1. leht 1-st
MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 26. 10. 2009. 14:55
Postitas Gunnar
Ma ei pannud seda hoolduse foorumisse, kuna V+ väidab, et see peabki nii olema.
Tegu Ultegra kompakt käpaga 50-34 + 10-ne kassett ja väike-väike kombinatsioonis läheb kett alt vastu ees suurt hammakat.
Kas see on Kompakt käpa eripära? Ultegra eripära? Shimano eripära? Merida eripära? MNT rataste eripära?
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 27. 10. 2009. 13:32
Postitas T6nu
Kui kett vastu hammakat ei käiks, oleks suht raske edasi liikuda rattaga:P
Tegelikult ma arvan, asi peaks olema selles, et maanteerattad ei ole väga mõeldud väike-väike kombinatsioonis sõitmiseks (ainult seisma jätmiseks siis). Nagu ka maastikurattad- kett läheb suure nurga alla ja venitab seda nii nagu ei oleks vaja. Ise olen maastikurattal 2 korda keti pooleks sõitnud väike-väike kombinatsioonis- olude sunnil..
Minu arvamus lihtsalt.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 27. 10. 2009. 22:01
Postitas Sadul
väike-väike ja suur- suur on küll kehv seis, suht raske on nii reguleerida, et kuskilt vastu ei käi, see et vastu käima hakkab, ongi märk sellest et vaheta käiku.
Gunnar kirjutas:Ma ei pannud seda hoolduse foorumisse, kuna V+ väidab, et see peabki nii olema.
Tegu Ultegra kompakt käpaga 50-34 + 10-ne kassett ja väike-väike kombinatsioonis läheb kett alt vastu ees suurt hammakat.
Kas see on Kompakt käpa eripära? Ultegra eripära? Shimano eripära? Merida eripära? MNT rataste eripära?
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 29. 10. 2009. 10:28
Postitas mart2
Kogemus siis järgmine:
Campa Chorusel väike-väike suhtes probleemi ei olnud, kuid SRAM Forcel praegu vahetevahel on (kui just jõuga vajutan).
Samas heal tuttaval, kes Force komplekti esimeseks vahetajaks pani Dura-ACE, probleemi polnud üldse. DA-l on nimelt esivahetaja raam veidi laiem.
Tegu oli siis kõigil juhtudel Kompaktiga 50-34 ja taga 10-ne kassett.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 29. 10. 2009. 14:48
Postitas Gunnar
mart2 kirjutas: DA-l on nimelt esivahetaja raam veidi laiem.
Aga kuna käib jutt mitte vahetaja vastu nühkimisest vaid hammaka vastu, siis ei tohiks esivahetajast mitte midagi sõltuda. Ega esivahetaja ju ei piira keti liikumist vaid ainult vahetab.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 29. 10. 2009. 14:52
Postitas UrmasL
Gunnar kirjutas:mart2 kirjutas: DA-l on nimelt esivahetaja raam veidi laiem.
Aga kuna käib jutt mitte vahetaja vastu nühkimisest vaid hammaka vastu, siis ei tohiks esivahetajast mitte midagi sõltuda. Ega esivahetaja ju ei piira keti liikumist vaid ainult vahetab.
Siis ilmselt Chainline teema. Ma ei viitsi praegu googeldada, et mille järgi ja kuidas chainline korrektselt mõõta tuleks. Regullida saab keskjooksu seibidega ntx. Või on tagajooksul midagi paigast ära.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 29. 10. 2009. 14:58
Postitas veiko
Osadel konffidel ongi nii, et käib vastu ja teha pole seal suurt midagi. Ma olen ka korra sellega kokku puutunud. Alul arvasin, et kõriseb vastu esikäikarit aga lähemal uurimisel siis nägin tegeliku põhjuse.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 03. 11. 2009. 10:36
Postitas andresle
Kuna olen V+-ist ei tohiks ilmselt kommenteerida. Aga kui võtad suvalise maanteeka, siis näed kõigil suurtel hammakatel keti jälgi. Väike-väike maanteerattal peaks olema kasutamiseks välistatud ülekanne 34:11 = 50:16
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 11. 05. 2012. 23:03
Postitas AndresO
Kaevan üles vana teema...
Eelkõneleja soovitas kategooriliselt mitte kasutada 34:11 ülekannet. Loogiline ja arusaadav. Aga küsimus niisugune, et missugune oleks 10-se kasseti puhul veel mõistlik keti asend - kas väike ja alt teine või väike ja alt kolmas (suure puhul siis vastavalt teistpidi), et ketti ja hammakaid ebaloomulikult ei koormaks?
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 11. 05. 2012. 23:38
Postitas MK777
Ütleme nii, et ühe esimese hammaka kohta on mõistlik kasutada 1-7,8 või 10-4,3 tagumistest, et mitte päris risti kett lasta.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 12. 05. 2012. 07:52
Postitas metslane
andresle kirjutas:Kuna olen V+-ist ei tohiks ilmselt kommenteerida. Aga kui võtad suvalise maanteeka, siis näed kõigil suurtel hammakatel keti jälgi. Väike-väike maanteerattal peaks olema kasutamiseks välistatud ülekanne 34:11 = 50:16
Vaata need keti jäljed võivad tulla sellest et on aeg ajalt käike vahetatud.
