1. leht 1-st
Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 18:41
Postitas urmet25
Tervist.
Mure keti katki minemisega. Viimase aastaga läinud 2 XT ketti katki ja sõitnud olen suht vähe. 500km/kett
Rattaks on Scott scale 60 2011. Ostes oli tal SLX kett, mis kestis pea 3000 km. Aastal 2012 vahetasin keti XT vastu ja sellega sain sõita ~500km kui katki läks. Sõitnud olen koguaeg samamoodi, seega sõidu tehnikas nagu viga olla ei saa.
Vändad on SLX.
Kas tundub loogiline, et esihammakad hakkavad läbi minema?
SLX vändad ei sobi XT ketiga?
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 18:49
Postitas buff
Kuidas kett ühendatud on? Kas lukuga või neediga?
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 19:11
Postitas urmet25
buff kirjutas:Kuidas kett ühendatud on? Kas lukuga või neediga?
Neediga.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 19:26
Postitas erikr
Ja kas katki läheb selle jätkuneedi või suvalise lüli kohalt?
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 19:31
Postitas buff
Siis on oht, et neet on liiga palju läbi keeratud. Lukk selle koha pealt kindlam. Hammasrataste seisukorda võin vaid aimata peale 3000 km läbimist sama ketiga. Kahtlustan, et katkemine on tingitud needi läbi surumisest. Liiatigi kui üritad ketti vahepeal suva koha pealt lahti ühendada.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 19:38
Postitas Road 2
Shima kett pannakse kokku pika "neediga" või lukuga. Vana tagasi ei suruta.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 19:48
Postitas urmet25
erikr kirjutas:Ja kas katki läheb selle jätkuneedi või suvalise lüli kohalt?
Seda pole isegi uurinud, aga arvan, et suvalise koha pealt. Üks katkine kett on alles, eks sealt vaatan, kuidas läinud on.
buff kirjutas:Siis on oht, et neet on liiga palju läbi keeratud. Lukk selle koha pealt kindlam. Hammasrataste seisukorda võin vaid aimata peale 3000 km läbimist sama ketiga. Kahtlustan, et katkemine on tingitud needi läbi surumisest. Liiatigi kui üritad ketti vahepeal suva koha pealt lahti ühendada.
Esihammakad on nüüd juba pea 4500 km sõitnud. Ilmselt lasen kas käpad ära vahetada või siis ostan uued hammakad.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 21:38
Postitas vaikija
kas trossid-kõrid on vahetatud. Kui ei, siis palun pane uued korralikud. Keti purunemine müstilisel kombel on tihti põhjus juustud kõrid.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 22:15
Postitas KristjanS
Ilma igasuguse irooniata, aga mul ükskord oli selline periood, kus alatihti läksid rattal sisekummid katki... alles hiljem avastasin, et selles oli süüdi kulunud pedaaliklots.
Aga viska oma ratta käigukasti teistele osadele põhjalik pilk peale - kas hammakad ees ja taga jooksevad otse, ehk on mõni sootuks ära murdunud või kõver. Ega esimene ja tagumine käiguvahetaja ole selliselt viga saanud, et mõni detail on väändunud ja käib teatud ülekandel vastu ketti seda lõhkudes ja kulutades.
Mõni kosmonaut võiks muidugi seletada eelpoolmainitud anomaaliat, et ka rattakauged inimesed, nagu mina, asjast aru saaks...
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 28. 04. 2013. 23:52
Postitas vaikija
KristjanS kirjutas:
Mõni kosmonaut võiks muidugi seletada eelpoolmainitud anomaaliat, et ka rattakauged inimesed, nagu mina, asjast aru saaks...
