1. leht 1-st
rapid-rise vs. tavaline tagavahetaja "kogu tõde"
Postitatud: 13. 01. 2004. 12:29
Postitas UrmasL
http://www.mtbsa.co.za/news_archive/highderrailleur.htm
Seletab lihtsalt ja lühidalt Shimano rapid-rise (low-normal vedru) ja tavalise (high-normal vedru) erinevusi.
Postitatud: 16. 01. 2004. 11:06
Postitas mart
Selle rapid rise/low normal konstruktsiooni puhul saab tagakäikari survevedru olema nõrgim lüli. Kogu ülesse käiguvahetus jääb lootma, et kett haakub vedru survel, suurema hammaka õige soonega. Kui vedru peaks äraväsima või sooned on ummistunud, siis vist on suuremate hammakate suunas käiguvahetusel kriips peal.
Postitatud: 16. 01. 2004. 11:14
Postitas Ereliukas
Mulluse hooaja sõitsin rapid-rise xtr käikariga.
Vahetas suurematele ketastele väga hästi ja ilmselt on vedru tehtud
piisava vastupidavusega, mis muidugi ei välista aegade jooksul selle suremist.
Asja juures on loomulikult võtmesõna ikka: kõrid-trossid.
Postitatud: 16. 01. 2004. 11:31
Postitas mart
Ereliukas kirjutas:Mulluse hooaja sõitsin rapid-rise xtr käikariga.
Vahetas suurematele ketastele väga hästi.
Kas sinu tagahammakatel on miskid spetsiaal rapid-rise sooned või kasutad tavakassetti.
shimano ju rõhutab
, et: Mathematically, there are only a few places where a gap in the chain will line up with a tooth on the next sized sprocket. Shimano?s sprockets are masterfully carved to persuade the chain to swerve off at a precise point on the first cog, so it can latch onto the next cog at another deformed section....
Postitatud: 16. 01. 2004. 11:44
Postitas Ereliukas
mart kirjutas:
Kas sinu tagahammakatel on miskid spetsiaal rapid-rise sooned või kasutad tavakassetti.
Absoluutselt tavalist lx kassetti. ketid olid Hg 73 ja 2x sram 99
Postitatud: 17. 01. 2004. 15:30
Postitas erikr
mart kirjutas:
Kas sinu tagahammakatel on miskid spetsiaal rapid-rise sooned või kasutad tavakassetti.
mul oli kogu suvise hooaja uus XTR ja 7.0 kassett. no problems. kusjuures tõuse võtan kerides, seega 28 ja 32 ka tihti töös. pigem mäletan möödunud kevadest kus 28 ka 32 ei pidanud ketti korralikult peal kuna XT tagakäikaris olid juba nii suured lõtkud. uus tagavahetaja lahendas probleemi täielikult.
Postitatud: 17. 01. 2004. 18:23
Postitas vaikija
Kasutasin ka kunagi pahupidi xtr-i ja minu meelest oli see tavapärasest parem lahendus.
Postitatud: 21. 06. 2004. 19:52
Postitas mart
matts kirjutas: kas 04XT Rapid Rise hakkab tööle koos sellise kooslusega nagu Deore shifterid...
Mul on 04 rattal tehasevarustuses kombinatsioon: Deore (SL-M510, Mega-9 Shift) koos 04XT Rapid Rise tagakäikariga. Ju siis mingi aja on nende koostöötamine tagatud
Postitatud: 21. 06. 2004. 19:58
Postitas matts
mart kirjutas:Mul on 04 rattal tehasevarustuses kombinatsioon: Deore (SL-M510, Mega-9 Shift) koos 04XT Rapid Rise tagakäikariga. Ju siis mingi aja on nende koostöötamine tagatud
Jõudsin juba enda posti siit maha lasta, kuna kõrvalthreadis tekkis umbes sama diskusioon.
Aga miks mingi aja ja see kahtlane nägu?
Postitatud: 21. 06. 2004. 20:09
Postitas mart
matts kirjutas:mart kirjutas:Mul on 04 rattal tehasevarustuses kombinatsioon: Deore (SL-M510, Mega-9 Shift) koos 04XT Rapid Rise tagakäikariga. Ju siis mingi aja on nende koostöötamine tagatud
Jõudsin juba enda posti siit maha lasta, kuna kõrvalthreadis tekkis umbes sama diskusioon.
Aga miks mingi aja ja see kahtlane nägu?
Ma ei ole Shimano austaja, eriti teades , kuidas too end võõraste sulgedega ntx endisaegse Suntouri koopiatega ehib.
mis puutub minu kombinatsiooni rapidXT+tavaDeore, siis teoreetiliselt peaks Deore suht nobedalt otsad andma (ta ju lahjemast klassist). Ei saa ka hästi aru, kuidas saab üks ja sama shifter, ühel juhul töötada survele, teisel juhul tõmbele. St tava & rapid-rise klõpsuvad shifteri sisehammakatel erinevas suunas samaväärselt
Postitatud: 21. 06. 2004. 20:36
Postitas Jack
Rapid rise on minu maitse järgi palju parem kui tavaline XTR. "Kergemaks" vahetamine käib lihtsalt ning see töötab. Seda tagant suuremale vahetust on tihti "ootamatult" vaja.
Olen sõitnud mõlema XTR-iga ja pooldan rapid rise tüüpi vahetajat. Minu arust klassi võrra parem kui tavaline.
Postitatud: 21. 06. 2004. 22:19
Postitas vaikija
Mida hr mart mõtles selle shifteri survele ja tõmbele töötamise all
Postitatud: 22. 06. 2004. 07:07
Postitas erikr
vaikija kirjutas:Mida hr mart mõtles selle shifteri survele ja tõmbele töötamise all
kardan, et mardil on jäänud käikarite konstruktsioonierinevus märkamata, ehk selles kuulsas parallelogrammmehhanismis paikneb vedru RR süsteemis vastupidiselt tavalisele. shifter lenksul tirib ikka trossi samamoodi ja käikari vedru tirib seda taas vastupidises suunas. lihtsalt ühel juhul liigub käikar vedru toimel sissepoole, teisel juhul väljapoole.