1. leht 1-st
Clipless pedaalid Author
Postitatud: 10. 09. 2003. 12:08
Postitas erko
Tere
ostsin endale hiljuti Author Modus'e, millega tulid kaasa ka clipless pedaalid. Hetkel on need küll asendatud tavapedaalidega, sest investeering kingadesse seisab alles ees.
Nüüd aga probleemi juurde, mille kohta sooviks natuke teie arvamust kuulda. Müüjalt sain teada, et need authori pedaalid on Wellgo toodetud kuid Authori kaubamärki kandvad, väike otsing Wellgo kodulehel andis sellise tulemuse:
http://www.bikexpo.com/showproduct.asp? ... name=Pedal
Minu küsimus: kas tasub need pedaalid alles hoida või maha müüa ning osta hoopis TIME?
Olen foorumi teemasid lugedes aru saanud, et TIME'i vastu ei mudas ei saa. Plaanin järgmisel aastal kõikidel TEC võistlustel osaleda kuid arvestades, et ma mingi tippsõitja ei ole ning seetõttu ka jalgsimatku mudasel rajal (eriti tõusudel
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) tuleb ette siis sellest ka huvi antud teema vastu.
Täpsustaks oma eelnevat mõtet. Sooviksin teada, kas viidatud Authori/Wellgo pedaalide konstruktsioon toob mudasel rajal kaasa kinnitamisprobleeme nagu iga teine selline pedaal (s.t. mitte-TIME) või on sel mingeid eeliseid? Kuna mul endal pole varasemat kogemust cliplessidega sõitmisest siis äkki keegi oskab kommenteerida?
Postitatud: 10. 09. 2003. 12:31
Postitas cowrider
http://www.veloplus.ee reklaamib hetkel TIME Alium pedaale 890kr.
Kahjuks muud kasulikku infot pole jagada. Vähemalt tead hinda arvestada.
Postitatud: 10. 09. 2003. 12:38
Postitas veiko
Kasutan samuti authori ratast koos kaasatulnud peadaalidega. Siiani pole nagu karjuvaid probleeme olnud. Isegi Rakvere mudas läksid ilusti kinni ja tulid ikka lahti ka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mõned on öelnud, et need ei taha mudas hästi lukustuda. Mul on olnud vastupidi, et vahest ei taha nad lahti tulla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
, kui midagi tahkemat on sinna vahele sattunud. Teistega võrrelda ei oska, kuna pole teisi kasutanud. Aga seda hirmu, et nendega üldse sõita ei saa küll pole. Ma kõik TEC'id ja mõne sõidu veel peale ka nendega teinud.
Aga kui raha
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
on siis tuleb ikka paremad osta. Vähemalt enesetunne on parem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Postitatud: 10. 09. 2003. 12:55
Postitas erko
veiko kirjutas:
Aga kui raha
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
on siis tuleb ikka paremad osta. Vähemalt enesetunne on parem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Just, just
Samas, ma ei arvagi, et nendega üldse sõita ei saa. Kaalun lihtsalt võimalust, et kui juba cliplessi peale üle minna siis kohe TIME. Ning osa investeeringust vanade (tegelikult täiesti uute) pedaalide müügiga tagasi teenida
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Postitatud: 10. 09. 2003. 13:27
Postitas Rom
Endal kah hooaja olnud samad (õigemini eelmine mudel mis ei ole siiski päris sama) clipid ja tahaks vahetust kuid samas pole teisi proovinud.
Rakveres tahtis kannatus vägisi katkeda.Võibolla on proble minu oskustes kuid ma ei suuda neid reguleerida selliselt et nad hoiaksid hästi kinni kuid oleksid ka kiiresti lukustuvad.
Viimane wellgo mudel on avatum ja võibolla ka ei kogune muda sinna klambri piludesse niipalju kui eelmistel.
Kui sul võimalusi on siis vaheta välja aga kui sa esimene-teine aasta kiirust veel taga ei aja siis toimivad kindlasti ka wellgod.
