1. leht 1-st
Sram vs. Shimano
Postitatud: 20. 05. 2004. 10:12
Postitas Ermo
.
Postitatud: 20. 05. 2004. 10:19
Postitas Mati
Welcome to the club
Ega seda mudu teada saa kui ei proovi
Postitatud: 20. 05. 2004. 10:43
Postitas Peeter
Mina sõitsin eelmine aasta Sram 9.0SL-ga ja olin kah väga rahul. Uue rattaga tuli kaasa uus XTR ja alguses oli ikka väga harjumatu see piduri lingi pealt vahetamine. Alguses sai käigu vahetamisel ikka päris tihti käepidet väänatud
. Kirusin siis ennast ja mõtlesin, et peaks võib olla kogu kupatuse XO vastu ära vahetama. Nüüd kus olen asjaga ära juba harjunud ei vahetaks kohe kindlasti enam uut XTR-i Sram 9.0SL vastu ära (XO-ga kogemused puuduvad). Nii, et eks ta üks harjumuse asi ole
.
Postitatud: 20. 05. 2004. 11:43
Postitas www
ladusin ka eelmine aasta prooviks srami xo peale. lingid panin 9.0sl pika, on väikesed käed tundus parem vahetada. ees xt käigukas toiminud ca 2000 km võistlustel ning probleeme pole. nüüd on paar korda keti maha loopinud eest kuid see on kõride probleem
iga aasta peaks uued kõrid peale laduma või korralikult puhastama
. olen ise sramiga rahul. kiita tahaks veel srami 9.0 pidureid mida on lihtne reguleerida,võrreldes xt ga mida enne kasutasin nagu
ja
kõrid on ainult xtril paremad kinnised ja otsast kummiluttidega
Postitatud: 20. 05. 2004. 12:22
Postitas N
Värske sõidukogemuse najal võin öelda (tänu Ermole), et midagi võimatut ei ole Sramiga sõitmisel isegi mitte "külmalt" ümber istudes shimanolt Sramile. Tundus täitsa käe järgi tõesti. Kohe sellist tunnet aga ei tekkinud, et viskaks Shimano nurka. Olen põgusalt proovinud uut dual controli ja pean nentima, et see mulle täitsa meeldis. Nii et mõtlemist jagub uue süsteemi soetamisel.
Üks Srami eelis minu arust on see, et seda vist praktiliselt ei anna ära lõhkuda ja ära kulutada. Just shiftereid.
Postitatud: 20. 05. 2004. 12:38
Postitas Andres L
endal sramiga kogemused puuduvad kuid tahaks targematelt teada üht asja,nimelt sram on see grip-shift süsteem nagu teada onju aga olen paljudel näinud et see osa, mida tuleb käiguvahetamiseks keerata, on täiesti ära kulunud,kas neid kumme müüakse sinna peale eraldi(mina küll näinud pole) või tuleb uus shifter peale panna,veits nadi on ju kui sul X.0 vaja välja vahetada või mis
Postitatud: 20. 05. 2004. 13:20
Postitas Peeter
Andres L kirjutas: olen paljudel näinud et see osa, mida tuleb käiguvahetamiseks keerata, on täiesti ära kulunud
raske uskuda, sest mina küll ei suutnud ca 1,5 a jooksul pikkadele Sram 9.0SL käepidemetele mingeid kulumise jälgi tekitada. A võib olla ma väänasin/hoidsin neid liiga pehmelt ka
Postitatud: 20. 05. 2004. 13:41
Postitas Lauri
Vanadel Sram-i vahetajatel kuluvad vist jah need kummid ära, aga enda pooleteise aastase sõitmise juures pole küll ühtegi kulumise märki näha. Lihtsalt käepidemed kuluvad küll ära, aga need on mul juba valmis ostatud, kui vaja peaks olema.
Srami vahetaja vedru kohta ei oska ka midagi halba öelda, minu Sram 7.0 tagavahetaja töötab nagu uus, kui vaja alla vaetada, siis ikka vahetab plõksti, mitte ei hakka kõrisema. Ja kui jõud ka taga on ja vagetada vaja, siis lausa raiub selle käigu sisse, mitte ei pea korra jõudu tagant ära laskma.
