1. leht 1-st

chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 08:38
Postitas marion
Seoses eile väikese porikesega, väntasin ma rohkem aega tagurpidi kui edaspidi, arvatavasti sitt käpp ja läheb tõenäoliselt lähiajal vahetusse.
Ootaks nüüd eilsete kaaskihutajate kogemusi chainsuckiga ja palun täpsustada ka vändakomplekti. Eriti ootaks nende kommentaare, kellel probleeme ei olnud, lihtsustab uue käpa valikut :D

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 08:48
Postitas KaupoR
Vändad pole küll milleski süüdi, pigem ikka hammakad?

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 08:54
Postitas marion
KaupoR kirjutas:Vändad pole küll milleski süüdi, pigem ikka hammakad?
hammakad tulevad tavaliselt koos käpaga ja kui hammakad on kulunud, olen ma tavaliselt ka uued käpad ostnud.
Võib ka soovitada XT (M770 9-k) käpale käivaid mitteimevaid hammakaid (y)

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 09:09
Postitas KristjanS
Sorry poisid. Eila valitsesid rattamaratoni rajal tingimused, kus ka uued hammakad võisid täiesti vabalt ketti kaasa kiskuma hakata. Ei maksa teha ühest sõidust järeldusi. Samamoodi hakkab ketti kaasa kiskuma kulunud FSA, Shima XTR, LX, Truvativ jne jne hammasratas. Loodusjõudude vastu ei saa ja oma rahakotiga sa sellisel rajal ideaalselt töötavat tehnikat väga lubada ei saa :).

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 09:26
Postitas anryo
KristjanS kirjutas: oma rahakotiga sa sellisel rajal ideaalselt töötavat tehnikat väga lubada ei saa :).
Aga on selline tehnika üldse olemas?

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 09:29
Postitas j6ukur
Kui ketilülide vahele satub muda, pole kett enam piisavalt painduv - mul tekitas chainsucki kerge tagurpidi vändapööre - ketti tekkis kerge "silmus" ja edaspidi vändates haaras hammakas ketilülid peale seda silmust. Ilmselgelt see kupatus läbi esikäikari ei mahtunud. Kett siis 150km kulgenud XT.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 09:37
Postitas marion
H100 2004 oli kah päris porine, aga seal sarnast probleemi ei esinenud, kuigi tolleaegne XT käpp ja kett olid siis oluliselt rohkem sõitnud kui praegused

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 09:42
Postitas Rivo
marion kirjutas:H100 2004 oli kah päris porine, aga seal sarnast probleemi ei esinenud, kuigi tolleaegne XT käpp ja kett olid siis oluliselt rohkem sõitnud kui praegused
Koos kulunud kett ja hammakad kipuvadki sellistes oludes paremini hakkama saama. Kui Sul oli nt. suht uus kett ja mitu ketti üle elanud hammakad, siis on ka keti kaasa kiskumine kergem tulema. Eilsetes oludes oli õnnelik see, kes jõudis kogu aeg eest suure peal tallata !
PS. Keskmise hammaka eluiga (ka. keti kaasakiskumise probleem) saab veidi pikendada viilimisega - aga seda tuleb ka osata teha.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 09:51
Postitas Pendelejo
Minu arvates ei puutu vändad kui sellised absoluutselt asjasse, üle tasuks vaadata mida need mudas peituvad kivid ja kivikesed on teinud hammakatega. Suht tõenäoline et mõned hambad vaatavad väga valesse suunda peale eilset kangutamist.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 10:22
Postitas erikr
Truvativi hammakatega pole ma praktiliselt chainsucki saanud. Kogemus 8 aastat, sitaseid sõite oikupalju.
Möödunud aastal vahetasin Truvativi Race Face Deusi vastu.
Möödunud aasta Rakvere ja H100 chaisucki ei andnud.
Eile sain TRM-l paaril korral kui oli eest väiksel ja taga kõige suurema peal. Ketiks päris kulunud XTR.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 10:30
Postitas soul
Sõber sõitis 10 aasta vana odavama poolse GT-ga mille XT kett oli eelnevat sõitnud 5000km, pea kõige odavamad kasset ja hammasrattad (pole neil isegi nime) 10000km ja mõlemaid iid vanad ja odavama otsa käiguvahetajad 17000km ja mida pole ta ratta ostmisest veel vahetanud. Vaatasin seda kooslust Elvas ja ta ütles, et mitte ainsat tehnilist probleemi ega tõrget mudas, kus ta viibis üle 5 tunni. Nii, et võta siis kinni.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 11:06
Postitas marion
Rivo kirjutas:Koos kulunud kett ja hammakad kipuvadki sellistes oludes paremini hakkama saama. Kui Sul oli nt. suht uus kett ja mitu ketti üle elanud hammakad, siis on ka keti kaasa kiskumine kergem tulema.
Alla 2000 km hammakad ja 2. kett kerge jalaga keritud ca 900 km peal. Paar kuud tagasi uurisin, kas on vaja viilida, aga tuntavaid kidasid hammakal ei olnud. Juba uuest peast imes.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 11:32
Postitas Nongrata
Aga kui ketti väheke lühemaks teha? Kett oleks siis rohkem pinges ja keskmine hammakas ei hakka teda nii kergelt kaasa vedama?