Re: Clipless pedaalid Author
Postitatud: 10. 09. 2003. 14:01
Postitas west
authori lehel olid ka kahed pedaalid üleval
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=84350007
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=84250004
hind on hea aga ise valiks ka soovitajatele toetudes (ise pole proovida saanud) Time
Postitatud: 10. 09. 2003. 15:33
Postitas sileem
Rakveres time aliumitega probleeme polnud, pigem oli probleem selles et kinga tald võttis kõvasti muda külge ümber klotsikinnituse ja sellest tekkis raskus lukustamsiega.
Re: Clipless pedaalid Author
Postitatud: 10. 09. 2003. 17:46
Postitas tann
Ma arvan, et kuna nendel clipless'del need "plaadid" selle kinnituskoha all puuduvad, siis ka muda ja igasugune muu jama läheb sealt vahelt kergemini minema. Mul on Ritchey'd plaatidega ja Rakveres oli ikka paras peavalu, sest jalg oli juba pehme ja lihtsalt ei jaksa seda kinni vajutada. Ise pole Time kasutanud, aga Veloplus ntx kiidab taevani. Kardan Time sellepärast, et jalg pole nii kindlalt paigal
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Muidugi üks hästi kerge variant on nö "mikserid". Nende eripära on see, et nad koosnevad ainult sellistest traatidest kuhu jalg kinni kinni lükata ja suur pluss on see veel, et kinnitada saab neljast küljest. Aga asjal on ka miinus, kui kuskile juurika otsa sellega paned siis on ribadeks ka
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Postitatud: 10. 09. 2003. 19:08
Postitas Corrosion
Sõidab mees, mitte pedaalid
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Kui ikka kõva sõitja on, ei hoia ka pedaalid teda tagasi...Meie trennis pole kellegil time, vähemalt mitte bikel, on igast wellgod ja ka mõni Shim.
Postitatud: 10. 09. 2003. 21:25
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:Sõidab mees, mitte pedaalid
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Kui ikka kõva sõitja on, ei hoia ka pedaalid teda tagasi...Meie trennis pole kellegil time, vähemalt mitte bikel, on igast wellgod ja ka mõni Shim.
Kindel see, et kui ratas on töökorras ja enamvähem funktsionnalne, siis 90-95% on sõitjast kinni.
See "ratta headuse/mehe taseme" võrdlus viõistlustulemustega ei ole kuigi informatiivne asi ega kõlba mingikski mõõdupuuks. Trennipoisid on reeglina alles selles eas, et ise veel raha ei teeni. Kõik on kinni vanemate rahakoti peal. Ja vanematele time/xtr/crossmaxi vajalikkust selgeks teha on võimatu. Kes juba ise raha teenib, see võib omale sellist luksust ja impulsiivset raiskamist/kulutamist lubada (kui rahakott kannatab) ja ei pea kellelgi aru andma.
Ja ütleks veel korra, et HARRASTAJANA tahan ma sõita max hea varustusega. Ja ei mõtlegi hakata vaagima kas see või teine jupp on minu tasemele hea/paras/kehv. Mugavus, töökindlus, funktsionaalsus, ning sellest tulenev FIILING ning ENESETUNNE on minu jaoks peamised. Ja kui ka tulemustes on edasiminekut märgata siis mida veel enamat tahta?
Postitatud: 10. 09. 2003. 21:35
Postitas cowrider
Sama siin. Ma soovin oma ratta peale kindel olla ja samal ajal sõitu nautida. Soovin seda ka teistele ja mind isegi häirib, kui keegi sõidab mingi loguga ja viril nägu on peas - tahaks aidata
Samas on nii, et võib vabalt viletsama asjaga rahul olla, kuni pole paremat proovinud. Pärast seda jääb kripeldama ja rahakoti suu avaneb.
Kohe veidi paremad, näiteks keskpärased jupid muretsedes hoiab tegelikult närve ja raha kokku. Seepärast soetasin omale esimesteks Pedaalideks TIME Aliumi - pole just tipp, aga vähemalt teada ja tuntud head.
