1. leht 1-st

BB30 keskjooks

Postitatud: 26. 08. 2010. 20:39
Postitas kalari
Arvatavasti on BB30 standardi keskjooksuga MTB rataste omanike ka siin foorumis. Minu küsimus kõlab selliselt - kas ka teil on probleeme nende laagrite ääretult suure veekartusega? Sellest kevadest kasutan ratast, millel on siis BB30 keskjooks ja FSA Afterburner vänt. Reaalsus on karm ja kallis:
Mulgi Elion (läbisõit veetakistusest) - laagrid roostetasid kinni.
Rakke Elion (läbisõit veetakistusest) - laagrid roostetasid kinni.
Kusjuures teise laagrikomplekti paigaldamisel pani mehhaanik kõvasti määret laagritele lisaks. Et oleks nii-öelda täiendava tihendi eest.
Laagrid ise on minu arusaamise järgi poolkinnised. Tegemist ei ole mitte kummist tihenditega vaid plekist tihenditega. Nende puhul jääb alati tihendi ja laagri sisemise südamiku (sorry, ei tea selle õiget nimetust) 0,..mm vahe. Liiv küll sealt otseselt sisse ei pääse aga vesi küll.
Jagage kogemusi!

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 27. 08. 2010. 07:53
Postitas tarmo
Tean kahte juhtumit, kus on korra selle hooaja jooksul laagreid vahetatud. Endal ei ole probleeme olnud, kestavad maikuust saati. Suuremate tootjate kallima otsa rattad on enamus järgmisel hooajal BB30-ga, nii et suuremat vastukaja saab vast järgmisel hooajal.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 27. 08. 2010. 19:29
Postitas kalari
tarmo kirjutas:Tean kahte juhtumit, kus on korra selle hooaja jooksul laagreid vahetatud. Endal ei ole probleeme olnud, kestavad maikuust saati. Suuremate tootjate kallima otsa rattad on enamus järgmisel hooajal BB30-ga, nii et suuremat vastukaja saab vast järgmisel hooajal.

Äkki on asi kinni FSA käpas? Võib olla on erinevate tootjate käpa (vända) kinnitus erinev ja ehk on mõnel täiendav tihend süsteemi sisse aretatud?
Teine võimalik nõrk koht, võrreldes traditsioonilise keskjooksuga, on vee sattumine laagritesse läbi raamitorude. Nimelt on vanemal tüübil laagripesad omavahel ühendatud plastmuhviga. See ei lase näiteks sadulatoru kaudu raami sisse läinud vett laagritele ligi. BB30 laagrid on selles mõttes seestpoolt praktiliselt kaitsetud. Juba varem nimetatud plekktihendid ju vett ei pea.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 27. 08. 2010. 20:37
Postitas tarmo
kalari kirjutas:
Äkki on asi kinni FSA käpas? Võib olla on erinevate tootjate käpa (vända) kinnitus erinev ja ehk on mõnel täiendav tihend süsteemi sisse aretatud?
Käpas ei ole asi. Minule teadaolevad juhtumid on olnud Sram ja Truvativ käppadega. Kas oled uurinud välismaa foorumeid ka sel teemal?

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 29. 08. 2010. 17:12
Postitas Alfonze
Mul küll BB-86 keskjooks, aga see ka press fit ja täpselt sama ehitusega. Tegu maantee rattaga, aga netist lugedes on ka seal probleeme, mitte küll päris kinni roostetamisega, kuid vihmaga on sattunud mingi sodi sisse ja siis krigiseb, puhastus ja määrimine aitab.
Ühesõnaga osaliselt on tore kui on keskjooksu mass väiksem ja väidetavalt on kogu asi ka jäigem jne, kuid asi tundub korralikult läbimõtlemata olevat, loodetavasti tehakse mingid asisemad kinnised laagrid mis samma pesasse sobivad asendusena ja mure ongi murtud. Esialgu tunfub, et kogu teema on tehtud selleks, et tootja kulusi maas hoida, mida ilmselgelt selline ehitus ja laagrite kvaliteet ka edukalt näitab.

