1. leht 1-st

di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 17:14
Postitas siim_s
Erinevaid lahendusi on juba päris mitmeid olnud, nüüd tuli Fairwheel Bikes välja millegi teistsugusega. Nimelt on "brain" ümber programmeeritud selliselt, et kasutusel on ainult üks shifter ja valid lihtsalt, kas käik üles või alla ja ta ise vahetab käiku ees ja/või taga vastavalt vajadusele. rohkem infot: http://www.bikeradar.com/news/article/i ... bike-27855

Lenks tundub kuidagi tühi kohe:
Pilt

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 17:25
Postitas Nongrata
Järgmine etapp on häälvalimine.

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 17:46
Postitas pärnu rattur
Nongrata kirjutas:Järgmine etapp on häälvalimine.
Arvutitele on olemas ka mõttejõul liigutatavad hiired. Ainult, et seda korrektselt kasutama(ise mõtteid koondama ja arvuti isiku ajulaineid tundma) tuleb õppida paar nädalat vist. Singli peal mõtet väga ei koonda ka ainult käiguvahetusele, maanteel oleks ehk isegi võimalik :lol:

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 19:13
Postitas MK777
Elektroonika on minu arust suht mõttetu jalgratta juures :roll:

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 20:11
Postitas pärnu rattur
MK777 kirjutas:Elektroonika on minu arust suht mõttetu jalgratta juures :roll:
Tahaks teada endiste DI2 kasutajate(vms lahenduse) käest, kuidas nende seadmed vee-mudapidavusega on. Kui vett sisse läheb, siis lühis ja käigud enam ei käi?!

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 20:39
Postitas tarmo
pärnu rattur kirjutas:
Tahaks teada endiste DI2 kasutajate(vms lahenduse) käest, kuidas nende seadmed vee-mudapidavusega on. Kui vett sisse läheb, siis lühis ja käigud enam ei käi?!
Osad maailma tipp tsüklokrossarid, s.h. Sven Nys, kasutavad sel aastal DI2-e. See on vast kõige karmimate tingimustega ala, kus seda toodet üldse kasutada. Eks hooaja jooksul hakkab tagasisidet tulema rohkem. Eestis vaevalt mingit tagasisidet saad. Mul endal on usku sellesse asja peale seda kui eelmisel Eurobikel käiguvahetust proovisin. Jättis väga hea mulje.

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 21. 09. 2010. 21:17
Postitas pärnu rattur
Isegi ühel pärnakal(vähemalt) oli DI2 ratas. Tal aga varastati see ära(Itaalias oli vist).

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 24. 09. 2010. 10:38
Postitas meelisl
Nongrata kirjutas:Järgmine etapp on häälvalimine.
Mul juba on häälvalimine. Kui käik ei taha sisse minna, siis käratan paar karvast ja on kohe hoopis teine asi :D

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 24. 09. 2010. 18:50
Postitas vaikija
pärnu rattur kirjutas:Isegi ühel pärnakal(vähemalt) oli DI2 ratas. Tal aga varastati see ära(Itaalias oli vist).
See pärnakas olen mina.
Minul on Di2 teist aastat. Di2 on kasutusel/katsetustel juba umbes 4a tagasi ja saanud vett ja vilet-ja pole probleeme olnud.Kui näiteks ratast pesen,siis alateadlikult üritan elektroonikat mitte leotada.Aga kõik tundub lollikindel.Di2 juures on esimene mõnus asi link,mis erineb täielikult tavalingist ja on eriliselt käe järgi voolitud.Käiguvahetus on alati täpne ja stressivaba.Isiklikult natukene häirib,et nupp ei tee mingit klõpsu ja et vahetus toimub nö. nuppu muljudes. Ja no kuidagi imelik on mõelda,et ratta küljes on elektroonika ja raami sees on hunnik kaableid.Ratas võiks mõnesmõttes olla ikkagi otsast lõpuni mehaaniline riistapuu.
No aga kussasiissaad.Kui eelmine ratas ära varastati,siis uuele rattale läks uuesti Di2 peale.Raske oleks loobuda.Lisaks edevus-lahe on tavainimesi "shokeerida" kui ratas roboti häält teeb.
MTB peal on Di2 efekt ainult lahedas minimalistlikus stiilis,ehk lenks on puhas ja ilma hunniku kõri-ja muu mandita. Aga maastikul sõita küll ei viitsiks nupumuljudes ükshaaval käike vahetades.
Erki

Re: di2 MTB peal

Postitatud: 24. 09. 2010. 20:37
Postitas Alfonze
Hea saada first hand infot Di2 kasutajalt, neid ei ole siin ilmselt palju. Mulle endale tundus ka proovides, et just see klõpsu asi oligi ainus mis nagu ideaalsest puudu oleks, kui see suht psühholoogiline siiski ja tegelikkuses ei oma mingit tähtsust.

Mina olen just maastikurataste puhul mõelnud, et trosside kaotamine oleks seal vägagi mõistlik (just mudas ja sodis hullates), miks peaks korralikult nn. pakitud mootor kuidagi olema vähem töökindel kui miskid lahtised trossid-kõrid jne. Vedruosa saaks teha tugevama, et ka mudasena jõuaks tõmmata, ning mootoril saab ka ülekannet vastavalt muuta, trosside puhul on piirid siiski ees ja linki mega jõuga surumine kriitilises olus ei tule ju alati kõnealla. Rääkimata sopasest shifterist või käest.

Samas mehhaanilise 7900 kasutajana ei saa ka selle kohta mittemidagi paha öelda, ainsad funktsionaalsed erinevused Di2 kasuks on lingi mõnus vajutamine ülesvahetusel (ei pea hooba suruma) ja väikese chainringi peal olles esivahetaja autotrim (suur on nagunii ilma trim-ita). Selge on see, et tegu on innovatsiooni ja loomuliku evolutsiooniga. Ainsaks küsimuseks on kogu teema juures hind, need pisikesed mootorid ja oluliselt lihtsama ehituse ja vähemate komponentidega lingid ei tohiks kuskilt otsast maksta seda hinda mida nad maksavad, seega niikaua on no-go kui hinnaskaala ei kuku kuidagigi arusaadavasse piiri.