1. leht 1-st
Sadula nurk/kalle
Postitatud: 12. 08. 2011. 13:37
Postitas patrick
Heip.
Lugesin EJL treenerimaterjalidest, et sadul peaks olema horisontaalis(nagu rattal ostes ka oli). Mul MNT ratas sama doki järgi fititud ja kõik nagu klapiks, aga hirmsasti tahaks sadula ettepoole kaldu panna ühe astme. Pisut hakkab hargivahele hetkel. Seega palun jagada kogemusi inimestel kes MNT rattal ette kaldus sadulaga sõidavad. Täpsemalt huvitab, kas randmetele või peopesadele ei hakka liiga tegema ja kuidas õlad ja kael vastu peavad.
Ise kasutan geelkindaid hetkel, aga peopesad saavad niigi omajagu vatti ja tunnen, et võiks pehmem olla.
Ja üks detail veel: ratast ostes selgus, et tiivakujuline süsinikust sadulapost oli liiga kõrge, seega sai ta poes üsna suvalise metallposti vastu vahetatud. Sadula kalde muutmiseks on posti otsas oleval kinnitusel vahemikud mumeelest jube suured. Tahaks väga vähe ette lasta sadulat, aga peab päris palju laskma. Seega küsimus, et kallimatel postidel(kinnitustel) on see kalde intervall väiksem?
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 12. 08. 2011. 14:07
Postitas erikr
Mina olen üks, kellel on kõik sadulad ettepoole ilmselgelt kaldu.
Muud kehapiirkonnad ei kannata selle all kuidagi.
Ilmselt anatoomiline eripära.
Ära sa seda horisontaalsust taga aja kui valu või ebamugavust põhjustab.
Tagajärjed võivad olla pikaajalised ja ebameeldivad.
Iga normaalne sadulapost võimaldab kallet reguleerida sujuvalt, st astmeteta.
Mul pole õnneks õnnestunud oma elus sellist kohatagi, mis ei tähenda, et neidolemas ei võiks olla.
Võimalik ka, et juhend Sulle kõige paremal kombel ei kohaldu ja asja peaks keegi pädev
laivis üle vaatama.
Mis ratas, mis sadul, mis post?
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 12. 08. 2011. 14:09
Postitas Kirsa
patrick kirjutas:Heip.
Lugesin EJL treenerimaterjalidest, et sadul peaks olema horisontaalis(nagu rattal ostes ka oli). Mul MNT ratas sama doki järgi fititud ja kõik nagu klapiks, aga hirmsasti tahaks sadula ettepoole kaldu panna ühe astme. Pisut hakkab hargivahele hetkel. Seega palun jagada kogemusi inimestel kes MNT rattal ette kaldus sadulaga sõidavad. Täpsemalt huvitab, kas randmetele või peopesadele ei hakka liiga tegema ja kuidas õlad ja kael vastu peavad.
Ise kasutan geelkindaid hetkel, aga peopesad saavad niigi omajagu vatti ja tunnen, et võiks pehmem olla.
Mul on endal ka maanteerattal sadul ettepoole kaldu. Tunnen end nii mugavamalt ja ei tunne nagu muret kätega.
Aga tihtipeale kui on soov lasta nina alla, siis on terve sadul lihtsalt liiga kõrgel. Lase sadulat 1-2mm allapoole ja vaata kuidas on.
Teine teema on sadula sobivus. Mõni sadul on hea ja mugav ja teist keera kuispidi tahad, ikka ei ole hea.
patrick kirjutas:
Ja üks detail veel: ratast ostes selgus, et tiivakujuline süsinikust sadulapost oli liiga kõrge, seega sai ta poes üsna suvalise metallposti vastu vahetatud. Sadula kalde muutmiseks on posti otsas oleval kinnitusel vahemikud mumeelest jube suured. Tahaks väga vähe ette lasta sadulat, aga peab päris palju laskma. Seega küsimus, et kallimatel postidel(kinnitustel) on see kalde intervall väiksem?
Jah. Erinevatel postidel on see täpsus erinev. Osadel on üldse ilma sakkideta ja reguleerid kahe poldi abil. Ning üldiselt on tõesti nii et odavatel postidel suure vahemikuga sakid ja kallimatel väiksemad/rohkem reguleerimisvõimalusi.
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 12. 08. 2011. 19:45
Postitas hsb
Lisaks eelnevale võib teemaks olla ka lenksu ja sadula omavaheline vale kõrgus ja kaugus. Õlad, kael, selg, käelabad annavad vale asendi puhul üsna kiirelt märku. Lase kellelgi teadjal passatka üle vaadata.
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 12. 08. 2011. 22:36
Postitas metslane
Ärge unustage ka eesnääret
Kui aastad tiksuvad sinna 40 kanti hakkab ise meelde tuletama
Ravi pole väga odav.
