1. leht 1-st

Torpedo rumm

Postitatud: 27. 01. 2011. 12:17
Postitas hall kass
Pilt

Sellisele otsisin vahepeal poolt sisu, sest arvasin, et olin selle kunagi ära visanud. Nüüd aga leidsin suuremad jupid üles.

Äkki oskab keegi öelda, mis vidinaid siit veel puudu võib olla? Laagrid ja võlli otsast tilbendava tõmbeketi panen uue. Kas sellele sobivaid laagreid müügis leidub, seda veel uurin, aga kette on küll saada. Keti võlli sees asuval otsal on keermega metallpulk. Aga võib olla midagi, mille puudumist ma ära ei tabanud. Näiteks piduriklotsid (ühel eelmisel mu käes olnud rattal olid eraldi piduriklotsid) vms.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 27. 01. 2011. 13:35
Postitas pärnu rattur
Selle pildi järgi tundub küll, et kõik on olemas, aga puhtaks võiksid küürida :wink:

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 27. 01. 2011. 13:52
Postitas eerik.mikroob
pärnu rattur kirjutas:Selle pildi järgi tundub küll, et kõik on olemas, aga puhtaks võiksid küürida :wink:
Siiski-siiski... Puudu veel jalgpiduri terasest "klotsid" ja laagrid ;), ning kuna sisse ei näe, siis on äkki planetaarid ka otsas...

Laagrid - välised (suuremad) peaks olema 3/16" kuulid, ning hammaka poolse võlli koonuse otsa 1/4" mõõdus (viimases pole päris kindel). Kui vanad laagri separaatorid alles, siis saad uued kuulid sisse panna, kui mitte siis võid ka ainult kuulid panna (2x 20-21 3/16" laagrikuuli + veel x arv 1/4 kuule.

Mingid vanad laagri separaatorid võid minu käest ka muidugi saada ja poolpidused jalgpiduri klotsid ilmselt ka (sinna peaks 515 nimetatud asjad siiski sobima).

Huvi korral siis PS.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 27. 01. 2011. 17:09
Postitas pärnu rattur
Teistkordsel vaatamisel nägin nüüd, jah, et "klots(id)" on puudu. Algul tundus see rihveldatud koonjas jupp olema klots.

Laagrite kohta ei oska küll öelda. Need, mis minu käte vahelt läbi on käinud, on olnud tervete laagritega ja pole vahetamist vajanud. Samas ainult kuulidest ilmselt ei piisa, kui on tegu vanema kulunud rummuga. Siis oleks vaja puhtaid laagripindu kah.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 07. 03. 2011. 16:47
Postitas hall kass
Leidsin veel puuduvaid jubinaid ja panin asja kokku (ostsin uued laagrid, tõmbeketi ja mõned mutrid-seibid). Rattaraami küljes jooksutades ja tõmbeketti liigutades selgus, et teise käigu kandis on keti asendil koht, kus ei tule vedu taha ega tööta pidur - ketiratas käib vabalt mõlemas suunas. Ilmselt midagi kulunud?

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 08. 03. 2011. 09:08
Postitas eerik.mikroob
hall kass kirjutas:Leidsin veel puuduvaid jubinaid ja panin asja kokku (ostsin uued laagrid, tõmbeketi ja mõned mutrid-seibid). Rattaraami küljes jooksutades ja tõmbeketti liigutades selgus, et teise käigu kandis on keti asendil koht, kus ei tule vedu taha ega tööta pidur - ketiratas käib vabalt mõlemas suunas. Ilmselt midagi kulunud?
Rummu täpset mudelit on tarvis teada. Osadel vanematel Sachs 3-käigulistel oli teatud positsioonis (2 ja 3 vahel ?) ka sarnane "neutraal" olemas;)
Reguleeri käiguvahetaja ära - vaata kas siis saad sõita. Ning millist käiguvahetajat üldse kasutad?

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 09. 03. 2011. 13:36
Postitas hall kass
Rummul on kiri "Torpedo Dreigang" ja pidurohooval "Torpedo Schweinfurt". Sachs'i logo on mõlemal detailil. Muid numbreid vms pole.