Kui keraamilised laagrid panna, siis ehk kinniroostetamismuret poleks? Samas peaks ikkagi pidevalt puhastama ja määrima, seega pole ka päris hea lahendus.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 30. 08. 2010. 19:35
Postitas kalari
Pidev hooldamine, väntade ja laagrite mahavõtmise ning laagrite puhastamise-määrimise näol ei tule kõne alla. Kogu see krempel kulub lihtsalt kätte ära, kui paarkümmend korda hooaja jooksul lahti võtta! Ühekordselt võttes pole ju vajalike riistade olemasolu korral see lahtilammutamine ja kokkupanek eriti keerukas ettevõtme.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 11. 09. 2010. 18:04
Postitas tarmo
Paar päeva tagasi sai ka oma ratta BB30 keskjooks lahti võetud ja puhastatud. Üks laager oli raamis veidi kinni, kuid laagrite enda olukord oli hea. Ratas (Focus Raven) on sõitnud alates selle aasta maist igasuguste ilmaoludega. Transalpil sai ühel etapil laskutud 2000 m pealt 800 m peale praktiliselt paduvihmas, mis tähendab tegelikult sõitmist vee-, liiva- ja mudaojas.
Võib-olla on sinu ratta laagrite probleem hoopis lahenduses (raamis) kuidas vänt on külge kinnitatud. Kui Focusel katab vända ja raami vaheline lai seib kogu laagri ära, siis sinu rattal on vända ja laagri vahel hoopis mingi kitsama läbimõõduga vaherõngas, mis laagrit ei kata. Siin võibki kala peidus olla. Ma uurisin täna ühte samasugust ratast nagu sul Jõulumäe stardis, aga tegin seda umbes paari meetri kauguselt ja pisidetaile ei näinud.
Ma arvan, et BB30 lahendus on väga hea, aga see kuidas rattatootjad seda kasutavad, on erinev ja kõigil ei pruugi hästi õnnestuda.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 11. 09. 2010. 18:07
Postitas tarmo
tarmo kirjutas: Ma arvan, et BB30 lahendus on väga hea, aga see kuidas rattatootjad seda kasutavad, on erinev ja kõigil ei pruugi hästi õnnestuda.
Ise küsin - ise vastan.:) Tuli meelde, et laagrit kattev seib kuulub Sram käpa juurde. Seega on küsimus ikkagi millist vänta ratta juures kasutatakse. Vast FSA pole kõige paremat leidnud selle jaoks.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 14. 11. 2010. 20:55
Postitas kalari
Saaga jätkub! Peale H100-t pandi uued laagrid sisse ja seejärel olen sõitnud alla kümne korra. Tõsi, mõned korrad oli sõit korralik p.saralli. Ratast pestes olen üritanud igati vältida voolava vee sattumist keskjooksu piirkonda. Vaatamata sellele võttis peale esimest mudasemat sõitu ja sellel järgnenud rattapesu laagrid kinni. Täna siis sai mõõt täis ja lammutasin keskjooksu laiali. Pilt mis avanes oli päris shokeeriv - kahe laagri vaheline ala oli paksu muda täis :shock: Järeldus - laagreid kahjustav porine vesi satub sinna raamitorude kaudu. Down tube, seat tube ja chain stays - need neli toru sinna "kanalisatsiooni kaevu" suubuvad ja neist ühe või mitme kaudu sinna ka muda jõudis. Leidsin sobivad plastikkorgid ja toppisin augud kinni. Laagrid pesin läbi ja korralikult määret täis. Eks nad omalagu kannatada olid saanud aga otsest loksu veel sees ei ole. Uuel hooajal saab näha, kas sai paremaks!