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 12. 08. 2011. 23:04
Postitas erikr
metslane kirjutas:Ärge unustage ka eesnääret
Kui aastad tiksuvad sinna 40 kanti hakkab ise meelde tuletama
Ravi pole väga odav.
Seda ma valukannatajale püüdsingi mõista anda.
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 15. 08. 2011. 13:55
Postitas patrick
Giant TCR (compact road ehk langev geomeetria). Sadula peal kirjas minu jaoks eimiskit ütlev Team Active ja Discovery.
Asend nüüdseks proovitud. Üldiselt tundus kõik peale peopesade mugavam kui varem(st. õlad ja kael olid normaalses asendis) ja arvan, et jätan sadula ette kaldu. Isegi alt hoides oli päris okeika tunne jalgevahel.
Peopesadest niipalju, et ehk hangin uued geelkindad, vblla nad on tiba väsinud juba ja sellega läheb peopesade problem paremaks.
Panen mingi hetk ka pildi, seal näha kui palju ma sadula ette kaldu ajasin - ehk kellelgi abi sest.
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 15. 08. 2011. 15:31
Postitas UrmasL
patrick kirjutas:Peopesadest niipalju, et ehk hangin uued geelkindad, vblla nad on tiba väsinud juba ja sellega läheb peopesade problem paremaks.
Lenksupaelasid on ka paksemaid ja õhemaid. Lisaks on lenksusid erineva kuju ja toru läbilõikega.
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 15. 08. 2011. 15:45
Postitas hsb
patrick kirjutas:Giant TCR (compact road ehk langev geomeetria). Sadula peal kirjas minu jaoks eimiskit ütlev Team Active ja Discovery.
Asend nüüdseks proovitud. Üldiselt tundus kõik peale peopesade mugavam kui varem(st. õlad ja kael olid normaalses asendis) ja arvan, et jätan sadula ette kaldu. Isegi alt hoides oli päris okeika tunne jalgevahel.
Peopesadest niipalju, et ehk hangin uued geelkindad, vblla nad on tiba väsinud juba ja sellega läheb peopesade problem paremaks.
Panen mingi hetk ka pildi, seal näha kui palju ma sadula ette kaldu ajasin - ehk kellelgi abi sest.
Sile ja tasane maantee siis geelkinnas suurt midagi ei muuda. Abiks ta rohkem mtb teemas kus põrutav ja ebatasane tee, pakkudes lisa pehmandust et vähendada lööke. Suvel praktiliselt ei kasuta üldse kinnast, vahest ainult kui grupis sõit, et võimaliku jama korral käsi säästa
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 15. 08. 2011. 15:50
Postitas mart
patrick kirjutas:Peopesadest niipalju, et ehk hangin uued geelkindad, vblla nad on tiba väsinud juba ja sellega läheb peopesade problem paremaks.
UrmasL kirjutas:Lenksupaelasid on ka paksemaid ja õhemaid. Lisaks on lenksusid erineva kuju ja toru läbilõikega.
Fizik, cinelli pakuvad ka paela alla pandavaid geelpatju.
Tuttaval on cinelli toodang ja temale meeldib.
http://www.bicycletires.com/pciavg/cine ... ads/pp.htm
Re: Sadula nurk/kalle
Postitatud: 15. 08. 2011. 16:35
Postitas SHOXi
patrick kirjutas:Heip.
Lugesin EJL treenerimaterjalidest, et sadul peaks olema horisontaalis(nagu rattal ostes ka oli). Mul MNT ratas sama doki järgi fititud ja kõik nagu klapiks, aga hirmsasti tahaks sadula ettepoole kaldu panna ühe astme. Pisut hakkab hargivahele hetkel. Seega palun jagada kogemusi inimestel kes MNT rattal ette kaldus sadulaga sõidavad. Täpsemalt huvitab, kas randmetele või peopesadele ei hakka liiga tegema ja kuidas õlad ja kael vastu peavad.
Ise kasutan geelkindaid hetkel, aga peopesad saavad niigi omajagu vatti ja tunnen, et võiks pehmem olla.
Ja üks detail veel: ratast ostes selgus, et tiivakujuline süsinikust sadulapost oli liiga kõrge, seega sai ta poes üsna suvalise metallposti vastu vahetatud. Sadula kalde muutmiseks on posti otsas oleval kinnitusel vahemikud mumeelest jube suured. Tahaks väga vähe ette lasta sadulat, aga peab päris palju laskma. Seega küsimus, et kallimatel postidel(kinnitustel) on see kalde intervall väiksem?
täitsa võimalik, et sadul liiga kõrge, lase paari milli allapoole, mul aitas. Odavamatel postidel on regullimine jah kehvem. Mu bontrager odavamal sadulapostil ongi kas ühele poole või teisele poole kalle, keskele peaaegu ei saagi panna