1. leht 1-st

Jooksud

Postitatud: 20. 12. 2009. 15:16
Postitas j4lgr477ur
Mul on plaan osta kevadel maanteerattale uued jooksud. Internetis uuridesnägin jookse, millel olid erinevate kõrgustega pöiad(loodan, et väljendasin ennast õigesti :oops: ). Et asi selgem oleks siis ma toon ka kaks näidet:
http://www.bike-components.de/products/ ... dsatz.html
http://www.bike-components.de/products/ ... dsatz.html
Kuma neist ma peaksin neist eelistama? ma ei taha, et tee hakkaks mulle kindlaid mudeleid soovitama, vaid et te ütleksite, milliste pöidadega jooksud on paremad võistlustel (enamasti grupisõidud mitte eraldistart).

Re: Jooksud

Postitatud: 20. 12. 2009. 15:29
Postitas Cly/Suva
Need kõrge pöiad on tuntud ka kui aero veljed. Nende ehitus on aerodünaamilisem, aga ilmselgetel põhjustel püüavad nad küljetuult ja teevad selle tõttu ratta ebastabiilsemaks. Selle tõttu on grupisõidus need pisut ebasobivad, ma ei tea kas nad keelatud on, aga suur osa aero varustust näiteks on. Pigem soovitaks need eraldistarti jätta.

Re: Jooksud

Postitatud: 20. 12. 2009. 16:22
Postitas veiko
Kõik sõltub sellest, kus sõita tahad. Kas kütad mägesi või lajatad siledat maad, kas oluline on kiirendus (kritid) või konstantne kiirus jne. Sellest lähtuvalt valid jooksud või siis otsid kompromissi nende kõigi keskele.
Kui mälu ei peta, siis 90mm kõrgusega pöid on veel grupisõidus lubatud. Kettad ja kõiksugu murutrimmerid mitte (parandage, kui eksin).
Mis kuhu sobib? FastForward näitab oma jooksude juures ilusti graafilisel skaalal, kuhupoole antud valik kaldub (aerodünaamika, kiirendus/konstantne kriirus, mäed/lauskmaa). Ma usun, et sama põhimõte pöia kõrguse suhtes kehtib ka teistele jooksudele. Veidike reklaami ka, et ei tekkiks liigset kõhklust tootja osas :).

Re: Jooksud

Postitatud: 20. 12. 2009. 17:26
Postitas j4lgr477ur
Aga mida Eesti grupisõitudel vaja läheb. Mida neist kolmest tuleb väärtustada (kiirendus jne)?

Re: Jooksud

Postitatud: 20. 12. 2009. 19:50
Postitas Kuldar
nupumees see j4lgr477ur.

Re: Jooksud

Postitatud: 20. 12. 2009. 22:13
Postitas Mati
Esitatud valik on finatsilisel tmuidugi huvitav 175 EUR vs 2000+ EUR ...

Aga Eestis on panna vaja maanteel, nii, et tatt ripub ja loota, et mingi hetk lastakse korraks tirri, et saaks taastuda ja siis uuesti ... selline mitemtunnine intervall. Aga kui suurem osa grupist kisub juba esimese kilomeetri peal täpiks, siis pole suurt vahet millega tuult lõikad, peasi, et oleks kellega lobiseda ...

Re: Jooksud

Postitatud: 28. 12. 2009. 15:40
Postitas wylde
kui tahad teinekord rattaga ka kesklinnast läbi sõita ( Tallinn) ja sadulas, mitte ratas auto katusel kus kõrge pöid kena silmailu loob, siis päris süsinik jooksude poole ma ei vaataks. Kerge aero profiil on talutav kuid arvesta meie teede/tänavatega ja ka sellega, mis olud võistlustel on ( rüselus, ootamatud kurvid, lendavad kivid jne). Mägesid meil ei ole, seega võta nii kõrge profiil kui rahakott kannatab aga karda siis kordades kui kaevuluuk, kivi, teeperv või mis iganes ootamatult rattasse kargab. Vali jäikuse ( teras kodarad) ja veerevuse järgi ja treeni innukalt ning saadki endale “võidujooksu”. Ise kasutajana kiidan Dura-Ace jookse.

Re: Jooksud

Postitatud: 29. 12. 2009. 15:46
Postitas Rattur23
ma ei saa aru miks te tubular jooksud nii maha teete, minu arust on ka mõtetu osta endale 30kilo eest aerojooksud, mis on rasked ning clincher pöiaga.
Aga eks iga inimene ise teab, mina näiteks ei raatsi osta 30kilo eest clincher jooksu:).

Head valimist jooksude osas!!!

Re: Jooksud

Postitatud: 29. 12. 2009. 17:49
Postitas Mati
Rattur23 kirjutas:...Aga eks iga inimene ise teab, mina näiteks ei raatsi osta 30kilo eest clincher jooksu:)...
30k :shock: ... juba 10k eest saab täiesti pandava 50-60 mm carbon-alu clincheri. Lisaks on variant ka täis carbon clincher :idea:

Re: Jooksud

Postitatud: 30. 12. 2009. 23:15
Postitas Rattur23
jah võib olla paisutasin oma 30k natuke üle, aga kallimate asjade puhul nagu bora, zipp, lightweith neid küll väga clincherit osta ei tahaks, aga eks see oleneb paljust, kasutaja vajadusest, kas sellega läbi aasta ringi kärutada või ainult võistlustel sõita.