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 14. 11. 2010. 21:48
Postitas Olts
Nüüd tekisb sul torudesse lisaraskus settiva pori/liiva näol. Tavaliselt on keskjooks seestpoolt kaitstud ja vesi väljub raamist tagaratta kinnituse juurest.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 14. 11. 2010. 22:05
Postitas kalari
Olts kirjutas: Tavaliselt on keskjooks seestpoolt kaitstud ja vesi väljub raamist tagaratta kinnituse juurest.
Googelda veidi, leiad BB30 ehituse kohta pilte. Tegemist ei ole "tavalise", seest poolt kaitstud keskjooksu laagritega.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 14. 11. 2010. 22:32
Postitas Mati
kalari kirjutas:
Olts kirjutas: Tavaliselt on keskjooks seestpoolt kaitstud ja vesi väljub raamist tagaratta kinnituse juurest.
Googelda veidi, leiad BB30 ehituse kohta pilte. Tegemist ei ole "tavalise", seest poolt kaitstud keskjooksu laagritega.
PressFit30 peale pole mõelnud?

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 14. 11. 2010. 23:35
Postitas kalari
Mati kirjutas:PressFit30 peale pole mõelnud?
Nagu ma aru saan, siis PressFit30 on 46mm läbimõõduga? Minul aga laagrid 42mm.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 15. 11. 2010. 00:28
Postitas Mati
kalari kirjutas:
Mati kirjutas:PressFit30 peale pole mõelnud?
Nagu ma aru saan, siis PressFit30 on 46mm läbimõõduga? Minul aga laagrid 42mm.
PF30 eeldab jah raami keskjooksu siseläbimõõduks 46mm.
Pilt

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 15. 11. 2010. 00:37
Postitas kalari
Ütleme nii, et "tihendatud raamiga" sain ma nüüd vaese mehe pressfit-i. Pean silmas laagrite seestpoolt kaitstust.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 15. 11. 2010. 11:46
Postitas Olts
kalari kirjutas:
Olts kirjutas: Tavaliselt on keskjooks seestpoolt kaitstud ja vesi väljub raamist tagaratta kinnituse juurest.
Googelda veidi, leiad BB30 ehituse kohta pilte. Tegemist ei ole "tavalise", seest poolt kaitstud keskjooksu laagritega.
Ma pressfit BB30 mõtlesingi. Endal on TREK 8500 ja vist on pressfit keskjooks, sest toru oli sees. Tegelikult pole endal kah veel kõik selge. :oops:

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 18. 03. 2013. 20:54
Postitas Läänlane
Kaevan vana teema üles kuna puudutab BB30 keskjooksu.

Ratas: Specialized Stumjumper Comp 29
Läbisõit: ca 500km

Novembri keskel jäi ratas seisma, vahetult enne seda käis hoolduses.

Mõni nädal tagasi võtsin ratta seina pealt alla ja täna tegin esimese tiiru see aasta. Koju jõudes avastasin juhuslikult käega vänta liigutades, et keskjooksul täiesti arvestatav loks sees. Vända ots liigub paar mm kui loksutada.

Kuna ise kesjooksu ehitust ei tunne, siis küsimus kas viga saab olla likvideeritav reguleerimisega või on laagrid kulunud ja vajavad vahetust?

Ratast on kasutatud sihtotstarbeliselt, sõidetud maastikrosse ja maratone.

Kas selline asi peaks kuuluma garantii korras lahendamisele?

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 18. 03. 2013. 22:10
Postitas MK777
1) Vänt pole korralikult kinni keeratud
2) Laagrid on läbi
3) Mõni seib on vahelt puudu

Muud seal olla ei saa...

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 19. 03. 2013. 00:01
Postitas M785
Keraamilised laagrid? Ei roosteta kinni ja väiksem hõõrdetegur+vastupidavamad. Ainult hind kallis.

Re: BB30 keskjooks

Postitatud: 19. 03. 2013. 06:03
Postitas erikr
MK777 kirjutas:1) Vänt pole korralikult kinni keeratud
2) Laagrid on läbi
3) Mõni seib on vahelt puudu

Muud seal olla ei saa...
Kui loks on ainult teljesuunaline ja radiaalset lõtku pole, jäävad järgi esimene ja kolmas.