Kristjan, ilmselt mõtlesid nüüd minu trossi-kõri juttu. Miks sa selliseid krutskitega lauseid moodustad? Mis kuradi kosmonaut siin võiks seletada??? Küsi siis normaalselt, et palun seleta mulle(kes sa ennast Velotehnikuks nimetad), et kuidas viletsad trossid-kõrid ketipurunemisele mõjuvad. Saad vastuse: Kui kõik on justkui korras- kett on korrektne, hammakad sirged ja korras, oskad käike õigesti vahetada jne, ja ikka müstilisel kombel kett puruneb, siis üks reaalne ja levinud lisapõhjus on mittekorras käiguvahetuse tross/kõri. Sellepärast,et pealtnäha korras, aga sisult tuksis kõri ei lase käigul korrektselt peale minna ja peal püsida. Sõites ja käike vahetades maastikul jne. tahab kett endale märkamatult "hulkuma" minna, ehk ampsab aegajalt kõrvalolevaid hambaid ja eriti raskemat sorti jalaga pedaalija astub mingil hetkel keti puruks. Niisama ilma mingi süüta on ketti puruks astuda keeruline.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 29. 04. 2013. 06:37
Postitas KristjanS
Hästi, tunnistan väikest ironiseerimisvajasdust ja mõningast põhjendamatut ülbitsemist (seetõttu vabandused!) ja seda, et olen elus paar korda rattaid putitanud, aga säherdusest võluvärgist kuulen küll päris esmakordselt. Seda just seetõttu, et enamusel on tross ja kõri pidevalt sellises seisus ja käigud vahetuvad 2 üles-1alla tantsusammul ja kui ülalpoolnometatud teooria paika peaks pidama, peaks metsaalune ja rattatöökojad ketivahetajaid täis olema.... Ja noh, arvestama peab ka sellega, et paljud harrastajad ei tea, et käiku vahetatakse vändates kindlates vändapöörde faasides. Ehk juhtumeid on kümneid ja rohkem, kus seltsmees kurdab muret, et käigud ei toimi ja palun tal siis seda deomnstreerida - algab kõrvu ja silmivägistav käikudega ragistamine, mis tekitab tahtmise ära joosta ja tee mis tahad, käigud ei vahetugi vaid kett loobib niisama omasoodi kuhu heaks harvab. Hüppan siis ise ratta selga ja ... voilaa, käigud lausa alluvad käsule ja korrale ja järjekordselt saab tõdeda, et viga on sõiduvõtetes.
Unustame vimma ja jätkame konstruktiivse aruteluga
.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 29. 04. 2013. 07:36
Postitas urmet25
vaikija kirjutas:kas trossid-kõrid on vahetatud. Kui ei, siis palun pane uued korralikud. Keti purunemine müstilisel kombel on tihti põhjus juustud kõrid.
Kõrid/trossid vahetatud.
2012 aasta alguses vahetasin keti ja kassetti XT vastu. Suve keskel vahetasin veel esikäikari XT vastu.
Keti ja kassetti ostsin hobispordist. Muidugi kui keti sain, selgus et neet oli puudu, seega oli kahtlase väärtusega kett.
Teise keti tellisin bike-discountist.
Homme saab ratta kätte, eks siis selgub mis meistrimehed ütlevad.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 29. 04. 2013. 19:38
Postitas Oliver
urmet25 kirjutas:
Kõrid/trossid vahetatud.
2012 aasta alguses vahetasin keti ja kassetti XT vastu. Suve keskel vahetasin veel esikäikari XT vastu.
Keti ja kassetti ostsin hobispordist. Muidugi kui keti sain, selgus et neet oli puudu, seega oli kahtlase väärtusega kett.
Teise keti tellisin bike-discountist.
Homme saab ratta kätte, eks siis selgub mis meistrimehed ütlevad.
Olen paaril korral kuulnud analoogset keti purunemise anomaaliat, kuid peagi on selgunud, et kett puruneb käiguvahetusel ja purunemist pealnäinute sõnul on põhjuseks antud persooni "jõuline" käiguvahetus. Kui Hobisporti mainisid, siis viimastel aastatel olen kõik ketid sealt ostnud ja rohekm kui 60 000 km jooksul ei ole ühtegi ketti katki saanud. Kasutan ainult neete.
Kuid ühel XT kasetil oli ca 7a tagasi üks hammas õige natuke viltu, mis rapsas vahel ketti. See juhtus ainult koormusel ja rasketes tingimustes - hääl oli nii kole, et imestasin, et kett terveks jäi. Kuna probleem avaldus harva ja kasseti hammas oli ainult kosmeetiliselt viltu, siis tuvastamine võttis aega. Hamba nurga mahaviilimine lahendas probleemi.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 30. 04. 2013. 09:22
Postitas Prommar
KristjanS kirjutas:Ja noh, arvestama peab ka sellega, et paljud harrastajad ei tea, et käiku vahetatakse vändates kindlates vändapöörde faasides.
Vabandan, et mõnevõrra OT, aga see lause jäi silma. Ma olen siiani käike vahetades jälginud ainult seda, et mitte jõuga vändata, kas peaks lisaks ka mingi kindla väntade asendi juures käigukangi kiskuma?
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 30. 04. 2013. 10:21
Postitas AndreK
urmet25 kirjutas:Keti ja kassetti ostsin hobispordist. Muidugi kui keti sain, selgus et neet oli puudu, seega oli kahtlase väärtusega kett.
Teise keti tellisin bike-discountist.
Kõigepealt kurb kuulda, et sul on tehnikaga probleeme. Loodame, et leiad lahenduse.