Sram võiks esivahetajad ka teha, mul hakkas LX juba esimestel km loksuma ja kolisema (nagu ka eelmised Acera ja Alivio)
. Aga uut ka ei hakanud ostma, lõikasin sisekummist sellise peenikese kummiriba ja tõmbasin ümber posti ja kolisemine lõppes
.
Postitatud: 20. 05. 2004. 13:48
Postitas spl
Sama siin,
ermoga 100 % sama juttu plaanisin kirjutada
Postitatud: 20. 05. 2004. 14:22
Postitas vaikija
Olen kolm aastat Sramiga sõitnud ja imestanud,et kuidas enamus viitsib selle Shimanoga möllata ja mind on vaadatud nagu idiooti,et nii kallil rattal polegi XTR-i küljes,vist lõppes raha otsa õigete võidusõidujuppide ostmiseks.
Postitatud: 20. 05. 2004. 14:27
Postitas Gunnar
Lauri kirjutas:Sram võiks esivahetajad ka teha .
Pean vist häbenema, aga see oli mulle tõesti üllatus
, pold nagu tuldki selle peale, et Sram neid ei tee.
Postitatud: 20. 05. 2004. 14:29
Postitas vaikija
Teeb küll,aga pole proovinud.
Postitatud: 20. 05. 2004. 15:09
Postitas Mati
vaikija kirjutas:Teeb küll,aga pole proovinud.
kas enam üldse teeb. kodukas
http://www.sram.com ei anna küll miskit. kunagi mäletan ka ise olevat neid näinud.
ja muuseas .0 tähistust ka enam pole alates 7 tasemest, nüüd X.7, X.9 ja X.0
Postitatud: 20. 05. 2004. 15:17
Postitas KristjanS
mnjaa.Sram teeb esikäikareid ainult alumise otsa sarjadele.Ise kasutan Srami käiguvahetussüsteemi napilt üle aasta.XT tagakäikar hakkas nii krdima närvidele käima
et lausa jube.Eks ta oli kulunud ka.Ei jõudnud uut käikarit ka osta ja mõtlesin et raha kokkuhoiu mõttes võiks ju Srami peale minna.Saigi siis 7.0 ära rebitud ja kohe esimesest kilo-meetrist ,,armusin'' ma Srami.Sujuv,pehme,täpne käiguvahetus, omanäoline tagakäiguvahetaja.Enne soetamist suhtusin GripShift süsteemi veidi viltuselt.Nüüd aga ei kujuta ettegi et peaksin shimanole ümber minema (vbla aint siis kui saaks tasuta XTR süsteemi
).Omaette teema on muidugi 9.0 pidurid.Olen proovinud XT'd,LX'i ja erinevaid noname ja võin väita, et 9.0 pidur on neist kõigist üle.Suur pluss on muidugi kaal. Kui peaks hakkama nüüd kõiki Srami eeliseid välja tooma siis läheks selleks vist päris palju aega.Eks teised veel täiendavad omaltpoolt.
Shimano vs SRAM =
0/1
Postitatud: 20. 05. 2004. 15:21
Postitas spl
Postitatud: 20. 05. 2004. 15:42
Postitas SL
Sekka ka minu kogemus. Olin 2 aastat Srami klient. Ees 9.0SL ja taga alguses 9.0SL ja viimane aasta X.0. Kiitsin taevani ja püüdsin levitada Srami pisikut ka tuttavate hulgas. Sel aastal tuli rattaga kaasa uus XTR ja pean tunnistama - SRAMil on vaja areneda, et jõuda uue XTRi tasemele. Kui oli vana XTR, siis eelistaksin siiani SRAMi, kuid uuega pole vahetusele vastet. Eriti pean kiitma pöidlaga tagumisel kassetil alt üles vahetamist - vedru teeb ära töö ning vaja on ainult nn "märku anda" - õrn puudutus ja asi korras. Sramiga pidi siiski vajutama (keerama). Midagi teha pole - nüüd on minu arust uus XTR parem (loodan, et ainult mõneks ajaks ja et SRAM järgi jõuab).
