1. leht 1-st

MTB rummud

Postitatud: 09. 09. 2003. 23:17
Postitas cowrider
Praegu on ees mingi Joyteh rumm. Too on ilmselt väga low end,
aga enne kui paremat pole proovinud, ei oska ju võrrelda :-(
Kui suur vahe oleks LX või XT esirummuga või SRAM7 esirummuga?
Jutt siis ketaspidurita variantidest.

Nagu aru saan, siis 36 kodaraga on parem kui 32 kodaraga.
Niiet jutt 36 kodaraga variatidest.

Veidi sarnast juttu:
viewtopic.php?t=2153&highlight=mavic

Seal mainiti ka ONYXit kui head varianti.
Samas http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22045.shtml põhjal küll vaimustust ei tekkinud.

Postitatud: 10. 09. 2003. 07:14
Postitas Rivo
Kaks hooaega kasutanud nii ees, kui ka taga XT rumme ja ei mingeid probleeme. Kui neid ikka aegajalt hooldada, siis peavad vastu ka low-end rummud. Veepidavus jah, Shimano rummudel just parim pole, kuid peale sellist võistlust, kust suurematest lompidest läbi sõit, võib ju hoolduse ette võtta.

Postitatud: 10. 09. 2003. 10:42
Postitas UrmasL
Shimano (üldse koonusrummud) on nigu on. Kui saad käe vahel keerutada laagritel ratast ja siis shimano koonusrummul ratast on vahe selgelt tuntav. LX ja XT rummu vahe on minimaalne (veerevus). Deore on veidi kehvem. Just koonuse pinna töötlus on "odavam"

Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme. Reeglina on laagrid standardmõõdus ja vahetatavad.

Postitatud: 10. 09. 2003. 10:59
Postitas raini
UrmasL kirjutas: Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme. Reeglina on laagrid standardmõõdus ja vahetatavad.
Kas siis koonusrummudel polegi laagreid? Või mida sa selle laagri all silmas pead?

-- Rainer@võhik.kuna.pole.ise.veel.oma.bike.rummu.lahti.võtnud

Postitatud: 10. 09. 2003. 11:08
Postitas cowrider
UrmasL kirjutas:Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme.
Seda tahtsingi kuulda ;-)

Võib olla tead mõnda konkreetsemalt soovitada, millist rummu LX asemel luurata.

Postitatud: 10. 09. 2003. 11:11
Postitas cowrider
Rainer Kuhi kirjutas: Kas siis koonusrummudel polegi laagreid? Või mida sa selle laagri all silmas pead?
Ma arvan, et ta pidas silmas seda, et kuulid on üsna lahtiselt ja rummu ning eksentriku vahel. Kui rumm kulub, siis vaja uus rumm. Laager oleks kuulid koos pindadega, mille vastu veereda ja koos laagri vahetamisega saaks ka uued veeremispinnad.

Postitatud: 10. 09. 2003. 12:02
Postitas tarmo
UrmasL kirjutas:Shimano (üldse koonusrummud) on nigu on. Kui saad käe vahel keerutada laagritel ratast ja siis shimano koonusrummul ratast on vahe selgelt tuntav. LX ja XT rummu vahe on minimaalne (veerevus). Deore on veidi kehvem. Just koonuse pinna töötlus on "odavam"

Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme. Reeglina on laagrid standardmõõdus ja vahetatavad.
shimano ise väidab siiani et koonusel jooks veereb paremini kui laagritel. sellepärast on ka uued xtr rummud koonustel. need tehti 2003 ümber kuna eelmine mudel oli liiga raske ja prod ei tahtnud neid võistlustel alla panna.
üldiselt on shimano rummud kõik rasked ja ise endale neid ei valiks. teisalt paneb jälle muude tootjate juppide saadavus piirid ette., aga ka see hakkab paranema vaikselt. race face juba liigub siinmail ja ise lappasin velo+ FSA kataloogi kus igasugu toredaid tooteid sees.

Postitatud: 19. 06. 2004. 14:58
Postitas Gunnar
Milline oleks parima hinna/veerevuse suhtega esirumm

DT SWISS ONYX ~31Euro - 167g
shimi LX ~15E - 205g
shimi XT ~ 25E - 150g

Et xt ja lx on täpselt sama tööpõhimõttega, millest see suur hinna- ja kaaluvahe? Kas kestast? Millest tuleb parem veerevus, koonused näiteks 510 ja 750 mudelitel samad!
Ja kas ONYX hooldusega eestis rattapoed jänni ei jää? Või on neid sama kerge kodus hooldada nagu shimigi?
Koonuse veerevust mõjutab enda kogemusest väga see, kui kõvasti pingutada kiirkinnitust, laagrite puhul vist seda probleemi ei tohiks olla, et miskit liialt kinni tõmbad.