Aga jah, eks meie kohta ole igasuguseid lugusid räägitud. Nagu näiteks, et me müüme poola alkeemikute poolt kusagil Krakowi keldrites seatinast valatud Shimanowski detaile. Aga see selleks.
Suure tõenäosusega said sa meie käes niiöelda "OEM" keti, millel oli lukustusneet juba viimasesse lülisse sisse torgatud ja ootas ainult ketivõtmega paika keeramist.
Selline versioon on sama hea kui iga muu. Seega ma julgeks tõstatatud teema, et meie poolt müüdud keti kvaliteet ei vasta normidele, tagasi lükata.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 30. 04. 2013. 19:40
Postitas KristjanS
Prommar kirjutas:KristjanS kirjutas:Ja noh, arvestama peab ka sellega, et paljud harrastajad ei tea, et käiku vahetatakse vändates kindlates vändapöörde faasides.
Vabandan, et mõnevõrra OT, aga see lause jäi silma. Ma olen siiani käike vahetades jälginud ainult seda, et mitte jõuga vändata, kas peaks lisaks ka mingi kindla väntade asendi juures käigukangi kiskuma?
Justament! Et see on mul endal juba jala sisse kasvanud, ei hakka umbes teooriat pritsima, kui oled asjast huvitet, anna teada, saame kokku ja näitan sulle
.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 30. 04. 2013. 20:10
Postitas erikr
Minu teooria esimese käiguvahetuse kohta on umbes selline:
Kadents raskemates oludes on mul ca 73, st 1,22 pööret sekundis
Hammakatel 4 keti üleskorjajat
Iga veerandi jaoks jääb (1/1,22)/4 = 0,20491 sekundit
Ei võta esimene üleskorjaja kaasa, võtab järgmine.
Ühtki ketti pole lõhkunud.
Teatavaid eest üles käiguvahetuse probleeme on ilmnenud vaid räiges mudas, siis on aidanud tagant paremale sättimine.
Käiguvahetuse ja vändaasendi sünkroniseerimisele pole kunagi mõelnudki. Ma ei tea mis nüüd saab, kas ei saa enam käiguvahetusega hakkama
Ainuke reaalne kasutatav tarkus on see, et tõusul eest alla vahetades tuleb teha enne vahetust kiirendus, et kett liigsest pingest vabaneks.
Neid, kes tõusul eest paremale vahetaks on ilmselt mõni üksik ning toimib eelnev reegel.
Tagumine on siiani vahetanud igal rattal igas olukorras. Absoluutselt alati.
12 aastat on kindlasti lühike staaž, et väita kõige teadmist ja oskamist. Pigem on minu puhul toiminud ilmselt "teadmatus on õndsus".
Osaleksin ka käiguvahetuse kursusel.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 30. 04. 2013. 21:11
Postitas metslane
Mõnel on lihtsalt annet.Minul pole sest plen elu jooksul vaid ühe keti lõhkunud seda ka siis kui ratastel oli veel 21 käiku.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 17. 05. 2013. 11:59
Postitas urmet25
Sai siis hooldusest ratta 30. aprill kätte. Vahetati kett SRAM'i toodangu vastu. Kviitungi peal oli, et käike reguleeriti.
Sai siis proovitud sileda maa peal, vahest viskab käike üle, isegi kui mitte väga pingutada. Aga seda juhtub harva.
Mulgis viskas ka paar korda üle, need korrad olid tõusu peal. Uurisin siis natuke tagavahetust, paistab et toimib ilusti.
Kas on võimalik, et kassett hakkab läbi minema?
Õhtul võtan kassetti lahti ja puhastan ilusti ära, eks siis ole näha, kui kulunud ta on.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 17. 05. 2013. 12:34
Postitas treik
Paarisaja km-ga peaks korda minema, aga järmise ketiga tõenäoliselt vaja ka kassett vahetada.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 17. 05. 2013. 13:33
Postitas erikr
treik kirjutas:Paarisaja km-ga peaks korda minema, aga järmise ketiga tõenäoliselt vaja ka kassett vahetada.
Jah, probleemi kirjelduse põhjal on see tõenäolisim versioon probleemi olemusest ja lahendusest.
Aga et olla täpne - mitte ei viska käike üle vaid kett viskab kassetil üle.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 17. 05. 2013. 21:41
Postitas metslane
urmet25 kirjutas:Sai siis hooldusest ratta 30. aprill kätte. Vahetati kett SRAM'i toodangu vastu. Kviitungi peal oli, et käike reguleeriti.
Sai siis proovitud sileda maa peal, vahest viskab käike üle, isegi kui mitte väga pingutada. Aga seda juhtub harva.
Mulgis viskas ka paar korda üle, need korrad olid tõusu peal. Uurisin siis natuke tagavahetust, paistab et toimib ilusti.