Postitatud: 20. 05. 2004. 15:48
Postitas mart
veloman32 kirjutas:mnjaa.Sram teeb esikäikareid ainult alumise otsa sarjadele
Pisike täpsustus. Kuni 2001 oli Sramil olemas
Front Derailleurs:
>9.0 / 7.0 / 5.0 / 3.0
Alates 2002 jäi tootmisse vaid vaid 3.0.
Mõnel vennal on siiani ntx 9.0 esikäikar peal, mistõttu nii mõnigi huviline lippab poodi samasugust küsima.
Postitatud: 20. 05. 2004. 16:40
Postitas Mati
mart kirjutas:...Front Derailleurs:...Alates 2002 jäi tootmisse vaid vaid 3.0.
Hetkel ei paku kodukas sedagi. Vast siis ei toodetagi enam esikäikareid
Postitatud: 20. 05. 2004. 19:13
Postitas smile
Endalgi oli kunagi Sram 5.0 esivahetaja, vajas teine aegajalt painutamist.Siis sai XT vastu välja vahetatud. Nüüd seisab sahtlis ja kogub tolmu. Mõnele weightweenie'le oleks päris sobiv - kaalus vist 112 gr.
Postitatud: 21. 05. 2004. 10:21
Postitas Ermo
.
Postitatud: 21. 05. 2004. 11:13
Postitas N
Ermo kirjutas:Mida ma olen muidugi väga vähe Eestis täheldanud on avatus - proovida uusi asju ( enamasti inimesed keelduvad uue proovimisest, tagudes rusikaga vastu rinda - minu valik on parim ja teisi ei taha !!! )
Eks seda avatust muidugi piirab asjaolu, et lihtsalt XO ja XTR grupi testimiseks peab see olema taskukohane ja muidugi. Saab muidugi ka teisi Srami ja Shimano tooteid võrrelda.
Mina sõidan ühtesid XTR shiftereid ja tagakäikarit juba 3-4 aastat surnuks. Ei lagune ära ka ju! Seepärast võib proovimise variant olla ahvatlev, kuid jääda aastate kaugusele..
Postitatud: 21. 05. 2004. 12:38
Postitas SL
Mõtekas sõnavõtt. Kirjutan omad kommentaarid vahele:
Ermo kirjutas:Uue XTRi miinused on MINU arvates : hind ( see on ikka lihtsalt üle mõistuse )
Nõus. Kuid meiesuguste sõidumeeste tulemusi vaadates (loodan, et kellelegi liiga ei teinud) on ka XO üle makstud. Meiesuguste jaoks on tähtis asjast ju naudingu saamine, price is anyway secondary.
Ermo kirjutas:süsteemi keerukus ( ja sealt tulenev suurem purunemisoht ) kui midagi puruneb - kaotad vahetuse ja piduri
Kah omamoodi loogiline, kuid ega keerukus automaatselt purunemist tähenda (kaudselt küll). Vaata kasvõi autotööstust - vana Volga karbussi oskan ehk isegi ära puhastada ja kokku panna, kuid samu kilovatte, mis tänapäeval sama suurusega mootorist kätte kuidagi ei saa. Ja ei saa ju öelda, et tänapäeva mootorid väga tihti ei tööta ...
Ermo kirjutas:enamik sõitjaid eemaldavad pöidlavidina ( kuna see segab ja viib "tahtmatute vahetusteni ) ja siis peab käiguvahetuseks ikka sõrmi lingi peale ja alla seadma, ning haare ei ole enam nii tugev.
Mina pole eemaldanud, ja senise (kuigi lühikese) kogemuse põhjal pole ka vajadust eemaldada ja haare jääb alles.
Ermo kirjutas:Käike saab 1 vajutusega vajutadades 1 kaupa üles ja 3-4 kaupa alla vahetada.
Pidasin seda SRAMi põhiliseks eeliseks, kuid usu, pöidlaga plõksida on VÄGA mugav käike ülespoole ... ja alla 3-4 on tegelikult täpselt see, mis vaja - mul pole kunagi rohkem vaja läinud korraga.
