1. leht 1-st

28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 19:55
Postitas Tupsu
Vaja nõu 28" ratta ümberehituseks 10 käiguliseks.

Praegu rattal küljes Kassett SHIMANO MF-TZ21 14-28Z
Esihammasratas SHIMANO FC-M131 48/38/28Z, Pikkus: 170mm
Laagrid TATTOO CH-52 68x122,5mm
Esivahetaja SHIMANO FD-TX51
Tagavahetaja SHIMANO RD-M310-L

Ostetud juurde Shimano vändad FC-T551 170mm 48/36/26Z
Veel olemas Deore SLX SL-M 660 A (3x10)

Olen aru saanud , et välja vahetada tuleb tagaratas, kett, kindlasti tagavahetaja ja kassett.
Siit aga küsimused, mis mudel esivahetaja sobib 48 hambaga (vaja alt tõmbega) ning kui suure hammasrattaga tagumise kasseti peaks muretsema ? Lisaks veel siis vastavalt sellele suurusele ka uus käiguvahetaja.

Kuna vändad on suhteliselt odavad, siis oleks vaja ka muud jupid samal hinnatasemel.
Kahjuks on eestis hooaeg läbi ja päris mitmest poest ei saa enam isegi mitte tirrivõtit osta, rääkimata muudest juppidest.

Pole veel ka aru saanud, kas 10 käigu jaoks mingeid odavama otsa asju üldse enne tehaksegi , kui viimased 7 käigulised jupid ladudest müüdud saavad...

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 20:05
Postitas MK777
Vahetusse läheksid:

1) esivahetaja
2) tagavahetaja
3) kett
4) kassett
5) tagarumm
6) vändad

Küsimus: on sul seda üldse vaja?

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 20:25
Postitas Tupsu
See loodetavalt kuni paarsada eurot ei tapa.
Tegelikult ei oleks vaja, aga kuna enda uuele rattale sai juppidele tublisti kulutatud, siis südametunnistus piinab ja vaja ka naisele rõõmu teha.

Võimalik, et õnnestub ka kaalus midagi kokku hoida. Esimese otsaga lõpetades sai ratas ligi kilo kergemaks ja on nüüd tunduvalt kergem auto peale tõsta. Isegi naine saab nüüd ise liusti hakkama. Rääkimata muidugi sõidumugavusest vedruamordi ja õhkamordi vahel.10 käiku 7 asemel vaevalt küll midagi oluliselt juurde annab. Ehk ainult sujuvama ja konkreetsema käiguvahetuse.

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 21:01
Postitas erikr
MK777 kirjutas:Vahetusse läheksid:

1) esivahetaja
2) tagavahetaja
3) kett
4) kassett
5) tagarumm
6) vändad

Küsimus: on sul seda üldse vaja?
Shifterid ka.

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 22:02
Postitas Tupsu
erikr kirjutas: Shifterid ka.
Nagu esimeses postituses kirjas, siis ülearused shifterid ja vändad on juba olemas. Deore SLX SL-M 660 A (3x10) ja Shimano FC-T551 170mm 48/36/26Z koos hammasratta kaitsega (saab ratta tavalise ketikaitse ilmselt ära jätta )

Hetkel on jäänud silma sellised asjad
Shimano XT Front Derailleur FD-T781 Down Swing 10-speed 63-66° silver
Shimano SLX Cassette CS-HG81-10 + Chain CN-HG74 10-speed

Viimast on valida 11-32, 11-34 ja 11-36
Kaldun valikus hetkel sinna esimese poole.
Sobivat käiguvahetajat aga sinna juurde ei leia või ei oska otsida. Ilmselt peaks ju käiguvahetaja toetama ka esimese 48 hambaga ketirattaga sõitmist, isegi kui seda eriti palju ette ei tule.

Tagaratast ei oska aga üldse valida . Rumm võiks olla tuleviku tarbeks Centerlock ketta kinnitusega (soovitavalt koos porikattega selle peale algul ilma kettata sõitmiseks) ja velg peaks toetama veljepidureid ja olema soovitavalt tugevdatud. (Lisaks kõik ka musta värvi)
Praegu on tehasest taga mingi ühekordne ( ALEX Z-1000 700Cx36L) ja mingi rumm TATTOO HB kiirkinnitusega.

Esimesel rattal on nüüdseks Pöid AlexRims Adventurer 700 36a must
Ilmselt peaks tagumise midagi sarnast soetama.

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 22:09
Postitas MK777
Millisele üldse rattale sa plaanid sellist raha laristada?

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 13. 10. 2012. 23:05
Postitas Tupsu
Bergamont Horizon 2.1. Eks sellest ongi siis lõpuks järgi raam, poriilauad ja , osaliselt elekter + pakikas. (Ehk siis number ja ämber)
Eks ta ongi momendil arvestusega, et raami saab ju vajadusel ka välja vahetada, aga seni pole veel analoogset raami oluliselt kergemana ja odavalt ka leidnud, seega vajadust raami ostuks veel nagu poleks.

Ostetud sai ratas lihtsalt soodsa hinna, hetkeimpulsi ja oluliselt ka puhkusereisil tekkinud vajaduse järgi . Enne suutsid nad kuidagi aastaid lapsega ühte jagada, aga ei tahtnud tema ratast suvel pikalt kaasa vedada, vaikse lootusega poolast, tsehhist või slovakkiast midagi uut osta.

Kahjuks selgus alles siis konkreetne soov naisterahvale sobiliku raami järele ja sellise raamiga ja harjumuspärase "nõukogude aegse veljesuurusega" polnud ka väljapool eestit kuskil poes mingit megavalikut. Enne korraliku kodutöö ära tegemist ei tahtnud ka mingi 1000 eurose soodushinna orki minna.

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 14. 10. 2012. 00:35
Postitas MK777
Mina sinu asemel ei hakkaks sellisele raamile üldse 3x10 süsteemi ehitama. Ega sa siis mingit võistlusratast ehita.
Niisama kulgemiseks saab väga kenasti ka 3x7 süsteemiga hakkama.
Kust üldse selline mõte tuli?

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 14. 10. 2012. 12:08
Postitas Tupsu
MK777 kirjutas: Kust üldse selline mõte tuli?
No see, et 3x9 ja 3x10 on praegu veel võistlusratastel ei muuda seda tõsiasja, et varsti on ta kindlasti ka täiesti tavakasutuses. Ilmselt pole automaailmast vaja näiteid tuua, kus algselt ainult võistlusautode asjad tavakasutajani jõuavad.
Jalgrattad on aga oluliselt kiiremini viimase 10 aastaga tehnoloogilisi uuendusi läbi elanud, kui automaailm.

Konkreetsel juhul lihtsalt poole hinnaga uued vändad sattusid pihku ja need olid juba 3x10 ja samade hammasrataste suurusega, mis praegused ning 3x10 odavad shifterid jäid ka üle.

Enda vana rattaga sõites olin ka veendunud, et 3x7 on mulle hea küll. Seda seniks, kuni nüüd uuel 3x9 sai pandud. Paari kolme aasta pärast on kindlasti 3x9 asjad , kui vana süsteem, saadavuselt kallimad, kui 3x10 (mõned asjad on juba praegu netipoodides 3x9 kallimad) Seega loogiline lahendus on liikuda 3x10 poole.

Nüüd jääb ikkagi veel selgeks saada, milline käiguvahetaja sellele kooslusele taha sobib - ees 48/36/26 taga 11-32

Praegusele originaalile vastavat 14-28 ju kümne hammasrattaga ei tehta.
MK777 kirjutas:Mina sinu asemel ei hakkaks sellisele raamile üldse 3x10 süsteemi ehitama. Ega sa siis mingit võistlusratast ehita. ..
Ning raam on see viimane asi, mida vajadusel vahetada.

Alati võib ka seda soovitada, aga kindlasti peaks ta siis olema :
1. kerge - võrdluseks, mu hetkel jõude seisev uus CAPIC Elixir 22" (CUBE) raam kaalub 1770 g.
2. Naiste raamiga ja 28" ratastele
3. ketaspiduri kinnitusega
4. Tehases värvitud, lakitud ja materjaliks Alu 7005 (haljaid, paljaid ja matt värvi ei taha)
5. standardkinnitused täispikkuses poritiibadele, tagumisele pakiraamile
6. Raamikõrvaga varianti tavakäiguvahetajale (korralik rummusisene käiguvahetaja tuleb kallim, kui praeguse 3x7 pealt 3x10 peale ehitamine)

Kahjuks sellistele tingimustele vastavad raamid jäävad ikkagi sinna 2kg ja üle kanti, hoolimata väiksemast raamisuurusest. Või on jälle nii, et ei oska lihtsalt otsida ?

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 15. 10. 2012. 16:06
Postitas veloson
Tupsu kirjutas:
MK777 kirjutas: Kust üldse selline mõte tuli?
No see, et 3x9 ja 3x10 on praegu veel võistlusratastel ei muuda seda tõsiasja, et varsti on ta kindlasti ka täiesti tavakasutuses. /../ Seega loogiline lahendus on liikuda 3x10 poole.
Kui mitu aastat ette planeerida, siis.. äkki saab varustuse võistluses etteotsa hoopis 2x10/2x11 konfiguratsiooniga?
Tupsu kirjutas: Nüüd jääb ikkagi veel selgeks saada, milline käiguvahetaja sellele kooslusele taha sobib - ees 48/36/26 taga 11-32
Shimano FC-T551 Crankset 48-36-26
CSHG811132

(48+32) - (26+11) = 43 hammast

See annab tagumisele käiguvahetajale sellised nõuded:
Cage length: Long cage (nii Shimano kui SRAM Long Cage sobivad, vastavalt 45T ja 43T)
Max rear cog size/Largest sprocket: 32 või rohkem

Variante peaks jaguma, kasvõi näiteks selline:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... duct=24814

Re: 28" ratas 7. käigulisest 10 käiguliseks :?:

Postitatud: 16. 10. 2012. 17:43
Postitas Tupsu
Tänud vastuste eest.

Külge lähevad siis jupid :
FC-T551 170mm 48/36/26Z vändad
Deore SLX SL-M 660 A (3x10) shifterid
XT Tagakäiguvahetaja RD-T780 SGS
SLX Kassett CS-HG81
SLX Kett CN-HG74
XT Esikäiguvahetaja FD-T781
XLC Cable Kit käiguvahetajatele
Tagaratas-Shimano Deore XT rumm ketaspidurile ja Alexrims velg veljepidurile, kokku kaaluga 1260g .

Summa kokku alla 300 euro, ning tagarattalt oleks saanud 45.- veel kokku hoida, kui odavama kasuks oleks otsustanud.

Seega mingit üle mõistuse kallist ümberehituskulu see endast ei kujuta. (Jah, tean, sellele raamile nagunii ei tasu (y)
Muidugi on paljud asjad ka soetatud ebayst, ostetuna uue laiali lammutatud ja kasutamata ratta küljest.
Ainult tagaratas, kui kõige kallim üksikjupp on ostetud eestist.

Loodetavasti tuleb ka kogu ratta kaalus väike kokkuhoid. Kasutusmugavuses aga kindlasti.
N.B. Leidsin ka analoogse saksa tootja raami kaaluga umbes 1700g , millel kõik soovitud kinnitused küljes. Eestis kodus oleks see kokku 240 euro eest. Sel aastal ei osta.