1. leht 1-st

kassett maanteerattale

Postitatud: 26. 10. 2003. 19:56
Postitas UrmasL
Uueks hooajaks paneks maanteerattale uue kasseti. Kuna kogemused selles vallas puuduvad siis mille järgi peaks vaatama hammaste arvu?
Ees on 53/39 ja taga momendil 12-21. Kuna meil tõsised mäed puuduvad siis võiks ilmselt jääda selle kombinatsiooni juurde? Või millised oleks argumendid ntx. 12-23, 12-25, 12-27 kasutamiseks. Mis oleks optimaalne ntx Tartu Rattaralli maastikule?

Re: kassett maanteerattale

Postitatud: 26. 10. 2003. 21:20
Postitas priidik
:idea:

Postitatud: 27. 10. 2003. 09:15
Postitas Ruve
Tartu rallil pandi kohati sellise kiirusega,et 11-21 oleks vaja olnud...mina valiks 11-21 või 12-21 vahel ja soovitavalt ultegra
ise sõidan järgmine aasta 11/44 bikega ja kavatsen ka grupis püsida :lol:

Postitatud: 27. 10. 2003. 09:47
Postitas surfar
Mina soovitaks SRAMi R9, 12-23 kasseti. Sellel on väiksematel hammakatel üleminek sujuvam kui 11-23l. Kui sul on juba ees 53ne hammakas, siis ei jää 12st küll puudu. Kannatab rahulikult 55 km/h lasta ning pole veel asi sugugi kiire. Ega Rattarallil palju neid lõike olnudki, kus kiirus üle selle oli. Põhiline on ikka kiire kerimine. Vanasti kangutasin ka ise raske rauaga ning kolm väiksemat hammakat olid alati tõsiselt kulunud. Siis sai aga harjutatud lihtsalt kiiresti kerima ning tulemused paranesid. Rattarallil on põhilised raske rauaga kangutajad bike vennad. Sõidavad nii tõuse kui laskumisi oma 44/11 ülekandega. Tavaliselt kustutatakse need vennad lihtsalt mõnel tõusul. Ise kerid kiirelt tõusu ning siis, kui 75% tõusust on läbitud teed ühe kiire spurdi. Bike vennad ei suuda raske rauaga sõites nii kiirelt hoogu ülesse võtta ja jalg on juba ennem kange ning nii nad maha jäävadki.
Ühesõnaga ülekandest puudu küll ei tohiks jääda, pigem on asi ikkagi enda kiiruses.

Postitatud: 27. 10. 2003. 10:00
Postitas Ruve
surfar kirjutas:Kui sul on juba ees 53ne hammakas, siis ei jää 12st küll puudu. Kannatab rahulikult 55 km/h lasta ning pole veel asi sugugi kiire. Ega Rattarallil palju neid lõike olnudki, kus kiirus üle selle oli.
otepää ringil sõites oli ikka päris mitme koha peal kiirus 65 km/h kandis...need lõigud võisid küll päris lühikesed olla,aga maha jäid seal päris paljud...12 käigust ilmselt puudu ei jää,sest isegi mina oma kangutava bike tehnikaga suutsin sellega grupis püsida..

Postitatud: 27. 10. 2003. 10:08
Postitas UrmasL
surfar kirjutas:Mina soovitaks SRAMi R9, 12-23 kasseti. Sellel on väiksematel hammakatel üleminek sujuvam kui 11-23l.
Sram-il ja Shimanol on "teeth pattern" sama. Seega vahet pole kumb võtta. Tundub, et valin siis 12-21 ja 12-23 vahel.

Postitatud: 27. 10. 2003. 10:14
Postitas Alfonze
ma valisin kevade poole lolli peaga 11-23 ja olude sunnil hakkasin leiutama sobivaid k2ike kuna n2iteks 16 oli puudu, siis aga avastasin et ongi hea et alguses 11 sest siis ei l2he kett v2ga risti kui ees on 39 ja saab vabalt kompenseerida ka 16 puudumise. seega nyyd lasengi enamasti 39-15 ja allapoole kuni 12-ni ja saab enamus laugeid s6ite tehud ja kui on t6us siis 17 v6i 19, paar korda on isegi 21 kasutusse l2inud, n2iteks keila joa t6usul pankrannikule. ahjaa, tegu Sram R9 kassettiga, tundub olevat vastupidav kyll, sest peale 2500t km-i pole yldse mingit kulumist m2rgata.

Postitatud: 27. 10. 2003. 10:47
Postitas priidik
:idea:

Postitatud: 27. 10. 2003. 11:01
Postitas Ruve
UrmasL kirjutas:
surfar kirjutas:Mina soovitaks SRAMi R9, 12-23 kasseti. Sellel on väiksematel hammakatel üleminek sujuvam kui 11-23l.
Sram-il ja Shimanol on "teeth pattern" sama. Seega vahet pole kumb võtta. Tundub, et valin siis 12-21 ja 12-23 vahel.
vaata mis käikudega sa praegult trenni teed ja saad teada milliseid sul väga vaja on..16 oli mul ka oluline,sellega vist põhiliselt sõitsingi.

Postitatud: 27. 10. 2003. 11:23
Postitas surfar
UrmasL kirjutas: Sram-il ja Shimanol on "teeth pattern" sama. Seega vahet pole kumb võtta. Tundub, et valin siis 12-21 ja 12-23 vahel.
12-23 on natuke lollikindlam st. ootamatutel hetkedel võib seda 23 hammakat vaja minna. Näiteks mul ühel võistlusel keegi tõusul järsult ees pidurdas ning siis tõmbasin kiirelt keti paar hammakat ülesse poole 23sele ning said tempoga jätkata. Kui oleks pidanud eest 39 peale laskma, siis muutub cadence päris palju ning oled ikkagi sunnitud tagant alla poole veel vahetama. Kett jookseb 53/23 puhul küll parajalt risti, aga küll ta selle sellistel üksikutel momentidel välja kannatab. Nagu Priidik enne kirjutas on 11-21 ja 12-21 rohkem temposõitude rida, kus selliseid ootamatusi ei tule ning väga karme tõuse ka ei esine.

Postitatud: 27. 10. 2003. 14:24
Postitas priidik
:idea:

Postitatud: 08. 05. 2004. 08:26
Postitas tarmo
priidik kirjutas:16 hammaka olemasolu on väga oluline.
kas mõnel shimano kassetil on ka 16 hammakas olemas või on see ainult campa rida? ise tunnen küll hetkel puudust selle järgi trennis. hetkel on 105 kassett 12-25, järgmise plaanin midagi muud osta.

Postitatud: 08. 05. 2004. 10:39
Postitas Ruve
tarmo kirjutas:
priidik kirjutas:16 hammaka olemasolu on väga oluline.
kas mõnel shimano kassetil on ka 16 hammakas olemas või on see ainult campa rida? ise tunnen küll hetkel puudust selle järgi trennis. hetkel on 105 kassett 12-25, järgmise plaanin midagi muud osta.
12-21 ja 12-23 peaks mõlemil olema olemas. erilist vahet ei ole ka kumma neist ostad. ise võtaks küll 12-21