Ermo kirjutas:Lisaks XTR tagavahetaja on "kinnise" konstruktsiooniga ja muda mis sinna sisse satub ei taha sealt eemalduda.
Võimalik - mul endal mudas kogemused veel puuduvad. X.O-ga küll muda sees kunagi probleeme polnud, see on õige.
Postitatud: 23. 05. 2004. 11:34
Postitas tanel515
ma olen sõitnud altusega 4 aastat ja olen läbinud 3200km pole probleeme olnud
Postitatud: 23. 05. 2004. 12:28
Postitas tommionu
tanel515 kirjutas:ma olen sõitnud altusega 4 aastat ja olen läbinud 3200km pole probleeme olnud
3200 km kus?
enda nappide kogemuste põhjal väidaks hoopis midagi muud
enda vana ratas (ees Altus, taga Acera) peale esimest aastat ja 2000km ei hakanud enam kunagi korralikult ees vahetama ...
lihtsalt väsis ära ja ei aidanud seal mingit moodi timmimine (ja mitte 2-3 korda vaid ikka mitu-mitu korda) nii Pirita HE's kui ka enda mõistusega ...
sõidetud sai sellega enamalt jaolt pirital üle jõe metsas ...
karta on et tõusud sai sellele käikarile saatuslikuks :p
ja ega need korralikumaltki hoitud Altuse esivahetajad mingi erilise töökindlusega silma paista ...
oma vana rattaga sai samal ajal ostetud üks teine Scott ratas, millega sõidab õrnema soo esindaja (taga on sellel ka Altus).
nii kaua kui sõidetakse lihtsalt tasasel teel, kus pole erilisi tõuse jne on kõik timmis ...
piisab kasvõi ainult Pirita metsa minna ja kohe on esivahetajaga probleemid, kuigi ratas on oma vanuse kohta ideaalselt korras ja igati timmis. Lihtsalt see käikar ei ole mõeldud sellisele valule, mis "mägedes" talle osaks saab ...
viimane ebameeldiv mulje oli Mulgi maratonilt, kus tubli rattaomanik sõitis küll kenasti, aga palju rikkus ära esivahetaja, mis keeldus ees korralikult vahetamast ja alati tuli käiguvahetamise hooba all hoida tükk aega, enne kui suvatses vahetada -
imelik on seejuures see, et see oli just juhul, kui oli tõus läbi ja vaja siis 1'lt 2'le minna üle ees, mitte aga just 2'lt 1'le, kus kehvemad käikarid lihtsalt ei suuda suure pinge all vahetada, kui samal ajal üritatakse pedaalida veel ...
tasasel maal sellist probleemi ei ole, aga just peale tõuse ilmneb selline jura ...
eks tõusu ajal pedaalides see käikar "sureb ära" ja kuskilt annab midagi järgi niipalju, et enam ei taha KOHE tagasi minna korralikult ...
muud seletust ei oska välja tuua ...
sest peale sõitu kui inimene oli söönud/joonud ja taastunud, sai tasasel teel proovitud ja asi oli jumala ok jälle ...
enda vanal rattal peale esimest aastat oli sama probleem, et ei tahtnud ees vahetada ...
ja just väiksemalt suuremale üleminek, kuigi 2'lt 3'ndale ees jällegi töötas ok ...
viga võib olla muidugi ka hammakates, mis piina saavad ja võivad kõveraks jne minna ees, kuna nagunii tõusul saab 2'lt 1'le minna ja pedaalida nii kuidas jaksu on ja seega karta on, et odavad hammakad lõpuks lähevad miskit moodi kõveraks vms ja hakkab mingi jama pihta ...
aga kui see oleks probleem olnud, siis oleks HE mehed ju seda pidanud märkama ja asja ära vahetama, aga peale esimest aastat seda küll ei tehtud ja lohutuseks öeldi, peale hooldust/timmimist, et nüüd peaks mõnda aega kestma/vahetama jälle - kestiski, üks või kaks tõusu
ja käikari kohta öeldi et täitsa korras paistab olema ...
