1. leht 1-st
21 vs 24 vs 27 käiku MTB rattal
Postitatud: 22. 02. 2004. 12:26
Postitas LauriA
Praegu kasutan 21 käigulist. Kas 24 või 27 käigulisega peaksid tulemused teoorias paranema või oleks muidu mugavam võistlustel osaleda?
Mis on 24 ja 27 eelised TEC-l harrastaja jaoks, kelle koht on siiamaani olnud 400-600 vahel?
Lisaks on mulle foorumit lugedes mulje, et 24 ja 27 käigulise süsteemiga sobivad ketid kipuvad lihtsamalt katki minema.
Praeguse rattaga olen iseenesest rahul. Samas on tehtud häid pakkumisi

Postitatud: 22. 02. 2004. 12:37
Postitas erikr
mida rohkem käike seda suurem võimalus ülekannet valida ja vahed ülekandtetegurite vahel on väiksemad. kitsam kett ja väiksem teljesuunaline hammakate vahe tagavad kiirema käiguvahetuse. 8 ja 9 kasutavad erinevaid kette. tõsi ta on, et kette lõhutakse kuid mis liigub, see kulub. 500-st startijast lõhub keti paar tegelast ja põhjusi võib olla väga palju. vilets neetimine, ketti pole õigel ajal vahetatud või hooldatud, saast kett jne.
Re: 21 vs 24 vs 27 käiku MTB rattal
Postitatud: 22. 02. 2004. 12:41
Postitas KristjanS
LauriA kirjutas:Praegu kasutan 21 käigulist. Kas 24 või 27 käigulisega peaksid tulemused teoorias paranema või oleks muidu mugavam võistlustel osaleda?
Mis on 24 ja 27 eelised TEC-l harrastaja jaoks, kelle koht on siiamaani olnud 400-600 vahel?
Lisaks on mulle foorumit lugedes mulje, et 24 ja 27 käigulise süsteemiga sobivad ketid kipuvad lihtsamalt katki minema.
Praeguse rattaga olen iseenesest rahul. Samas on tehtud häid pakkumisi

nii.alustagem siis

21vs24vs27-nendest parim on 27 sest käigavahetus on on täpsem,sujuvam,kergem sest hammasrataste vahed on väixemad ja kett jookesb ühelt hammakalt teisele sujuvamalt.loomulikult on nad ka kergemad sest uuem tehnoloogia ju (kergemad metallid). 24 ja 27 on rohkem ülekandeid mistõttu saad vstavalt maastikule käiku vahetada.21 võib asi kesiseks jääda sest valik on ju väiksem ja tihti ei ole seda vajalikku ülekannet ja sõit võib muutuda raskemaks.ja mis kettidesse puutub siis 27speedketid on peenemad mistõttu nad jah vbla ,,õrnemad'' on.aga kett astutaxe siiski katki kas kasutades valet ylekannet või sõidetaxe kulunud ja vana ketiga.
see mis siia kirjutasin on aint väike osa 24 ja 27 käigusüsteemi eelistest.ex mõni teadjam lisab siia veel omaltpoolt midagi.
Postitatud: 22. 02. 2004. 15:20
Postitas Lauri
Aga samas võib ju nii ka mõelda, et alumise otsa (alivio, deore) 9-sed süsteemid võivad halvemini töötada, kui 8-se või 7-se samad komponendid. Põhjus selles, et mida rohkem hammakaid, seda väiksemad vahed ja seda täpsemad peavad vahetajad olema...või mis te arvate??
Postitatud: 22. 02. 2004. 15:27
Postitas erikr
Lauri kirjutas:Aga samas võib ju nii ka mõelda, et alumise otsa (alivio, deore) 9-sed süsteemid võivad halvemini töötada, kui 8-se või 7-se samad komponendid. Põhjus selles, et mida rohkem hammakaid, seda väiksemad vahed ja seda täpsemad peavad vahetajad olema...või mis te arvate??
määravad 2 asja. nn indexing ehk tagakäikari käik kahe käigu vahel määratakse lenksult käiguheebli abil. ei siin küll midagi ebakindlat ole ntx Deore puhul. teine on tagakäikari jäikus. Deorega käivad paljud lahingus ja ka ise sõitsin oma esimese hooaja deorega. XT tagakäikar suri mul näiteks enam-vähem 400 kalendripäevaga ära.