1. leht 1-st

Pidurite asukoht?

Postitatud: 21. 03. 2010. 00:11
Postitas oldmoped
Vabandust, kui natukene vale rubriik, aga ükski muu ei tundunud ka parem.
Juba tükkaega on mind vaevanud küsimus, et kas jalgratastel on kasutusel mingi standard, kumma käe alla kumb pidurihoob pannakse? Küsimus tõstatunud seoses ühe vana masina algsesse seisu taastmisega ja kui kõik muu on enamvähem tehasekonditsiooni aetud, paneks siis piduritrossid ka õigetpidi külge (kui selline asi, nagu õigetpidi üldse olemas on).

Endale on mulle siiani tundunud, et "sportratastel", millel mõlemad pidurid tulevad linkide alla, on esipidur vasakul ja tagapidur paremal.
Samas taga rummusisest pidurit kasutavatel, millel on käe all ainult esipidur, on see valdavalt toodud parema käe alla (nagu igale motoriseeritud kaherattalisi kasutavale inimesele tundub loogiline ja ainuvõimalik).

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 21. 03. 2010. 00:20
Postitas Rivo
oldmoped kirjutas:Endale on mulle siiani tundunud, et "sportratastel", millel mõlemad pidurid tulevad linkide alla, on esipidur vasakul ja tagapidur paremal.
Reeglina on see nii, kuna sarnaselt on ka käiguvahetajate lülitid. Vasaku käe all esimene ja parema käe all tagumine. Aga tehakse ka erandeid. Nende sõitjate poolt, kes varasemalt nt. krossiga (mootorratas) tegelenud.

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 21. 03. 2010. 09:17
Postitas Cly/Suva
Seltsimees Sheldon Brown ka väitis, et esipidurid on õigem parema käpa alla panna, kuna need pidurdavad efektiivsemalt. Ei tea kui palju sellel pointi on, ma suudan küll mõlema käega suht võrdselt pidurdada, aga kuna pole kuigi keeruline kaableid ümber visata siis vahest on näha ka rattaid kus esipidur on paremal pool.

"Õige-" või siis vaikekonf on aga kui esipidur on vasakul nagu ka käiguvahetitega.

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 22. 03. 2010. 12:31
Postitas ToomasL
90-ndate alguses müüdi Eestis Vairase tehase rattaid Panther, millel oli tagumise piduri link vasakul ja esimese oma paremal. Esimesel sõidukorral maastikul sain pidurdamise ajal tagumise ratta maast õhku, sest sellist kombinatsiooni ei osanud oodata. Kui keegi kunagi Pantherit hakkab taastama, siis originaalis peaksid nad nii olema. Tundub, et standardit ei ole.

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 22. 03. 2010. 14:33
Postitas meelisl
ToomasL kirjutas:90-ndate alguses müüdi Eestis Vairase tehase rattaid Panther, millel oli tagumise piduri link vasakul ja esimese oma paremal. Esimesel sõidukorral maastikul sain pidurdamise ajal tagumise ratta maast õhku, sest sellist kombinatsiooni ei osanud oodata. Kui keegi kunagi Pantherit hakkab taastama, siis originaalis peaksid nad nii olema. Tundub, et standardit ei ole.
Kunagi Austraalias rännates ja rendirattaga kruusal efektset kannakat tehes tabas mind sama üllatus. Kuna neil on kõik taguripidi (alustades liiklusest), siis on ka pidurid meie mõistes tagurpidi ja parema käe all olevat linki pressides tuli kannaka asemel hoopis nippel...

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 22. 03. 2010. 15:11
Postitas mart
ToomasL kirjutas:90-ndate alguses müüdi Eestis Vairase tehase rattaid Panther, millel oli tagumise piduri link vasakul ja esimese oma paremal. Esimesel sõidukorral maastikul sain pidurdamise ajal tagumise ratta maast õhku, sest sellist kombinatsiooni ei osanud oodata. Kui keegi kunagi Pantherit hakkab taastama, siis originaalis peaksid nad nii olema. Tundub, et standardit ei ole.
Arvatavasti oli see Panther rummusisese käiguvahetusega, kus oli ka jalgpidur. Enamus rummusisese vahetusega jalgpiduriga euroopa ja inglise rattaid omas sageli ka esikäsipidurit, mis asus parema käe all, nagu mootorrattal. Kui hakati jalgpidurit dubleerima tagakäsipiduriga - pandi see vasaku käe alla. Niiet nende heebliasetusega on ajalooliselt asi selge, aga kuidas oli nt 50 aastat tagasi TdF-i mnt ratastega?

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 24. 03. 2010. 11:47
Postitas Villem T
Kui suunda näitad teepoolse käega, siis lenksul oleva käe alla võiks jääda tagapidur. Kui muid põhjuseid ei leia.

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 24. 03. 2010. 13:13
Postitas oldmoped
MIKS?
Pidurduseffektiivsus ja üldse pidurdamisel kasutamine on 75-80% esipiduri kasuks, tagumine võiks kasvõi üldse olemata olla.

Aga tundub, et oma küsimusele tehsest olnud linkide asukohtade kohta sain piisavalt ammendava vastuse ja kõuhutundele kinnituse.
Lihtsalt proovisin aru saada, miks osadel rattatüüpidel on ühte, osadel teistpidi. Tundub et loogikat vägapalju pole, rohkem see, et lihtsalt nii on ajalooliselt kujunenud.

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 24. 03. 2010. 13:22
Postitas Villem T
oldmoped kirjutas:MIKS?
Pidurduseffektiivsus ja üldse pidurdamisel kasutamine on 75-80% esipiduri kasuks
Ilmselt just selleks, muidu oled maoli. Võib-olla sina mitte, aga päris sageli tuleb see efektiivsus paljudele üllatusena.

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 24. 03. 2010. 14:52
Postitas Gunnar
Mina originaalitsemistuhinas tõstsin pidurid ringi ja üllatusi mittemingisuguseid

Re: Pidurite asukoht?

Postitatud: 09. 02. 2013. 05:28
Postitas volvofriik
Kui majas on ka motoriseeritud 2 rattalisi, on igati loogiline, et pidurid jalgrattal(ratastel) lähevad samasse skeemi. Ehk siis - esipidur parema käe alla.