selle margi kohta kindlasti võis ta korras olla ja tavaliseks sõiduks täitsa kõlvata (vaevalt et hoolduse kutt eriti kaugele sõitis veloga peale timmimist - seal samas platsil nagunii, kui üldse), aga kui vaadata seda joonist:
http://www.veloplus.ee/pics/texts/kompon_mtb.png
siis Altus asub haarastusspordi kõige alumisel pulgal ...
haarastuspordiks ma aga oma sõitmist päris ei peaks ...
pigem ikka korralik trenn (metsa-muda-kännu-juurika-liiva jms võimalikult XC, asfaldil sõidan ainult siis kui organism kehv ja metsas ei jaksa rassida) nii kuidas töö (ja toona oli ka veel kool) kõrvalt aega on
eile tekitasin ja mõtlesin välja enda jaoks pea 10km ringi Pirital metsas üle jõe (nn S-kurvi juures ja jõe ja Pärnamäe tee vahel) ... kuna sai S-kurvi neljapäevaku ajal vaadatud/luuratud, mis rada sõidetakse
, siis lülitasin oma ringikesse ka lõigu, kus tuli suht jõe servas mütata igat moodi
ja esikäikaril 1 all mõtlen ma kõige väiksemat, 2 all keskmist ja 3 all kõige suuremat hammakat - tolle vahetaja numbrite ja hammakate vastavuse järgi on samamoodi ...
Postitatud: 23. 05. 2004. 15:44
Postitas erikr
lepiks kokku, et eest vahetatakse enne tõusu ära. kui mõelda esikäikari konstruile siis mäest üles litsudes korralikult pinges ketti ta ei saagi normaalselt vahetada. igal võistlusel on nutune vaadata selle kellel poole mäe peal taga hammakad otsa lõpepvad ja siis üritavad eest vahetada.
ma siin käikarit väga poriga ei pilluks ega süüdistaks.
shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 18:44
Postitas trauks
Minu Bianshi-l olid ostes deore vahetajad. Neli võidusõitu ja vahetasin kogu süsteemi sram 7.0 vastu välja ja olen väga rahul. shimano lakkas poris ja rohus töötamast, sellistes tingimustes vahetas peagi 4 käiku korraga lõpus üldse 6-8 käiku korraga ja nii iga jumalama võistlus. Võidusõit ja hooldus ja nii iga kord. Rääkisin Hanno-ga ja soovitas Sram 7.0 . süsteem toimib nagu kella värk, ausalt reguleerida pole ka vaja
. Hoolduses käin läbisõidu järgi mitte ,et vajadust oleks.
Postitatud: 23. 05. 2004. 20:20
Postitas margus v
Ühinen täiesti trauksiga.Ka mina sõidan Sram 7- ga.Kuigi varksi piilun OX poole
Postitatud: 23. 05. 2004. 20:49
Postitas Rivo
Siin kah Sram 7.0 ja töötavad nagu kellavärk. Kusjuures, vahetab ilma mingi probleemita ka ketti, mille külgepidi kokku keerad st. väga kulunud kett.
Re: shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 20:50
Postitas Lauri
trauks kirjutas:Võidusõit ja hooldus ja nii iga kord. Rääkisin Hanno-ga ja soovitas Sram 7.0 . süsteem toimib nagu kella värk, ausalt reguleerida pole ka vaja
.
Vat see on küll õige, endal oli ka Deoredega sama asi, et enne igat võistlust käisin reguleerimas (sai siis tasuta kah). Sramiga ei ole kordagi pidanud reguleerima (nu natukene lenksupealt timmind siia-sinna), aga ei midagi suuremat.
Re: shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 21:13
Postitas mart
trauks kirjutas:Minu Bianshi-l olid ostes deore vahetajad. Neli võidusõitu ja vahetasin kogu süsteemi sram 7.0 vastu.
Kas sul oli rapid-rise- või tavaDeore tagavahetaja. Ise kangutan hetkel kolmandat sadat km-it ülestõukava tagaXT ning Deore shifteriga ning mustamäe/harku tõusudel lubab too kompott ka püstijalu tagakäikude vahetamist. Jään huviga ootama millal tehnika ülesse ütleb.