Nüüd panin asja jalgrattale külge ja ühendasin ka trossid. Sõitma ma veel pole läinud, aga keerasin ratta "selili" ning keerutasin vänta. Võtsin käikude toimimise tõsisemalt vaatluse alla (jälgisin aeglastel pööretel rummu ja hammasratta vahelisi kiiruste erinevusi) ja selgus, et teine käik üldse ei tööta (varem uurisin liiga pealiskaudselt ja seetõttu arvasin, et ikka töötab). Teise käigu asemel ongi "tühi koht", kus vändad käivad vabalt mõlemasse suunda, ei tule vedu taha ega rakendu pidur. Silma hakkavad hammasrattad tunduvad olemas olevat, tühje kohti nagu ei paista (eks miskit võis märkamata ka jääda, seda enam, et ma veel ei tunne sedasorti süsteeme). Tuleb rumm jälle osadeks lammutada ja üle vaadata.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 09. 03. 2011. 14:52
Postitas eerik.mikroob
hall kass kirjutas:Rummul on kiri "Torpedo Dreigang" ja pidurohooval "Torpedo Schweinfurt". Sachs'i logo on mõlemal detailil. Muid numbreid vms pole.
Teise käigu asemel ongi "tühi koht", kus vändad käivad vabalt mõlemasse suunda, ei tule vedu taha ega rakendu pidur. Silma hakkavad hammasrattad tunduvad olemas olevat, tühje kohti nagu ei paista (eks miskit võis märkamata ka jääda, seda enam, et ma veel ei tunne sedasorti süsteeme).
Hmm... 2 käik peaks üldiselt otsekäik olema (ülekanne 1:1). Ega sa ometi suure õhinaga kogu rummu sisu miskisse paksemasse määrdesse ei uputanud? Kui nii, siis võivad "konnad" olla kinni kleepunud (rummu sisu ei "haaku" rummuga). Kui nüüd laiali lammutad, siis määre läheb vaid laagritele ja rummupidurile. Planetaarülekanne ja "konnad" tahavad ikka õli saada ( mina kasutan ATF - autode automaatkasti õli, tavaline mootoriõli sobib ka). Määrdega saab ka, aga siis läheb sinna mingi eriline poolvedel määre, mida tavapoest ei leiagi.

Ning mil viisil käigud reguleerisid - vahetaja hoob 3 käigu peal (vähim pinge), ning siis vahetaja kett ilma pingeta külge?

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 09. 03. 2011. 19:20
Postitas hall kass
Paksemat määret ma pole veel sinna pannudki. Ainult veidi õli laagritele. "Konnade" vahel võib olla saasta või on nende vedrud õhtal - see tuleb veel välja selgitada. Aga et teise käigu asendis ka pidur ei toimi (ehk siis on ilma igasuguse takistuseta vabajooks ka tagurpidi) - kas siin äkki mingi muu probleem ei peitu?

Kahtlustan mingit viga hammasrattakoonuse ja suure "milleiganes" vahelises ühenduses (seal suure jubina sees on omakorda 1 liikuv jubin, mille otsas hammasrattakoonus istub. Seda asjandust peab 1 vedru hoidma koonusest kaugemal, kett tirib käigu vahetamisel selle koonusele lähemale) - eks lammutan lahti ja püüan pilte teha.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 10. 03. 2011. 11:02
Postitas hall kass
Pilt

Sihuke see siis seest on. Vasak ots on sihuke nuut, mille otsa istub hammasrattaga koonus. Nagu näete, selle nuudi sees on auk - ma ei tea, mis sinna auku käib, vastasküljel on sel nuudil teine, natuke suurem auk.
Piduriosa peaks olema see parempoolne, rihveldatud rõngas.

Mõnikord teeb asi ka sellist nalja, et jookseb kinni. Lihtsalt kiirendades või pidurdades poob ta end kolksu saatel kinni ja normaalselt hakkab jooksma alles kas velje tagurpidi keerutamisel või koonusemutrite lõdvemaks keeramisel.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 10. 03. 2011. 14:10
Postitas eerik.mikroob
Mul on tunne, et sul on rummust paar juppi puudu... Mitu vedru (spiraalvedru) lammutamisel pihku jäi? Peaks olema 2?

Vaata siit lehelt http://www.scheunenfun.de/f+s_h3111.htm üle, kas kõik on ikka olemas, ning katsu uuesti ja õieti kokku panna. See 3-käiguline ei tohiks nii keeruline olla.

Teoreetiline võimalus ka veel - sisu ja rummu korpus võivad olla erinevatelt sachs 3k mudelitelt.... ;)

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 11. 03. 2011. 15:42
Postitas hall kass
Kui sisu ja korpus on erinevad, kas siis üldse mõni käik töötab? Spetsid äkki teavad?

Siin tundub mulle pigem, et juppe on veel puudu. Eriti, kui uskuda neid saite:

http://www.ratrodbikes.com/forum/viewto ... =3&t=25124

http://www.3gang.de/3-gang/3111_expl.html

Eks saab näha, kas pusin edasi või annan asja mehaanikute kätte. Minu mõte kaldubki pigem teise variandi suunas.

Teine võimalus on, et kui peaksin varsti raha leidma, siis ostan kasutatud, töökorras kolmese rummu ning praeguse kasvõi loovutan niisama kellelegi, kel on tahtmist asja nikerdada

Plaan on see oma matkarattale alla pista.