Postitatud: 19. 06. 2004. 15:45
Postitas Rivo
Gunnar kirjutas:Milline oleks parima hinna/veerevuse suhtega esirumm

DT SWISS ONYX ~31Euro - 167g
shimi LX ~15E - 205g
shimi XT ~ 25E - 150g
Pigista ikka rahakotti natuke ja võta ONYX'id.
Need täislaagritel ja KINDLALT paremad, kui Shimi omad. Laagrite kohta võidakse Sulle poes tõesti öelda, et ei ole ja ei tule ja saagi tellide, kuid laagrite maaletoojate käest saad 99,9% vajadusel uued laagrid. Oma Ritchey WCS jooksule sain laagri Peterburi mnt. Rollmerist.

Postitatud: 19. 06. 2004. 17:03
Postitas N
tarmo kirjutas: shimano ise väidab siiani et koonusel jooks veereb paremini kui laagritel. sellepärast on ka uued xtr rummud koonustel. need tehti 2003 ümber kuna eelmine mudel oli liiga raske ja prod ei tahtnud neid võistlustel alla panna.
üldiselt on shimano rummud kõik rasked ja ise endale neid ei valiks. teisalt paneb jälle muude tootjate juppide saadavus piirid ette., aga ka see hakkab paranema vaikselt. race face juba liigub siinmail ja ise lappasin velo+ FSA kataloogi kus igasugu toredaid tooteid sees.
Selle koonuslaagri veerevus on selline suhteline. Pinguta koonust 10 kraadi rohkem kui vaja ja veerevusest pole mõtet rääkida. Lisaks meedlib Shimano rummudel minu kogemusel vähemalt ennast ise lahti krudida aeg ajalt (kogemus LX-ga). JA viimasena ja kõige olulisemana - sügisel ja kevadel on vaatamata kehavdele ilmadele muudki teha kui rumme puhastada... :?

Postitatud: 20. 06. 2004. 18:58
Postitas oi
kui juba rummudele jutt läks, siis kas kellegil on kogemusi või keego oskab hinnangu anda pointi rummudele. Ehk siis täpsemalt: http://www.bike-box.de/NabenPoint.html ja sealt 2 esimest.

Postitatud: 20. 06. 2004. 19:04
Postitas erikr
oi kirjutas:kui juba rummudele jutt läks, siis kas kellegil on kogemusi või keego oskab hinnangu anda pointi rummudele. Ehk siis täpsemalt: http://www.bike-box.de/NabenPoint.html ja sealt 2 esimest.
minule vastas kunag1 2001. aastal see poepidaja niiviisi:
Hi
There are much better hubs (Shimano, Hügi etc.) at the same price on the
market than Point-branded Kun Teng hubs.
Regards,
M. Szabo

Postitatud: 08. 09. 2004. 10:27
Postitas Peeter
Rivo kirjutas:Laagrite kohta võidakse Sulle poes tõesti öelda, et ei ole ja ei tule ja saagi tellide, kuid laagrite maaletoojate käest saad 99,9% vajadusel uued laagrid. Oma Ritchey WCS jooksule sain laagri Peterburi mnt. Rollmerist.
Mul nüüd sama mure - WCS rummuga sõidetud 1700 km ja juba tugev loks sees .
Ineternetist infot otsides sattusin sellisethread-i peale, kus tuleb välja, et selles rummus kasutatakse mingeid eriti viletsaid ja ebastandardseid (15x26x7) laagreid made in China . Jutt käib just tagumisest rummust, esimene pidi enam-vähem olema.

Helistasin täna sinna Rollmerisse ja sealt öeldi, et neilt on ka varem otsitud 15x26x7 mõõtudega laagrit, aga kuna on tegemist ebastandardsete mõõtudega, siis neil ega ka arvavasti kellelgi teisel maaletoojal selliseid pakkuda ei ole. Standardne mõõt oleks 15x28x7. Käisin täna ka Paldiski mnt.-l Alas-Kuulis ja seal ei osatud laagri pealt üles kirjutatud numbri(15267-2RS) ja 15x26x7 mõõdu järgi midagi pakkuda :( .
Balti Laager pakkus laagrit 15x25x7 ja väitis samuti, et seda 15x26x7 ei saa ilmselt kuskilt.

Mida teha :?:

Postitatud: 08. 09. 2004. 12:16
Postitas Jaanus
Kui jutt juba rummudele läks siis küsiks ka - mida arvata Chris Kingi rummudest?
Endal on ka varsti valik ees...

Postitatud: 08. 09. 2004. 12:18
Postitas Mati
Jaanus kirjutas:Kui jutt juba rummudele läks siis küsiks ka - mida arvata Chris Kingi rummudest?
Endal on ka varsti valik ees...
No kui pappi nagu muda, siis võta aga.

