1. leht 1-st

Esihark loksuvabaks?

Postitatud: 20. 04. 2013. 08:59
Postitas kapuuts
Sel aastal esmakordselt olen nii maantekal kui talve ja suve mtb-l stemme vahetanud, et korralikku sõiduasendit saada.Aga päris mitmeid kordi peale stemmi vahetamist olen avastanud et esihark loksub õrnalt ja pidanud uuesti stemmi lahti kruttima ja püüdnud seda lihtsalt jõuga suruda ja uuesti kinni keerata aga mitte alati väga efektiivselt.
Oskab järsku keegi soovitada mingit efektiivsemat moodust?
Ja veel väike lisaküsimus, et plaan 29sele tulevikus kõvakahvel muretseda mõndadeks üritusteks, siis kui keeruline, aeganõudev see kahvli-amordi vahetamine on?
Tänud ette.

Re: Esihark loksuvabaks?

Postitatud: 20. 04. 2013. 09:21
Postitas Kuldar
oled mõelnud miks steereri sees käbi on?

Re: Esihark loksuvabaks?

Postitatud: 20. 04. 2013. 09:25
Postitas Läänlane
Kui amordil ja kõvakahvlil on mõlemal ühesugused kaelakausid, siis on see vahetus max 10 minutit. Kui pead hakkama iga kord kaelakaussi ringi tõstma, siis on see suht tüütu üritus.

Mis loks puudutab, siis kõigepealt pingutad pealt ära poldi, mis on keeratud käbisse ja siis keerad stemmi kinni.

Re: Esihark loksuvabaks?

Postitatud: 20. 04. 2013. 11:07
Postitas kapuuts
Tänud. Siis küsimus kas tootjatel on tavaliselt kaelakausi mõõdud märgitud? Ja kuidas see inglise keelselt välja näeb?

Re: Esihark loksuvabaks?

Postitatud: 20. 04. 2013. 11:20
Postitas Mati
kapuuts kirjutas:...Aga päris mitmeid kordi peale stemmi vahetamist olen avastanud et esihark loksub õrnalt ja pidanud uuesti stemmi lahti kruttima ja püüdnud seda lihtsalt jõuga suruda ja uuesti kinni keerata aga mitte alati väga efektiivselt. Oskab järsku keegi soovitada mingit efektiivsemat moodust?
Probleem - kaelakausid on "lahti". Lahendus:
1. Stem'i poldid lahti
2. Pinguta käbi polti (võib olla erinev lahendus sõltuvalt tüübist - nt kas alu või carbon steerer) - NB! Mitte üle keerata!
3. Stemi poldid kinni tagasi
Asja toimimise kontekstis on vaja jälgida, et stemi äär või ülemise rõnga äär oleks paar milli üle steereri serva. Kui steereri äär on tasa või üle, siis ei pingutu midagi.

Edaspidiseks - stemi vahetades jälgi ülaltoodud järjekorda :idea:
Loksu saad niisama kontrollida siledal pinnal esipidurit peal hoides ratast lenksust kergelt loksutades. Vajadusel võib ka kaelakausid peoga katta, et loksu paremini tunnetada. Eriti MTB puhul tuleb arvestada ka teatava rehvist tuleneva "loksuga" - aitab viidatud kusside peoga katmine.