Re: shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 21:16
Postitas erikr
mart kirjutas:trauks kirjutas:Minu Bianshi-l olid ostes deore vahetajad. Neli võidusõitu ja vahetasin kogu süsteemi sram 7.0 vastu.
Kas sul oli rapid-rise- või tavaDeore tagavahetaja. Ise kangutan hetkel kolmandat sadat km-it ülestõukava tagaXT ning Deore shifteriga ning mustamäe/harku tõusudel lubab too kompott ka püstijalu tagakäikude vahetamist. Jään huviga ootama millal tehnika ülesse ütleb.
hmmmmm.... mu meelest on rapid rise ainult XTR olnud, aga ega ma ajalugu ka nii hästi ei tea.
Re: shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 21:31
Postitas mart
erikr kirjutas:
hmmmmm.... mu meelest on rapid rise ainult XTR olnud, aga ega ma ajalugu ka nii hästi ei tea.
Mul on säärane tagavahetaja
:
Shimano XT M760 (2004) Long Cage (Rapid Rise Only)
Re: shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 21:35
Postitas erikr
mart kirjutas:erikr kirjutas:
hmmmmm.... mu meelest on rapid rise ainult XTR olnud, aga ega ma ajalugu ka nii hästi ei tea.
Mul on säärane tagavahetaja
:
Shimano XT M760 (2004) Long Cage (Rapid Rise Only)
no selge, minu jaoks liiga uus
Re: shimano või sram 7.0
Postitatud: 23. 05. 2004. 22:04
Postitas mart
erikr kirjutas:
hmmmmm.... mu meelest on rapid rise ainult XTR olnud, aga ega ma ajalugu ka nii hästi ei tea.
Tekitasid uudishimu, uurisin asja - mõiste rapid rise on tänavu Shimanol kasutusel vaid XTR-i juures. Lahjemad tagakäikarid on nimetusega *low normal spring*.
The XT model has a "Low Normal" spring. All that means is it is just like the XTR Rapid Rise. When you normally downshift (reduce tension on the cable) it upshifts. Vice versa for upshifting. The model number is M760 long cage. The "Low Normal" feature is new for this year.It is half the price of the XTR.
Postitatud: 23. 05. 2004. 22:17
Postitas vaikija
Sramiga on käiguvahetuse ajal trossikäik poole pikem võrreldes Shimanoga ehk viimane on juba loodud palju tundlikumaks igasugu tõrgetele ja sellest annab ta ka märku.Rapid rise on minuarvates kah olnud parem lahendus,kui tavaline kuid see ei muuda midagi.Shimano nõrkus on tema keerukus(mis kajastub pigem hinnas kui millegis muus)ja õrnus.Shimano kasutajatel on kindlasti tuttav olukord kus järgmist käiku vahetades peabki järsku 2x edasi ja 1x tagasi vajutama.Ok,see viitab küll enamasti halvaks läinud kõridele aga säärane puterdamine mingis olukorras ajab oksele.Sramiga sa ise tunned,kuidas käik läheb sisse ja kogulugu.Kui Shimano muudaks trossikäiku pikemaks(hooldevabam ja seega töökindlam),vot siis arvan,et on maitseasi,kas tahetakse vahetada keerates või päästikut vajutades või linki väänates.
Postitatud: 23. 05. 2004. 22:29
Postitas Oliver
vaikija kirjutas:Sramiga on käiguvahetuse ajal trossikäik poole pikem võrreldes Shimanoga
Aga mida teevad need mehed, kellel lenksul Shimano ja taga sram ...
Postitatud: 23. 05. 2004. 22:51
Postitas Rivo
Oliver kirjutas:vaikija kirjutas:Sramiga on käiguvahetuse ajal trossikäik poole pikem võrreldes Shimanoga
Aga mida teevad need mehed, kellel lenksul Shimano ja taga sram ...
Need mehed vahetavad varsti leksul Shimano Sram'i vastu
Postitatud: 24. 05. 2004. 06:57
Postitas erikr
Oliver kirjutas:
Aga mida teevad need mehed, kellel lenksul Shimano ja taga sram ...
hmmmm.... shimanol pole ju 1:1 ülekandega käiguheebleid, SRAMil pole 1:2 ülekandega tagakäikarit.... selliseid mehi ei tohiks olemas ollagi
SRAMil küll on olemas 1:2 griphiftid millega saab soovija oma shima käikaritega käiguvahetuse keeratavaks teha.
