1. leht 1-st

Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 09:07
Postitas meetodimees
Tere,

panin uue keti ja hammasrattaid ei vahetanud. Probleem, et viskab alumistelt hammakatelt ketti maha. Küsin üle, et ega vist muud lahendust ei ole kui paigaldada uued hammasrattad taha? Kas ka ette? Tagumised tunduvad suht kulunud, esimesed mitte. Kas peab tootjate ühilduvust ka jälgima?

Nõuannet oodates,

Mati

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 09:26
Postitas slinki
Sellepärast vahetataksegi kett ja kasett koos. Muidugi tuleks mehannil lasta piirajat ka reguleerida, et maha ei viskaks.
Kõike ei saa ka esimest korda ise tehtud veatult.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 09:29
Postitas erikr
Õige käitumise korral kestab üks kassett mitu ketti. Ei pea koos vahetama.

Kas kett viskab väiksematelt hammakatelt maha või üle?

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 09:40
Postitas meetodimees
Viskab jah maha kolmelt alumiselt hammakalt. Maha ei viska kui ees veab kõige suurem hammakas.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 10:05
Postitas Gunnar
Kui oled kindel, et valesti reguleerimine ei saa põhjuseks olla, siis tõenäoselt on vaja sul peale kasseti ka ees keskmine hammakas ära vahetada. Alustuseks katseta kasseti vahetust, siis näed, kas ees hakkab vimkasid tegema või mitte.

Võid ka selguseks öelda, mitu kilomeetrit või kuud/aastat sul kassett, kett ja esihammakad vatti on sanud.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 17:00
Postitas linni
Ei hakka uut teemat tegema.
Hetkel hübriidil all 2200 km sõitnud Deore kassett + kett. Keti kulumisaste 0,75%. Kas kannatab veel nii 1500 km asfalti sõita, ilma et esimeste hammakate peale hakkaks või peaks keti ära vahetama? Seejärel lähevad alla riiulis ootavad XT kassett + kett.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 20:55
Postitas Rivo
Vaheta parem praegu kett ära ja las riiulikaup "kogub veel tolmu".

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 23. 07. 2010. 20:57
Postitas vigurivänt
linni kirjutas:Ei hakka uut teemat tegema.
Hetkel hübriidil all 2200 km sõitnud Deore kassett + kett. Keti kulumisaste 0,75%. Kas kannatab veel nii 1500 km asfalti sõita, ilma et esimeste hammakate peale hakkaks või peaks keti ära vahetama? Seejärel lähevad alla riiulis ootavad XT kassett + kett.
Kui kulumine on 0,75 siis on tagumine aeg vahetada kett, et hambad säiliksid. 1,0 võib olla juba hilja. Tööle saab, kui pikalt meelitada, aga head nahka ei tule.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 24. 07. 2010. 15:05
Postitas linni
Tänud, uus kett all. Eks näis, kaugele veeren, viimati vahetasin ise rattal ketti vast 30 aastat tagasi :)

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 26. 07. 2010. 11:28
Postitas meetodimees
Gunnar kirjutas:Kui oled kindel, et valesti reguleerimine ei saa põhjuseks olla, siis tõenäoselt on vaja sul peale kasseti ka ees keskmine hammakas ära vahetada. Alustuseks katseta kasseti vahetust, siis näed, kas ees hakkab vimkasid tegema või mitte.

Võid ka selguseks öelda, mitu kilomeetrit või kuud/aastat sul kassett, kett ja esihammakad vatti on sanud.

Valesti reguleerimine ei saa ilmselt põhjuseks olla kuna peale ketivahetust ei reguleerinud. Detailide vahetuse koha ei oska täpselt öelda. Ise olen sõitnud ca. 2000km ja eelmise omaniku läbisõit teadmata. Võib ennustada, et detailid on töödanud 3-4 aastat ja läbisõit ca. 1000km aasta kohta.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 26. 07. 2010. 11:31
Postitas meetodimees
erikr kirjutas:Õige käitumise korral kestab üks kassett mitu ketti. Ei pea koos vahetama.

Kas kett viskab väiksematelt hammakatelt maha või üle?
Ei oskagi kohe täpselt öelda aga tundub, et justkui viskab üle ja siis nö. maha. Üleviskel laseb käibuvahetaja ennast nö. lõdvaks ja kett langeb väikse hammaka ja raami vahele. Pooltel juhtudel viskab üle ja pooltel juhtudel maha.

Re: Uus kett vanal kassetil ?

Postitatud: 26. 07. 2010. 13:11
Postitas linni
Mul loopis ka esimesed paarkümmend kilomeetrit üle, sõitsin järgmised sadakond kilomeetrit rahulikult ja nüüd kannatab jälle korralikult peale astuda.