Postitatud: 10. 09. 2003. 21:45
Postitas erko
hm, tundub et vastustest hakkab välja kooruma selline tõde, et kui vähegi finantsilist powerit on siis investeerida TIME pedaalidesse ning nautida sõitu.
Ma ise aga arvan, et esimese sammuna ostan ära kingad ning proovin ära olemasolevad wellgo pedaalid (kas siis veel sel aastal või alles järgmisel). Kui juhtub, et ma nendega ei naudi sõitu siis vast vahetan TIME'ide vastu välja.
Lisaks veel UrmasL arvamusele, et HARRASTAJA peab leidma sellise "kesktee" max hea varustuse tahtmise ja rahakoti raudade avanemisnurga suuruse vahel
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postitatud: 10. 09. 2003. 21:53
Postitas UrmasL
Erx kirjutas:Lisaks veel UrmasL arvamusele, et HARRASTAJA peab leidma sellise "kesktee" max hea varustuse tahtmise ja rahakoti raudade avanemisnurga suuruse vahel
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Seda kindlasti. Mõni lihtsalt on nõus rohkem muudest kulutustest loobuma hobi kasuks kui teine.
Enda puhul on kodu ja pere ülalpidamine siiski veel tähtsam rattahobist.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tahad või ei taha
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Aga pean tunnistama, et ega muudeks haarastusteks aega ega raha üle ei jää küll
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Postitatud: 11. 09. 2003. 07:49
Postitas tarmo
ma sõidaks need authorid ribadeks paari aastaga ja siis vaataks midagi uut. kasvõi time?i. spd platvorm on viimase aastaga oluliselt paranenud ja mud clearance?i osas time?le suuresti lähenenud.
mina sinu puhul ei raiskaks aega ja raha et kohe uusi pedaale installima hakata.
Postitatud: 15. 09. 2003. 09:44
Postitas Mati
OLen sõitnud Authori cliplessiga (tookordne nõrgeim mudel Authori valikust) viis hooaega ja probleeme pole. Testitud ka mudas - toimivad
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Kui väga mudane, siis koputad enne kinnitamist jala (kinga) küljega vastu pedaali külge ja siis kinni.
Postitatud: 15. 09. 2003. 09:52
Postitas Rom
Mati kirjutas: Kui väga mudane, siis koputad enne kinnitamist jala (kinga) küljega vastu pedaali külge ja siis kinni.
Millal sa selle aja ja kust sa selle jõu võtada et peale mudast jooksukat clipidega möllata viitsid
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
.
Tõusu lõpus on mu küll jalg nii pehme et kui jala õigele kohale jõuad asetada siis on hea juba küll
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postitatud: 15. 09. 2003. 09:54
Postitas Mati
Rom kirjutas:Mati kirjutas: Kui väga mudane, siis koputad enne kinnitamist jala (kinga) küljega vastu pedaali külge ja siis kinni.
Millal sa selle aja ja kust sa selle jõu võtada et peale mudast jooksukat clipidega möllata viitsid
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
.
Tõusu lõpus on mu küll jalg nii pehme et kui jala õigele kohale jõuad asetada siis on hea juba küll
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
See käib mul juba nii automaatselt, et aja kulu on nii 0,5 sek. Jõu osas ei ole vaja üritada clippi pooleks lüüa, väiksest kõpsust piisab
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postitatud: 15. 09. 2003. 10:00
Postitas Rom
Mati kirjutas:Rom kirjutas:Mati kirjutas: Kui väga mudane, siis koputad enne kinnitamist jala (kinga) küljega vastu pedaali külge ja siis kinni.
Millal sa selle aja ja kust sa selle jõu võtada et peale mudast jooksukat clipidega möllata viitsid
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
.