Postitatud: 24. 05. 2004. 11:32
Postitas Oliver
erikr kirjutas:Oliver kirjutas:
Aga mida teevad need mehed, kellel lenksul Shimano ja taga sram ...
hmmmm.... shimanol pole ju 1:1 ülekandega käiguheebleid, SRAMil pole 1:2 ülekandega tagakäikarit.... selliseid mehi ei tohiks olemas ollagi
SRAMil küll on olemas 1:2 griphiftid millega saab soovija oma shima käikaritega käiguvahetuse keeratavaks teha.
Ma olen paari mehe käest kuulnud, et nad vahetasid tagumise käiguvahetuse SRAM-i vastu. Ilmselt eeldasin ekslikult, et lenksul muutusi ei tehtud.
Postitatud: 03. 06. 2004. 11:29
Postitas tõeline siga
SRAM ei tooda kalaspordi varustust
Postitatud: 03. 06. 2004. 12:46
Postitas www
tõeline siga kirjutas:SRAM ei tooda kalaspordi varustust
varsti hakkab minu x.o. tagakäikar oli juba plekist vihmaussi karbikeses
Postitatud: 14. 06. 2004. 18:12
Postitas madiz
ma ka nüüdsest srami omanik täpsemalt sram 7,0 siis töötab kõikjal ( nii poris kui ka kuivaga ) samamoodi e. hästi
Postitatud: 21. 06. 2004. 14:07
Postitas MH
siin hindadest pikalt ja laialt jahutud, et kas leiab netist ka mingi umbkaudse hinnakirja SRAMi tagavahetajate kohta.Veel parem, kui keegi oskaks eesti omadest rääkida.Kuna alles vaikselt uurin asja siis ei tahaks poodi minna ja müüjaid pööresse ajada
Huvi tunneks just X-7 ja X-9 vastu.(nende kahe hind siis huvitaks just eriti).Kuskil netis oli üleval ka, et milline shima mudel srami omaga peaks taseme poolest sarnanema, aga enam ei leia seda.Kas polnud mitte X-7 ja LX, X-9 ja XT ?
Kui peaks ostma nüüd ühe neist vahetajatest, siis milliseid muudatusi see veel nõuab.Vaja läheks siis tagavahetajat ja shifterit?või kuidas?.Hetkel siis taga LX ja justraua küljes Deore jubinad.
NB, kes Eestis Srami müüb?
loodan, et ei postitanud valesse kohta
Postitatud: 21. 06. 2004. 14:10
Postitas erikr
martin kirjutas:siin hindadest pikalt ja laialt jahutud, et kas leiab netist ka mingi umbkaudse hinnakirja SRAMi tagavahetajate kohta.Veel parem, kui keegi oskaks eesti omadest rääkida.Kuna alles vaikselt uurin asja siis ei tahaks poodi minna ja müüjaid pööresse ajada
Huvi tunneks just X-7 ja X-9 vastu.(nende kahe hind siis huvitaks just eriti).Kuskil netis oli üleval ka, et milline shima mudel srami omaga peaks taseme poolest sarnanema, aga enam ei leia seda.Kas polnud mitte X-7 ja LX, X-9 ja XT ?
Kui peaks ostma nüüd ühe neist vahetajatest, siis milliseid muudatusi see veel nõuab.Vaja läheks siis tagavahetajat ja shifterit?või kuidas?.Hetkel siis taga LX ja justraua küljes Deore jubinad.
NB, kes Eestis Srami müüb?
loodan, et ei postitanud valesse kohta
poodi saab helistada ja küsida.
hinnad eestis
http://www.tandem.ee/713.htm
lenksu pead puhtaks lööma ja installima gripshiftid ja mingid pidurilingid kui sul praegu kombolingid.
