1. leht 1-st
Komponentide tugevus: raske noname vs. õhkkerge bränd?
Postitatud: 05. 04. 2004. 11:35
Postitas Kirsa
Kumba lenksu võib pidada tugevamaks, kas 190 grammist noname-i või 125 grammist Ritchey WCS-i näiteks?
Kas kallimad materjalid ja läbimõeldud lahendus on tugevam kui tavaline vihmaveetoru kus materjali on palju rohkem?
Mul on mure sellega, et enda ratta esiots tundub liiga õrn ja pehme. Olen 73kg ja talvel ainult natuke ujusin ja spinnisin, aga tunne on selline, et vähegi kõvema väänamise korral läheb ratas ribadeks - stem paindub, pedaali võll puruneb... Ma ei kujuta hetkel eriti ette kuidas sõidavad rattaga 80-100kg tegelased kes veedavad talvist aega jõusaalis. :))
Lenks on mul hetkel ~190 grammine Scott components 58cm, kas võin eeldada et WCS ostuga läheks asi paremaks, sama jutt stemi kohta.
Ühesõnaga eesmärgiks on tugevus. millise komponendiga saavutab seda kõige rohkem - jutt siis ikka tavaliselt XC-st ja ratta kaal võiks jääda 10.7kg juurde nagu ta praegu on. Lihtsalt kui raha kulutada siis kuhu ja kuidas?
Re: Komponentide tugevus: raske noname vs. õhkkerge bränd?
Postitatud: 05. 04. 2004. 13:11
Postitas Ruve
Kirsa kirjutas:Lenks on mul hetkel ~190 grammine Scott components 58cm, kas võin eeldada et WCS ostuga läheks asi paremaks, sama jutt stemi kohta
see scott'i lenks peaks päris hea lenks olema. mina seda küll vahetama ei hakkaks.
wcs lenks on väga õhuke, kui sarved külge paned, siis piisab kui ratas korra kukub käest külili ja lenks on sarve kinnituse juurest mõlkis.
Postitatud: 05. 04. 2004. 13:13
Postitas Kirsa
Okei, aga mis siis oleks hea.
Ritchey Comp äkki, sellest on nagu head mälestused eelmise ratta ajast.
Re: Komponentide tugevus: raske noname vs. õhkkerge bränd?
Postitatud: 05. 04. 2004. 13:19
Postitas Arbo
Kirsa kirjutas:Kumba lenksu võib pidada tugevamaks, kas 190 grammist noname-i või 125 grammist Ritchey WCS-i näiteks?
Kas kallimad materjalid ja läbimõeldud lahendus on tugevam kui tavaline vihmaveetoru kus materjali on palju rohkem?
Mul on mure sellega, et enda ratta esiots tundub liiga õrn ja pehme. Olen 73kg ja talvel ainult natuke ujusin ja spinnisin, aga tunne on selline, et vähegi kõvema väänamise korral läheb ratas ribadeks - stem paindub, pedaali võll puruneb... Ma ei kujuta hetkel eriti ette kuidas sõidavad rattaga 80-100kg tegelased kes veedavad talvist aega jõusaalis.
)
Lenks on mul hetkel ~190 grammine Scott components 58cm, kas võin eeldada et WCS ostuga läheks asi paremaks, sama jutt stemi kohta.
Ühesõnaga eesmärgiks on tugevus. millise komponendiga saavutab seda kõige rohkem - jutt siis ikka tavaliselt XC-st ja ratta kaal võiks jääda 10.7kg juurde nagu ta praegu on. Lihtsalt kui raha kulutada siis kuhu ja kuidas?
Aga miks sa seda lenksu niiväga väänama pead? Ratast sõidetakse ikka põhiliselt jalgade jõul. Või on sul jalg nii härga täis, et vajutad keskjooksu võlli kruviks kohe?
Komponentide kohta võib julgelt väita - mida kallim, seda parem. Paremus seisneb eelkõige paremas toimimises erinevates oludes ja jäikuses. Kaal ei ole alati üks-ühele hinnaga, sageli võib mõni suht kallis asi olla mitte kõige kergem, kuid see-eest jäik ja vastupidav (Thompsoni post näiteks).
Kõige parem mõte oleks raha kulutada uuele rattale, nii saab kõige parema value-for-money. Kasvõi sedasi, et osta ratas kokku just enesele meelepärastest juppidest, kuigi viimane ei pruugi just kõige odavam tulla.
Postitatud: 05. 04. 2004. 13:24
Postitas Ruve
Kirsa kirjutas:Okei, aga mis siis oleks hea.
Ritchey Comp äkki, sellest on nagu head mälestused eelmise ratta ajast.
comp lenksuga sõitsin 2 aastat muretult, aga räägitakse, et on 50 g raskem kui wcs...
