1. leht 1-st

Millist esiamorti osta

Postitatud: 01. 09. 2010. 20:05
Postitas mikron
Probleem selline, et tahaks osta maastiku rattale esiamorti, aga ei tea nendest suurt midagi. St. milla järgi amorti valida, kas on seal mingid erinevad torude diameetrid mis raami sisse lähevad ja need laagrid ja kausid jne... või on see suht universaalne asi, et ostan amordi ja panen alla ja sõidan?

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 01. 09. 2010. 20:10
Postitas erikr
oluline on ka amordi käik, reguleerimisvõimalused, kaal, esiratta telje läbimõõt, lukustatavus, lenksult kukustamise võimalus jne. Ja muidugi see, palju sul amordi ostmiseks raha on.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 01. 09. 2010. 21:35
Postitas mikron
Käiku niipalju, et metsas lihtsalt trenni teha, ei mingit hullu kihutamist ega downhilli; kaal pole oluline, hea oleks kui on lenksult lukustatav, 26" rattale. Rahaga on nii, et mida soodsam seda parem, aga ega nii rikas ka ei ole, et mitu korda odavaid "lõkse" osta.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 01. 09. 2010. 21:48
Postitas kalari
erikr kirjutas:oluline on ka amordi käik, reguleerimisvõimalused, kaal, esiratta telje läbimõõt, lukustatavus, lenksult kukustamise võimalus jne. Ja muidugi see, palju sul amordi ostmiseks raha on.
Antud juhtumi korral on vist oluliseim see, milliseks muutub jalgratta geomeetria, kui kõvakahvel asendada amordiga. Ega ikka mingit head nahka sellest ei tule :!:

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 20:11
Postitas Rivo
kalari kirjutas:
erikr kirjutas:oluline on ka amordi käik, reguleerimisvõimalused, kaal, esiratta telje läbimõõt, lukustatavus, lenksult kukustamise võimalus jne. Ja muidugi see, palju sul amordi ostmiseks raha on.
Antud juhtumi korral on vist oluliseim see, milliseks muutub jalgratta geomeetria, kui kõvakahvel asendada amordiga. Ega ikka mingit head nahka sellest ei tule :!:
Kõik MTB rattad on projekteeritud kas 80 või 100mm. amordi käiguga amortide tarvis. Paljud raamitootjad mainivad selle ka oma toote spetsifikatsioonis ära. Kahvlid on reeglina asendamaks 80mm. amorti (korralikud kahvlid) Seega, läheb üldine geomeetria pigem paremaks.
Millist amorti ? Ütle parem, palju sa oled nõus selle alla raha panema ja saad konkreetsemaid soovitusi ! Amorte võid leida vahemikust 1500 - 15 000.-

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 20:36
Postitas Nongrata
Kõigepealt pane eelarve paika, sellest sõltub kaal, lenksulukud, reguleerimisvõimalused ja muud jutud.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 21:26
Postitas mikron
No eelarve eelarveks, pigem tahtsin küsida, kas amordi ostmisel peab midagi eriti täpselt jälgima. No umbes, et kui poldi keere on 8mm mutri jaoks, siis ma pean seda teadma enne kui mutri ostan. Siis kas on amordi ostmisega midagi sarnast, mingi millimeetrite ja tollide asi? lihtsam on vist rattaga kuskile poodi sisse sõita ja sealt nõu küsida.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 21:31
Postitas Nongrata
mikron kirjutas: lihtsam on vist rattaga kuskile poodi sisse sõita ja sealt nõu küsida.
See on jah kõige kindlam meetod vältida ämbrit.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 21:37
Postitas erikr
ega sa jah meile asja kergeks pole teinud. Et mis rattale jne.
Kuigi 99% võib oletada, et 1-1/8" steerer ja 9-10 mm telg, 80 mm käik. Muu sõltub juba rahakotist.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 21:38
Postitas mart
mikron kirjutas: lihtsam on vist rattaga kuskile poodi sisse sõita ja sealt nõu küsida.
Just nii. Sõida rattaga poodi sisse, näita ennast, rahakotti ja ratast ja küll sulle retsept/lahendus leitakse.

Re: Millist esiamorti osta

Postitatud: 02. 09. 2010. 22:33
Postitas kalari
Rivo kirjutas: Kõik MTB rattad on projekteeritud kas 80 või 100mm. amordi käiguga amortide tarvis.
Ega ikka kõik ei ole küll! Pean silmas neid 5-tuhandesi rattaid, mis tehasest väljuvad kõva kahvliga. Omalgi oli kunagi esimene ratas GF Marin ja see oleks küll välja näinud koomiline, kui 80mm käiguga vedrupulga oleks külge aretanud.
Ma miskipärast pidasin ka teema algatajat samalaadse ratta omanikuks. Vabandan, kui eksisin!