nagu loll sest õhk tuli vahel välja, vana scottiga saan ilusti pumbatud sest kui selle asjandusega ära pingutan ei tule piiskagi õhku välja

loodan et mõistate mida ma silmas pean :oops:

Postitatud: 15. 08. 2003. 17:37
Postitas maanus
Mul on endal selline Scotti pump,mis on keeratav s.t. paned otsa ja keerad pool pööret.Kas selline pump on muidu kehvem kui selle eebliga?

Postitatud: 15. 08. 2003. 18:27
Postitas tann
maanus kirjutas:Mul on endal selline Scotti pump,mis on keeratav s.t. paned otsa ja keerad pool pööret.Kas selline pump on muidu kehvem kui selle eebliga?
Kui selle keeratava otsaga pumbaga pumbates õhku vahelt välja ei tule, siis ei saa öelda, et ta halvem on........eebel on lihtsalt sellepärast parem, et ei pea otsima kust see keere nüüd võtab(algab) ja kust mitte.........eebliga ei pea ka muretsema, et õhku vahelt välja tuleb, vajutad korralikult pumba ventiili otsa .....eebel kinni ja võid pumpama hakata........suured rattapumbad, mis rattatöökodades kasutusel, on ka eebliga.........nii et see on kindel, et see ei lagune ega kulu ka liialt kiirelt, sest seal ikka tihedalt vaja ju pumbata ja muidu selliseid ei kasutataks 8)

Postitatud: 15. 08. 2003. 18:36
Postitas Road
Ostsin kunagi Biltemast ühetoimelise pisikese pumba. Õige otsaga ja puha. Kui nüüd maanteekummi silmas pidada, siis kahetoimelisega on lõpp väänamine. Ja lõpuks saad ühetoimelisega kiiremini. 9bar-i ikkagi.
Aga see vana vene ainult otsalükatav pump on tegelikult väga hea, kui tihend korras on.

Postitatud: 18. 08. 2003. 07:15
Postitas Loom
Crank Brothersil on väga hea pump, aga Eestist seda jällegi vist ei saa.

Postitatud: 28. 08. 2003. 14:56
Postitas AndreK
Parim pump (kasutan ka ise 8) ) on SKSi 2 sektsiooniga teleskoop pump. Kummi saad sõiduks sobivasse konditsiooni umbes 50 - 60 laksuga, ehk siis umbes alla 1 min.

Postitatud: 28. 08. 2003. 16:46
Postitas LauriA
Kas sellega on tavalisel inimesel maanteeratta rehvile lihtne piisav kogus õhku sisse lüüa? S.t et 95 kg ikka turvaliselt edasi veaks.

Postitatud: 29. 08. 2003. 07:51
Postitas AndreK
LauriA kirjutas:Kas sellega on tavalisel inimesel maanteeratta rehvile lihtne piisav kogus õhku sisse lüüa? S.t et 95 kg ikka turvaliselt edasi veaks.

Saab, sobib muide ka auto ja sportventiilile.