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 12:04
Postitas erikr
Nongrata kirjutas:Aga kui ketti väheke lühemaks teha? Kett oleks siis rohkem pinges ja keskmine hammakas ei hakka teda nii kergelt kaasa vedama?
Mul veab ainult väike kaasa teatud tingimustel. Keskmine ei vea.
Keti pikkus on seatud nii, et saaks risti lasta suur-suur. Kui teed lühemaks, pead meeles pidama, milliseid käikude kombinatsioone su kett veel lubab. Ja kui eksid, on ratta seljast mahatulek ja paras kangutamine, et kett jälle "liiga suurelt" hammakalt kätte saada.

Pigem panustada teistesse chainsuckiga toimetulemise tehnoloogiatesse, millest siiin foorumis varasematel aastatel ka juttu on olnud.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 13:23
Postitas Rivo
Nongrata kirjutas:Aga kui ketti väheke lühemaks teha? Kett oleks siis rohkem pinges ja keskmine hammakas ei hakka teda nii kergelt kaasa vedama?
Paar lüli võrra keti lühemaks tegemine ei anna seda effekti. Korvi vedru pinge küll muutub, kuid see ei saa olema piisav, et takistada keti kaasa vedamist.
OT. Installeeri rattale keti õlitamiseks pihusti ja mure oleks pea olematu :D

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 13:40
Postitas marion
Rivo kirjutas:OT. Installeeri rattale keti õlitamiseks pihusti ja mure oleks pea olematu :D
Lugesin vanu chainsucki teemasid ja juba mitu aastat tagasi soovitati sadulatoru küljes olevasse pudelikorvi panna süsteem ketiõlituseks :D
aga teemasse, kas terashammakat ei võiks ketiimemist vähendada? Deore väiksemad peaksid vist olema terasest?

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 13:47
Postitas erikr
marion kirjutas:Lugesin vanu chainsucki teemasid ja juba mitu aastat tagasi soovitati sadulatoru küljes olevasse pudelikorvi panna süsteem ketiõlituseks :D
aga teemasse, kas terashammakat ei võiks ketiimemist vähendada? Deore väiksemad peaksid vist olema terasest?
2001 kui ostsin uue ratta, sakkis Deore mõnuga. Ostsin talvel Truva Firex Teami ja saatsin Deore Emexisse. Hetkel on Truva vändal juba kolmas ring hammakaid peal.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 13:49
Postitas Nongrata

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 14:25
Postitas erikr

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 15:45
Postitas Tonis_T
Päris andekad asjad. Võiks enda rattalegi peale aretada. Tartus sõitsin eest ainult suurega ning kesmist ja väikest hammakat polnud mudalasu alt aimatagi. Sedasi oleks asi ehk suuremagi muda korral enam-vähem teovõimeline.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 17:05
Postitas UrmasL
Rivo kirjutas: Koos kulunud kett ja hammakad kipuvadki sellistes oludes paremini hakkama saama.
Kulunud XTR hammakad/XTR kett ja null probleemi. Üleüldse on XTR 970 seeria vägagi toimiv grupp. Lase kett risti või põiki ja ei mingit sucki. Käigud vahrtuvad ka mudas ja pinge all ideaalselt.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 20:10
Postitas linni
3000 km sõitnud esihammakad ja 300 km sõitnud kett, mõlemad XT. Kaks järjestikust chainsucki esimeses - teises mülkas päris algfaasis, ülejäänud rada probleemideta.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 21:04
Postitas maksipoiss
marion kirjutas:
Ootaks nüüd eilsete kaaskihutajate kogemusi chainsuckiga :D
Parem oleks kui seda sõna nüüd mõnda aega ei näeks ega kuuleks :) .Vändakomplektiks on ~3000 km. sõitnud SLX ning kett ja kassett ~500 km. sõitnud XT.