Tõusu lõpus on mu küll jalg nii pehme et kui jala õigele kohale jõuad asetada siis on hea juba küll
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
See käib mul juba nii automaatselt, et aja kulu on nii 0,5 sek. Jõu osas ei ole vaja üritada clippi pooleks lüüa, väiksest kõpsust piisab
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
mnjah........üritad rattaselga istuda, endal ila tigub lenksule , silmad verd täis ja pulss on 200 peal.........krt minul siis kellasepa tunnetust enam ei ole
Siit moraal: ära tule rattaseljast maha ennem finisit.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[b]Time[/b]
Postitatud: 22. 09. 2003. 15:08
Postitas careras
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tegin selle aasta viimase(ilmselt) investeeringu rattasporti ja astusin
välja nn. ketsiklubist.Peale vaagimisi,kaalumisi ja hindamisi valisin enda
rahakoti ja kõige muu vahel kuldse kesktee.Soetasin siis enne lume tulekut Time Alium HP clipid ja Specialized Sport MTN ja ei saanud muidugi seda kõike proovimata jätta.Kõrve ringi tõusud alistusid igatahes
tükk maad reipamalt.Nii et see jutt parimast ratta upgradest on tõesti seotud peaalide vahetusega.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Time Alium ja Specialized kingad
Postitatud: 22. 09. 2003. 18:50
Postitas cowrider
careras kirjutas: Soetasin siis enne lume tulekut Time Alium HP clipid ja Specialized Sport MTN ja ei saanud muidugi seda kõike proovimata jätta.
Sama siin. Umbes viiel päeval kasutanud Time Alium ja Specialized MTN 2003
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Igatahes aktiivset testimist pole veel olnud, aga mulle tundub, et jõudlus on märgatavalt parem, võrreldes hiina ketsidega sõtkumisega. Samas esimestel päevadel sai peatudes ikka mõned korrad külili ka käidud, kuna polnud harjumust jalgu vabastada
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nädalavahetusel sai pakikoormaga matkatud ja selleks ajaks oli õnneks ka ajudes tarkvarauuendus toimunud ja ühtegi külilikäimist polnud.
Uuendus oli kindlasti hea investeering.
Re: Time Alium ja Specialized kingad
Postitatud: 22. 09. 2003. 21:42
Postitas careras
cowrider kirjutas:careras kirjutas: Soetasin siis enne lume tulekut Time Alium HP clipid ja Specialized Sport MTN ja ei saanud muidugi seda kõike proovimata jätta.
Samas esimestel päevadel sai peatudes ikka mõned korrad külili ka käidud, kuna polnud harjumust jalgu vabastada.
Huvitav kogemus jah,aju peab veidi teisiti tööle hakkama.Kui enne töötas pidur ja jalg üheaegselt siis nyyd ikka jalg ja siis pidur.
Harjumuse jõud on suur!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Time Alium ja Specialized kingad
Postitatud: 23. 09. 2003. 08:16
Postitas priv
[quote="careras"][quote="cowrider"][quote="careras"] Soetasin siis enne lume tulekut Time Alium HP clipid ja Specialized Sport MTN ja ei saanud muidugi seda kõike proovimata jätta.[/quote]
Samas esimestel päevadel sai peatudes ikka mõned korrad külili ka käidud, kuna polnud harjumust jalgu vabastada. [/quote]
Huvitav kogemus jah,aju peab veidi teisiti tööle hakkama.Kui enne töötas pidur ja jalg üheaegselt siis nyyd ikka jalg ja siis pidur.
Harjumuse jõud on suur!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
[/quote]
Jaa-jaa... kui endale clipid muretsesin, siis sõber hoiatas, et 3x külili käimist kuulub asja juurde. Pettis sinder - käisin 4x külje peale.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Aga ju see asja juurde käib.
Postitatud: 23. 09. 2003. 08:36
Postitas valdek
SPD- lt Time- le üle minnes sama lugu, esimesel sõidul ja järsku mäkke sõites, kui kiirus 0 vajus (reis peen) ei saanud nii ruttu jalga lahti, kui harjunud SPD- lt saama. Raudselt 3- 4 korda lausa selili, ratas peakohal. Hea, et hõre liiklus oli- jäi sihverplaat terveks
Nüüd asi selge
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:23
Postitas cowrider
Ühte laskumist silmitsedes, kus mul ükskord ketsidega sõites esiratta kinni võttis ja ma vastu oma tahtmist rattalt minema lendasin, tekkis mul küsimus.