Postitatud: 05. 04. 2004. 13:29
Postitas smile
Ma kaalun 102 kg, seega olen raskem kui enamus siin kommijatest, olen kasutand viimased kaks aastat Ritchey Pro lenksu ja pole märgand mingisuguseid murdumise või mölkimis jälgi. Samuti ei ole märganud mitte mingisuguseid läbipaindeid või "flexi" lenksu poolt. Mõned kriimud küll peal on, aga need rohkem iluvead. Nii et sul oma 73 kiloga, pole küll vaja midagi karta nii oma 190 grammise Scottiga, 125 grammise WCS-ga kui ka kasvõi 99 grammise Eastoniga.
Postitatud: 05. 04. 2004. 13:39
Postitas Kirsa
Moraal oleks siis et odav jupp paindub; kergem/kallim jupp on jäik, aga teatud piirist üle minnes käib krõks?
Ma tegelikult ei tahtnud seda teemat viia väga kitsaks lenksu teemaks, vaid kumb jupp on ideoloogiliselt tugevam kas 2x raskem odav ja läbimõtletama või 2x kergem läbimõeldud ning kallitest materjalidest jupp.
Postitatud: 05. 04. 2004. 14:53
Postitas 5TH ELEMENT
arvan, et odavam on tugevam. viimse lihvini superõhendatud asjadel on oma kindel piir ja kui sellest üle peaks astuma/väsima, siis käib vist prõks, sest kaalule tuleb alati midagi suuremal või vähemal määral ohvriks tuua, kuna füüsikaseadusi juba ei eira.
Postitatud: 05. 04. 2004. 15:10
Postitas Mati
Kui arvestada seda, et paljudel kallitel ja siga kergetel asjadel on kasutaja kaalupiirangud, siis ei saa neid ühti pidi nagu tugevaks pidada. Meenutagem kasvõi vibustunud sadulaposte jne.
Samas on tugevuse kõrval teine füüsikaline näitaja haprus. Meeles on koolifüüsikast see, et aine mis on tugev võib olla samas habras, st löögitaluvus (või äkiline surve) on kehv samas kui ühtlaselt mõjuva jõu taluvus on hea. Loodan, et nüüd väga puusse ei pand, oma tosin aastakest möödas
Postitatud: 05. 04. 2004. 15:37
Postitas margo
Ütlen ausalt, et väga paljude erinevate juppidega kogemusi pole, kuid räägin puhtalt tugevusõpetuse, tehnilise mehhaanika seisukohast.
Siililegi selge, et kui üks asi kergemaks ajada, siis peab seal ka materjali vähem olema. Kui on vähem materjali (väiksem ristlõike pindala), siis töötab ta ka kehvemini paindele, survele, väändele jne.
Asja saab parandada nt ristlõike kuju muutes - nt I-tala töötab paindele mitu korda paremini kui pindvõrdne O-tala, samas väändega on lood vastupidi. Sõbral on kuulu järgi ellipsi kujuline Thompsoni sadulapost, mis on paindele ratsionaalsem.
Teine võimalus on käia Marsil ja leida uus materjal, mis on kõvasti kergem kui teras/alu, kuid vähemalt sama heade (isegi paremate) tugevuslike omadustega. Või siis keeta kokku mingi segu teatud ainetest, mis on kerge, aga tugev (nt Merida Mg raamid, Classicu kineesium jne - kuid nende "tugevus" on muidugi testitud
). Üldreeglina on need hüpertugevate ja kergete materjalide jutud siiski vaid reklaamitrikid.
Jutu mõte on selles, et ülikerge asja ostmisel tasub natuke ettevaatlik olla. Tuleks tunda materjali ja tema omadusi.
Kuid eks kogenumate sõitjate praktika ja laboritestid annavad kõige kindlama pildi.
Re: Komponentide tugevus: raske noname vs. õhkkerge bränd?
Postitatud: 05. 04. 2004. 17:15
Postitas UrmasL
Ruve kirjutas:
wcs lenks on väga õhuke, kui sarved külge paned, siis piisab kui ratas korra kukub käest külili ja lenks on sarve kinnituse juurest mõlkis.
Mina oma WCS lenksust sedasi lahti saingi
Ratas küll ise ei kukkunud vaid panin koos rattaga korraliku külje maha. Sarv paindus sissepoole. Tagasi väänates murdus sootuks. Nüüd on Ritche Pro lenks ja suutsin talvel samuti ühe käna küljele panna. Sarv jäi seekord otseks
Jäikuses neil kahel vahet ei tee. Subjektiivselt vähemalt mitte.