Re: chainsuck

Postitatud: 20. 09. 2010. 21:36
Postitas vigurivänt
XT käpp 770 millel teine C9 kett, no problemo. Kahjuks ees kahte väiksemat hammakat ei kasutanud :wink:
Tegelikult on Rivo jutt õige ja seda olen järginud juba mitu aastat.Kui hammakatele on paigaldatud juba teine kett, siis pole midagi kindlat, esimene sissesõidetud komplekt on kõige tõhusam. Enne H100/150 panen kogu komplekti uue ja järgmise suve keskel vahetan vaid keti ära. Sügisel jälle uus ring.
Suck-i kutsub esile ka vale käiguvahetus.

PS. Kette vahetan vastavalt mõõdikule ja pigem natuke varem.

Re: chainsuck

Postitatud: 23. 09. 2010. 13:19
Postitas KaupoR
lahendus chainsuckile on ketist üldse loobuda: http://forte.delfi.ee/news/teadus/video ... 3&l=fplead

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 08:02
Postitas arnea
Sellel on päris andekas kinnitus.

http://www.bikerumor.com/2010/09/03/tom ... vice-ever/

Järgmisel kevadel lubatakse ka vabamüüki ilma Tomac rattata. Ja kas seda BB30 keskjooksuga kasutada saab?

Arne

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 08:15
Postitas KaupoR
Sarnase lahenduse polügonkatsed hakkasid peale viimasel kolmapäevakul ja lõppevad ilmeslt järgmisel nädalal Haanjas. Tegemist on kohalikus rattapoes oskuslike näppude vahel loodud agregaadiga, mis ei näe küll nii punane välja aga põhimõte on sama. Lubati, et kui katsed on edukad, siis võib asi siinmail ka mingi natuke laiema tootmiseni jõuda.

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 09:27
Postitas Villem T
arnea kirjutas:Ja kas seda BB30 keskjooksuga kasutada saab?
Pildi järgi käib ta laagri kausi ja raami vahele, aga BB30-l on laager raami sees, siis ilmselt ei?

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 10:38
Postitas arnea
KaupoR kirjutas:Sarnase lahenduse polügonkatsed hakkasid peale viimasel kolmapäevakul ja lõppevad ilmeslt järgmisel nädalal Haanjas. Tegemist on kohalikus rattapoes oskuslike näppude vahel loodud agregaadiga, mis ei näe küll nii punane välja aga põhimõte on sama. Lubati, et kui katsed on edukad, siis võib asi siinmail ka mingi natuke laiema tootmiseni jõuda.
Abiks. Kodumaise rasketööstuse toetamine on väga patriootlik teguviis :) Aga katsete õnnestumiseks varuge siis ikka selline hammasratta-keti-kassetti kombo mis kindlasti chainsuckib.

Arne

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 10:41
Postitas arnea
Villem T kirjutas:
arnea kirjutas:Ja kas seda BB30 keskjooksuga kasutada saab?
Pildi järgi käib ta laagri kausi ja raami vahele, aga BB30-l on laager raami sees, siis ilmselt ei?
Jah, just. Et kuna see jubalakas Hollotech II stiilis laagri vaheseibi asemele asub, siis nendel keskjooksudel kus selliseid seibe pole, teda kasutada ei saa.

Arne

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 11:12
Postitas KaupoR
arnea kirjutas:Jah, just. Et kuna see jubalakas Hollotech II stiilis laagri vaheseibi asemele asub, siis nendel keskjooksudel kus selliseid seibe pole, teda kasutada ei saa.
Arne
No need panevad siis sellise:

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 11:21
Postitas Villem T
Teine variant on, et otsid ISCG ketijuhi kinnitustega raami kui CS ikka üldse elada ei lase. Iseasi kas BB30 jaoks sobiv ISCG on olemas jne. Silmaga hinnates võiks mahtuda.

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 12:25
Postitas Nongrata

Re: chainsuck

Postitatud: 24. 09. 2010. 14:37
Postitas SHOXi
kui ma nüüd õigesti aru saan kuhu ja kuidas see asi kinnitub, siis mina sellist jama küll oma rattal näha ei taha :D