EDIT: Selguski, et üks suurem vedru oli puudu. Side tänava poest sain sellegi. Nüüd jooksu raami vahel keerutades seda "auku" pole, pidur töötab igas käiguvahetaja asendis. Millalgi tuleb proovisõit.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 28. 03. 2011. 00:41
Postitas hall kass
Nii, sain asja toimima. Proovisõidul töötasid ilusasti nii käigud, kui ka pidur.

Nüüd aga läheks järgmise probleemi juurde, millele ma juba mõnda aega lahendust otsin. Nimelt on hammasratast koonuse peal paigal hoidev rõngas nii kõvasti kinni, et kõik, mis sinna vahele mahub (ja mahuvad need asjad vahele vaid õnarustes, kus asuvad hammasratta sisemised nukid), läheb kõveraks või katki, sest rõngas istub kõvasti kinni. Ilmselt kinni roostetanud - tean, et see jooks oli enne minu kätte sattumist paar aastat kuskil aianurgas vedelenud. Kuidas lahti saaks? Ehk proovin roostemuunduriga leotada?

Ülekanne on tiba liiga kiire mu jaoks, eelistan veidi aeglasemat ja seega paneksin sinna suurema, 20-21 hambaga ketiratta (praegu on 18 hambaga ratas).

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 28. 03. 2011. 01:04
Postitas kohvi
Majapidamisõli ja naaskel (y)

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 28. 03. 2011. 17:37
Postitas hall kass
Jämedat ja tugevat õmblusnõela rõnga katkestuskohast tasakesi sinna rõnga alla lüües sain selle lahti. Ilusasti tuli ära ka rõnga ja hammaka vahel olnud seib.

Hammakas ise istub veel kinni ja ei aita ka kerge koputamine. Tuleb vist rumm lahti võtta, hammakas mingi jämeda torujupi peale panna ja koonuse pihta haamriga üks hea laks anda. Kui just kellelgi muid mõtteid pole, mida annaks proovida.

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 28. 03. 2011. 18:11
Postitas kohvi
Oot, ma hästi ei saa aru mis hammakast ja koonusest sa räägid?
Mis numbriga ta siin on -> http://www.3gang.de/3-gang/3111_expl.html

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 28. 03. 2011. 20:04
Postitas haigo
No mina pakun, et 45 sai jämedat õmblusnõela tunda ja selleks, et 44 ennast 37 küljest lahti annaks, saab viimane kolakat.
Kas see rooste siis ära ei muundunud?

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 28. 03. 2011. 23:51
Postitas hall kass
kohvi kirjutas:Oot, ma hästi ei saa aru mis hammakast ja koonusest sa räägid?
Mis numbriga ta siin on -> http://www.3gang.de/3-gang/3111_expl.html
Ptüi, jah, õigus - terminoloogia kipub mul lonkama.

Jupp nr. 45 tuli nõelaga aidates ära. 44 istub 37 küljes kinni, nende ühenduskohta ma pintseldasin Antirustiga ja eks homme saab näha, kas tuleb lahti või on vaja kuidagi teistmoodi läheneda.

Kusjuures hammasratas asetseb seal vist valesti - ta on nõgusa küljega väljapoole ning jupp nr. 43, mis pildi järgi peaks asuma hammasrattast seespool, asus hoopis hammasratta ja jupi nr. 45 vahel. Või pole see kuigi oluline?

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 29. 03. 2011. 08:14
Postitas eerik.mikroob
hall kass kirjutas: Kusjuures hammasratas asetseb seal vist valesti - ta on nõgusa küljega väljapoole ning jupp nr. 43, mis pildi järgi peaks asuma hammasrattast seespool, asus hoopis hammasratta ja jupi nr. 45 vahel. Või pole see kuigi oluline?
Mõlemat pidi on õige - sedasi saab lihtsalt ketiliini (chainline) mõne mm kaupa muuta ;)
Ning roostemuunduri asemel on kavalam spets. MoS2 lisandiga õli/spray-d kasutada.
Raudoksiidist raudfosfaadi tegemine vast nii hästi ei mõju. Pealegi pead sa pärast usinasti oma kätetööd H2O-ga pesema, et fosforhappe jäägid hiljem kurja tegema ei hakkaks ;)

Eerik

Re: Torpedo rumm

Postitatud: 29. 03. 2011. 09:15
Postitas hall kass
Lahti sain. Panin peene kruvikeerajaotsa hammaka ja jupi nr. 42 vahele ning andsin kruvikale haamriga kergeid lööke, iga mõne löögi järel vahetasin kruvikeerajaotsa asukohta (et mitte rikkuda seda hammaka taga olnud võru).

Puhastada tuleb seda värki niiehknaa, sest jupil 37 on paras roostekiht seal, kus asus hammakas.