Postitatud: 21. 06. 2004. 14:29
Postitas Lauri
Mina küll aru ei saa, et 7.0 oleks LX-iga võrdne. Venna LX (1 aasta uuem, kui mul) töötab küll palju halvemini ja seda veel uue kasseti ja ketiga, niiet päris niimoodi ei saa ka lahterdada, et 7.0=LX ja 9.0=XT
Postitatud: 21. 06. 2004. 17:08
Postitas Arno
3 nädalat ka nüüd Sram 7.0'ga sõitnud, kaks muljet jagamiseks:
Ehkki ta põhimõtteliselt kogu aeg töötab (vahetab konkreetseid käike, ei hüppa käigult käigule ka sitasena nagu mu LX(vana)), siis päris paigas ta ka ei ole, krõbiseb osade käikude peal. Reguleerimine aitab aga kahjuks mitte püsivalt, tundub nagu ta ise muudaks asendit. Loodan, et sissesõitmine aitab, nii et see selleks - olgu lihtsalt öeldud, sest siit foorumist jäi mul mulje, et Sram lahendab kõik mu probleemid ..
Teiseks tulles shimanolt, ei tahtnud vahetada gripshiftiks. Sramil on nüüd ka olemas heeblitega käiguvahetus ja otsustasin seda proovida, ehkki sellel käib nii üles kui alla vahetamine pöidlaga (poes võib tunduda, et saab ka nimetissõrmega aga võistlusoludes on see suht välistatud). Esimesed paar sõitu arvasin, et lähen lasen ümber vahetada. Siiski ei vahetanud vaid sõitsin ära Nissani maratoni, tänaseks siis ka Kõrve. Nüüd olen päris harjunud ja võin öelda, et on päris sõidetav - nii et kui kellegil siiani gripshiti pärast Sramiks vahetamata oli - võtke teadmiseks. Otseselt soovitama ei kipuks, sest sarvest kinni hoides tuleb käigu raskemaks vahetamiseks pöidlaga päris pikk tiir teha.
Postitatud: 22. 06. 2004. 08:53
Postitas MH
Esialgu Srami, polegi odav teine
Viskasin ka pilgu peale Shimanole ja ei saanudki aru, kas tegu on mingi kirjaveaga või ei, kuna valides vasakult Shimano ja see järel XTR annab ta tagavahetaja hinnaks 89 euri
Kahtlane on see, et 2002 aasta oma on 93 euri, kas esimese hinna 1 eest ära jäänud?
Postitatud: 22. 06. 2004. 09:27
Postitas Gunnar
Miks peaks Sram odavam olema kui Shimi? Ei näe küll ühtki põhjust. Teeb ju sama kvaliteetset ja head toodangut nagu Shimano.
Postitatud: 22. 06. 2004. 10:57
Postitas tõeline siga
Tasemeid vist ikka Shimano ja Srami vahel võrrelda ei saa, et 7.0 on lx ja 9.0 xt jne. Küsimus on ikka maitses. Kui meeldib gripshift võta Sram, kui see väga vastukarva siis Shimano. Ise lasin ka Deore vahetid ja lx käikari Srami 7.0 vastu vahetada (tegu oli uute juppidega). Lisaks sain veel Simanost ülejäänud raha eest vanale rattale uue kasseti, keti, lenksule sarved, pudelihoidja. Mõte siis selles, et hinna poolest kipub Sram Shimanost parem olema. 7,0 valisin seetõttu, kuna eelmisel aastal sõitsin 5.0 ja kaheksa käiguga ning minu mäletamist mööda ei vedanud see mind kordagi alt, seepärast arvasin, et miks maksta 9.0 või x.0 eest rohkem kui odavamgi sõidab. Siiani olen rahul. Maitse asi.
Postitatud: 22. 06. 2004. 11:31
Postitas erikr
martin kirjutas:
Viskasin ka pilgu peale Shimanole ja ei saanudki aru, kas tegu on mingi kirjaveaga või ei, kuna valides vasakult Shimano ja see järel XTR annab ta tagavahetaja hinnaks 89 euri
Kahtlane on see, et 2002 aasta oma on 93 euri, kas esimese hinna 1 eest ära jäänud?
ei ole, juba 2003 oli saksast võimalik saada XTR 2003 tagavahetaja alla 100 euro.