Postitatud: 08. 09. 2004. 12:19
Postitas erikr
Jaanus kirjutas:Kui jutt juba rummudele läks siis küsiks ka - mida arvata Chris Kingi rummudest?
Endal on ka varsti valik ees...
CK on eliit värk. peaasi, et raha jätkub.

Postitatud: 08. 09. 2004. 12:20
Postitas Jaanus
Aga kuidas ta kvaliteedilt võrreldes DT Swissi 240s'ga on?
erikr kirjutas: CK on eliit värk. peaasi, et raha jätkub.

Postitatud: 08. 09. 2004. 12:32
Postitas tarmo
Jaanus kirjutas:Aga kuidas ta kvaliteedilt võrreldes DT Swissi 240s'ga on?
ma arvan, et meie riigis pole inimest kes annaks sulle vastuse sellele küsimusele. kingiga sõitjaid tean ainult ühte siinmail. 240-ga sõitjaid on rohkem ja mõni äkki ütlebki kas midagi on juhtunud, kuid kingiga võrdlusmomenti ei tekita keegi. loe parem välismaa foorumeid. :idea:

Postitatud: 08. 09. 2004. 13:25
Postitas Rom
tarmo kirjutas:
Jaanus kirjutas:Aga kuidas ta kvaliteedilt võrreldes DT Swissi 240s'ga on?
ma arvan, et meie riigis pole inimest kes annaks sulle vastuse sellele küsimusele. kingiga sõitjaid tean ainult ühte siinmail. 240-ga sõitjaid on rohkem ja mõni äkki ütlebki kas midagi on juhtunud, kuid kingiga võrdlusmomenti ei tekita keegi. loe parem välismaa foorumeid. :idea:
niipalju võrdlusest et mina kingi ei võtaks,
minu kõrvad seda tirri pirinat välja ei kannataks :lol:

Postitatud: 08. 09. 2004. 14:36
Postitas tarmo
Rom kirjutas: niipalju võrdlusest et mina kingi ei võtaks,
minu kõrvad seda tirri pirinat välja ei kannataks :lol:
küll sa ära armuks sellesse kui seda omaks 8)

Postitatud: 08. 09. 2004. 20:59
Postitas Rivo
Peeter kirjutas:Mul nüüd sama mure - WCS rummuga sõidetud 1700 km ja juba tugev loks sees .
Ineternetist infot otsides sattusin sellisethread-i peale, kus tuleb välja, et selles rummus kasutatakse mingeid eriti viletsaid ja ebastandardseid (15x26x7) laagreid made in China . Jutt käib just tagumisest rummust, esimene pidi enam-vähem olema.

Helistasin täna sinna Rollmerisse ja sealt öeldi, et neilt on ka varem otsitud 15x26x7 mõõtudega laagrit, aga kuna on tegemist ebastandardsete mõõtudega, siis neil ega ka arvavasti kellelgi teisel maaletoojal selliseid pakkuda ei ole. Standardne mõõt oleks 15x28x7. Käisin täna ka Paldiski mnt.-l Alas-Kuulis ja seal ei osatud laagri pealt üles kirjutatud numbri(15267-2RS) ja 15x26x7 mõõdu järgi midagi pakkuda :( .
Balti Laager pakkus laagrit 15x25x7 ja väitis samuti, et seda 15x26x7 ei saa ilmselt kuskilt.

Mida teha :?:
Ega ma ei mäleta küll laagri mõõtmeid, mis minu WCS rummule läksid, aga abi sain Rollmerist. Võibolla Sul mingi teise aasta toodang ja sealt ka vahe mõõtudes. Ja vahetada lasin kah, mingi tagumise laagri (oli vist see, mis tirrist teisele poole jääb)

Postitatud: 08. 09. 2004. 21:03
Postitas Rivo
Rom kirjutas: niipalju võrdlusest et mina kingi ei võtaks,
minu kõrvad seda tirri pirinat välja ei kannataks :lol:
A suudad sa endale vaiksel surinal töötavat Shopperit ette kujutada. Ega eriti küll mitte. Eks sama ka CK rummudegagi - pirin käib asja juurde, ilma pilku peale viskamata asi selge, mis rummuga tegu.

Postitatud: 09. 09. 2004. 08:07
Postitas Rom
Rivo kirjutas:...
A suudad sa endale vaiksel surinal töötavat Shopperit ette kujutada. Ega eriti küll mitte..........
no mis seal ikka ette kujutada, V12, silindri läbimõõt 3cm ja suriseb mis hirmus :lol: (sõidavad mul sii aegajalt 2 mingit väikest shopperimoodi
asjad,hääle järgi 250cm2, ja tüübid käivad kusagil kalal ja näevad
ehedad "punnvõrrimehed" välja.)

aga huvitav kas CK jääb ikka CK -ks kui sõita originaal laagrid kutuks
ning vahetada need SKF omade vastu :?: