1. leht 1-st

Piduriklotside valik

Postitatud: 14. 06. 2004. 09:29
Postitas Al
MTB tagumised V Piduri klotsid on kulunud ja vaja uusi. Mõtlesin, et tuleks teadlikult asjale läheneda.
Minu arusaamade kohaselt saab klotse jagada:
- Ühekordseteks (kumm on klotsiga ühes tükis)
- Mitmekordselt kasutavateks (kummi saab vahetada)

Hinnad algavad 60 EEKUst ja liiguvad kuni 300 EEKUni.

Mis on hinnaerinevuse taga?
Kas on mingeid kriteeriume millele tähelepanu pöörata?
Kas on vahet milliseid klotse ette või taha panna?

Postitatud: 14. 06. 2004. 09:32
Postitas SL
osta kõige paremad (XTR näiteks). vaata aint, et ceramikule tavalise pöia omad ei pane ja vastupidi.

Postitatud: 14. 06. 2004. 09:40
Postitas erikr
ma jällegi julgen soovitada SRAMi kumme, (koolstop).
eesti oludes ja pöia eluea huvides kasuta alati mustast segust kumme.
üldiselt on nii, et vahetatavate kummidega on pikemas perspektiivis, eriti suure läbisõidu juures odavam pidada, lisaks on kummide vahetus lihtne ja iga klotsi ei pea uuesti pöia suhtes paika reguleerima.

Postitatud: 14. 06. 2004. 10:08
Postitas Rivo
Minugi hääl XTR klotsidele

Postitatud: 14. 06. 2004. 10:09
Postitas Andrus K
erikr kirjutas:ma jällegi julgen soovitada SRAMi kumme, (koolstop)
ma kasutan Richey musti Superlogicuid. Uskumatu, kuid veebruari lõpust saati ikka veel samad klotsid all :shock: Ikka on veel ressursi. Eelmine aasta läks klotse nagu leiba. Ilmselt olen vähem pidurdama hakanud :lol:

Aga järgmiseks testin koolstope

Postitatud: 14. 06. 2004. 12:57
Postitas koomahai
Koolstop või siis märgades oludes Ritchey sinised.

Postitatud: 14. 06. 2004. 13:23
Postitas Andres L
kas sinised ritcheyd või XTR 8)

Postitatud: 15. 06. 2004. 09:36
Postitas Ermo
.

Postitatud: 15. 06. 2004. 10:15
Postitas Bimmer
Tootjad ise väidavad küll, et just märjaga on Ceramic klots + pöid umbes 30% parema pidurdusjõuga kui tavalise klotsiga.

Postitatud: 15. 06. 2004. 10:20
Postitas Ermo
-

Postitatud: 15. 06. 2004. 12:31
Postitas madiz
kas keegi koolstopi piduriklotse on müügis märganud
tahaks need ära proovida

Postitatud: 15. 06. 2004. 12:56
Postitas erikr
madiz kirjutas:kas keegi koolstopi piduriklotse on müügis märganud
tahaks need ära proovida
müüakse SRAMi nime all, olen näinud Pirita jalgrattakeskuses, ilmselt saab ka Tandemi keti poodidest. mälu järgi oli 4 tk kilekotis. ise olen ostnud netist koos muu kila-kolaga.

Postitatud: 15. 06. 2004. 13:08
Postitas mestari
Kõvad pidurid olete :D . Ma olen kuue aasta jooksul 3 ratast pidanud, esimesega sõitsin neli aastat (ja jätkus veel klotsi järgmisele omanikule) ja pole veel ühelgi rattal eales klotse vahetanud. Hooajal tuleb keskmiselt 1000 km. kuus.

Postitatud: 15. 06. 2004. 13:11
Postitas erikr
mestari kirjutas:Kõvad pidurid olete :D . Ma olen kuue aasta jooksul 3 ratast pidanud, esimesega sõitsin neli aastat (ja jätkus veel klotsi järgmisele omanikule) ja pole veel ühelgi rattal eales klotse vahetanud. Hooajal tuleb keskmiselt 1000 km. kuus.
oleneb kus, kuidas, mis oludes ja mis rattaga sõidad ja oma km kogud. oma kogemust on alati ohtlik üldistada. tahko 60 km peal läks mul kolmandik koolstopi klotsist.

Postitatud: 15. 06. 2004. 13:55
Postitas mestari
Ega ma üldistagi, tõin lihtsalt enda varal näite, kui erinevad võivad olla detailide kulumised.
mtb'ga sõidan. Võimalikult palju üritan ikka metsas rassida, aga eks vara kevadel ja hilja sügisel saab maanteel ka krutitud. Eriti siis olengi tähele pannud, et ega suurt pidureid tarvis pole läinud, va. mõni üksik juhus hädapidurdamiseks. Ja kuna linna servas elan, siis ei pea linnast välja jõudmiseks mingeid suuremaid ristmike ka ületama, ega fooride taga peatuma, mõnikord saab siis alles tagasi jõudes koduhoovis pidurilinki vajutada. Ja selle metsavahel sõitmiega on siin Harjumaal nagu ta on, ega laugel maal suurt pidur ei kulu. Avalanche'l, millega esimesed 4a. sõitsin oli veel müügi ajal veerand tagumise klotsi pidurikummist kulumata, aeg ajalt puhastasin vaid klotse ja pingutasin trosse.
A võibolla olen lihtsalt liiga aeglane :idea:

Postitatud: 06. 07. 2004. 22:24
Postitas MH
Kas kallimad klotsid peavad ka kauem vastu või vastupidi?Kas klotsidest oleneb ka pöidade eluiga?Sai just peale Haanjat vahetatud tavaliste("odavate") klotside vastu.Peab tõdema, et on lahjemad, kui klotisd, mis algselt peal olid.Panin tähele ka seda, et need peale pandud klotsid on tunduvalt paksemad, kui olid eelmised(uuest peast).Miks nii?

EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?

Postitatud: 06. 07. 2004. 22:28
Postitas erikr
martin kirjutas:Kas kallimad klotsid peavad ka kauem vastu või vastupidi?Kas klotsidest oleneb ka pöidade eluiga?Sai just peale Haanjat vahetatud tavaliste("odavate") klotside vastu.Peab tõdema, et on lahjemad, kui klotisd, mis algselt peal olid.Panin tähele ka seda, et need peale pandud klotsid on tunduvalt paksemad, kui olid eelmised(uuest peast).Miks nii?
reeglina on kallimad klotsid (koolstop, ritchey, XTR) paremad kui odavad. pöid kulub kiiremini kui kasutad extreme condition klotsi või keraamilise pöia klotsi tavapöiaga. odav on seepärast ilmselt paksem, et kestaks veidikenegi aega võrreldes kallimaga.

Postitatud: 07. 07. 2004. 08:59
Postitas Mati
martin kirjutas:...EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?
Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.

Postitatud: 07. 07. 2004. 09:06
Postitas erikr
Mati kirjutas: Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
jalgrattakeskus, endises pirita poe hoones. tuletan n+esimest korda ka meelde, et SRAMi klotsid on ka valmistatud koolstopi poolt.

Postitatud: 07. 07. 2004. 10:05
Postitas MH
erikr kirjutas:
Mati kirjutas: Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
jalgrattakeskus, endises pirita poe hoones. tuletan n+esimest korda ka meelde, et SRAMi klotsid on ka valmistatud koolstopi poolt.
mis asja :oops:
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram :?:
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?

Postitatud: 07. 07. 2004. 10:16
Postitas erikr
martin kirjutas: mis asja :oops:
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram :?:
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?

jumala segaduses olen selle jutu peale
allhankest oled midagi kuulnud? srami klotsid on valmistatud koolstopi poolt.
HP ei valmista ise ühtegi tindiprinterit. N moblasid toodab vähemalt 3 firmat peale N enda.... jne.
poest küsid koolstopi klotse või srami klotse. saad kvaliteetse kauba. muud ei pea sa teadma.
ritchey ei tooda näiteks ise midagi - kõik on valmistatud allhankijate poolt. kaubamärk-nimi tootel ei pruugi tähendada, et ta ka selle ise valmistanud on.
aga sellegipoolest võid ka küsida poest ritchey klotse ja saad ka korraliku kauba.

Postitatud: 07. 07. 2004. 10:19
Postitas MH
erikr kirjutas:
martin kirjutas: mis asja :oops:
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram :?:
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?

jumala segaduses olen selle jutu peale
allhankest oled midagi kuulnud? srami klotsid on valmistatud koolstopi poolt.
poest küsid koolstopi klotse või srami klotse. saad kvaliteetse kauba. muud ei pea sa teadma.
ritchey ei tooda näiteks ise midagi - kõik on valmistatud allhankijate poolt. kaubamärk-nimi tootel ei pruugi tähendada, et ta ka selle ise valmistanud on.
aga sellegipoolest võid ka küsida poest ritchey klotse ja saad ka korraliku kauba.
tänud

Postitatud: 28. 07. 2004. 11:55
Postitas mcrae
OK, aga mis odaval ja kallil klotsil ikkagi vahet on? Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata, ei saa aru, kuidas mõni klots paremini pidurdab? Või on tippklots ikkagi "karedam" kui MasterBike'i klots, mis maksab AINULT 5 KROONI PAAR!!!!???

Postitatud: 28. 07. 2004. 12:21
Postitas Rivo
mcrae kirjutas:OK, aga mis odaval ja kallil klotsil ikkagi vahet on? Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata, ei saa aru, kuidas mõni klots paremini pidurdab? Või on tippklots ikkagi "karedam" kui MasterBike'i klots, mis maksab AINULT 5 KROONI PAAR!!!!???
Ega sa ennem aru ei saagi, kui pole ise proovinud. Samas ei saa sa täit effekti nautida, kui paned mõnele madala otsa piduritele head klotsid. Mõnel sõbral-tuttaval vast ikka eespool mainitud klotsid koos korralike piduritega, küsi proovida ja siis saad aru.

sry - läheb juba OT-ks.

Postitatud: 28. 07. 2004. 12:29
Postitas tarmo
mcrae kirjutas:Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata,
sitt klots panebki ratta lohisema, hea klots pidurdab. lohisevast rattast pole suurt kasu, sest seda sa enam ei kontrolli.

Postitatud: 30. 08. 2004. 10:59
Postitas mcrae
tarmo kirjutas:
mcrae kirjutas:Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata,
sitt klots panebki ratta lohisema, hea klots pidurdab. lohisevast rattast pole suurt kasu, sest seda sa enam ei kontrolli.
Kogu eelnevast jutust saan aru niimoodi, et parema klotsiga on pidurdamine täpsemalt kontrollitav. Enda kogemustest tean, et ka kulub vähem ja töötab isegi määrdunult vaiksemalt ning tõhusamalt võrreldes odava klotsiga. Nt. Wheeleri originaalklotsid (tootjat ei tea) kulusid läbi ca 1000-1500 km-ga, Jagwire vahetatavate patjadega klotsid näevad aga peale 500 km välja nagu uued.