Olen tähele pannud et tavaliselt siis kui mõistus otsas hakatakse seda ülekannete juttu ajama.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 12. 05. 2012. 14:04
Postitas mart2
AndresO kirjutas:Kaevan üles vana teema...
Eelkõneleja soovitas kategooriliselt mitte kasutada 34:11 ülekannet. Loogiline ja arusaadav. Aga küsimus niisugune, et missugune oleks 10-se kasseti puhul veel mõistlik keti asend - kas väike ja alt teine või väike ja alt kolmas (suure puhul siis vastavalt teistpidi), et ketti ja hammakaid ebaloomulikult ei koormaks?
Lugesin omal ajal interneti avarustest, et kompakti puhul saab kasutada kõiki kombinatsioone - olen ise poovinud, töötab - kuid parim ketile ja hammakatele on siis, kui eest 34/36 variandiga ei kasuta tagant kaht väiksemat ja eest 50-sel ei kasuta tagant 2 suuremat.
Tegemist siis just eelpool nimetatud
chainline probleemiga. Vahel on ka esimese vahetaja raam, kuid seda saab visuaalselt kergesti näha.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 12. 05. 2012. 20:27
Postitas maxspeed
Mina näiteks pole taibanud, mis eesmärki täidab maanteerattal nn. compact esihammakate versioon. 50/34 kasutamisel ei näe küll enda jaoks mingit mõtet.
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 12. 05. 2012. 21:24
Postitas AndresO
Tänan vastajaid! Sain targemaks.
Küsimuse esitasin just keti ja hammakate tervise seisukohast. Iseenesest minul väike-väike kompaktiga töötab, kuskile vastu ei käi, aga päriselt sõitmiseks pole kasutanud - tundus juba enne ebamõistlik. K.a. kasseti eelviimane.
Kompakt äkki rohkem mägedes kasutamiseks?
Meie siledal maal endalgi tekkinud küs, et mille vastu 34 välja vahetada? Kui 50 (50:11 on mulle rohkem, kui küll) paika jätta, siis kas 36 või pigem isegi 38 või 39? Poolt- ja/või vastuargumente?
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 14. 05. 2012. 08:22
Postitas KristjanS
Isegi minul enesel, kes ma paar korda elus olen maantekaga sõitnud, oleks imelik sõita väike-väike kombinatsioonis... Seda enam, kui jutt käib compact käpast. Vahest on abiks olnud kui jalajõudu väheke suurendada, ei pea koguaeg mingite XY käikudega sõitma, foorumis lolle kommentaare lugema ja mis veel parem - liikumiskiirus on kah suurem
. See viimane peakski vist olema üks põhiargumente, miks maanteel hea sõita on
.
PS! Jalajõudu saab ideaalselt rattasadulas suurendada. Abiks teha hooajal mõni jõutreeningute periood. Sel perioodil peaks ennekõike sõitma läbimõeldult ja süstemaatiliselt raskemate raudadega ja tegema erinevaid jõuharjutusi - rattasadulas!
PPS! Sigvard Kukk ütles mulle kunagi, et "Keri-keri, aga keri raskete raudadega, siis liigud edasi ka!".
Re: MNT ratta kett käib vastu eest suurt hammkakat.
Postitatud: 14. 05. 2012. 11:50
Postitas Alfonze
Polegi umbes 13000km jooksul sellist kavalat käigukombot kasutanud, kaine loogika ütleb ikka, et risti pole põhjust lasta, ise ees 34 peal kasutan allapoole max 4-ndat hammakat taga. Kusjuures ees suurel (esivahetaja on DA7900) kasutan küll pea tervet käiguvahemikku teinekord, kuigi suurim taga pole soovitsulik on DA vahetaja disainitud suurel ilma trim-imiseta veatult toimima.
Proovisin, jah tõepoolest ees 34 ja taga väike on keti vahe 50-sega olematu ja käiks vastu ilmselt kui sõidaks selliselt, kuid see pole mingi probleem, sest IRL ei ole seda käiku vaja.
Mis puudutab maanteeratta ja compacti mõttekust, siis leian just, et mõttetu on 53/39:-) Milleks lisa massi kaasas tassida ja ringi ajada, compacti puhul vända spider 110BCD (kergem), hammakad väiksemad (kergem), kett lühem (kergem), taha saab panna kasseti näiteks 11-21 (kergem), kergest otsast puudu ei tule kui suht lame maa ja ees 34 (ülekanne kergem kui 39-23 näiteks). Samuti lisamugavus see, et peaaegu kõik käigud ilusti üle ühe hamba, väga hea sujuv vahetada ja ülekanne muutub väikeste astmetega. Jah muidugi on väide, et kui spider 110 siis on asi vedelam ja 130 oleks parem, mina ilmselt piisavalt karvajalg et hammakaid ega käppasi ei kõverda oma olematu jõuga:-)
Iseküsimus jah kui pidevalt on puudu 50-11 ülekandest ja peab seetõttu "aeglaselt" kulgema või kui on tohutu mägine maastik. Minul seda muret pole (olen aeglane ja maa Eestile kohaselt lame), sest see ülekanne annab 90 kadentsi juures kiiruseks 51,5kmh, ning kerides olen ise saanud kuskil 70kmh (pole ka meeletult katsetanud muidugi).