Kas on võimalik, et kassett hakkab läbi minema?
Õhtul võtan kassetti lahti ja puhastan ilusti ära, eks siis ole näha, kui kulunud ta on.
Kui üle viskab siis tähendab et hooldust tehti SITASTI Kui oleks vähe oskajam vanakooli vend teinud siis oleks hammakaid käiatud,kui oleks noor naga siis kassett ära vahetatud.Vot.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 17. 05. 2013. 21:59
Postitas erikr
metslane kirjutas:
Kui üle viskab siis tähendab et hooldust tehti SITASTI Kui oleks vähe oskajam vanakooli vend teinud siis oleks hammakaid käiatud,kui oleks noor naga siis kassett ära vahetatud.Vot.
Vaata metslane, nagad ajavad vänta remondipukis ringi ja ongi nende jaoks OK. Tahtsid uut ketti? Said uue keti. Kes seal kaubanduskeskuses ikka ratta selga istub ja raudu püsti peal vajutab. Käiamine? WTF? Meil pole käia, käiamine sittab meie boksi ära ja tekitab müra ka. Ülemus ka ei lubaks. Ot mis käiamine - see on ju ohtlik
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 18. 05. 2013. 01:43
Postitas MK777
Huvitav, kuidas see kassetti käiamine praktikas küll välja näeks?
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 18. 05. 2013. 06:34
Postitas erikr
MK777 kirjutas:Huvitav, kuidas see kassetti käiamine praktikas küll välja näeks?
Ma olen ise Dremeliga käianud. Kokkuneeditud kassetti.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 18. 05. 2013. 08:38
Postitas haigo
Metslase juurde koolitusele minema.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 20. 05. 2013. 18:54
Postitas urmet25
treik kirjutas:Paarisaja km-ga peaks korda minema, aga järmise ketiga tõenäoliselt vaja ka kassett vahetada.
400km + sõidetud ja ikka viskab üle. Vaatasin siis kassetti uuesti ja seal hammakad kulunud.
Imelik et hoolduses selle kohta midagi ei öeldud.
Tellin uue kassetti ja vahetan ära.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 20. 05. 2013. 20:28
Postitas metslane
Läheb ta jee sul paarisaja kilomeetriga korda.Ennem läheb kett puruks kui üle ragistad.
Tõesti tänapäeva:nagadele:pole mõtet käia juttu ajada aga kui valida kas 5€ eest taastada kassett või uus osta?Valik on igaühe enda teha.
P.S. Ma ei tee koolitusi.Tööd on nii palju et ei jõua lihtsalt lollustega tegeleda.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 20. 05. 2013. 20:39
Postitas urmet25
metslane kirjutas:Tõesti tänapäeva:nagadele:pole mõtet käia juttu ajada aga kui valida kas 5€ eest taastada kassett või uus osta?Valik on igaühe enda teha.
Kassetti taastamisi teeb kes?
Soovitavalt tallinnas
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 20. 05. 2013. 20:54
Postitas MK777
Kassetti taastamise teoreetikutel soovitaks siiski tutvuda sellise ainega nagu
geomeetria.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 20. 05. 2013. 21:14
Postitas erikr
MK777 kirjutas:Kassetti taastamise teoreetikutel soovitaks siiski tutvuda sellise ainega nagu
geomeetria.
Oh ma olen igasuguseid reduktorite ja ülekannete projekte piisavalt teinud, arvutanud ja joonestanud.
Ja olen mõned kassetid Dremeliga sõitma käianud, kui uut kohe võtta pole olnud.
Oluline on taastada enam-vähem sobivaks hammaste vedav külg hambapaksuse arvelt.
Re: Probleem ketiga
Postitatud: 20. 05. 2013. 21:36
Postitas mikulaine
erikr kirjutas:MK777 kirjutas:Kassetti taastamise teoreetikutel soovitaks siiski tutvuda sellise ainega nagu
geomeetria.
Oh ma olen igasuguseid reduktorite ja ülekannete projekte piisavalt teinud, arvutanud ja joonestanud.
Ja olen mõned kassetid Dremeliga sõitma käianud, kui uut kohe võtta pole olnud.
Oluline on taastada enam-vähem sobivaks hammaste vedav külg hambapaksuse arvelt.
Oluline on ka igal hambal võrdselt maha käiata, muidu saab hiljem mõni hammas kõvasti rohkem vatti kui teine ja seega keti lülid saavad erinevat valu. Esimene kord mingi aeg käiasin, läks õnneks isegi, sõitsin mingi hea numbri kilomeetreid selle kassettiga veel. Aga teine kord ei tulnud nii ilusti välja enam ning ei viitsinud enam jamada sellega.