Nimelt, et kui jalad on pedaalide küljes kinni ja sedasi nippel panna, kas siis tuleb välja hoopis salto ja saab kohe edasi sõita?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Esialgu jäi järgi proovimata.
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:35
Postitas UrmasL
cowrider kirjutas:Ühte laskumist silmitsedes, kus mul ükskord ketsidega sõites esiratta kinni võttis ja ma vastu oma tahtmist rattalt minema lendasin, tekkis mul küsimus.
Nimelt, et kui jalad on pedaalide küljes kinni ja sedasi nippel panna, kas siis tuleb välja hoopis salto ja saab kohe edasi sõita?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Esialgu jäi järgi proovimata.
Üldiselt saad kindlalt pedaali küljes olevate jalgadega ratast laskumistel oluliselt paremini juhtida. Eriti kui on sellised astmetega ja tehnilised laskumised. Esiratta võtab "kinni" siis kui raskuskese on liiga ees ja lenksust liiga kramplikult kinni hoitakse. Vii oma raskuskese sadula taha ja suru jalgadega ratast veel "allapoole".
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:42
Postitas herki
Olen ma õigesti aru saanud, et Time'd käivad raskemini, pole reguleeritavad ja liiguvad sõidu ajal?
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:49
Postitas UrmasL
herki kirjutas:Olen ma õigesti aru saanud, et Time'd käivad raskemini, pole reguleeritavad ja liiguvad sõidu ajal?
Ma pole vist kõige õigem mees vastama kuna ise pole Timega sõitnud (proovinud küll olen) aga natuke raskemalt käivad küll. Reguleerida ei saa. Float on 15 kraadi või 20kraadi olenevalt sellest kumbat pidi cleat alla panna. On olemas ka custom cleatid muude nurkade jaoks. Vist 13/17kraadi oli olemas. SPD tüüpi pedaalil on väiksem float. Täpselt ei mäleta aga vist oli 5-6 kraadi ainult.
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:55
Postitas cowrider
UrmasL kirjutas:cowrider kirjutas:Ühte laskumist silmitsedes, kus mul ükskord ketsidega sõites esiratta kinni võttis ja ma vastu oma tahtmist rattalt minema lendasin, tekkis mul küsimus.
Nimelt, et kui jalad on pedaalide küljes kinni ja sedasi nippel panna, kas siis tuleb välja hoopis salto ja saab kohe edasi sõita?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Esialgu jäi järgi proovimata.
Üldiselt saad kindlalt pedaali küljes olevate jalgadega ratast laskumistel oluliselt paremini juhtida. Eriti kui on sellised astmetega ja tehnilised laskumised. Esiratta võtab "kinni" siis kui raskuskese on liiga ees ja lenksust liiga kramplikult kinni hoitakse. Vii oma raskuskese sadula taha ja suru jalgadega ratast veel "allapoole".
Mnjah, too laskumine on Harku metsas ja seal jäi esiratas liiva sisse kinni, aga see juhtus mitu kuud tagasi. Eks ma veel tehniliselt kogenematu olin/olen. Siis sai muud nalja ka, näiteks kuskil viskas mind rattalt õhku ja kuna ma hoidsin leksust kinni, siis õnnestus ikka rattale tagasi maanduda ja püsti jääda. Korra loopis keti maha ja siis oli samuti täbar. Kinniste jalgadega oleks neil viimatimainitud juhtudel kindlam tunne olnud.
Kuna ma teisi klotsidega pedaale peale TIME pole proovinud, siis ei oska võrrelda. Samas tundub, et kas kingade avamine on veidi hõlpsamaks muutunud või on jalad osavamaks saanud. Vahel on tõesti olnud hirm, et äkki ei tule lahti, aga ma arvan, et küsimus on tehnikas.
Loksumine? Pisike klõbin sikutamisel vist on, mis mind alguses isegi häiris - mõtlesin, et mingi jama on, aga ju käib asja juurde.
Põhjalike järelduste tegemiseks on mul vaja täiendavat kogemust.
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:56
Postitas valdek
UrmasL kirjutas:herki kirjutas:Olen ma õigesti aru saanud, et Time'd käivad raskemini, pole reguleeritavad ja liiguvad sõidu ajal?
Reguleerida ei saa. Float on 15 kraadi või 20kraadi olenevalt sellest kumbat pidi cleat alla panna.
Ma ka alles 1 hooaja nendega sõitnud, siin kindlasti kogenumaid mehi. Aga selle pärast ma algul selili vajusingi, et keerad jalga ja ta saadanas ei tule lahti- suur float!
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:56
Postitas herki
Tunduvad ebameeldivad omadused. Eriti, et kõvema väänamise tagajärel kipub põlv kannatama. Nii et SPD mudakindluse tõustes eelistuses kahtlust pole.
Postitatud: 23. 09. 2003. 10:59
Postitas cowrider
Mulle tundub, et lahtivõtmiseks peab pedaal olema all asendis, vähemalt siis on tunduvalt lihtsam. Kordan veel, et tundub, et võrreldes mõned sõidud tagasi avamisega, tundus viimati asi hõlpsam.
Postitatud: 23. 09. 2003. 11:02
Postitas UrmasL
herki kirjutas:Tunduvad ebameeldivad omadused. Eriti, et kõvema väänamise tagajärel kipub põlv kannatama.
Vastupidi. Põlveprobleemide korral soovitatakse just Time kuna suurem float tagab mugavama jalaasendi. Ja niipalju raskemalt nad ka ei käi, et peaks oluliselt suuremat jõudu rakendama kui spd puhul. Muid Time eeliseid teavad vast enamus. Hooldevabad, hea muda/lume/sodi taluvus, normaalne kaal ja ülihea vastupidavus.
Postitatud: 23. 09. 2003. 11:11
Postitas valdek
herki kirjutas:Tunduvad ebameeldivad omadused. Eriti, et kõvema väänamise tagajärel kipub põlv kannatama.
KÕVEMAT väänamist ei ole, sama kerge minu arust! Lihtsalt pikema käiguga liigutus jalal. Aga tunduvalt lihtsam ja kiirem (vähemalt minu puhul) jalgu kinni saada. Ülejäänud plussid pani Urmas kirja.
Postitatud: 23. 09. 2003. 11:15
Postitas herki
Olgu siis praktika tõe kriteerium! Asjalik jutt teil. Peab Time'i katsetama.
Ma oma SPDd keerasin esimese asjana pisut kergemaks, et oleks mugavam jalal sisse-välja käia. Et see Time'il võimalik pole, teeb ettevaatlikuks.
Tegelikult põlvede kõrval on ka puusaliigesed mitmetel probleemiks. Tea, kuidas jala ulatuslikum keeramine sinna mõjub?
Postitatud: 23. 09. 2003. 11:38
Postitas Raul Tammesoo
UrmasL kirjutas:...
Hooldevabad, hea muda/lume/sodi taluvus, normaalne kaal ja ülihea vastupidavus.
Olen vbla halb peremees oma rattale, aga mida SPD kinnitusega pedaalil (või SPD laadse kinnitusega pedaalil, endal mingid VP-d) hooldama peab? Siiamaani ostnud 2 komplekti VP pedaale kasutatud peast, kummalgi paaril pole midagi hooldanud, siiamaani kestavad mõlemad, ptüi-ptüi-ptüi.
Postitatud: 23. 09. 2003. 12:19
Postitas Rivo
Kaks hooaega kasutanud Shimano SPD - M515 pedaale. Miinuseks oli ainult pea võimatu kinni saamine nt. sula lumega. Mudaga veel kuidagi sai, kui jalgadega ennem vastu vänta/peadaali koputasid.
Lahti tulevad jah, SPD-d. üsna lihtsalt, kui on nii sätitud, kuid...seejuures on mul paar-kolm korda võistlustel jalg tõusul lahti tulnud
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
ja ole siis mees ja pane jalg keset tõusu tagasi - võimatu.
Alates eelmisest nädalast kasutusel Time Atac Carbon WCS pedaalid. Kasutada jõudnud kõigest ühel võistlusel ja trenni korral. Ette heita pole küll midagi. Jala kätte saamiseks tuleb jah, tiba rohkem keerata (klotse teistpidi panna pole veel proovinud), kuid see ei häiri. Üle nipli pannes tulid kah ilusti lahti
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Postitatud: 23. 09. 2003. 12:38
Postitas Mati
cowrider kirjutas:Ühte laskumist silmitsedes, kus mul ükskord ketsidega sõites esiratta kinni võttis ja ma vastu oma tahtmist rattalt minema lendasin, tekkis mul küsimus.
Nimelt, et kui jalad on pedaalide küljes kinni ja sedasi nippel panna, kas siis tuleb välja hoopis salto ja saab kohe edasi sõita?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Esialgu jäi järgi proovimata.
Vähemalt SPD-d tulevad lahti ka üles suunas, muidugi mitte nii kergelt kui kõrvale aga siiski. Ka praktikas korduvalt proovitud
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Postitatud: 23. 09. 2003. 12:48
Postitas Matkaja
Olen ka Author Moduse omanik. Clipid ka authori (wellgo) omad. Paar aastat sõitnud ja midagi halba nende kohta ei ütle. Kuid oli ka juhus kui sai üle nipli käidud. Nimelt künklikul maal kiirendamise käigus tuli üks jalg clipist välja
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
ja jalg kohe esirattasse astutud.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Edasi võite ise ette kujutada.
Eks oli clipi reguleeringu küsimus. Liiga lõdvaks ei tohi ikka vedrusid jätta.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Postitatud: 23. 09. 2003. 12:57
Postitas Rom
Mati kirjutas:
Vähemalt SPD-d tulevad lahti ka üles suunas, muidugi mitte nii kergelt kui kõrvale aga siiski. Ka praktikas korduvalt proovitud
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sedasi on juba ohtlik sõita minumeelest
Mäest üles vändates ka tõmbad ju pedaale ja kui siis järsku jalg lahti tuleb on raske tasakaalu säilitada. Ja kui juhtud veel krupis sõitma.......
Postitatud: 23. 09. 2003. 13:14
Postitas margo
Mati kirjutas:
Vähemalt SPD-d tulevad lahti ka üles suunas, muidugi mitte nii kergelt kui kõrvale aga siiski. Ka praktikas korduvalt proovitud
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No kui kruvi ikka pingutada, siis küll ei tule. Kui liiga lõdvaks jätta, siis küll. Isegi praktiseerinud
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postitatud: 23. 09. 2003. 13:56
Postitas Mati
person kirjutas:Mati kirjutas:
Vähemalt SPD-d tulevad lahti ka üles suunas, muidugi mitte nii kergelt kui kõrvale aga siiski. Ka praktikas korduvalt proovitud
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No kui kruvi ikka pingutada, siis küll ei tule. Kui liiga lõdvaks jätta, siis küll. Isegi praktiseerinud
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No ku ikka nipli paned tuleb küll, või peaks. Vastasel korral ei kujuta grimasse ja hääletugevust ette. Eks tulebki leida see õige regull. Samas see vedrusüsteem ka väsib ajaga, ntx see suvi lõi paar korda sõites üles lahti, varem pole olnud. Regull aastast 2000/2001
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Postitatud: 23. 09. 2003. 14:27
Postitas Road
Vedruvärk ei väsi. Ta ju ei tööta peaaegu üldse. Asi on cleatsi ja pedaalil vastuse kulumises. On üks koht mida töödeldes üles lahti ei tõmba ja üldse hakkab paremini õieti lahti käima.